leuk…..?

Het lukt mij wel eens mijn lezers op het verkeerde been te zetten  maar vorige week werd ik zélf behoorlijk op het verkeerde ben gezet !
We hebben een schat van een buurvrouw, ze is  80 jaar oud en heeft veel meegemaakt dus  als we haar ergens mee kunnen helpen dóen we dat natuurlijk!
Op haar beurt wil ze ons dan wel eens verwennen en zo belde ze vorige week aan, vanaf haar kant van de heg, en frommelde me een plastic tasje in m’n handen met de mededeling ;
“Ik heb nog een kalender voor jullie , er staan leuke teksten op ” zei ze er nog achteraan!

Na een vriendelijk bedankje  neem ik het tasje mee naar binnen en haal de kalender eruit .
Ik zie  een kalender met een dik blok , waar je iedere dag een blaadje  af kunt scheuren en met haar woorden “leuke teksten” in gedachten denk ik dus ah…leuk , cartoons of een soort “bescheurkalender”  zoiets……  !
Crisp v4Ik blader even vluchtig door de blaadjes en zie al direct iets over “de Heer ” voorbij gaan.
Ik  begrijp al heel snel dat het niet over “de Heer chocolade”gaat !
Nee het gaat over een andere Heer en wel de Heer waar onze buurvrouw nét zo’n hoge hoed van op heeft als in het chocolade logo te zien is!
Het is een uitgave  van het leger des Heils, een nobele organisatie daar niet van, maar deze stichtelijk lectuur is toch niet erg aan ons besteed.
Nee écht niet, hoewel ….  schiet me nu ineens te binnen dat Henk en ik ooit een week   onderdak vonden bij  “het Leger de Heils”…. maar dat is weer een ánder verhaal , ach……dat willen jullie  vast  niet weten!

DSCN2766

31 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Mrt 16, 2013 @ 19:41:57

    ‘De Heer’ een chocolade merk?! Dat maakt meer indruk op me dan die kalender Rietepietz. 😉
    Ga ik nu snel verder met je volgende verhaal. 🙂

    Rietepietz zegt; <pKen je het merk niet? Het was vroeger wel véél bekender ,ik kan me nog wel herinneren dat vroeger de chocoladeletters vaak van dat merk waren.Het vreemde is dat het merk zómaar boven kwam drijven toen ik dit logje aan het schrijven was.Zo ontstaan m'n logjes meestal , al schrijvend drijft er vanzelf van alles boven dat ik kan gebruiken!

    Beantwoorden

  2. Redstar
    Mrt 16, 2013 @ 09:13:25

    Lol, zo’n kalender zou ik ook niet gaan gebruiken. Al dat opdringerige gedoe vanwege een fantasie figuur. Nee, dat komt hier ook niet aan de muur.
    Tuurlijk, de organisatie waar het vandaan komt doet echt veel goed werk, maar om mensen dan tot vervelens toe elke dag weer met een nep figuur te vervelen gaat ver.

    Rietepietz zegt;

    Je kunt naar mijn idee inderdaad ook wel goed doen zónder er een geloof bij te halen maar , het schijnt toch in een behoefte te voldoen. Wie niet de kracht heeft om in zichzelf te geloven zal iets “onaantastbaars”zoeken om in te geloven !Mijn dat is mijn mening en veel mensen denken daar toch anders over!

    Beantwoorden

  3. VoorHetBlogGezet
    Mrt 16, 2013 @ 01:36:58

    Je kan de kalender toch nog ff laten liggen Wie weet grijp je een keer mis op je rol wc papier. Heb je in ieder wel wat bij de hand voor geval van nood…Kom maar op met je Leger Des Heils story. Wij zijn er klaar voor!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben nog van de generatie die nog wéét hoe het is om geen echt toiletpapier te hebben , de papiersoort van deze kalender komt dus niét in aanmerking voor “noodwerkzaamheden ” 😉 Hij kont dus gewoon bij het oud papier terecht en zo indirect tóch weer terug bij de kerk( buurvrouw zamelt oud papier in voor de kerk)

    Beantwoorden

  4. hanscke
    Mrt 15, 2013 @ 22:58:54

    volgens mij heb je je nogal druk gemaakt en je bescheurd. zo te zien aan al die afgescheurde blaadjes. Nee, die kalender was ook niet (meer) aan mij besteed.

    Rietepietz zegt;

    Ik moest natuurlijk bijna 3 maanden blaadjes verwijderen een ik bij de huidige datum kwam;-) Ik ben wél gelovig opgevoed ,en weet dus best wel waar het om gaat, maar dit soort teksten valt voor mij in ieder geval niet onder “leuk” zoals de buurvrouw zei, maar ook niet onder waardevol of mooi! Wie zich happy voelt bij een geloof mag van mij maar ik laat me niets opdringen en dus gaat de kalender gewoon wég!

    Beantwoorden

  5. Boerin zonder Naam
    Mrt 15, 2013 @ 22:01:34

    Men neme een cartoon met een lege tekstballon
    Daarna een tekst van de verkregen kalender….
    ’t is misschien even puzzelen, maar zo’n bescheurkalender is natuurlijk wel te maken met deze teksten!
    Neem nu een cartoon van de nieuwe paus en dan zo’n stichtelijke tekst……wordt vast een giller waar je komende jaren nog smakelijk om kunt lachen!

    Rietepietz zegt;

    Het is een idee 😉 maar toch maar niet ,al ben ik niet gelovig ik laat een ander toch maar in z’n waarden! In deze tijd van het jaar is een bescheurkalender trouwens voor een prikkie te koop nu het eerste kwartaal van het jaar er al bijna op zit!

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Mrt 15, 2013 @ 21:17:43

    En ook wil dat verhaal wel weten! 😉

    Rietepietz zegt;

    Tjonge, wat een nieuwsgierige Aagjes allemaal , had ik natuurlijk hélemaal niet verwacht;-)

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    Mrt 15, 2013 @ 18:14:09

    Zou je de gezichten van jou gasten dan niet willen zien die even gebruik willen maken van het kleinste kamertje? Van wat is er met Rietepietz gebeurt ??
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor ,ik gun mensen daar graag hun privacy,dat is voor iederéén beter 😉

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Mrt 15, 2013 @ 12:03:58

    Ja Riet vertel eens het leuke verhaal van het Leger de Heils, nu zijn we nieuwsgierig geworden hoor!
    Misschien zijn de blaadjes handig als boodschappenbriefje? Heb je er toch nog wat aan 🙂

    Rietepietz zegt;

    Wie zegt er dat het een léuk verhaal is 😉
    Nou de blaadjes zijn aan de achterkant nog helemaal bedrukt met bijbelverhalen….voor als de tekst aan de voorkant nog wat toelichting behoeft denk ik;-) En éigenlijk is de kekst natuurlijk “de boodschap” !

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 15, 2013 @ 11:28:13

    nou ehhhhh ik wel het juist wel weten, kom maar op 😉

    Rietepietz zegt;

    Goh…, en ik maar denken dat mijn lezers helemaal niet sensatiebelust zijn…., ik ben diép teleurgesteld;-)

    Beantwoorden

    • ♫ Mel☺dy ♫
      Mrt 15, 2013 @ 21:25:47

      —> legt arm om Rietjes schouders…. aait met andere hand over Rietjes bolletje en fluistert : ‘komt wel goed schatje’…. en zegt dan hardop: ‘kom meid, ik heb in de koelkast een verse fles roosvicee staan, zullen we een glaasje nemen en op de goede afloop toasten?’

      Rietepietz zegt;

      * voelt zich getroost* het is toch geen roosvicee laxo hé! 😉

      Beantwoorden

  10. Emmelinda
    Mrt 15, 2013 @ 10:58:25

    Hahaha heb jij weer. Toch lief bedoeld van buuf alleen jammer dat de blaadjes zo klein zijn dat je je jeweetwel er niet mee af kunt vegen whaahaa.

    En nee hoor. Ik heb helemaaaaaal geen interesse in dat verhaal. Echt niet. *verbergt groeiende neus achter handen*

    Rietepietz zegt;

    Ja buuf is een schatje en valt me verder nooit lastig met haar geloof,tja , als ze een kerstkaart stuurt is dat óók met de meest vrome wensen maar oke, ik schrijf ze toch ook vanuit mijn eigen overtuiging dus dat moet kunnen!

    Wéét ik toch, zo ben jij niet ;-)Ik heb nog naar je gezwaaid vandaag vanuit de trein;-)

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      Mrt 15, 2013 @ 11:06:45

      P.S. Heb je “de 5” gezien? Hahaha

      Rietepietz zegt;

      het lijkt gewoon alsof ik het erom doé! Deze keer zóu ik zelfs hier en daar de titel verandert hebben als ik het tijdig gezien had, bloembollen ….en dán eet smakelijk, het kán eigenlijk niet hé!

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        Mrt 15, 2013 @ 22:23:13

        Hahaha ja psies. Al heeft een toevallige voorbijganger geen idee over welke bollen je het hebt. Zouden ook Berliner bollen kunnen zijn. O. Wacht eens. Is ook niet zo’n handig woordgebruik in dit geval; Berliner-bloembollen 😉

        Rietepietz zegt;

        In de Berliner bollen zit ongetwijfeld óók “bloem” dus is wel een optie ja;-)

        Beantwoorden

    • Emmelinda
      Mrt 15, 2013 @ 22:21:16

      Je hebt elemaal gelijk. Maareuh, waar laat je dat geval nou (de kalender, niet de buuf)? Ik bedoel; komt buuf wel eens bij jullie binnen en/of op de wc? Geen idee eigenlijk of dat wel netjes is, zo’n kalender in het kleine kamertje hihi, misschien is dat wel een belediging? ;-).

      Ohhhhh was jij dat? En nu was ik helemaal niet in de buurt van het station. Ik hoop dat je geen vertraging hebt opgelopen op weg naar de bus omdat je je moest verstoppen en keek of de kust veilig was (kan ook niet he, hier is geen kust ghehehe).
      Omdat jullie regelmatig gebruik maken van het station heb ik aan Marc gevraagd of hij eens iets wilde doen aan die lange saaie gangen en zie…het hele station gaat op de schop. Dat is toch aardig he? 😀

      Rietepietz zegt;

      Wij gaan met álle buren heel goed om maar lopen nooit bij elkaar in en uit, dat beperkt zich tot “noodgevallen” .Maar ik zou zeker gewoon zeggen dat dit niet het soort kalender is dat ik aan de muur wil hebben als zij er naar zou vragen.

      Ja dat was ik , ik dacht al ” waarom zwaait ze nou niet terug, zeker niet herkent door de afstand”!
      Ja ja … voor ons… volgens mij gaat een zekere Emmelinda tegenwoordig vaak met de trein en heeft Marc dáárom zijn vingertje even in de pap gestoken .Maar ik kan er natuurlijk wél van meegenieten!
      Maar eh… héle station op de schop? Lekker dan , zijn de stations in álle grote steden een puinhoop gaat Marc de énige puinvrije oase die we tegenkomen op de schop gooien…..

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        Mrt 15, 2013 @ 22:24:55

        Pee-Es; ik vraag me af waar ik 2 maart eigenlijk was. Zo te zien (foto, red.) heb ik een belangrijke meeting gemist hahaha 😛

        Rietepietz zegt;

        Jij probeert gewoon mij te ontlopen ,op een meeting waar ik ben ontbreek jij áltijd. Dit keer kon je natuurlijk niet weten dat ik er óók niet was;-)

        Beantwoorden

      • Emmelinda
        Mrt 16, 2013 @ 17:51:10

        Hahaha daar moest ik ook meteen aan denken toen ik hoorde over die plannen; overal is het nu bijna afgerond en dan beginnen ze hier. Al heb ik die plannen gezien en sta er van te kijken wat ze zoal kunnen. Alleen jammer dat het zo lang een bouwput blijft….zucht.

        Rietepietz zegt;

        Ik vraag gewoon of m’n kleinzoon weer hier in de buurt komt wonen ,voor straf!

        Beantwoorden

  11. Leo's mening
    Mrt 15, 2013 @ 10:36:18

    Tja, ik ben ook niet zo in de heer, en zit op dat soort teksten vaak ook niet echt te wachten. Maar lief is het wel natuurlijk, al komt zo’n gift dan wel in een ander licht te staan als de afzendster zelf wel gelooft dat de heer haar herder is. Dan denk ik direct aan bekeren en overtuigen en zo. Wat dat verhaal over het Leger betreft; uiteraard zijn de lezers daar wel in geinteresseerd…..Zo saai is jouw leven nu ook weer niet, dus elk smeuiig detail willen we lezen hier….:)

    Rietepietz zegt;

    Ik begrijp haar wel en kan niet boos op haar worden zolang ze niét komt controleren of de kalende ook opgehangen is, Ze heeft nog niet zo lang geleden haar man én haar meest geliefde zoon verloren en dan begrijp ik wel dat je steun zoekt waar je die denkt te kunnen vinden.
    Maar het verhaal….. tja zie je mij al met de wachttoren lopen…..? Nou zó erg was het gelukkig niet 😉

    Beantwoorden

  12. Wieneke
    Mrt 15, 2013 @ 09:19:43

    Neuh, laat maar, meid. Wij wéten toch dat jij niet van lange verhalen vertellen houdt. Dusse…. doe maar niet, hoor. 🙂
    En wat is er mis met enige stichtelijke woorden op het toilet? Ja?

    Rietepietz zegt;

    Je hebt misschien wel gelijk ja;-) Whahaha, en stiekem toch zitten wachten op het verhaal natuurlijk, nou we hebben geen dakloze krant verkocht hoor;-)
    Nee de verjaarskalender kan écht niet vervangen worden voor “het stichtelijke woord”, no way…..

    Beantwoorden

  13. Marion
    Mrt 15, 2013 @ 08:57:54

    Ja, de buurvrouw bedoeld het goed maar ik zou dat ding toch niet ophangen.
    Ben ook nieuwsgierig naar je verhaal van het leger des heils.
    Fijne dag, XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik ben overtuigd van haar goede bedoelingen maar ja , we hebben toch wel een piétsie verschillende opvatting over geloofszaken 😉 Moet kunnen hoor !
    Heb ik jou nooit verteld dat we ooit “dakloos” waren? 😉

    Beantwoorden

  14. riet(je)
    Mrt 15, 2013 @ 08:41:55

    je maakt ons wel nieuwsgierig! wedden dat je het aan ons vertelt………alvast ’n fijn weekend, liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Misschien strijk ik wel me m’n hand over m’n hart ja 😉

    Beantwoorden

  15. Terrebel
    Mrt 15, 2013 @ 01:50:36

    Maar nu willen wij dat natuurlijk wél weten, Riet!

    Rietepietz zegt;

    Maar ja …. ik ga natuurlijk géén logje weg zitten geven in de reacties …;-)

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Mrt 15, 2013 @ 00:13:09

    Neuu! Tuurlijk niet Riet!
    Maar dat komt wel, wedden! 😉

    Rietepietz zegt;

    Eh… heb jij een helderziende gave? Het kwam héus door die kalender dat ik ineens moest denken aan dat feitje, ik zal het dus wel verdrongen hebben;-)

    Beantwoorden

  17. Hanny
    Mrt 14, 2013 @ 21:42:17

    Zou de buurvrouw misschien gehoopt hebben dat je de teksten iedere dag op je log zet? Wat zal het haar tegenvallen als je dat niet doet.
    Vertel, vertel. Nieuwsgierig ben ik niet, maar ik wil wel altijd alles weten. 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou dat zeker niet , ze weet helemaal niet eens wat loggen is 😉
    Nou het was zo dat we zo’n jaar of 12 geleden……. eh tja….dat is toch nog een heel verhaal dus dat moet even wachten;-)

    Beantwoorden

  18. tagrijn
    Mrt 14, 2013 @ 21:38:03

    Zou ze deze kalender zelf cadeau hebben gekregen of is het louter aandoenlijke bekeringsdrift?

    Rietepietz zegt;

    Ze zal hem inderdaad wel ergen gekregen hebben ,bij de kerk waar ze wekelijks komt vermoedelijk! Het is louter “het zich niet voor kunnen stellen dat mensen hier niét blij van worden” !Maar ze is te lief om haar te willen kwetsen!

    Beantwoorden

  19. roadlaura1969
    Mrt 14, 2013 @ 21:29:36

    Tuurlijk interesse in Rietepietz en Henk oponthoud bij de Leger des Heils …..en ach je buurvrouwtje meende het goed “nu is zij ervan af” 😛

    Rietepietz zegt;

    Goh…. daar kijk ik dan weer van op;-)
    Buurvrouw heeft hem zelf ook vást hangen! Zij is zeer gelovig en ik kan me ook voorstellen dat zij ergens “steun” zoekt na alles dat ze meegemaakt heeft.Ik wil haar dus niet kwetsen ,ze bedoelt het inderdaad goed!

    Beantwoorden

  20. ram1955
    Mrt 14, 2013 @ 21:13:47

    Oh God ……

    Rietepietz zegt;

    Het énig juiste antwoord natuurlijk , whahahaha!

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Mrt 14, 2013 @ 21:11:42

    Nee deze zou ook niet echt bij ons komen te hangen ondanks dat het leger desheils wel vaak goed werk doet.
    Ennuhhhhhh tuurlijk willen we dat verhaal wel weten 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat snap ik hélemaal, Ik weet ook zéker dat ons buurvrouwtje het goed bedoelt maar het is me toch ruim tevéél stichtelijkheid;-)
    Goh…. dat had ik nou helemaal niet gedacht dat jullie dat verhaal willen horenmaar eh… misschien zet ik nu m’n lezers wel op het verkeerde been 😉

    Beantwoorden

  22. Ria
    Mrt 14, 2013 @ 20:59:54

    Het zal toeval wezen ,vanavond kom ik van de ene heer bij de andere. Zelfs grijze heer met witte rook en nu misschien ook grijze achtergrond. Hoe was de week bij het leger des heils?
    groetjes,
    Ria

    Rietepietz zegt;

    Ja we komen deze week niets te kort op dat gebied! Misschien is dat wel de reden dat ik een logje zag in deze kalender;-) het weekje Leger des Heils zal ik een volgende keer eens uit de doeken doen;-)

    Beantwoorden

  23. Mirjam Kakelbont
    Mrt 14, 2013 @ 20:48:11

    Grapjas! Natuurlijk willen wij dat weten! Bovendien draag ik het Leger een warm hart toe. De Heer soms ook, maar meestal raak ik er zwaar in de contra van 😉
    Opvoeding he?

    Rietepietz zegt;

    Nou …. misschien strijk ik wel met m’n hand over m’n hart en graaf nog eens in m’n geheugen!Ik ben gék op de Heer zolang die in een wikkel past en puur is;-) Wel gelovig opgevoed maar reuze afgedwaald 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

