een bijtertje..?

Vorig jaDSCN2741ar  won Rietepietz in een radio programma een vette  bon voor gratis tuinmeubelen en dat kwam goed uit. Wegens achterstallig onderhoud weigerde ons houten tuinbankje nog langer het gewicht te dragen van  eh…., nee Peter, ik ga géén namen noemen !
Zo konden we helemaal gratis het bankje vervangen voor een paar moderne , onderhoudsvriendelijke, tuinstoelen  en voetenbankjes.  Je weet wel , van die stoelen die je óók helemaal achterover kunt laten zakken.

Zo’n zonnige voorjaarsdag als gisteren is natuurlijk bij uitstek geschikt de stoelen eens uit te proberen en Henk wil ze wel even klaar zetten .
DSCN2740 Nou is er niéts leuker dan mensen die op het strand staan te klooien met strandstoelen dus  houd ik, uiteraard met de camera in de aanslag , een oogje in het  zeil  vanuit de kamer waar ik me amuseer  met een legpuzzel.
Ach, ik ben niets te beroerd om wat aanwijzingen te geven als ik zie dat het niet héél  makkelijk blijkt te gaan, zo’n goed sul ben ik dan ook wel weer , maar helpen kán niet want tja, iémand moet natuurlijk de camera in de aanslag houden toch?

Of mijn tips niet helemaal goed overgekomen zijn …, of dat de tips niet goed waren kan ik geen uitsluitsel over geven, een feit is dat er vreemde geluiden uit de tuin komen  als ik nét weer binnen ben …. waarna ik me in ijltempo weer naar buiten spoed en zie dat Henk dubbel ligt….
Ja óók van lachen …. maar  de stoel blijkt een “bijtertje” en Henk is op  de één of andere manier  met stoel en al achterover geslagen en zit dubbel in de opgeklapte stoel, z’n voeten ver boven de grond en z’n lichaam  in ” zeer beperkte vrijheid” tussen de stoel!
Het blijkt onmógelijk zichzelf te bevrijden uit de wurgende greep die de stoel op hem heeft.  Als na een  vluchtige controle blijkt dat  hij geen pijn heeft zeg ik ; ” blijf even zitten (alsof hij weg zou kúnnen),   maak ik even een foto  en dan kom ik je helpen”. Wreed….? Nou ….., ik had ook een plekje kunnen gaan zoeken om de camera zó neer te zetten dat ik de reddingsoperatie had kunnen filmen maar dat gaat zelfs mij te ver!

De angst om met stoel en al door de serreruit te duiken is niet helemaal ongegrond  maar het lukt me om Henk uit z’n benarde positie te sleuren door hem zijn armen om m’n nek te laten slaan en dan zélf overeind te komen (een trucje dat ik ooit een verpleeghuis leerde) al blijft het risico aanwezig om gierend van het lachen sámen door de ruit te donderen .
Toen ik vannacht wakker werd schoot de hele toestand  me weer in gedachte en  amuseerde me even met “hoe lang zou hij klem gezeten hebben als ik toevallig boodschappen aan het doen was ” of eh… “wat te doen als ik het me niét gelukt was Henk te bevrijden….. 112 bellen met de vraag “kunt U m’n man even uit de tuinstoel komen peuteren? ”
Het idee is genoeg om me midden in de nacht te laten schaterlachen … daar wordt Henk natuurlijk ook wakker van en de meest krankzinnige opties passeren dan de revue……. brandweer d’r bij enz….! Schattig toch die oudjes…. !
DSCN2739

30 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. VoorHetBlogGezet
    Mrt 12, 2013 @ 01:05:11

    Whaahaaa wat een heerlijk blog. Zo iets gebeurt in huize Rietepietz natuurlijk net altijd als de camera stand by is.he!

    Rietepietz zegt;

    Nou de camera ligt toch ook wel váák net buiten bereik, maar het had natuurlijk pas éch leuk geweest als ik de blooper toevallig gefilmd had!

    Beantwoorden

  2. depetvantruus
    Mrt 10, 2013 @ 23:50:51

    Oh Rietepietz, je doet me schuddebuiken van het lachen. 🙂
    Maar ondertussen ben ik wel blij dat het goed afgelopen is. Want die muur achter Henk geeft vast niet mee. En inderdaad, wat als dit gebeurt bij iemand die geen hulp in kan roepen… ;-(

    Rietepietz zegt;

    Het heeft gelukkig geen “schade”aan de baas opgeleverd , dan had ik natuurlijk vanzelf minder gelachen! Je kunt dus op de kékste manieren in de problemen komen als je alleen thuis bent, daar sta je meestal niet zo bij stil, en dat ids misschien maar goed ook 😉

    Beantwoorden

  3. isis45
    Mrt 08, 2013 @ 13:44:30

    Ik ben blij dat zowel Henk als de stoel het hebben overleefd. Je hebt er 24 uur plezier van gehad en dat is ook al een hele prestatie.

    Rietepietz zegt;

    Misschien nog wel lánger dan 24 uur, ik betrap mezelf er nog steeds op dat ik moet lachen als ik de stoel zie staan buiten! En natuurlijk , geen beter vermaak dan leedvermaak 😉

    Beantwoorden

  4. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 08, 2013 @ 13:08:32

    ’t Is maar goed dat die Henk van jou, jou onderhand goed kent en weet hoe het grappen en grollen bij jou werkt… Een beetje meelij heb ik wel met ‘m hoor, foei toch Riet 😉 *grijns*

    Rietepietz zegt;

    Ach nét wat je zegt, we kennen elkaar héél goed ( na 52 + 2 jaar) en bovendien zijn we aardig aan elkaar gewaagd! Henk zou het zéker hebben laten weten als hij vond dat er geen tijd was voor die foto !
    Dit soort logjes mmóet hij ook altijd even van me lezen ( normaal leest hij zelden hier) om te weten of “het door de beugel kan” 😉 Een béétje gestoord zijn we misschien wel …maar dan prettig gestoord hé!

    Beantwoorden

    • Melody
      Mrt 08, 2013 @ 19:44:48

      Juistttttttt heeeeel goed………..wij hier, doen niet anders. Al halen we het niet bij jullie 54 jaren, we komen jullie al aardig achterna dacht ik zo met onze 29 + 6 jaren 😉

      Rietepietz zegt;

      henk heeft totáál geen interesse in het loggebeuren of een computer. Maar zodra ik óver hem schrijf wil ik altijd zeker zijn dat hij het geen vervelend verhaaltje vindt. Niets erger dan je partner “te kakken zetten”!
      Jullie zijn al over helft 😉 geniet ervan van het vliégt om !

      Beantwoorden

  5. Suske
    Mrt 08, 2013 @ 06:43:20

    genieten en pret maken bij zo’n weer zolang het kan want voor je het weet is het weer aan het regenen en lachen is inderdaad gezond.

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig hebben wij óók wel eens gekke dingen als het géén mooi weer is, want zóvaak is het hier geen mooi weer en dan zou het toch een sjagrijnige boel worden;-)

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    Mrt 07, 2013 @ 21:21:19

    Er is bij jullie echt ‘never a dull moment’! En als dan ook nog eens je fantasie op hol slaat heb je 24 uur per dag plezier.

    Rietepietz zegt;

    Nou …. we kúnnen heus wel lekker saai voor de buis hangen hoor, dat is maar goed ook want van dat lachen wordt je écht hartstikke moe, is gewoon hard werken 😉

    Beantwoorden

  7. Door
    Mrt 07, 2013 @ 14:42:49

    Haha! Mooie eerste lentedag:-)

    Rietepietz zegt;

    En toen de stoelen eenmaal goed stonden hebben we nog héérlijk van de zon genoten!De stoelen zijn alsnog goedgekeurd;-)

    Beantwoorden

  8. J@n.
    Mrt 07, 2013 @ 14:00:42

    Hopelijk heeft Henk er niets aan overgehouden!

    Rietepietz zegt;

    Voor zover we nu kunnen zien is hij er alleen maar gezonder van geworden want lachen is toch gezond?

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Mrt 07, 2013 @ 13:25:37

    En zelfs als zo’n rotding staat kan hij je te pakken nemen getuige ook bij een kennis die ging zitten en meteen opgeslokt werd door haar zo juist uitgeklapte stoel. Na de schrik dus gierende lol voor haar visite. Troost voor Henk als hij dat al nodig had hij staat niet alleen.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, dat zijn dan ook de betere bloopers hé , en als je jezelf niet bezeerd hebt is lachen gewoon de énige optie want het ziet zó maf uit! Maar ik ben altijd weer blij dat we er sámen om kunnen lachen , ik moet er niet aan dénken een man te hebben wiens ego na zo iets geknakt zou zijn, zo’n zuurpruim weet je wel!

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Mrt 07, 2013 @ 09:57:20

    Riet toch! Mijn man had niet leuk blijven lachen als ik eerst een foto had gemaakt, voor hem te redden. Maar ’s nachts nog eens samen dubbel liggen van de lach blijkt wel dat jullie vol humor zitten 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou ja…, ik had natuurlijk wel éérst gekeken of hij zich bezeerd had en zelfs gevraagd of hij “even zo kon blijven liggen” 😉 Maar wij hebben soms een beetje bizar gevoel voor humor en kunnen echt de slappe lach om zoiets als dit!Het gebeurd wel eens vaker dat we midden in de nacht in een lachstuip liggen, ik zou niet anders willen hoor 😉

    Beantwoorden

  11. Redstar
    Mrt 07, 2013 @ 08:58:05

    Stel je voor zeg. Dat Henk daar uren had moeten klem zitten tussen de tanden van de tuinstoel.
    Sommige tuinstoelen zijn ook echt een ramp. Alleen al het uitelkaar klappen kan je geel groen doen worden 😀

    Rietepietz zegt;

    Hád natuurlijk zomaar gekund dat ik boodschappen aan het doen was;-) Hij nam niet het risico zich om te gooien naar de kant waar “ontsnappen” het minst moeilijk leek vanwegen de serre ramen. Meestal is het even een handigheidje , net als de ouderwetse strandstoelen, maar wat is het altijd leuk om er mensen mee te zien worstelen !

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    Mrt 06, 2013 @ 23:29:31

    ja, de lente is nog geeneens begonnen en jullie hebben alweer je pret en je vermaak! haha, hopelijk zonder schade, en nog vaak en lang van de zon genietend!

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig inderdaad zonder schade maar wél met het állereerste laagje “kleur” op de huid.Het begin is er en zo wordt de kans op verbranden later in het seizoen veel kleiner.

    Beantwoorden

  13. Emmelinda
    Mrt 06, 2013 @ 22:24:15

    Whoehaaa, je had al enigzins het vermoeden dat er iets zou gebeuren he? Maar dit? Tenminste, ik neem aan dat je niet de hele tijd met de camera achter hem aan loopt hihi. Wat een beloning! Stuur je foto op bij een fotowedstrijd, misschien win je nóg een geldbedrag. Koop je er iets van wat in zo’n leuk blistertje zit tegenwoordig waar je je halve gereedschapskist voor nodig hebt om open te krijgen. Krijg je weer spannende filmpjes van die je weer in kunt sturen……….etc 😉

    Rietepietz zegt;

    Nee dát niet maar de camera lag “stanby”omdat ik aan het puzzelen ben, maak ik als ik begin een foto zodat ik eind van de dag beter kan zien hoeveel(of hoe weinig) ik die dag gedaan heb. Maar de camera is tegenwoordig sowieso nooit ver uit de buurt, ik wil toch geen logje aan m’n neus voorbij zien gaan? Ik had natuurlijk kunnen filmen terwijl Henk zélf probeerde uit de stoel te ontsnappen…, potdorie, gemiste kans…. maar ik denk na over een volgende blooper en neem jouw suggestie natuurlijk mee in de overwegingen …;-)

    Beantwoorden

  14. Zus
    Mrt 06, 2013 @ 21:53:36

    Hahahaaa, Die Riet.Jij bent een mooie hulp! Maar wat een geweldenaar is jou Henk dat hij je zo de kans geeft om ons te laten lachen.Laat hem nou maar wel in die stoel,die zet jij dan toch even op (kan hij ook weer eens de camera hanteren).

    Rietepietz zegt;

    Ja een mens doet wat hij kan hé 😉 Ik heb hem al gevraagd of hij niet wekelijks zo’n blooper kan organiseren maar daar voelt hij niet veel voor 😉 misschien moet ik maar eens gaan stunten,hij filmt inderdaad beter dan ik. geniet je ook een beetje van het mooie weer ,vást wel,cadeautje hé!

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Mrt 06, 2013 @ 21:25:03

    hihihi…. erg leuk Riet, dat was lachen geblazen,
    fijne avond voor jullie

    Rietepietz zegt;

    Ik zat niet klem inde stoel maat lag toch in een deuk eigenlijk 😉 heerlijk als je daar samen lol om kunt hebben toch?

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Mrt 06, 2013 @ 21:12:24

    Die in en uitklapstoelen kunnen soms ware monsters zijn 🙂 Dat is dus al de tweede keer prijs in een jaar, ook weer bij West neem ik aan.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan dat alleen maar bevestigen natuurlijk na dit debacle mónsters kunnen het zijn 😉
    Ja klopt ,vorig jaar in augustig als ik me goed herinner, spelletje geen ja, geen nee, geen uh… helaas was de opname niet op potcast te vinden anders had ik ‘m natuurlijk gelogd € 200.– bonnen voor tuinmeubelen,als ik het dóe …doe ik het goed;-)

    Beantwoorden

  17. hartelijkehothulk
    Mrt 06, 2013 @ 20:46:09

    Super!
    Heb van Harte mee gelachen

    Rietepietz zegt;

    Lachen is gezond dus het scheelt ons allemaal misschien wel een doktersbezoek 😉

    Beantwoorden

  18. Annespike
    Mrt 06, 2013 @ 19:57:12

    Hij ligt er heel mooi..
    Maar volgens mij ben jij dan weer de enige die bedenkt dat er even snel de camera moet worden gehaald voor een bewijsfoto… 😉

    Rietepietz zegt;

    Kun je nágaan hoe ik altijd aan mijn lezers denk…. ik dacht nog serieus aan het filmen van onze worstelpartij om hem overeind te krijgen maar ja …. moet je éérst een stoel of trapje gaan halen…. dán de juiste standplaats zoeken …om dán te ontdekken dat nét de batterij vol is als je denk dat tie alles gefilmd heeft….. Whahahaha,hoe bedoel je doordraven?

    Beantwoorden

  19. Mrs. T.
    Mrt 06, 2013 @ 19:31:22

    Oh, dat is toch erg: eerst een foto maken en dan pas je lief redden! 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja je vraagt je af hoe hij het al bijna 52 jaar met me uithoud;-) maar ik ben toch hártstikke mild dat ik niet éérst nog een goed standpunt voor de camera ben gaan zoeken zodat ik een filmpje had kunnen maken 😉
    had trouwens wél een klapper geweest als het gefilmd had kunnen worden ,tjongejonge wat wás het een gehannes in dat hoekje;-)

    Beantwoorden

  20. Marion
    Mrt 06, 2013 @ 19:21:56

    Tja, dat heb je met die klapgevallen, er gaat altijd wel het een en ander mis, hilarisch.
    Tot morgen, XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik denk wat we blij moeten zijn dat Henk nooit mee gaat op onze donderdagse expedities….
    Je moet er niet aan dénken als hij jouw rolstoel in en uit moet klappen , vóór je het weet zit jij klem in je stoel;-)
    Nou maar hopen dat ik het er morgen wél goed vanaf breng ,tot morgenXXX

    Beantwoorden

  21. Wieneke
    Mrt 06, 2013 @ 18:09:26

    Oh gottegot, ik had echt even een run naar de wc moeten maken……bij dit soort dingen hou ik het echt niet droog.

    Rietepietz zegt;

    En dan Henk laten zitten in zijn oncomfortabele houding…..? No way… dan maar een zeikert…Whahahaha ik had het óók moeilijk moet ik toegeven!

    Beantwoorden

  22. Mirjam Kakelbont
    Mrt 06, 2013 @ 17:13:25

    Het is wel een lefvent Riet. Zelfs tijdens misere blijft hij lachen, waar vind je zulk ijzersterk soort nog? Eèn ding is zeker: als ik vannacht wakker lig, weet ik al waar ik aan ga liggen denken. Succes verzekerd!
    Bedankt weer voor je verhaal in geuren en kleuren. Het genoegen was geheel aan mijn kant 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik zal het compliment overbrengen aan mijn nu uitgeklapte heer gemaal. Als er iéts is wat je huwelijk fris kan houden is het wel “samen lachen” zodra er iets mis loopt !
    Ik ben ook maar wát blij met “mijn oudje” want wélke man kun je nou midden in de nacht ongestraft wakker maken om even samen onwijs te gaan liggen lachen!
    Mocht ik toevallig wakker zijn vannacht zal ik aan je denken, lachen wi ook even samen 😉

    Beantwoorden

  23. roadlaura1969
    Mrt 06, 2013 @ 16:54:12

    Ach hahaha hij zwaait zelfs nog 😉 Hihi ik kan me die lachkrampen goed voorstellen. “Gebeten door zijn klapstoel” vrouw was shoppen en na uren kon hij gered worden “helaas heeft de man nu de vorm van een klapstoel”. 😉

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, jij stookt het vuurtje nog even lekker op;-) ik had ook iets van “vrouw vergeet huissleutel en moet in voortuin overnachten omdat manlief niet op de bel kan reageren, hij overnacht in de achtertuin omdat klem zit in de tuinstoel” Whahaha !

    Beantwoorden

  24. Astrid
    Mrt 06, 2013 @ 16:38:06

    Gelukkig heeft Henk zich niet bezeerd, ook geen bult op zijn achterhoofd? ( even tussen haakjes……….. HEEFT DE STOEL HET WEL OVERLEEFD???) 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nee Henk is helemaal puntgaaf al had hij aanvankelijk even een gevoelige elleboog !
    De stoel ben ik in de consternatie helemaal vergeten na te kijken want die zóu natuurlijk beschadigd kunnen zijn, daar dacht ik vannacht óók nog aan maar éigenlijk wil ik het helemaal niet eens weten 😉

    Beantwoorden

  25. nieuwetrui
    Mrt 06, 2013 @ 16:38:05

    Ha, geweldig! Ik ben blij dat ik besloten heb bij je te blijven lezen. Dit soort verhalen doen me goed.

    Rietepietz zegt;

    Nou lezen mag natuurlijk altijd maar als je blijft reageren ben ik helemaal reuze blij.
    De lezers die zelf geen site onderhouden en tóch reageren zijn natuurlijk het allergrootste compliment, er staat immers geen tegenprestatie tegenover dus ,wie dán toch reageert, doet dat nóóit uit eigenbelang, wil je een nóg mooier compliment, dankjewel!

    Beantwoorden

  26. Hanny
    Mrt 06, 2013 @ 16:25:19

    Ik zie het voor me en plas bijna in mijn broek van het lachen. Ja erg dit leedvermaak, ik weet het. Gelukkig kan Henk tegen een stootje!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ik had er ook moeite mee , de plas ophouden als je, én moet lachen, én kracht moet zetten is geen kleinigheid 😉

    Beantwoorden

  27. terrebel
    Mrt 06, 2013 @ 16:23:19

    Haha! Vroeger noemden wij zoiets ‘een Kodak-moment’. Weet je nog? 😉 Fijn dat hij er zelf ook om kon lachen en niet op de eerste hulppost is beland!

    Rietepietz zegt;

    Ja dat Kodat-moment kan ik me nog goed herinneren (is tegenwoordig voor mij dus een Nikon-moment) Wij moeten inderdaad meestál vreselijk lachen als er “vreemde dingen” gebeuren,zélfs als één van ons daardoor wél op de EHBO terecht komt 😉 Zal wel en soort schrikreactie zijn maar we zijn er blij mee!

    Beantwoorden

  28. ram1955
    Mrt 06, 2013 @ 15:34:54

    Gelukkig heeft hij zich niet bezeerd. Je verhaal is weer subliem. Je kan zo bij de revue!

    Rietepietz zegt;

    Ach weet je Marja, dit soort verhaaltjes schrijft zichzelf, we moeten dan zó ongelooflijk lachen dat we steeds gékkere dingen gaan zeggen. Henk mocht al niet met de hakbijl in de weer zijn als ik niet thuis ben,( ik wil hem wél tijdig vinden als hij een voet afhakt) nu mag hij natuurlijk óók niet meer in de tuinstoel zitten als ik weg ben;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

