voor-inspectie

Tja, een práchtige blauwe lucht ……, temperatuur ruim boven nul …. drie x raden waar Rietepietz uithing vandaag….  ! Oh,.. je bent me al op het spoor?

sporen 1

Precies, we moeten toch even gaan bekijken  of  men op het Scheveningse strand  al een beetje voorbereid is op het nu écht aanstormende voorjaar!
Het strand zelf is nog een wirwar van bandensporen die me altijd dermate fascineren  dat ik er foto’s van wil maken, waar ik dan meestal niets mee doe.  sporenEr wordt hard gewerkt om de strandpaviljoens op te bouwen  waardoor het alwéér rommelig is terwijl dat de rest van de “verbouwing” van de boulevard nu toch zichtbaar  aan de laatste loodjes bezig is en er veel hekken verdwenen zijn.
Er staat een straf windje en de beloofde 10 graden worden aan de kust bij lange na niet gehaald. Helemaal niet zo erg dus dat er nog geen terrasje zijn al staan de stoeltjes nog als een vreemdsoortige geluidswal tussen  de uitgelijnde percelen van de paviljoens.

stoeltjesNee om buiten in de zon te zitten, of nog liever te liggen moet je nu nog van ijzersterk roestvrij metaal zijn, zoals  de sprookjesfiguren van het museum  aan zee die alweer állemaal een plekje gevonden hebben op de nieuwe boulevard

lekker liggenZe klagen niet hoor, maar je  hoeft maar naar die stijve benen hier boven te kijken om te weten dat het echt nog niet warm was.
Op het stoepje ernaast zat ook nog een kleine dreumes en ik kon het niet laten even m’n arm om hem te slaan  want …zie je die voetjes…? Helemaal blauw van de kou, mij maak je niets wijs want ik had Henk óók bij me en zijn hand in de mijne vertelde me genoeg!

koude voetjesMaar ik dwaal af, er werd dus hard gewerkt met zwaar materieel …al léék het even of er met kamelen gewerkt werd die nét even een rustpauze hadden.

kamelen

Geen kamelen dus, maar grote kraanwagen, vrachtwagens en noem maar op waar je zware spullen mee kunt vervoeren, maken van de boulevard een hectische bouwplaats.  Er moet nog héél veel gebeuren en omdat we verder niet in de weg willen lopen gaan we na 2 uurtjes én een smakelijke lunch maar op huis aan,  in de wetenschap dat het wel goed komt voor de Paasdagen !

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Mrt 10, 2013 @ 23:56:24

    Ik heb medelijden met die liggende figuur. Hij zit vastgeketend. En dat terwijl het, alweer, vriest. ;-(
    Heb je die kleine dreumes je das omgedaan of heeft ie nog steeds blauwe voetjes? 😉

    Rietepietz zegt;

    Helaas kun je tegenwoordig zelfs dit soort zware beelden niet meer los laten liggen, zodra men denkt geld voor het materiaal te kunnen krijgen worden ze weggehaald ! Maar volgens mij heeft deze figuur weinig last van de kou omdat hij niet beter weet;-)

    Beantwoorden

  2. RenéSmurf
    Mrt 05, 2013 @ 23:33:49

    ja, ze zijn al een end op glee! Dat zal wel weer loeidruk worden daar van de zomer!

    Rietepietz zegt;

    Klopt helemaal, voor ons altijd reden om in de zomer naar een andere locatie te gaan voor een stranddag, gelukkig zijn er mogelijkheden genoeg hier.

    Beantwoorden

  3. VoorHetBlogGezet
    Mrt 05, 2013 @ 23:24:03

    Leuk blog weer! Ook hier het eerste terras bezoekje achter de rug! Smaakt naar meer…

    Rietepietz zegt;

    Helemaal top hé, helaas is er hier nu nog geen zonntje te zien maar wat niet is kan nog komen, we hebben in ieder geval een lekkere wandeling in de planning.
    Ik hoop dat je de nasleep van de griep nu helemaal te boven bent!

    Beantwoorden

  4. Ria
    Mrt 05, 2013 @ 22:41:07

    Rietepietz op de valreep vóór het er voor mij vanavond weer op zit achter de laptop lees ik met veel plezier jou laatste logs .Enig stukje over het blauwe mannetje . Hier was het 15 graden en ik heb genoten van de buitenlucht en wandelingetjes .

    Rietepietz zegt;

    Wáuw , wat een verrassing jouw reactie hier te vinden, dát is een goed teken. Je was nog laat op voor een herstellende patiënt ,ik lag al in m’n bedje.
    Fijn dat je weer zo af en toe rond kunt neuzen in het logwereldje, hou je haaksXXX

    Beantwoorden

  5. Boerin zonder Naam
    Mrt 05, 2013 @ 21:35:51

    Ik verheug me al op enkele daagjes naar het strand….
    En nu maar hopen dat het weer meewerkt!

    Rietepietz zegt;

    Het weer blijft altijd een onzekere factor.Voor ons is het natuurlijk veel makkelijker om de gelegenheid waar te nemen zodra het mooi weer is! Zodra je er de snelweg voor op moet loop je al gauw vast in de file!

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Mrt 05, 2013 @ 20:19:17

    Wat een mooie foto’s Riet! Een drukte van belang om alles weer op te bouwen.
    Hier een rustig strand, want geen boulevard 🙂
    In de tuin was het goed toeven vandaag!

    Rietepietz zegt;

    Het is altijd leuk om te zien hoe in korte tijd al die strandpaviljoens worden opgebouwd.
    Voor “een terrasje pikken ” kun je daar goed terecht ,voor een gezellige dagje strand (in het zand) moet je daar niet zijn, maar daar weten we gelukkig wel betere plekjes voor! Wij kozen vandaag ook voor de tuin om te zonnen !

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Mrt 05, 2013 @ 19:01:04

    Wat een leuke beelden.

    Rietepietz zegt;

    Er staan er nog veel meer, de één nog leuker dan de ander!Allemaal beelden die iets met sprookjes te maken hebben ,ik had er wel vaker een logje over maar dan nog in de oude situatie op de boulevard.
    https://rietepietz.wordpress.com/2009/02/27/beeldend/

    Beantwoorden

  8. Leo's mening
    Mrt 05, 2013 @ 16:26:03

    Wij waren ook even naar buiten. 11 graden, wind een beetje killig nog, maar zonnetje en eerste terrasje dit jaar gepakt. Heerlijk. Laat het nu maar blijven zo…

    Rietepietz zegt;

    Toch zijn het juist die eerste paar keer, als het nog maar nét kan, die we het meest waarderen! Maar van mij mag het ook wel even zo blijven hoor!

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Mrt 05, 2013 @ 14:55:28

    Op dit moment is het hier minimaal 10 graden, sommige balkons halen met gemak 15 die in de zon liggen. Dat is in de zomer weer een nadeel want dan stijgt de temperatuur tot vrolijke hoogte. Niet te geloven hé dat daar op het strand over een paar weekjes krioelt van de zonaanbidders.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    het was vandaag hier in de tuin ook goed toeven ,helemaal top om de huid aan de zon te laten wennen voor een half uurtje;-) In de tuin is het minder snel té warm omdat er vaak wel wat wind bij kan!
    Tegen de tijd dat het op het strand krioelt van de mensen zoeken wij weer een rustiger stukje strand op ,niet aan de boulevard, dat is alleen leuk als je “een terrasje wilt pakken”!

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 05, 2013 @ 13:07:30

    Nog even en het is me er weer een drukte van jewelste… voor mij te ver weg om zo maar ff te gaan kijken .

    Rietepietz zegt;

    Daar kan ik me iets bij voorstellen maar jij zit dan weer dicht bij de wadden eilanden,dat is zelfs nóg leuker denk ik want ik ben gék op Vlieland, Terschelling en Ameland !Daar kom ik dan weer (te) weinig omdat het zo’n eind rijden is naar de boot!

    Beantwoorden

  11. Marion
    Mrt 05, 2013 @ 09:18:41

    Ziet er allemaal hoopvol uit maar ik wacht nog liever tot het iets warmer is :-),
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Als je stil zit is het er inderdaad nog heel fris hoor. Maar het was fijn even een frissen neus te halen , met de nadruk op fris;-) het is er nu nog wel heel rommelig ,we wachten gewoon op de eerste zonnige donderdag als alles klaar is. Vandaag even lekker in de tuin gezeten, was óók heerlijk! Geniet jij maar van je bezoekXXX

    Beantwoorden

  12. Redstar
    Mrt 05, 2013 @ 09:03:30

    Als ze er bij jullie klaar voor zijn, zal de echte lente wel niet lang meer op zich laten wachten. 15 graden is alvast een mooi begin, en de ervaring leert dat het dan al snel 16, 17 graden is hier in Zeeland.
    🙂

    Rietepietz zegt;

    We moeten nog wél een beetje geduld hebben want aan het strand staat nog een behoorlijk frisse wind,dat zal In zeeland ook wel zo zijn. Wij wonen een kleine 10 km van het strand vandaan en thuis en strand scheelde gisteren 4 graden. Dat zal nog wel even zo blijven want zó snel warmt de zee niet op!

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Mrt 05, 2013 @ 00:20:33

    Op het achtuurjournaal zag ik dat er daar hard aan gewerkt wordt en ondanks dat Pasen dit jaar vroeg valt zie ik het wel zitten dat het ze lukt om dan klaar te zijn.
    Ondanks dat het hier afgelopen nacht nog had gevroren was het in de zon en uit de wind hier best wel om uit te houden.

    Rietepietz zegt;

    Dat gaat zeker lukken want voor strandpaviljoens is de eerste klap veel méér dan een daalder waard. Met wat geluk zijn ze na de Paasvakantie “uit de (opbouw) kosten” heb ik wel eens gehoord, en dan kunnen ze echt aan het seizoen beginnen.
    Het heeft hier óók nog gevroren hoor, en aan het strand is het sowieso nog veel kouder dan in onze achtertuin maar het begin is er!

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Mrt 05, 2013 @ 00:11:54

    Het was prachtig zonnig weertje vandaag, morgen nog een paar graadjes warmer,
    heerlijk dat lentegevoel, je krijgt ineens overal zin in om buiten iets te doen.
    Morgen lekker fietsen…..
    Zag op tv dat ze de stranden klaar maakten, wel met een koud windje,
    geniet er van Riet, liefs

    Rietepietz zegt;

    De échte lente zal nog wel even op zich laten wachten maar dit is inderdaad een fijn voorproefje! Aan het strand kun je nog gerust een jas hebben hoor, doordat de zee nog erg koud is koelt de lucht daan nog behoorlijk af,maar dat komt ook wel ,net als dat genieten 😉

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Mrt 04, 2013 @ 23:48:43

    Heerlijk he die eerste voorjaarsdagen je ziet iedereen opfleuren. Denk dat ik morgen even op het strand ga kijken.

    Rietepietz zegt;

    Zéker doen , het was er gisteren al heerlijk maar vandaag zou het iétsje warmer zijn , fééstje!

    Beantwoorden

  16. watzegjemenou
    Mrt 04, 2013 @ 22:35:50

    Hahaha ik vind die bandensporen ook fascinerend. Ik denk dat ik er op was gaan lopen. Of met mijn vinger in drukken om te zien hoe diep die motiefjes eigenlijk zijn. Ofofof. Ik denk dat ik ook teveel naar series als CSI kijk want ik moet altijd denken aan die onderzoeken die ze doen met bandensporen, wie de dader geweest kan zijn blablabla 😉

    Rietepietz zegt;

    Wat een vreemde ticken kunnen mensen toch hebben hé! Ik loop ook altijd naar de voetstappen in het natte zand te kijken . Tja, ik kijk óók graag CSI én NCIS én Criminal Mind én Cold Case én Low and Order ….daar zal het dan wel aan liggen;-)

    Beantwoorden

  17. Mirjam Kakelbont
    Mrt 04, 2013 @ 21:35:04

    Tja, soms loop je voor je plezier een blauwtje op 😉 Maar eens, EENS wordt het echt hartstikke lente. En tot die tijd maken we het ons binnen maar naar de zin, want wij geven nooit op! Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nou wij hadden het vandaag buiten óók reuze naar ons zin, alleen zou het fijn zijn als de winterjas dan uit zou kunnen .Maar dat komt óók heus nog!

    Beantwoorden

  18. tagrijn
    Mrt 04, 2013 @ 21:17:58

    En het wordt nog steeds mooier, let maar op.Ik heb er zin in. Maar eh… wat zit jij daar intiem met Renesmurf?

    Rietepietz zegt;

    Nou het kleine koude mannetje voelde meer aan als Henk, qua temperatuur was er géén verschil!
    Ik ben voornamelijk héél tevreden over al het helmgras dat de keihellingen vervangt,ik hoop dat het goed aanslaat!

    Beantwoorden

  19. Zus
    Mrt 04, 2013 @ 21:15:34

    Riet, Vanmiddag zat mijn man in de deuropening van de garage in de zon in zijn overhemd te zonnen Hij had moeite om wakker te blijven. En morgen ga ik dat proberen dus duimen dat de weersverwachting uitkomt. Werken in de tuin kan altijd nog. Henk kon dat vandaag niet want jij had zijn handen vast. Ook leuk!!

    Rietepietz zegt;

    O ja , uit de wint in de zon was het héérlijk! Morgen wordt het nóg beter dus probeer er maar van te genieten. Precies, schuif het werken maar een beetje op tot het weer troosteloos weer is 😉
    henk had zijn handschoenen vergeten en aan de kust is het nog best een frisse wind, niet dat het véél uitmaakt want ook mét handschoenen heeft Henk ijshanden (en daar zit zelfs een bontje in) Zorg dat je niet verbrand morgen hé, veel zonplezier XXX

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Mrt 04, 2013 @ 21:01:20

    Ze hebben zoveel ervaring met opbouwen, dat ze de Pasen vast wel halen.
    Het is alleen de vraag, las ik net, of het Kurhaus het wel haalt.
    Die beelden aan zee wil ik zelf toch ook wel eens zien. Ik zal het Jan eens voorstellen dat we een dagje met de trein Den Haag gaan doen en dan met de tram naar Scheveningen.

    Rietepietz zegt;

    O ja, dat gaat zéker lukken hoor, ruim voor de Paasdagen staan alle terrassen klaar.
    Het Kurhaus is een ander verhaal ja, daar hebben weer een paas investeerders de zakken mee gevuld en nu er geld op tafel moet komen laten ze het liever failliet gaan vrees ik!
    Het échte museum ligt valk achter de boulevard maar deze sprookjesfiguren liggen,zitten en staan inderdaad gewoon op plaatsen waar je gewoon tussendoor kunt lopen op de boulevard.Een fink eind rijden voor jullie en dan is de trein/ tram inderdaad beter want parkeren is een ramp (en een dure grap) op drukke dagen !Wie weet lopen we elkaar daar wéér tegen het lijf ,net als destijds in Delft ( maar we kunnen het toeval natuurlijk ook een beetje helpen) 😉

    Beantwoorden

    • Hanny
      Mrt 06, 2013 @ 16:28:19

      We hebben zo’n oude-l*llenkaart en voor de 15e maart moeten we nog een keer met de trein. Als het weer niet al te slecht is, gaan we misschien volgende week dit tochtje maken.

      Rietepietz zegt;

      Wij hebben nog Blokker kaartjes voor een hel dag vrij reizen en gaan nog een dagje Eindhoven doen voor die tijd (kleinzoon Maikel woont daar) Maar als je het leuk vind even ergens op terrasje wat te drinken laat dan de dag weten dat je gaat, kunnen we misschien iets afspreken. Voel je niet verplicht,ik weet dat jij graag op jezelf rondneust op zo’n “stadstoer”

      Beantwoorden

  21. ram1955
    Mrt 04, 2013 @ 20:50:36

    Mooi verslag van je blauwe, koude mannetje. ;o)
    Wij waren heerlijk in de tuin bezig en kregen het zowaar warm!

    Rietepietz zegt;

    Hij was z\n handschoenen vergeten dus had ijskoude handen,en iedereen maar denken dat ik dolverliefd z’n handen lief te strelen….weten ze veel;-) Het was dicht aan de kust maar 5 graden ,bij thuiskomst ( 10km. verderop) was het 9 graden !Maar voor in de tuin werken was het heerlijk weer !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

