’t zal weer niet!

Worden jullie daar nou óók zo moé van… altijd weer die veranderingen , vernieuwingen en “verbeteringen” in de digitale wereld!
Ik heb er in ieder geval er een zware allergie voor. Nu msn messenger weer,  heb ik álle blog toestanden via een hotmail adres geregeld…. wordt hotmail binnenkort ineens Ootlook en messenger  wordt  Skype .
Nou moet ik óók al de desk top die boven staat gaan vervangen  en bij het rondsnuffelen ontdekte ik dat out-look niét meer standaard gratis op een nieuwe pc zit , dat moet je kópen (en nóg wel een paar programma’s)  en daar heb ik helaas ook  een bescheiden allergie voor want dan moet je ze óók installeren! Ik wil graag een complete pc kopen maar helaas , dat zit er blijkbaar  niet meer in.
Ook Outlook vervalt dan mettertijd voor me , dan maar metéén  een avond knoeien  om een nieuw mail adres aan te  maken voor Rietepietz zonder dat ik daar m’n telefoonnummer voor moet invoeren …..pppfffttt,  maar de aanhouder wint en het is gelukt !
Mijn hotmailadres vervalt binnen afzienbare tijd en in het reactievenster komt voortaan dit mailadres ;  rietvanlog@mail.com

liefsWie hoor ik daar klagen dat er niets te lachen valt bij Rietepietz …? (of lig je nou juist in een deuk omdat ik daar zoveel problemen in zie)
Ik ben al blij dat ik het, zonder hulptroepen, weer redelijk op de rails heb !
Maar ik beloof beterschap !

 

 

 

 

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Mrt 11, 2013 @ 00:03:14

    Vandaar dat ik je ineens moest modereren, je hebt een nieuw e-mail adres. 😉
    Maarre, is dat mail goed of moet het Gmail zijn?

    Rietepietz zegt;

    Ik realiseerde me pas later dat ik daardoor waarschijnlijk in de spam kom tot het nieuwe mail adres “goedgekeurd “is. mail klopt , is ook wel van google maar g-mail wilde het niet doen als ik geen telefoon nummer invulde en dat doe ik dus liever niet als er andere opties zijn ,bij mail was het niét verplicht,vandaag!

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mrt 05, 2013 @ 16:24:50

    Ja, je wordt er bijkans mesjogge van. Ooki ik moest twee hotmailaccounts, toch vooral voor het betere blogwerk opgezet, om gaan zetten naar een ander account. Maakte de (domme) fout om Outlook eerst te installeren en dat bezorgt me nu hoofdbrekens want alle mailadressen in Hotmail waren meteen met de digitale muziek mee. Daarna mail voor mail iedereen die ik nog maar kon vinden melden dat als Hotmail er mee stopt mijn alternatieve adres voor prive op Gmail te vinden is en mijn zakelijke mailadres gewoon blijft bestaan voor hen die me verder niet meer weten te vinden. Kostte weer een dag klooien. En dan ontdek je dat er ook nog zoiets is als sociale media die ook via hotmail berichten sturen, de nieuwbrieven, de andere zaken. Kortom, met dank aan het besluit om Hotmail te staken ben ik nu nog wel een weekje of wat bezig….

    Rietepietz zegt;

    Zucht…. , ik loop ook hier en daar nog tegen dingen aan waar ik nog niet aan gedacht had!
    Ik had werkte juist de laatste tijd wat meer met hotmail en veel minder met outlook express.
    Ik ben altijd weer héél blij dat ik “officieel” helemaal geen computer heb;-) Ik moet er niet aan dénken dat je er van afhankelijk bent om je bank- en burgerzaken te regelen, dan móet je wel.Ik kan nu nog altijd zeggen “dan maar niet” als ik er niet meer uit kom, een hele geruststelling.

    Beantwoorden

  3. isis45
    Mrt 04, 2013 @ 12:44:47

    Ik als digibeet vind al die veranderingen ook niets. Voorlopig werkt alles nog prima en ik hoop dat dat zo blijft.

    Rietepietz zegt;

    We zijn hier dus als “digibeten onder elkaar”, we begrijpen elkaar dus 100% , mooi toch?

    Beantwoorden

  4. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 04, 2013 @ 11:57:09

    Gefeliciteerd met je successen! Gij is goeeeeeeeeeee!!!

    En ja af en toe is het om gek van te worden. Die hele msn-zooi zag ik lang geleden al aankomen en heb toentertijd (inmiddels al weer een paar jaar) alles van hotmail etc weggemieterd. Bij gmail bevalt het me prima.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik moet nog voor elkaar zien te krijgen dat ik het mail adres in m’n google account kan veranderen;-( tot nu toe niet gevonden maar dat zal ik uiteindelijk ook wel voor elkaar krijgen( hoop ik) dat account werkt het beste om bij blogspot sites te reageren, verder doe ik er niets mee .
    Ik ben helaas een vréselijk gewoontedier dus ga pas veranderen als ik er écht niet onderuit kan .Het vervelende is dat er altijd júist als ik me weer helemaal in m’n knollentuin voel omdat alles zo lekker loopt weer iemand een “gewéldige verbetering” in de kop krijgt;-(

    Beantwoorden

  5. Emmelinda
    Mrt 04, 2013 @ 08:59:02

    Oeh hou op, schei uit. Om gek van te worden want zo’n aanpassing vraagt vaak om problemen. Is het eindelijk gelukt om het te begrijpen en in te loggen dan kan je er op zitten wachten dat de site binnen no time op z’n gat ligt. Hoe vaak heb ik dat al niet meegemaakt dat ze er dán pas de kinderziektes uit gaan zitten halen. Natuurlijk vallen die op tijdens het gebruik maar pffff. Ik doe veel via marktplaats en ook dáár is het een en ander veranderd.Nou vind ik het sowieso lekker om (bij wijze van spreken) alles met de oogjes dicht te kunnen doen (dus liever geen veranderingen) maar als er voordelen zijn zoals leuke extra’s dan ben ik bereid om (met een luide zucht weliswaar) de schouders er onder te zetten en het maar te nemen zoals het is. Maar helaas, vaak gaat het er echt niet op vooruit. Ik heb ook mijn hotmail overgezet op die gratis outlook maar pffff. Photobucket gebruik ik heel veel maar daar verdwijnen zo nu en dan gewoon foto’s. Ik heb ‘m maar weer teruggezet op de oude versie zolang dat nog kan. Het zal wel aan mij liggen, ik hou best van vernieuwde dingen maar het is zo zelden dat ik een vreugdedansje kan doen…. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik had m’n twijfels of ik wel zo’n zeurlogje zou moeten schrijven maar iets anders rolt er niet uit als ik zo aan t’klooien ben maar het doet me dan weer zó goed dat ik hier kan lezen dat ik niet de énige ben die daar kromme tenen én vreselijke jeuk van krijgt!
    Nééhee… dat is geen leedvermaak maar saamhorigheid en dát doet deugd!
    Ik stap ook nooit vrijwillig over , en wacht tot er écht geen andere optie meer is. Photo Bucket is ook een ramp op het moment en dat gebruik ik nu minder dan vroeger. De site waar ik slite’s mee maakte is blijkbaar óók gestopt en Photo Bucket slites weer weer niet in de media van wordpress. Een sliteshow maak ik dus tegenwoordig in windows movie-maken en zet die dan via you-tube in een logje ….nee hoor hélemáál niet omslachtig;-(

    Beantwoorden

    • watzegjemenou
      Mrt 04, 2013 @ 22:31:13

      Hihi, ik denk dat iedereen dat wel heeft ook al zal het niet bij iedereen om dezelfde reden zijn. Ik kan er best mee overweg, als ik er even mee gespeeld heb went het wel weer een keer. Maar dan nog, het is gewoon fijn als je snelsnel even een foto kunt uploaden of op een makkelijke manier je post kunt lezen. Ik heb hotmail dus overgezet in outlook een poos geleden en dacht er nooit aan te kunnen wennen. Maar da’s dan toch gebeurd hihi. Ik hoop dat het nou een poosje rustig is, ik weet niet hoeveel sites vernieuwd waren die ik gebruik, allemachtig.

      Pfff je moet er maar op komen he? Knap hoor dat je op deze manier toch lekker voor elkaar krijgt wat je wil! 😀

      Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Mrt 03, 2013 @ 21:47:22

    ik wordt ook doodziek van al die veranderingen elke keer. Ben je net ergens aan gewend gaan ze het weer veranderen omdat het mooier en makkelijker schijnt te zijn. Alleen mwerkt het meestal gelijk verkeerd 😦

    Rietepietz zegt;

    Precies, ik zag al dat jij óók niet blij bent met alle vernieuwingen bij Photo bucket ! Ik gebruik dat niet zo heel veel meer maar inderdaad, ook dáár rol je van de éne verandering in de de andere! Om gék van te worden want je zoekt je rot iedere keer hoe het nú weer werkt!

    Beantwoorden

  7. Mirjam Kakelbont
    Mrt 03, 2013 @ 20:39:19

    Rete-vermoeind die veranderingen. Het ergst vind ik nog dat ik zo’n domme doos ben achter de computer. Jij kunt jezelf tenminste nog redden 😉
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nou dat hééft z’n grenzen hoor, maar ik vind het fijn (heel lullig) als ik van mensen die flink jonger zijn dan ik hoor dat ze het óók lastig vinden,ik ben dus hélemaal blij met je 😉
    Ik heb de mazzel dat ik redelijk logisch kan nadenken én niet snel opgeef en heb me zo heel veel aan kunnen leren.Maar de jeugd doet dit slapend 😉

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Mrt 03, 2013 @ 19:19:41

    Tja, ik vind het ook suf, steeds maar weer die veranderingen.

    Rietepietz zegt;

    Zijn we éindelijk van weblog verlost…. begint er weer een ánder te knoeien*#*#

    Beantwoorden

  9. roadlaura1969l
    Mrt 03, 2013 @ 19:17:25

    Weet je Rietepietz men zou het gewoon automatisch om moeten zetten zodat ieder die het gebruikt er geen ”lasten” van heeft, ik heb hotmail gekoppeld aan outlook en nu vraagt hij elke keer om het wachtwoord dan denk ik ja wat nu ??? Buiten dat heb ik inderdaad ook gmail, gelukkig heb je alles goed gekregen maar het is inderdaad een soep zooitje met die veranderingen .

    Rietepietz zegt;

    Ik ben al blij dat ik niet de énige ben die het toch lastig en vervelend vindt. Ik voel e altijd een beetje sukkeltje als veel mensen het allemaal “als normaal” ervaren! Natuurlijk gebruik ik alléén maar gratis toestanden en dan snap ik nog wel dat ze denken “take it or leave it” maar over het algemeen maakt het weinig uit of je betaald of niet, ze blijven rommelen met “verbeteringen waar niemand op zit te wachten” .

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Mrt 03, 2013 @ 16:58:33

    Ik vind het heel knap dat je dat allemaal zelf kan. Maar wij hebben wel wizz-kids in huis en ook nog een handige buurman.
    Dus ja als het even niet lukt roep ik: Hellup! en de hulp is nabij.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben stikjaloers, wil óók wizzkids in huis;-) het voordeel van ze niét in huis hebben is dat je wel móet! Gelukkig ben ik a. nieuwsgierig en b. eigenwijs, dat hélpt enorm! Maar dát is achteraf praten als ik het weer voor elkaar heb!Voor de huidige generaties is dit soort fluitje van een cent, zij groeien er immers mee op !Voor de mensen van mijn generatie, die er ook nog eens laat in stapten, blijft het achter de feiten aan hollen. Vooral dingen die niet regelmatig doet raak je weer snel kwijt!

    Beantwoorden

  11. Boerin zonder Naam
    Mrt 03, 2013 @ 16:38:39

    Ik ben ook totaal niet technisch op dit gebied. ik heb zoiets van elke Outlook-oetlul heeft dit nu weer verzonnen. Bah…..
    Ik begrijp uit je log dat ik dus weer naar de winkel moet om mijn hotmail te kunnen blijven gebruiken.
    Hmmmmm toch maar weer eens een van mijn slimmere Internep-neven raadplegen.

    Rietepietz zegt;

    Er is volgens mij niet mis met “je gevoel” , ik denk er óók zo over 😉
    Ik weet niet zeker hoe hotmail het allemaal gaat regelen ,of je hotmail adres gewoon omgezet wordt naar outlook en of dat dan wel of niet gratis blijft. Zóu kunnen, maar ik heb voor alle zekerheid dus nu gezorgd dat mócht het verdwijnen of betaald moet worden dat ik dan zonder kan !Maar ik zie dat je in ieder geval nog een ander mail adres hebt , aol, moet ik óók nog ergens hebben maar dat wilde bij mij niet echt werken. Maar als het goed is heb je er bericht over gehad van messenger ,ik krijg er meer post over dan me lief is en had geen zin alles van A tot Z door te spitten!

    Beantwoorden

  12. Door
    Mrt 03, 2013 @ 14:55:06

    Wat een gedoe. Ik ben daar ook niet van. Bij het overstappen (verplicht) op mijn punt.nl account heeft mijn tennisvriend mij geholpen.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben altijd jaloers op mensen die “kenners”om zich heen hebben.In mijn omgeving ben ik “de wizzkid”, kun je ná gaan hoe de rest er voor staat, áls ze al een computer hebben 😉 de kleinkinderen weten wel het een en ander maar geen van hen weet iets van bloggen dus tel uit je winst!

    Beantwoorden

  13. riet(je)
    Mrt 03, 2013 @ 09:59:43

    ja, wat ’n toestanden hé? gmail heeft nu ook bijna iedereen…………dus je doet aardig mee met de veranderingen……fijne zondag, liefs van mij

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , niet uit vrije wil maar inderdaad , ik dóe mee;-)
    Jij ook een fijne zondag !

    Beantwoorden

  14. John
    Mrt 03, 2013 @ 09:50:47

    Office Outlook is nog nooit gratis geweest. Outlook expres wel, maar dat bestaat niet meer.
    Dat is nu Windows mail en dat is nog steeds gratis. 😛
    Dat Messenger samengaat met Skype is niet meer dan logisch eigenlijk.
    Maar ik snap wel dat het lastig is voor sommige mensen.

    Maar je hebt nieuwe mail. Handig hoor 🙂

    Rietepietz zegt;

    Outlook express bestaat nog wél hoor , ik werk er nog steeds mee. Ja voor mensen als mij, die vernieuwing niet als een uitdaging zien, is het reuze lastig.
    Ik zou je graag als buurman hebben … hoewel, ik ben toch wel heel erg van “zelf doen” omdat ik anders hélemaal niet meer weet waar ik mee bezig ben;-)
    Skype heb ik gelukkig al en msn gebruik ik vrijwel niet meer dus daar hoed ik dan niets aan te veranderen, alleen raak ik dan een aantal contacten kwijt maar de belangrijkste heb ik al op skype en wie me na het verdwijnen van messenger niet op skype weet te vinden zal ik waarschijnlijk ook niet echt missen of een andere contact mogelijkheid mee hebben .pppffft… hoef ik niks aan te doen dus.

    Beantwoorden

  15. hartelijkehothulk
    Mrt 03, 2013 @ 09:45:08

    Elke verandering is geen verbetering.
    Hotmail was al niet veel en dit geintje gaat hun onnoemelijk veel klanten kosten.
    Is natuurlijk weer zo’n manager koekenbakker besluit.

    Deze jongen zit ook bij Gmail
    Het enige wat ik moet doen is even de mailadressen overzetten en dan komt alles weer goed.

    Rietepietz zegt;

    “even” adressen overzetten … ik zie metéén héle grote rode vlekken op m’n handen verschijnen…. let voortaan beter op je woorden Hulk, ik schiet meteen in de allergiestand als je zoiets schrijft;-)

    Beantwoorden

    • hartelijkehothulk
      Mrt 04, 2013 @ 20:37:41

      DA’S TOCH EEN EITJE, RIETZ?
      ZELFS VOOR MIJ.
      SERIEUS HÉ!

      Rietepietz zegt;

      Nou voor mij is dat dan toch zeker een stinkei!

      Beantwoorden

  16. Marion
    Mrt 03, 2013 @ 09:19:11

    Wat een gedoe weer, maar je bent er weer uitgekomen.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik weet genoeg léukere puzzels dan altijd weer dit soort zoekerij op de computer. Geeg mij maar een fijna legpuzzel of cryptogram 😉 XXX

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Mrt 03, 2013 @ 01:04:30

    Die veranderingen zijn altijd bedoeld om er mettertijd geld uit te halen.
    Mijn eerste pc had nog standard ‘Word-office’ bij m’n volgende heb ik het er voor ongeveer 90 euro bij moeten kopen. Zo kan je de lappies wel lekker goedkoop verkopen, maar dan worden ze nog duur.
    Trouwens heb ik al jaren een tweede email-acount bij G-mail van Google, dat is (nog) gratis, maar mijn windows-live.nl doet het denk ik ook nog wel een tijdje.

    Rietepietz zegt;

    Daar twijfl ik geen seconde aan J@n, en inderdaad , bij mijn eerste PC zat alles erop en eraan! Wat me opvalt is dat je niet alleen meer zelf moet kopen en downloaden,maar voor wat nog wél gratis kan moet je steeds meer gegevens invullen.
    Gmail werkt niet (meer), ) als je geen telefoon nummer invult (ze smssen je dan het oke ) en ook wordpress deed er érg lang over m’n mailadres te verander zónder dat ik een telefoonnummer ingaf. Uitéindelijk is dat toch gelukt maar daat krijg ik zó de pest over in. Mail.com, ook van google,deed het wél zonder telefoon.Ik heb ook nog een mail adres bij yahoo en outlook, maar outlook zal dus op termijn ook wel verdwijnen.

    Beantwoorden

  18. terrebel
    Mrt 03, 2013 @ 01:00:27

    Petje af hoor, Riet! Zelf zit ik al jaren bij Gmail en heb bovendien m’n eigen domeinnaam. En die verandert niet zo snel.

    Rietepietz zegt;

    Ach, de gemiddelde 15 jarige draait hier z’n hand nbiet voor om dat wéét ik wel, maar ik word er altijd zó moedeloos van, dat ik nou nóóit eens lekker gewoon probleemloos kan bloggen zonder dit soort gedoe van tijd tot tijd.Dat ligt aan mij ,dat weet ik maar is daarom niet minder lastig!

    Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    Mrt 02, 2013 @ 23:55:58

    ja, al dat geverander hoeft voor mij ook niet zo!
    MSN bevalt me prima, en dat moet niet anders! Maar ja, zo gaan die dingen he, en dan twitter weer en zo voort en zoverder!

    Rietepietz zegt;

    MSN gebruikt bijna niemand meer, dat zal de reden zijn dat het samengaat met SKYPE dat bijna iedereen nu wel heeft. ik had “vroeger” nog een chatprogramma van yahoo, dat was véél leuker dan msn met veel leuke oproep mogelijkheden. Ik weet niet of dat nog steeds bestaat want ook dat gebruikte uiteindelijk bijna niemand.Twitteren begin ik maar niet aan , hoef ik ook geen veranderingen te vrezen;-)

    Beantwoorden

  20. powerpointgreetje
    Mrt 02, 2013 @ 23:45:47

    och och Riet, zo moeilijk is het toch allemaal niet…..
    Outlook zit in het Office pakket en dat moet je kopen, is helaas niet gratis en is tevens duur.
    Om te mailen beveel ik je gmail aan, heb je gedaan zoals ik gelezen heb.
    Veel opslagruimte en heel gemakkelijk in gebruik, ideaal…..
    Zelf heb ik niet zo veel problemen met al die veranderingen….
    wens je een fijn weekend toe met liefs, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Dat is boffen als je makkelijk met veranderingen om kan gaan. Maar misschien heb je ook nog iemand bij de hand die je “bij kan staan” in twijfel gevallen. Ik blijf altijd weer aanlopen tegen een achterstand in “digitale know how” en die wordt eigenlijk alléén maar groter .Gelukkig gaan veel dingen nu wel makkelijker dan toen ik mijn eerste stappen op het internet deed , dat helpt wel iéts;-)

    Beantwoorden

  21. Hanny
    Mrt 02, 2013 @ 23:14:53

    Riet, je bent geweldig! Weer iets dat je zonder hulp voor elkaar hebt gekregen. Een paar jaar geleden was je dat waarschijnlijk niet gelukt. Mijn felicitaties!!!

    Ik ben het met je eens dat het niet leuk is om iedere keer weer met digitale veranderingen te maken te krijgen. Gelukkig had ik hotmail en outlook al een tijd geleden afgeschaft, zodat ik geen problemen krijg met mijn e-mail. Msn weet ik niet eens of ik dat nog heb, maar dat gebruik ik nooit meer. Skype wel. Dus laat msn daar maar komen. Ik ben er klaar voor.

    Rietepietz zegt;

    Gek genoeg héb ik vrijwel altijd alles zélf gedaan, dat gaat dan moeizaam maar dan wéét ik in ieder geval wat ik gedaan heb. Helaas zijn de dingen die ik niet regelmatig hoef te doen dan weer vér weggezakt als er weer eens iets veranderd is en gaat het dus weer moeizaam .Skype heb ik gelukkig al en msn hoef ik niet over te zetten want dat gebruikte ik inderdaad al niet veel meer .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

