nog eens literair…

Eigenlijk  wilde ik “een literair logje” maken en tja,  schrijven is de kunst van het  “weglaten”  dus als ik dat góed had willen doen had hier  een volledig blanco logje gestaan.
Kan ik niet maken hé, maar ik vond  bij m’n “reddingsacties” nog een geschikt oud  logje uit 2007 !
De eerste drie regels van het oude logje zijn ook  nu reuze van toepassing want , tjongejonge wat hád ik veel reuze leuke en lange reacties op de laatste paar logjes .
In de volgende zin blijkt dat ik destijds wat nieuwe linkjes geplaatst had ,en goh…. heb  ik vorige week toevallig óók net gedaan !
Daarna was het maar een kleine stap om even uit te leggen hoe literatuur in elkaar steekt dus……. gelukkig tóch nog iets te lezen  en voor ál die lappen reacties nogmaals ………bedankt

34 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Mrt 01, 2013 @ 22:40:58

    Het zal mij worst zijn of iets literatuur is. Een verhaal boeit me, of boeit me niet. 🙂
    Enne, na je verhaal over je ijspop begrijp ik dat hij niet graag op de afdeling diepvries komt. Zelfs niet voor (zijn eigen) ‘hete bliksem. 😉

    Rietepietz zegt;

    Zo is dat, sommige literatuur is niet om dóór te komen, dan gaat bij mij het boek écht dicht hoor!
    Henk is duidelijk een zomermens, áls het zomer is tenminste , vorig jaar was de zomer zó koud dat het 2 seizoenen dekbed (dat normaal gesproken gesplitst wordt) niet van elkaar geweest is! Bij 27 graden gaat Henk het wel behaaglijk vinden maar 30 is lekkerder natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  2. Door
    Feb 27, 2013 @ 17:44:09

    Uk ben het met mrs t eens. Literatuur is zwaar overschat. Ik lees alles, als t maar boeiend is, of gewoon leuk!

    Rietepietz zegt;

    Daar sluit ik e óók bij aan, daar gáát het toch om! Het is zo’n raar etiket dat ,op het oog, willekeurig wordt opgeplakt.
    p.s. Je lag wéér in de spam ,geen idee hoe dat komt maar ik vis je er gewoon weer ,stof je een beetje af en zet je weer keurig op je plekje!

    Beantwoorden

  3. Emmelinda
    Feb 27, 2013 @ 13:28:54

    Hahaha ik zie dat ik nog steeds een skipak moet ophalen (reacties). Als ik hier nou net zoveel babbel als ik het betreffende logje heb ik een half boek geschreven whaahaa :D.

    Rietepietz zegt;

    Nou dat dóe je regelmatig en dat mag natuurlijk , graag zelfs. Er is weinig literatuur waar ik zoveel lol aan beleef als aan jouw schrijfsels . Ik moet trouwens nog steeds vaak NiezeN als ik met de laptop op schoot zit , je wilt niet wéten hoe m’n beeldscherm eruit ziet ondertussen;-)

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      Feb 27, 2013 @ 13:49:21

      Hahaha, wat lief dank je wel. Er komt binnenkort weer het een en ander. Ik had wel een boel te vertellen maar kreeg het niet goed op “papier”.

      *Grinnikt* dat NiezeN toch, wil je mijn doos Kleenex om het een en ander weg te werken? Ghehehe.

      Over wegwerken gesproken; ik zie dat wordpress bij jou ook opruiming heeft gehouden in de rechterkolom. De “rubriek” met de laatste reacties is bij jou ook weg. Bij mij vanmorgen ook. Daar hou ik dus helemaal niet van, van zulke verrassingen. Ben ik gelijk bang dat alles zo meteen a la webstreepjelog gaat. Brrr.
      Of vinden ze dat hier ook de kunst van het weglaten? Hahaha 😉

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        Feb 27, 2013 @ 13:50:44

        Pee-es; Ik was het vergeten te schrijven geloof ik maar had je het vorige “vijfje” gezien?*

        *De vijf titels op een rijtje 😉

        Rietepietz zegt;

        ja, grappig weer hé, geen idee hoe het komt want ik zoek er géén titels op !
        verhip , ik zie ineens dat m’n laatste reacties uit de zijkolom verdwenen zijn ! wat heb ik nou weer an m’n fiets hangen!

        Beantwoorden

        • Emmelinda
          Feb 27, 2013 @ 15:54:57

          Ja, dat schreef ik hierboven ;-). Dat was bij mijn weblog ook al. Wat een boevenbende hahaha

          Rietepietz zegt;

          Ja dát zag ik dan weer later en was ik meteen de weg kwijt, zat voor een reactie op “beantw. “te klikken , doe ik nóóit ! Nou ja ,heb ik één reactie meer gemaakt ..dus geen 21040 maar 21039 reacties …o nee , in de begintijd schreef ik ook reacties die mee telde dus er moeten er nóg wel een paar honderd af 😉

          Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:15:09

            Hahaha meteen van slag. Ik moest ook al kijken, ik zag jouw naam ineens in het rijtje reacties hahaha 😉

            Rietepietz zegt;

            Ja op mijn achtenwsaardig hoge leeftijd * ahum* ben je snel van slag natuurlijk !
            Jij speelt dus met een nieuw lapje als ik het goed begrijp…? je hebt mijn diépste sympathie….. is altijd zó’n geklooi!

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:47:03

            Pfff hou op, schei uit. Is ook niet mijn hobby. Veel dingen die je met de oogskes dicht doet normaal gesproken kunnen nu niet meer of moet anders. Het went wel weer een keer maar mij niet snel genoeg hihi 😉

            Rietepietz zegt;

            Ik blijf het vervangen van de 8 jaar oude desktop ook voor me uit schuiven …om dezelfde redenen , en dan nog windows 8 bbbrrr….

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 21:03:35

            Erg he? Ik werk ook nog steeds met psp 5 hahaha. Die zijn nu bij 14 ofzo? Maar goed, dat heeft er ook mee te maken dat ik het zonde vind psp te vervangen als het nog werkt. Oke, nu merk je dat er na iedere nieuwe windows steeds minder functies het doen maar ach, dat wat ik gebruik doet het nog steeds dus laat maar lekker zo. Scheelt weer poen hihi.

            Ik dacht dat windows 8 ook heel wat anders was maar we waren in een computerzaak en toen liet die verkoper zien dat het gewoon een 2e scherm is wat je nu steeds ziet als ze windows 8 laten zien. Het werkt dus ongeveer zoals de andere versies maar er zit een extra scherm bij. Overigens zal dat wel even uitzoeken zijn voor mij daar ik niet bekend ben met schermpjes waar je op moet tikken (behalve bij McDonalds op die paal hahaha) of slepen en doen zoals die smartphones ;-).

            Rietepietz zegt;

            Ik werk met psp 9 , kan ik wel een copie van maken ,kan ik je overhandigen als we elkaar ooit in winkelcentrum Woensel tegenkomen ,zóu moeten kunnen;-)
            Ik wil het kreng toch vervangen voor hij echt de geest geeft, is makkelijker om alles over te zetten.

            Lijkt me erg kwetsbaar dat getik op die vensters ( ik ben uiteindelijk geen roodborstje,nou ja , misschien van de zomer als ik op het strand verbrand) Mc Donalds mag zich niet in mijn klandizie verheugen ( je bent ex koning in of niet )

            Beantwoorden

      • rietepietz
        Feb 27, 2013 @ 14:16:59

        Is me ook al opgevallen dat ze de laatste tijd nogal aan het rommelen zijn , ook bij het invoegen van media ! Je zóu er bang van worden ja ! Ik had op de pc boven gezien dat de reactie quotes er niet waren ,maar die pc is heel oud dus dacht dat het daar aan lag .
        Zag nu pas hier zelfde verhaal .Ondertussen weer aangezet maar zit er een avatar bij , beetje groot allemaal !

        Beantwoorden

        • Emmelinda
          Feb 27, 2013 @ 16:00:51

          Hahaha en ik had het tegenovergestelde, ik zit hier op mijn nieuwe kleine lappie dus dacht al dat het daar aan lag. Vond ik ook vreemd, dan zou alles toch kleiner moeten zijn maar goed, weet ik veel hahaha.

          Heb je de avatar nu uitgezet? Die zie ik namelijk niet. Die heb ik bij mij ook uitgezet, vind ik niet zo mooi 😉

          Rietepietz zegt;

          Ja klopt, uitgezet .Maar jij hebt zo’n mooi klein vierkantje voor de namen staan,dat kan ik nergens aanvinken?

          Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 16:02:48

            Ik denk dat ik een printje maak van mijn zijkolom. Had ik bij weblog ook gedaan (al ging dat iets makkelijker met die html-codes) en is handig voor wanneer er weer eens zo’n “grapje” voorkomt. Weet ik tenminste hoe alles stond. ik wist niet eens meer hoe ik de rubriek met reacties genoemd had, het is toch wat hahaha.

            Rietepietz zegt;

            Ik maak er niet zoveel werk meer van die zijkolom , geen zin meer om alles steeds weer opnieuw op te moeten zoeken. Als ik m’n logjes maar kan schrijven want ooit houdt het loggen toch op, zodra het alleen maar betaald kan val ik buiten de boot want ik internet bankier niet én wil geen aut.incasso .

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:17:35

            Euh? Help me eens even? Welke bedoel je psies, bij de reacties zelf? Daar staan bij jou toch ook vierkantjes? Of bedoel je iets anders?

            Rietepietz zegt;

            Ik bedoel bij de reacties quotes in de zijkolom, daar staat bij jou voor de naar een soort vierkante punt voor de naam ( als ik me goed herinner )

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:19:27

            Ssst, breng ze maar niet op een idee. Ik weet ook niet of ik het dan zou doen. Misschien zou ik dan nog naar een andere weblog zoeken waar het gratis kan maar ik blijf niet aan de gang. Hopelijk duurt dat nog heeeeeeeeeel lang ;-).

            Rietepietz zegt;

            Nee precies, ik héb ruim 2 maanden niet gelogd toen weblog eruit lag ,wilde tóen al niet meer opnieuw het wiel uitvinden. ik wil trouwens bést betalen maar dan op een manier waarvoor ik zelf kan kiezen ,gewoon per accept giro of overschrijving maar dat schijnt niet te kunnen ;-(

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:50:06

            Ohhhh nou zie ik wat je bedoelt met dat vierkantje. Oeh, geen idee hoe ik daar aan kom. Zal zo eens snuffelen in het beheerscherm. Zou best kunnen dat het te maken heeft met de layout. Dat verschilt nogal eens, dan kan je het niet eens verwijderen als je dat zou willen maar zit het er standaard bij ;-).

            Rietepietz zegt;

            Zou wel eens zo kunnen zijn ja , de lay-out ,nou ja , het is niet belangrijk!

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:51:58

            Ja irri he, zo zie je ook steeds vaker dat je alleen met een creditcard kunt betalen. Die heb ik niet eens en die wil ik ook niet. Balen vind ik dat wel, wat maakt dat nou uit als ik gewoon een overschrijving doe en niet via Ideal?? Is toch hetzelfde geld? Hmmz..

            Rietepietz zegt;

            Ja wordt ik gek van en ik weiger álles als ik niet kan betalen zoals ik wil, je bent eigenwijs of niet hé!

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 20:57:14

            Ik heb net gekeken maar zie er zo niet zo snel iets aangevinkt staan. Mocht ik het tegenkomen dan geef ik meteen een gil. Het zou me niks verbazen als het aan de layout ligt maar ik hou het voor je in de gaten ;-).

            Rietepietz zegt;

            Geen tijd in steken , zal beslist de lay-out zijn

            Beantwoorden

        • Emmelinda
          Feb 27, 2013 @ 20:58:46

          Ja, ik herken dat wel. Het is dat ik het leuk vind om dingen te bestellen via internet en dat mijn webwinkel daar op loopt anders hoefde het voor mij ook niet ;-).

          Rietepietz zegt;

          Voor wie het wil is het prima , maar ik krijg er een sik van dat er steeds minder een keuze is !

          Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 27, 2013 @ 21:04:38

            Ja en nog ff en dan blieven ze je gewone geld ook al niet meer in de supermarkt 😦

            Rietepietz zegt;

            het zal me gebéuren , ons énige wettige betaalmiddel weigeren ….? dan maak ik écht stennis * leent geweer van Emmelinda *

            Beantwoorden

  4. Mrs. T.
    Feb 27, 2013 @ 11:41:00

    Ik vind literatuur zwaar overschat.

    Rietepietz zegt;

    Dat is het ook heel vaak, als een verhaal me boeit maakt het me niet uit of het literatuur of pulp is. Het zal wel een slimme marketingtruc zijn want er zijn nog altijd zát mensen voor wie het een bepaald soort status heeft als , dat wat je leest , literatuur is! Mag van mij hoor 😉

    Beantwoorden

  5. Melody
    Feb 27, 2013 @ 10:21:56

    Ach weet je? Het maakt mij helemaal niets uit hoe jij schrijft en waarover jij schrijft, tot op heden heb ik alles nog steeds met veel plezier gelezen hier en ben ik nog geen logje tegen gekomen waarbij ik mijn wenkbrauwen fronste met de gedachte ‘waar gaat dit in de vredesnaam over en waarom lees ik het eigenlijk?’.
    Oftewel, kortom…. ga zo door 😉

    Rietepietz zegt;

    Leuk compliment en tja, ik zou niet anders kúnnen schrijven dan ik doe want dat gaat gewoon vanzelf.Gelukkig maar , want bewust “lollig zitten wezen ” werkt niet en voor mij werkt vooruit schrijven (zodat je alle tijd hebt te corrigeren) helaas niet.
    Dan ga ik zitten “pietlutten” en haal door herschrijven gewoon de lol uit het verhaal …jammer maar er is dus géén literair-talentje aan me verloren gegaan 😉

    Beantwoorden

  6. Marion
    Feb 27, 2013 @ 09:45:56

    Zal mij een worst wezen of het literair is, als ik het maar mooi vind.
    Fijne dag, XXX

    Rietepietz zegt;

    Er is bést wel mooie literatuur maar het is voor schrijvers tegenwoordig niet makkelijk “brood op de plank” te krijgen en dan moet je natuurlijk “schrijven wat verkoopt” . Het succes van 50 tinten grijs is daar het bewijs voor. Al is seks in boeken wel van alle tijden, het “beestje” werd vroeger niet zo bij naam genoemd en veel subtieler beschreven !
    Ik hoop op een zonnetje vandaag dus gaat goed komen XXX

    Beantwoorden

  7. Redstar
    Feb 27, 2013 @ 09:28:34

    Even back to 5 jaar geleden. Ik las toen al mee, en reageerde ook al mee op je log.
    Waar blijft de tijd vraag ik me af. IK realiseer me nu dat ik al heel wat jaren bijna dagelijks aan het bloggen ben.
    Een ritueel dat dagelijks terug komt. Nu moet ik me eens gaan afvragen of dat wel gezond is 😀 lol

    Rietepietz zegt;

    Nou zolang we er lol in hebben kan het niet ongezond zijn denk ik 😉 Maar inderdaad ook jij hoort al heel lang bij m’n trouwste lezers.
    Vanaf zo rond 2008 vielen er niet heel veel lezers meer af totdat na de WL toestand alles weer even flink door elkaar geschud werd. Ondertussen heb ik weer net zoveel lezers als in m’n beste tijd en ik prijs me gelukkig met zo’n leuke ,trouwe en gevarieerde lezerskring .

    Beantwoorden

  8. J@n.
    Feb 27, 2013 @ 00:11:57

    Omdat mijn reactie niet geplaatst werd!

    Rietepietz zegt;

    Je gaat me toch niet vertellen dat je “onbetamelijke” taal had geschreven;-) Maar mocht ik jouw reactie alsnog in spam vinden graaf ik je op natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Feb 26, 2013 @ 23:55:56

    Toch leuk dat ik na ruim 5 jaar nog steeds dezelfde mening heb. Dus wil je mijn mening weten kijk dan even naar je oude blog 🙂
    Zie wel een hoop namen die we nu helaas niet meer tegenkomen op de blogs.

    Rietepietz zegt;

    Jij hoort ook écht bij “de oudjes” op mijn log;-) ik vind het ook grappig dat Emmelinda toen al mee las nu na een lange blogstop wéér altijd present is in de reacties. Ik had in de begintijd nog vrij veel lezers uit m’n “space” tijd . Dat waren vaak lezers die meer met de indeling van de site bezig waren dan “schrijvers”. De meeste zijn nooit échte bloggers geworden ,een nader deel verdween al bij eerder geknoei bij web-log.
    P.S.Ik heb nog even teruggekeken , bij de verdwenen loggers staan 2 namen van bloggers die overleen zijn, Sylvester en Belinda . Morris staat nog wel bij m’n linkjes maar die ging verder onzer z’n eigen naam Maurice en logt nog héél weinig. Ook mama muis is onder d naam Marian soms nog tussen de reacties te vinden .

    Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Feb 26, 2013 @ 22:53:52

    Toendertijd had ik dit niet becommetarieerd, niet gelezen waarschijnlijk. En nu dut wel, en dat is dan ook weer een voordeel!

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat je toen nog niet hier las, anders had je zeker wél gereageerd want dat doe je altijd trouw!

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Feb 26, 2013 @ 22:06:31

    Hoi Riet
    Ja als er lekker veel seks in voorkomt is het al snel literair. Of een liter air, gebakken lucht misschien?
    Ik begon eens in een boek van Leon de Winter, die moet ook heel literair zijn, maar kwam er niet doorheen haha.
    Ik ben met Suske eens, als je het graag leest maakt het toch niets uit?

    Rietepietz zegt;

    Ben ik hélemaal met jou en Suske eens, lezen doe je voor je plezier ( of omdat je iets wilt leren) en dat hoeft heus geen literatuur te zijn! Als ik na 10 pagina’s niet “in het boek zit”is er iets mis met het boek en niet met mij (denk ik dan, maar wie ben ik) Er is best wel mooie literatuur maar er is ook een “kliek” schrijvers die alleen maar z’n eigen frustraties onleesbaar op papier zet.Het logje dat ná het gelinkte logje kwam (AKO) geeft nog een leuk voorbeeld van de hypocrisie in dat wereldje, dat amuseert me dan reuze !

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Feb 26, 2013 @ 21:42:10

    Jouw literaire logje heb ik weer met veel plezier gelezen. Hebben er nog obscure types gereageerd? Je schrijft er niets over en ik zie geen rare toestanden. Of heb je vervelende reacties verwijderd?
    De actie van web(streepje)log levert dus nog vrolijke momenten op. Je had misschien oude logs veel minder nagelezen dan nu.
    In schrijven ben je niets veranderd. Blijf svp zo doorgaan! Een trouwe fan!

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig hebben er géén vreemde figuren gereageerd op dat logje, misschien wel omdat ik toch niet álle “google gevoelige”woorden helemaal uitschreef;-)
    Ik amuseer me reuze met de oude logjes, zelf kreeg ik eigenlijk het idee dat ik vroeger “leuker schreef” dan tegenwoordig. Het kan natuurlijk óók zijn dat ik van de oude logjes al meer afstand genomen heb en ze dus meer kan lezen alsof een vreemde ze geschreven heeft.
    Dat jij schrijft dat ik in mijn manier van schrijven niet veranderd ben is leuk en daar ben ik blij mee, dankjewel! Eh…. of zou ik eigenlijk “gegroeid moeten willen zijn….. nee hé!;-)

    Beantwoorden

  13. roadlaura1969
    Feb 26, 2013 @ 21:10:50

    Net je Logje gelezen en je bent je woorden trouw gebleven, ik kan me nl wel herinneren als het een item is in logland je te kennen geeft hoewel je gek bent op de Nederlandse taal je inderdaad meer naa de inhoud dan spelllings foutjes van andere kijkt/corrigeert en dat lieve Rietepietz vind ik persoonlijk mooi. Zelf heb ik moeite met sommige punten vd Nederlandse taal en moet er niet aandenken dat ik er dan op “afgerekend” wordt 😉 Leuke log en jezelf blijven heb je laten zien in je Logje van 2007 😀

    Rietepietz zegt;

    Er is gewoon een verschil of iemand blogt óf z’n brood wil verdienen met “taal”. In het laatste geval moet je natuurlijk heel redelijk in de taal thuis zijn maar het plezier van loggen heeft meer te maken met wát je te zeggen hebt en of je dat een beetje leuk kunt opschrijven. Daar kúnnen dan best foutjes in zitten al zal niemand bewust fouten maken.Ik ben geen corrector en ga géén fouten aan zitten wijzen tenzij ik weet dat het iets is wat iemand écht niet bedoeld kan hebben, als dat met een grap kan in een reactie ,en anders gewoon even waarschuwen per mail !
    Ik kan me best redelijk redden met de taal maar maak ondanks dat toch veel slordigheidsfoutjes , (eigenlijk is dat erger dan fouten maken als je niet zo goed thuis bent in taal) Geniet jij nou maar lekker van het loggen en eh…. schrijven is ook een soort routine dus waarschijnlijk gaat het vanzelf steeds beter 😉

    Beantwoorden

  14. ram1955
    Feb 26, 2013 @ 20:17:03

    Prachtig Rietepair logje uit 2007. Goed dat je link plaatst, want ik heb dat natuurlijk allemaal gemist in mijn preblogperiode.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb doordat ik nog veel aan moest vullen weer véél oude logjes teruggelezen en gezien dat, op zó’n 4 lezers na, de logjes van de eerste 2 jaar na nog helemaal nieuw zijn voor m’n huidige lezers. Er zijn er wel een paar waar ik zelf weer om moet glimlachen dus ik probeer er af en toe eens een paar uit te pikken.

    Beantwoorden

  15. Suske
    Feb 26, 2013 @ 20:02:40

    leuk logje heb je destijds geschreven.
    of iets literair is of niet maakt me niets uit
    als ik het maar graag lees.
    En over mijn eigen stukjes maak ik me geen illusies 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik denk er precies eender over, het is goed of boeiend geschreven of niet en ik worstel me niet door een boek dat me niet boeit. Ik pak dat onderwerp wel eens meer op omdat er soms lachwekkende dingen gebeuren in dat wereldje ,het logje ná het gelinkte logje ging daar ook al over .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

