blogfamilie

Ik ben  niet “van de opdrachtlogjes” maar soms kom ik vragen tegen die meer losmaken dan ik in een reactie kwijt kan en dan neem ik die vraag wel eens mee.
Zo schreef Marja van de week ;

“Wat me sowieso leuk lijkt is om de onderlinge relaties tussen bloggers te begrijpen. Zijn jullie familie of vrienden van elkaar? Kennen jullie elkaar in het echt en was dat na het bloggen of ervoor?”

lezersMijn lezers van het eerste uur leerde ik kennen door op de toenmalige site van Ria ( nu Voor het blog gezet)  zelf reacties achter te laten  bij haar lezrs, Ria  kletste me in een  eigen blog en zo werden haar bezoekers ook  mijn bezoekers !
In vrij korte tijd kwamen via  linkjes meer lezers een kijkje nemen, bleven “hangen”, en  leverden via een  link weer niéuwe bezoekers op!
Na enige tijd bezocht ik  een “weblogmeeting”   in Leiden, waar Leidse Glibber en Tagrijn de perfecte gastheren waren en een geweldige dag organiseerden. De daar aanwezige bloggers  zetten  uiteraard óók elkaars linkjes . Daar  leerde ik ook Annemarie  kennen ( haar moeder  Hanny, kwam ik jaren later zomaar in Delft tegen), en nog een aantal mensen die ondertussen gestopt zijn  met loggen. Het werd dáár al duidelijk, zo’n persoonlijke kennismaking is bijzonder, voelt vertrouwd en schept een ándere band  dan vóór de ontmoeting.

lezersLater kwamen er meetings in Delft , op touw gezet door een heel enthousiaste Jeroen die na de WL ellende al z’n logs kwijt was en  helaas gestopt is.
Ik leerde er J@n en Joke kennen, Leo,  Albert en Mara en Vlinder ( Rafaël)  die ondertussen” mevr. Jeroen” is,  ja ook dát komt voor !
Bij de meeste las ik toen al maar  op een meeting leer je vaak ook nieuwe mensen kennen.
Helaas zijn er  ook van  dié mensen veel afgehaakt na “het WL gedoe” .
Toch weer onverwacht snel kwam er  nieuw leven in de brouwerij zodra ik een nieuwe blog begon bij wordpress ,  “oude” bloggers  vonden elkaar terug en via wordpress vonden nieuwe lezers hun weg naar Rietepietz, waaronder Marja/ram.  Nog steeds kom ik af en toe nieuwe lezers tegen die regelmatig terug komen.

lezersBij nieuwe lezers lees ik dan een poosje mee totdat ik, naar mijn idee, de blogger/ster een beetje ken waarna ik dan een linkje zet omdat dat makkelijker is voor mijn log rondje.
Bloggers zijn een behulpzaam volkje , daardoor heb ik met  vrijwel  iédereen wel eens wat mailtjes gewisseld, soms omdat ik om raad vroeg, maar  tot m’n verrassing soms óók omdat ik een  ander kon helpen.
Ik “kende”   dus alléén Ria “digitaal”  voor ik zelf  ging loggen( ik leerde haar later ook persoonlijk kennen)  maar ondertussen hebben mijn lezers een bijzondere betekenis voor me en  zijn  “een soort  familie” voor me  die ik niet graag zou missen!
Een énkele keer blijkt een lezer(es) dicht in de buurt te wonen en klikt het bij een kennismaking dermate goed dat  er een hechte vriendschap ontstaat, zo werd Marion ( zonder site) van lezeres vriendin …  móói toch hé, dat bloggen !

Advertenties

38 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Suske
    Feb 24, 2013 @ 21:17:15

    Ollie Blunder en ik wonen niet ver van elkaar en hebben door onze blogs mekaar beter leren kennen. Verder ken ik niemand persoonlijk via de blogs. Wie weet komt dit nog. Wel iemand met zijn gezin op logement gehad die ik via flickr had leren kennen. Dat kan misschien ook meetellen.

    Rietepietz zegt;

    het levert toch bijna iederéén wel één of meer vrienden op blijkt wel uit dit logje.
    Van tijd tot tijd steekt er toch een meetingsvirus de kop op, daar wachten we dan gewoon op.

    Beantwoorden

  2. Maurice
    Feb 23, 2013 @ 08:47:48

    hoi rietz, ik ga proberen mijn blogs weer op te pakken, maar mijn fys gezondheid is al een tijdje minder. niks ernstigs, maar wel pijnlijk. klopt, ik kon in mijn blogs mijn verhaal kwijt en dat leverde persoonlijke groei op, vooral ook door jullie fijne reacties. waren mijn 1e stappen de wereld weer in. Nu lees ik ze nog wel terug en zie dat ik onnoemmelijk kwaad ook was op de psychiatrie…terecht hoor, maar ik ben erover heen en gelukkig.

    Rietepietz zegt;

    Hé Maurice… wat leuk weer iets van je te horen !Ik kijk nog wel regelmatig bij je tijdens m’n rondje dus een nieuw logje bij jou zal me niet héél lang kunnen ontgaan!
    Het loggen is inderdaad een fijne uitlaatklep voor mensen die ,om welke reden dan ook, hun verhaal niet kwijt kunnen in het gewone leven.Het is natuurlijk ook wat meer anoniem zo’n blog en dat vertelt makkelijker denk ik!
    Maar leuk als je het weer op gaat pakken wanneer je rug het toelaat !

    Beantwoorden

  3. depetvantruus
    Feb 22, 2013 @ 18:47:25

    Ik ben (door Plato van Platoonline) op Hyves begonnen maar dat was van korte duur. Een aantal mensen vond het niet prettig dat je daar ook lid van moest zijn om te kunnen reageren. Dus werd het WL en nu (natuurlijk) WP.
    En ik vind het nog steeds leuk al blog ik wisselend.
    Heb ook een aantal mensen in het ‘echie’ ontmoet en dat was inderdaad aardig vertrouwd.
    Voor de rest herken ik veel dingen van wat er in de (tegen)reacties geschreven is.
    Ik neem meteen van de gelegenheid gebruik om je te bedanken voor je reacties bij mij die ik altijd zeer kan waarderen. 🙂
    Dat ik je logjes heel erg leuk vind wist je al, denk ik. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik had inderdaad ooit een hyves erbij , maar kon daar m’n draai niet vinden. Helaas kun je daar inderdaad niet reageren als je geen account hebt maar zolang ik de site niet gewist had bleef ik vriendschapsverzoeken krijgen van ex loggers waardoor je dus niet van de site afkomt zónder hem te dumpen.
    Gelukkig kán iedereen loggen op de manier die hij/zij prettig vindt, je krijgt vanzelf de lezers die zich daarbij aan willen/kunnen passen.
    Ik vind het erg leuk dat jij toch áltijd weer die inhaal acties onderneemt en dan óók nog overal reageert.Ik neem heus niemand iets kwalijk als het reageren er eens bij inschiet. Maar natuurlijk is het altijd fijn om te kunnen merken dat m’n lezers graag hier lezen!
    Gelukkig heb ik er zélf ook heel veel plezier in en is het lezen bij alle andere loggers heel afwisselend.Jij bent weer erg goed in opdrachten als bijv.”met weinig (of een foto) woorden heel veel zeggen ”

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Feb 22, 2013 @ 08:37:36

    Ja, met sommige bloggers heb ik dat gevoel ook wel. Niet met iedereen. Sommige bloggers die opeens verschijnen met een reactie en dan na een week of 2 weer verdwijnen vind ik doorgaans minder leuk. Van die knip en plak blogs vind ik ook niets.
    Maar met jou heb ik denk ik wel al een jarenlange band. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Knip/plakkers verdwijnen vanzelf als je ze niet linkt, die is het maar op één ding te doen , “een lange rij linken en reacties” en als dat niet werkt verdwijnen ze.
    Ik heb écht heel bijzondere lezers, hoewel niet iederéén “makkelijk schrijft” ( dat héb je ,of je hebt het niét) zijn de reacties wél altijd inhoudelijk en wordt er soms in één korte zin rake dingen gezegd.
    Wij lezen inderdaad al héél lang bij elkaar, jij weet precies hoe ik op bepaalde dingen ga reageren en ik weet dat van jou natuurlijk ook. We zijn het niét altijd helemaal met elkaar eens en het is des te mooier dat we ondanks dat áltijd reageren en voor ons eigen mening uitkomen met waardering voor elkaars opvattingen, vaak omdat we de oorsprong weten van die opvattingen. Buiten de digitale wereld ligt dat helaas vaak een stuk moeilijker…..er moeten méér mensen gaan bloggen zou je bijna zeggen!

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Feb 21, 2013 @ 21:44:15

    Na het plaatsen van een nieuw logje maak ik direct erachteraan een rondje ‘langs de velden’, dat wil zeggen langs de bloggers die ik volg. En bij iedereen heb je direct een beeld na al die tijd. Soms vallen er af en soms komen er weer nieuwe bij. Toen de meeting in Leiden was , was ik pas een paar maanden bezig en had nauwelijk reacties. Daarna ging ik bij jullie reageren en dat gaf een soort sneeuwbaleffect. Al valt het me wel op dat er de laatste tijd helaas steeds meer afvallen. Ik denk dat Twitter en Facebook de blogs aan het verdringen zijn. Maar vooralsnog plan ik voor iedere week twee verse logs in en zo lang dat kan blijf ik dat zo doen. (Al heb ik de laatste weken om onverklaarbare redenen weinig schrijfinspiratie.)

    Rietepietz zegt;

    Ik werk precies eender, alleen doe ik dan twee dagen over m’n rondje en plaats daarna weer een nieuw logje. Daar tussendoor zet ik uiteraard bij iedere reactie nog een tegenreactie (ik wil gewoon het laatste woord hebben denk ik) en vooral bij logjes zoals deze geeft dat veel voldoening.
    Volgens mij is facebook en twitter toch ook een beetje op z’n retour ,je ziet de laatste tijd weer bloggers terugkeren omdat ze het loggen missen.Bij mij komen er juist nog steeds af en toe lezers bij en ondertussen ben ik wel weer op het niveau van vóór het WL probleem.Ik merk wél dat bij de nieuwe lezers vrijwel geen mannen voorkomen dus misschien zijn mannen minder gaan bloggen en daar zul jij meer “last” van hebben dan ik.
    Zou wel jammer zijn want ik koester “mijn mannen” lezers omdat ze gewoon ándere dingen toevoegen dan vrouwen.
    Ik hoop dat je jezelf weer kunt motiveren want zeker Tagrijn mag niet verloren gaan !

    Beantwoorden

  6. nieuwetrui
    Feb 21, 2013 @ 20:14:25

    Bloggen kan een heerlijke uitlaatklep zijn, maar het wordt pas echt genieten als je de stukjes leest die mensen als jij schrijven. Vol humor en vrijwel altijd met een positieve instelling.
    Ik blog nu bijna zes jaar met de nodige ups en downs. Mijn gebrek aan kennis van de computer en de taal die gebruikt wordt om je zogenaamd de weg te wijzen, voorkomt dat ik allerlei extraatjes kan doen, zoals foto’s plaatsen e.d. Ik weet dat er in logland mensen zijn die meteen bereid zijn om te helpen (iets wat in het dagelijks leven niet altijd wil lukken) maar ik vergeet meteen weer wat me wordt geleerd. Ik laat het dus maar zo en houd het verder simpel.
    Ik heb inmiddels een aantal mensen mogen ontmoeten en dat was best leuk, maar verder blijft het contact gewoon binnen logland en niet daar buiten.

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig zijn er véél bloggers die leuk schrijven , een zekere nieuwetrui moet ook erg leuk schrijven hoorde ik “uit betrouwbare bron” 😉 Ik snap wel dat je je liever beperkt tot wat je makkelijk kan “behappen” .Dat doe ik éigenlijk toch ook want sommige dingen doe ik te weinig om er geroutineerd in te worden en dan vergeet ik het ook!
    Geeft niks zolang we kunnen doen wat we leuk vinden en tjongejonge wat ik heb ik er altijd een lol in als ik in het dagelijks leven de “nieuwe logjes” zómaar tegen het lijf loop ,dan kan ik daar reuze om gniffelen als ik tegen Henk zeg; “daar is m’n nieuwe logje !Zo ook vandaag weer maar dat horen jullie nog 😉
    Ontmoetingen pakken altijd leuk uit maar zijn geen móeten , ik zoek het meestal niet écht op maar soms is het toch wel héél leuk!

    Beantwoorden

  7. riet(je)
    Feb 21, 2013 @ 18:24:22

    hai Riet, ook ik ken jullie via WB, met Jeroen en Vlinder nog steeds contact en af en toe kom ik ’n kijkje nemen bij jou en wat anderen……….ook kreeg ik van velen van de WB-ers lieve kaartjes tijdens m’n ziekte…………zal ik nooit vergeten en ben blij dat ik af en toe even kan komen kijken…………….liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Dat kan ik me nog wel herinneren ja, Ik hoop dat je zelf het loggen toch ook weer oppakt!
    Bloggers zijn inderdaad vaak héél sociaal en zullen iemand die ziek is nooit laten stikken. Gelukkig gaat het ( voor zover ik weet) nu weer beter met je al zul je nog steeds onder controle zijn denk ik. Altijd gezellig als je weer langs komt natuurlijk!

    Beantwoorden

  8. hanscke
    Feb 21, 2013 @ 16:31:34

    Ik ben gaan bloggen toen dochterlief 8 jaar geleden zwanger was. Ze was hier een paar dagen en door een artikel in een tijdschrift kregen we het erover. Zij liet mij weten dat net iets voor mij te vinden. Eerst was ik bij twentysix, later bij b-cool, een klein prive domeintje van iemand en twee jaar gelden ben ik zelfstandig geworden. Ik ben nog nooit op een blogmeeting geweest, wel heb ik één keer een afspraak met een medeblogster gemaakt. We zijn toen samen een dag in apenheul geweest, heel gezellig. Jammer genoeg blogt zij nog heel weinig, maar we wordfeuten nog wel samen. Verder heb ik door de jaren heen een aardig lezersnetwerkje opgebouwd die mij bezoeken en waar ik regelmatig op bezoek ga. Door de W-300 is het aantal bezoekers wat toegenomen. Ik voel me heel altijd heel blij met de wetenschap dat er door het land heen mensen zijn die ik toch min of meer een beetje ben gaan leren kennen.

    Rietepietz zegt;

    Grappig dat het vaak ánderen zijn die weten “dat is écht iets voor hem/haar, ook bij mas het ,de in het log genoemde Ria, die zei dat het mij “op het lijf geschreven is” en ze hád gelijk natuurlijk!
    Blogmeetings komen met vlagen voor , soms jaren niet en dan ineens regelmatig.Meestal omdat er ergens “een goed organisater opstaat”. Ik ben er toch niet altijd makkelijk voor te strikken omdat ik niet graag lange autoritten maak én liever niet een hele middag ergens op een stoel moet zitten. het is ook wat makkelijker om met meerdere mensen een praatje te maken als je bijv. wandelt dan als je ergens zit met z’n allen.
    Klopt, meedoen aan schrijfopdrachten levert áltijd meer lezers op(en meestal een aantal tegelijk,dan ga ik ze door elkaar gooien) en dat is één van de redenen dat ik niet meedoe aan schrijfopdrachten. Ik probeer het loggen beheersbaar te houden en ruimte te houden voor mensen die mij spontaan vinden omdat de tegen reacties die ik áltijd zet soms veel tijd vragen .
    Ondertussen heb ik jouw linkje op mijn linken pagina gezet zodat je logkring weer een piepklein beetje grote is geworden 😉

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Feb 21, 2013 @ 16:30:14

    Ik ben pas begonnen en vind het bloggen erg leuk!
    Verder kan ik er nog niet zo veel over zeggen.

    Groetjes Petr@

    Rietepietz zegt;

    Ja ik zag al dat je nog niet zo lang bezig bent , je hebt in ieder geval al een “soort plekje” gevonden waar je je thuis kan voelen.De rest komt vanzelf en uiteindelijk ontwikkelt iedere logger z’n eigen stijl.
    Ik ga binnenkort ook even een linkje naar jouw site op mijn linken pagina zetten als je er geen bezwaar tegen hebt , dat vind ik makkelijker bij het maken van mijn rondjes 😉

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    Feb 21, 2013 @ 14:52:01

    Ondanks een heel grote sneeuwbui hier, heb ik toch lekker contact met nu bv Rietepietz.. Je hebt helemaal gelijk in mijn ogen. Bij onze eerste meeting hebben we ook Emmelinda ontmoet dus ben ik je wat dat betreft even voor :-). Ook Leven was daarbij die plannen had om te gaan varen met haar man en die we dus maar twee keer ontmoet hebben. Maar dat komt dus in het “echte “leven ook voor. Je bereikt hier mensen die je anders je hele leven niet ontmoet zou hebben wat toch een bredere kijk geeft op van alles en nog wat.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Klopt helemaal, één van de fijne dingen van bloggen is dat je het kunt doen wanneer het je uitkomt of er behoefte aan hebt.Zeker in de winter is het een welkome “bezigheidstherapie” 😉
    Emmelinda staat al héél lang op “m’n verlanglijstje” maar wie weet ze woont in de énige stad in Nederland buiten m’n eigen regio, waar ik min of meer regelmatig kom sinds m’n kleinzoon er woont. Het lijkt dus wel mogelijk ooit eens tegen elkaar aan te lopen in Eindhoven…..als we het een héél klein beetje sturen dan hé!;-) Ik vond het destijds ook erg leuk om jullie te ontmoeten ,zelfs 2x, best wonderlijk want doordat J@n wat minder mobiel is zal ik hem nooit aantreffen of de soort meetings die ik het liefst zie , wandelend ! Maar toch 2x gelukt dus mede door het slimme regelen van Jeroen !
    De “blogfamilie” heeft inderdaad genoeg loggers waar we ons aan kunnen spiegelen of optrekken en het fijne is dat juist dié bloggers zich weer gesterkt voelen door de belangstelling en interess van de anderen , ik ben blij met “ons wereldje” !

    Beantwoorden

  11. Leo's mening
    Feb 21, 2013 @ 09:09:41

    Ja, vaak hangt of hong het van toeval aan elkaar. Mijn blogwereldje begon een jaar of zeven geleden toen ik via een dame die ik weer kende uit een webforum tot bloggen werd aangezet. Helaas is zij al lang geleden zelf gestopt. Mijn eerste linklijstje was niet zo groot, maar de wisseling was groot. Niet goed opgelet soms, dan weer overleed iemand (jaja ook dat komt voor..) of was er onmin. Eerste blogmeeting was in Gorinchem, bij Peet. Lieve mensen ontmoet, sommigen bloggen allang niet meer, anderen heb ik nu in Facebook zitten. Jeroen als gangmaker, Vlinder als lieve vriendin, Jan en Joke, Pia, Maurice en nog veel meer. Sommigen nog steeds heel actief, anderen achter de horizon verdwenen. Bloggen is geen must. De Betuwe bracht twee meetings. Een bij Corinne met de bekende ploeg, waar ook Wilma en haar Piet aanschoven en Thamara. Vriendschappen voor het leven. De tweede meeting in die buurt zat in een andere kring. De Naakte Molrat, Bob, Emigrant, mensen die in Duitsland leven en schrijven, maar dan wel gewoon Hollandse blogs. Met de Molrat is de vriendschap ook enorm groot geworden. Tegenstelling trekken aan. Gezamenlijke etentjes, tripjes, het is allemaal hecht. Jammer dat je idd wat bloggers van het eerste uur kwijtraakte. Ik ken dat gevoel. Maar je krijgt nieuwe mensen terug. Vol enthousiasme schrijvend over van alles en nog wat. En jou Rietz behoort voor mij bij het blogbehang hoor. Jouw ogen waren ooit aanleiding om je te volgen. Toen kwamen de filmpjes, je optredens op de digitale troon, de malle humor en zo meer. Waardering, gevoel dat jij een echte bent en geen nagemaakte. Dat maakt bloggen tot iets wat leuk is om te doen.

    Rietepietz zegt;

    Het is ondoenlijk iederéén te volgen en dus zie ik bij jou toch ook veel namen die me niets zeggen ,maar ook veel van mensen waarvan ik het nog steeds jammer vind dat ze de log aan de kapstok hingen , Tham,bijv maar ook Maurice.Maurice is een voorbeeld van iemand die al bloggend,z’n verhaal kwijt kon en zich in de moed om het leven weer op te pakken gesterkt voelde, helaas is daardoor het loggen misschien wel minder nodig geworden maar wat móói dat dit soort dingen gebeuren.Helaas ook soms die sterfgevallen ,ik mis er al drie loggers door.Wat dat betreft is het nét het gewone leven!
    Het blijft grappig dat jij “op m’n ogen viel”, zoiets dat éigenlijk helemaal niets te maken heeft met bloggen maar dus tóch van invloed blijkt.
    Het blijft me verwonderen dat er zoveel tussen de regels door gelezen kan worden dat je door het loggen mensen heel zó goed kunt leren kennen dat ze in het echt nóóit tegenvallen.
    Gelukkig heb ik zélf nooit vervelend “gekissebis” meegemaakt maar misschien ben ik ook wel iets “gematigder “dan jij in mijn benadering van de ander, miner snel héél enthousiast maar ook minder snel teleurgesteld .Maar ja ,ik ben dan ook geen “mening gever” en die moeten er óók zijn 😉

    Beantwoorden

    • Leo's mening
      Feb 24, 2013 @ 09:03:21

      Maurice werd via Facebook gevraagd waarom hij niet meer blogt. Heeft van doen met kwakkelende gezondheid, druk werk en zo meer. Hij wil wel weer aan de slag. Wat de meninggever betreft; ik maak altijd duidelijk waar ik voor sta. Wie het daar niet mee eens is moet gewoon niet meelezen. Wie dat wel doet en andere meningen verkondigt dan de mijn mag rekeken op respect maar ook discussie. Sommigen willen dat niet, die lezen liever hun eigen verhaal. Mag, maar bloggen is net als in de echte wereld, een soort democratie. Wat Tham betreft en De Naakte Molrat, die zitten op andere netwerken en zijn daar aardig actief. Slechts die echte bloggers zijn de diehards die maar door blijven gaan…

      Rietepietz zegt;

      Leuk Maurice heeft zich hier ook even “gemeld”, ik wist wel hoe het met hem zit hoor en dat is prima. Het is gewoon een goed teken dat hij niet meer nodig heeft als uitlaatklep!
      Ik vind het meestal geen beletsel om te lezen bij mensen die anders denken over een bepaald onderwerp. Integendeel, het zien van ándere standpunten dan het mijne zetten me sóms aan het denken al verandert het mijn standpunt meestal niet. Maar het kan erdoor verzacht worden of meer begreep voor “de andersdenkende” opleveren. Ook met “tegenspraak”is niets mis, heb ik geen moeite mee, al moet de manier waarop wel fatsoenlijk zijn. Discussie houdt wel ergens op en voor mij is dat wanneer men door “een bord voor de kop ” blind is voor het feit dat niemand ooit 100% gelijk of ongelijk heeft en het een wellus/nietus verhaal gaat worden !

      Beantwoorden

  12. Zus
    Feb 20, 2013 @ 23:01:21

    Dat was voor mij ook altijd nog een raadsel, kennen die elkaar persoonlijk?
    Maar nu is het duidelijk. En ik ben zo blij dat ik er een beetje bij hoor.Met jou ben ik echt blij !! Want je voelt echt als een vriendin op afstand.Ik heb steun aan je en kan met je lachen wat wil een mens nog meer?

    Rietepietz zegt;

    Het zal wel een klein beetje verschillend zijn voor iedereen.
    Maar het is leuk om te merken dat iemand die zelf niét blogt toch “het gevoel” kan krijgen dat hij/zij in een grote familie terecht komt waar iedereen elkaar kent.
    Een familie waar iedereen die dat wil een plaatjes kan vinden door simpelweg “mee te praten” in de reacties. Het is zó mooi om te horen dat er mensen zijn die “iets hebben” aan mijn best wel simpele verhaaltjes .

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Feb 20, 2013 @ 22:23:53

    Je hebt helemaal gelijk Rietepiet, vaste lezers zijn een soort familie en sommigen weten bij wijze van spreken meer van hun medebloggers dan van hun eigen familie. De meeting in Leiden destijds zal ik ook nooit meer vergeten wat was dat gezellig. Wat betrfet behulpzaam en meeleven kan ik ook vele voorbeelden van noemen. nee hoe dan ook het is een goed en sociaal volkje de vaste bloggers.

    Rietepietz zegt;

    Toen ik het “onderwerp” tegenkwam bij bij een medelogger liet het me ook niet meer los. Als er iémand met reserves aan het loggen begon was ik dat wel,maar wat werden m’n vooroordelen snel weggewerkt.
    Het was mijn eerste meeting destijds in Leiden, en het was fantástisch te zien wat mensen vanuit het hele land kan binden.

    Beantwoorden

  14. Mirjam Kakelbont
    Feb 20, 2013 @ 20:33:16

    Eén grote familie. Met dit verschil dat je ze zelf uit kan zoeken 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat is een waar woord, en je hebt ook nog zelf in de hand wanneer ze op je deur kloppen;-)

    Beantwoorden

  15. Mrs. T.
    Feb 20, 2013 @ 20:13:25

    Leuk logje. Ik blog volgende maand al zeven jaar en ben toen dat hele webloggedoe begon vrij snel een eigen site begonnen. Helaas zijn alle reacties die op mijn oude blog (t.o.a.s.k.e.) stonden weg dus dat is wel jammer.
    Ik heb al een heleboel bloggers ontmoet. Heb er een aantal heel dierbare vriendinnen aan over gehouden. Jammer alleen dat ze allemaal zo ver weg wonen (of misschien maakt het dat dan weer zo speciaal). Ik heb van de mensen die jij kent Marja ooit kort ontmoet toen ze hier mijn oude zenuwcentrum (computermeubeltje) kwam halen en Melody heb ik ooit kort gesproken bij een optreden van Jeans.
    In ieder geval: bloggen verrijkt het leven!

    Rietepietz zegt;

    Jammer van die verloren reacties, die vind ik echt de krenten in de pak bij het loggen!
    Inderdaad heel jammer dat iedereen heel ver uit elkaar kán wonen maar (en ik háát reizen) toch lukt het soms iemand te ontmoeten wanneer er tóch al gereisd moet worden en we een slim meetingpoint kunnen verzinnen.
    Loggen verrijkt zéker weten het leven mits je er goed mee omgaat en het niet je leven gaat beheersen,maar dat lukt de meeste wel;-)

    Beantwoorden

  16. Marion
    Feb 20, 2013 @ 19:33:27

    En ik prijs de dag dat ik jou logjes ben gaan lezen, we zijn vriendinnen voor het leven geworden.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Het is voor mij ook één van de meest bijzondere “bijwerkingen” van het loggen geworden !
    Tot morgen , gaan we weer lekker de beest uithangen hé;-) XXX

    Beantwoorden

    • Tham
      Feb 22, 2013 @ 19:21:54

      Heerlijk, zulke beestachtige vriendinnen 🙂

      Rietepietz zegt;

      ja we genieten altijd heel erg samen , maar dit keer liep het toch iétsje anders dan we gedacht hadden kun je in het volgende logje zien!Evengoed hebben we tóch weer samen gelachen want Marion is altijd héél makkelijk in zich schikken naar de feiten!

      Beantwoorden

  17. hartelijkehothulk
    Feb 20, 2013 @ 19:30:36

    Als ik eerlijk ben (en dat ben ik vaak niet)
    Ik vind dat loggen geen ene moer aan.
    Het is zo, hoe zal ik het zeggen?
    Het is zo log!
    Denk dat dat het juiste woord is.
    Maar GLOEIENDE, GLOEIENDE, wat hou ik van jullie allemaal ! ! !

    Rietepietz zegt;

    Jouw “gloeiende gloed” straalt over ons allemaal, mán wat ben jij een aanwinst in logland met je vaak ontroerende logjes. En toch hóóp ik dat je véél minder gaat loggen dan je nu doet ….. ik weet dat je geen behoefte aan loggen hebt als je manisch/depressieve “toestand” even verstek laat gaan en dat gún ik zo!

    Beantwoorden

    • hartelijkehothulk
      Feb 21, 2013 @ 15:50:36

      Het zweet breekt mij uit bij uw antwoord, majesteit!
      Zo mooi !

      Ik zit al enige tijd te broeden op een weblogmeeting hier in het mooie Heemskerk.
      Wij hebben daar als ontmoetingspunt de makkelijk vindbare plek de Patatoloog aan de Rijksstraatweg liggend tussen Castricum en Heemskerk in.
      Wij kunnen daar gaan wandelen in het prachtige duingebied naar de Kruisberg,(afstand ongeveer 3 km) waar onderaan gelegen een restaurant is gevestigd.
      Daar zou je Schotse Hooglanders (of delen ervan) kunnen eten.
      Voor de mensen die slecht ter been zijn rijd er een huifkar getrokken door paarden.
      Je kunt er de Kruisberg beklimmen en de omgeving vanuit grote hoogte bekijken.
      Voor de laat blijvers ( wordt dan wel na 16.00 uur ) kan ik zorgen voor overheerlijke pizza´s van de Hulkenzoon, die wij als een picknick kunnen nuttigen.

      Wat ik echter heel moeilijk vind is de weer situatie op zo´n dag want met regen is er geen moer aan en mijn gemoedstoestand.
      Want als het hoofd verkeerd staat lukt het niet!

      Rietepietz zegt;

      het programma klinkt in ieder geval aanlokkelijk;-) het weer zou ik zelf niet eens zo aan tillen maar ik kan me goed voorstellen dat juist jouw gezondheid hier een probleem vormt! Té onvoorspelbaar of niet juist op dát moment een stemmingswisseling roet in het eten gooit. Zéker als daar ook nog de druk bij komt die zoiets regelen én naar uitkijken met zich mee zal brengen. Niet doen dus ,wie weet ooit in de toekomst als men de kwaal helemaal onder tafel geveegd heeft!

      Beantwoorden

    • Tham
      Feb 22, 2013 @ 19:10:05

      Ik sluit me bij jullie beiden aan!!

      Rietepietz zegt;

      Het lijkt me al moeilijk genoeg om het gewone leven aan te kunnen met zo’n bi-polaire stoornis, dat moet je niet willens en wetens onder extra druk zetten.Het is al zó knap hoe HHH en zijn familie er mee omgaan !

      Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Feb 20, 2013 @ 19:20:57

    Sinds ik ben gestopt met werken ben ik bij Weblog een blog begonnen
    en ik zou het bloggen, mailen, enz. niet meer willen missen.
    Vind het erg leuk om te doen en is een aangename bezigheid,
    vooral tijdens de lange winterdagen.

    Rietepietz zegt;

    Als je stopt met werken vallen er óók veel contacten weg en inderdaad is bloggen dan een héél welkome tijdsbesteding.Maar dan gelukkig niet alleen tijdverdrijf, je komt er ook menselijke warmte tegen en zonodig een opbeurend woord. Voor de lange winterdagen is het natuurlijk helemaal top!

    Beantwoorden

  19. Hanny
    Feb 20, 2013 @ 19:17:39

    Mijn begin met bloggen was toen Annemarie op zichzelf ging wonen, augustus 2006. Ik had tijd over en wilde wel eens zien waar zij altijd zoveel plezier om en in had. Ik had alleen Annemarie ingelicht dat ik ook op WL zat. Maar ja, zij vertelde het door op haar log met mijn link erbij. En zo kreeg ik ineens aardig wat bezoekers en reageerders. Was hartstikke gezellig. Toen dat uitstapje in Leiden was geweest, heb ik eens naar de logs van deelnemers gekeken en daarop gereageerd. Zo ook op die van jou. Zo is het begonnen. En toen we elkaar later spontaan tegen het lijf liepen, was dat super leuk, omdat ik zo helemaal een indruk kreeg wie er achter jouw log zat. In de loop der tijd heb ik meer loggers persoonlijk ontmoet en iedere keer weer viel me op dat de mensen, hoewel wildvreemd, toch heel eigen en vertrouwd waren. Het is een grote familie. Zeker ook in tijden dat het even niet meezit. De aandacht en het meeleven is enorm. Dat geeft de kracht om tegenslagen te overwinnen. Ik was gelukkig op tijd weg bij WL. En dankzij Annemarie heb ik een eigen site, waarmee ik kan doen en laten wat ik wil. Gelukkig geen reclame meer erop waar ik geen zeggenschap over heb. Het loggen ziet inmiddels in mijn bloed en zal ik dan ook niet snel opgeven. Ik hoop nog lang op die van jou te kunnen lezen. Want Rietepietz zou ik voor geen goud willen missen!

    Rietepietz zegt;

    Ik kan me Annemarie nog zó goed herinneren uit leiden! Een bijzonder meisje dat daat vrijwel als jongste rondliep maar met “jong”nét zo makkelijk omging als met “oud”.Dat is ook één van de grote plussen van het loggen, er is géén leeftijdsdiscriminatie, jong leest bij oud en omgekeerd ,veel van mijn lezers kunnen qua leeftijd m’n kinderen zijn maar zo voelt het niét aan,iedereen is gelijk!
    Zeker waar wat je zegt over steun als dat even nodig is al heeft de één daar meer behoefte aan de ander …. het is wél als het nodig is!
    Helaas heb ik geen “bijdehandjes”op dit gebied bij m’n kinderen of kleinkinderen, dus ik moet het van een host hebben .Ik hoop dat het bij wordpress blijft zoals het is ,dan blijf ik zéker loggen!

    Beantwoorden

  20. Emmelinda
    Feb 20, 2013 @ 18:58:18

    Hihi, leuke log. Hier kan ik een boel op schrijven en dat ga ik ook doen. Hahaha schrok je he? Nee geintje, wat ik wil zeggen weet je eigenlijk wel. Want ik denk er hetzelfde over als jij.
    Het is inderdaad een soort van familie. Sterker nog, je ziet sommige familieleden minder vaak dan “je groepje”. Als je dit aan andere mensen vertelt (die geen weblog hebben) tikken ze nog net niet op hun voorhoofd, ze snappen er geen bal van ;-).

    Rietepietz zegt;

    Whahaha , ik laat me niet foppen , jij schrijft toch haast nóóóóit meer dan drie woorden 😉
    Maar het is zo, zeker bij het ouder worden, dan valt er toch steeds meer aan familie en vrienden om je heen weg! En juist als je ouder wordt is dat vaak niet makkelijk meer op te vullen. Ik voel me als een vis in het water in logland al bof ik wel met een verrekt leuke, en gevarieerde, groep lezers!

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      Feb 20, 2013 @ 19:44:51

      Wie ikke? *kijkt onschuldig* Hahaha.

      Ja, ook dat natuurlijk. Al vind ik nieuwe vrienden maken ook wel eens moeilijk. Veel mensen hebben het al te druk met vanalles en nog wat (kinderen, werk, sport) en dus geen tijd om nog eens vriendschappen te onderhouden. Van de andere kant vind ik dit ook zo lekker; als je zin hebt om even te babbelen dan kan dat. Je hoeft niet meteen te reageren als het even niet uitkomt als bij een telefoon die gaat en noem maar op. Zo lekker vrijblijvend. Ik heb het geprobeerd bij Twitter en Facebook maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek. Dit vind ik gewoon fijn :D.

      Rietepietz zegt;

      Wij hebben het natuurlijk óók druk …maar dan met loggen;-) Maar je hebt gelijk, het is minder belastend contact, je hoeft niet de hele tijd iemand aan te kijken ,wat in een gesprek best vermoeiend is , en je wordt nooit in de reden gevallen;-)

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        Feb 21, 2013 @ 10:02:55

        Ja juist, dat is wat me ook zo mateloos irriteert aan dat gedoe met die mobieltjes als je met iemand in gesprek bent. Echt een afknapper als je net een leuk gesprek hebt en er gaat weer zo’n kreng af. Lijkt allemaal veel belangrijker te zijn dan ff leuk babbelen*

        *Oke, geldt natuurlijk niet voor ieder telefoontje. Kan natuurlijk ook echt dringend zijn omdat er iemand in het ziekenhuis ligt of wat dan ook. Maar als ik met Marc ergens over babbel is het steeds “bliepbliep”. Ik weet dat mijn blikken kunnen doden dus hij haalt het niet meer in zijn hoofd om meteen op het schermpje te kijken :P. Wil ik ook nog steeds een log over schrijven 😀

        Rietepietz zegt;

        Zó herkenbaar, dat ze even kijken mag… het kán iets dringend zijn tenslotte, maar dán afnokken! Ik doe zelf heel weinig met m’n mobiel, (is ook nog voorwereldlijk) en neem maar 3 mensen direct op. Mocht het niet dringend zijn zeg ik dat ik wel terug bel en zet het gesprek voort!
        Henk is totáál digibeet en op telefoongebied is dat ,behalve soms ónhandig meestal dus probleemloos op het gebied dat jouw ergernis bezorgd;-)

        Beantwoorden

        • Emmelinda
          Feb 21, 2013 @ 11:12:24

          Ik heb nog een mobieltje uit de tijd van Ben Hur hahaha. Bewust. Bijna niemand heeft mijn nummer. Het is alleen voor de meiden. Als ik later thuiskom of wanneer ze iets willen doorgeven. Niet dat ik er niet mee om kan gaan maar ik vertik het gewoon om steeds bereikbaar te blijven. Was vroeger ook niet en toen ging het toch ook allemaal? Hahaha nou goed, het logje hoeft eigenlijk al bijna niet meer, ik denk dat je wel begrijpt wat ik dan wil zeggen hahaha ;-).

          Rietepietz zegt;

          Maar jij kunt wordfeuten (of zoiets) dus is mijn toestel véél ouder!Gelukkig heb ik niet veel “telefoonverslaafden” in mijn omgeving.Gewoon omdat de meeste zélf ook een hekel aan mensen die gewoon gaan staan bellen.
          Ik ben ook alleen maar bereikbaar voor mensen het nummer gebruiken als ze even iets door moeten geven, voor gewone gesprekken gebruiken ze de gewone telefoonlijn. En natuurlijk als het voor mezelf makkelijk is dat iemand me kan bellen voor een afspraak bijv. Kom maar op met je logje hoor ,je hebt vást nog een heleboel info!

          Beantwoorden

          • watzegjemenou
            Feb 22, 2013 @ 19:12:04

            Hihi, toch niet. Ik Songpop via Feestboek ;-). Er zit wel een internetfunctie op maar ik heb prepaid. Ben ik zo door mijn beltegoed heen hahaha.

            Ja psies, dat heb ik dus net zo. Kan ik tenminste ongestoord winkelen of wat dan ook zonder steeds de telefoon te “moeten” opnemen ;-).

            Beantwoorden

  21. Door
    Feb 20, 2013 @ 18:55:19

    Heel bijzonder is dat, ik heb meerdere ‘blogvriendinnen’. Is gekomen doordat ik hun logjes las en zij de mijne. Inmiddels logt de helft al niet meer, ze twitteren alleen nog maar. Maar ik spreek met een aantal (nicolekebolleke, susyschrijft, ibendebiben, wondelgijn, triltaal etc) een paar keer per jaar in Utrecht af om wat te drinken/eten met elkaar. Bloggen verrijkt het leven!

    Rietepietz zegt;

    vreemd genoeg leer je elkaar al schrijvend bést heel goed keen hé, dat is waarschijnlijk ook het geheim achter “het goede gevoel” bij een meeting. Als iemand je niet op één of andere manier iets zegt log je natuurlijk niet verder. Van de door jou genoemde namen ken ik alleen ,sinds nog niet zo lang Triltaal, een blog waar ik me ook goed thuis voel!
    Omdat ik altijd bang het niet meer bij te kunnen houden zoek ik zélf nooit naar nieuwe bloggers, zo hou ik ruimte voor lezers die mij vinden , ik ga binnenkort dus ook een linkje naar jou zetten als je er bezwaar tegen hebt .Wat ik zelf ook heel bijzonder vind is dat ik vrij veel mannen in mijn linkjes heb, dat geeft toch heel veel afwisseling in de reacties !
    Je kwam ongeveer tegelijk met Petr@ in de reacties waardoor ik jullie soms nog door elkaar gooi , had Door nou de honden of Petr@ 😉

    Beantwoorden

  22. J@n.
    Feb 20, 2013 @ 18:07:22

    En dan zijn er nog die beweren dat door internet de sociale contacten verloren gaan!

    Rietepietz zegt;

    In mijn geval dus zéker niet, maar misschien als je je af gaat sluiten voor de rest van de wereld wél! Ik blog in hoofdzaak in de avonduren, Henk kijkt graag TV en daar val ik bij in slaap, zo zijn we allebei tevreden 😉

    Beantwoorden

  23. Astrid
    Feb 20, 2013 @ 18:05:09

    Geen blog…..wel een vriendin die me jouw blog aanraadde. Daardoor ben ik ook bij jou terecht gekomen en daar heb ik tot nu toe geen spijt van want ik lees met veel plezier je logjes.
    Een vriendin van een vriendin!

    Rietepietz zegt;

    Ja dat is héél grappig, door Marion leerde ik jou ook kennen want ook jij woont in de buurt en ik kom je een enkele keer wel eens tegen tijdens een wandeling. Ik kan je alvast laten weten dat de ooievaars zich alweer op hun nest gevestigd hebben 😉

    Beantwoorden

    • Astrid
      Feb 20, 2013 @ 18:49:37

      Wat leuk Riet, dat wist ik nog niet daar we al een tijdje niet in die buurt zijn geweest.
      Wanneer het weer het volgende week toe laat zullen we weer eens die kant op gaan om ze weer eens te zien.

      Rietepietz zegt;

      Het zal nog wel even duren eer er ook echt gebroed gaat worden maar het begin is er!Altijd spannend of er weer jonge komen!

      Beantwoorden

  24. Wieneke
    Feb 20, 2013 @ 17:53:17

    Ja, zo gaat dat. Het leuke is als je een blogger in het echt ontmoet het meteen heel vertrouwd is.

    Rietepietz zegt;

    Dat is héél grappig hé! Hoewel ik ( door mijn reis aversie) niet vaak naar meetings ga waren de ontmoetingen waar ik wél was precies zoals je zegt, heel vertrouwd !

    Beantwoorden

  25. Melody
    Feb 20, 2013 @ 17:42:56

    Kan er kort of lang van stof over zijn maar waar je gelijk hebt heb je gelijk 😉

    Sluit me dus volledig bij jouw woorden aan!

    Rietepietz zegt;

    Ach, er zullen best mensen zijn die het anders ervaren maar voor mij is het gewoon zoals ik hier schrijf en ik ben er blij mee. Bij het ouder worden hoort ook dat je minder uithuizig wordt en mensen om je heen wegvallen.Dit haalt dan toch weer mensen “in huis” !

    Beantwoorden

  26. roadlaura1969
    Feb 20, 2013 @ 17:30:36

    Hoi Rietepietz wat heb jij het voor jouw mooi onder woorden gebracht, je laat zien dat je in die jaren tijd samen een hechte kring hebben opgebouwd, mooi 😀

    Rietepietz zegt;

    Het is ook echt een onderdeel van m’n leven geworden waar al deze mensen bij horen. Ik wacht altijd bewust met mensen linken, als je te snel bent, ga je mensen “door elkaar gooien” en wil graag weten welk “plaatje”bij wie past.
    Daardoor hecht ik wel aan de mensen en zal niet snel een link verwijderen als men niet of nauwelijks logt.Er zijn ondertussen drie van “mijn loggers” overleden en dat vind ik dan best een verlies!

    Beantwoorden

  27. Tham
    Feb 20, 2013 @ 14:09:34

    Joehoeeeee Tante Rietzzzzzzzzwaaizwaai..:) #kleesjewelmaarjezietmeniet 😉

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ben je dus door de mand gevallen als lurker! maar ik vergeef het je hoor.Inderdaad ben jij dus óók een logster die ik in Delft heb leren kennen, hoewel we niet heel veel kans hadden met elkaar te praten.Maar ik kende je al aardig uit je altijd spraakmakende logjes. Blijft jammer dat je jouw blog aan de wilgen gehangen hebt maar ja , jouw keus natuurlijk.Toch denk ik nog vaak aan je , leuk dat je even “inbreekt”

    Beantwoorden

    • Tham
      Feb 22, 2013 @ 19:06:26

      Ohhnu zie ik ook nog eens dat gereageerd hebt op mijn korte juichkreetje. Ja Riet je hebt gelijk..Ik ben een meelezertje geworden. k Heb denk Maar toch mag je wel vereerd voelen hoor want je bent met Leo en De Hulk hun blogjes , de enige die ik nog lees. .:) Ik ben gaan webloggen toen ik warm werd gemaakt daarvoor door Leo.. Ik maakte diverse meetings mee en ontmoeten zo de meeste wegbloogers uit onze kring. K vond het Heeeeerlijk. Het weblog wereldje was voor mij een soort thuiskomen… Toch stopte ik er na een jaar of 3(?) mee toen dat gezeur begon dat we over moesten naar Word Press. Ik ben toen op facebook gegaan als noodsprong, maar die sprong is me goed bevallen. Dat je me als blogster mis snap ik dan niet zo. maar goed,ik vind het bijzonder dat anderen het welbijna elke dag voor elkaar krijgeniets leuks neer te zetten. k Ben normaal wel breedsprakig.. maar niet als het klassikaal is. Nu ik op facebook zit heb ik het helemaal naar mijn zin. Gewoon lekker niet serieus zijn 😉 Ik hou van mensen.. ik hou van jullie allemaal. t Liefst zou ik weer een grote meeting zien… maar ja.. de kring wordt groter en groter.. 😉 En zo is het gekomen en zo is t gegaan……. en daarom kom ik hier regelmatig toch nog aan :).

      Beantwoorden

  28. ram1955
    Feb 20, 2013 @ 13:30:08

    Hartstikke leuk dat je je hebt laten verleiden tot dit logje. Er wordt me een hoop duidelijk. Ik ben natuurlijk nog een groentje en heb het WL drama niet aan den lijve ondervonden. Mijn start bij blogspot was in november 2010. Voordien was ik jaren lid van Hyves en blogde daar wat rond. Dat is allemaal verleden tijd. Ik voel me thuis in dit wereldje. Dankzij WL heb ik op WP veel leuke, nieuwe bloggers leren kennen. Alleen digitaal, op Triltaal na.
    Jouw vriendin gaat niet meer bloggen?

    Rietepietz zegt;

    Best leuk om een beetje terug te kijken naar 7 jaar bloggen, aanvankelijk ook nog een jaar op space van msn waar ik Ria leerde kennen. Bij WL. volgde het éne drama het andere op ,heeft veel lezers gekost maar uiteindelijk ben ik nu dik tevreden.
    Ik probeer zelf het aantal lezers binnen de perken te houden, de tegenreacties zijn best tijdrovend maar voegen zóveel toe dat ik daar niet van af wil stappen.Ik prijs me gelukkig met zulke trouwe lezers die ook altijd reacties plaatsen die iets toevoegen, interaktie , daar gáát het gewoon om!
    Vriendin Marion heeft nooit gelogd maar is m’n trouwste volger. Zij is nu 85 jaar, kan goed met de computer overweg maar een site maken lijkt haar toch té veel druk.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: