vet….

Echt “vet” dat ik  altijd zoveel leuke reacties heb ja zeker , maar dát bedoelde ik helemaal niet met de titel ! Waarschijnlijk is het ook allang weer helemaal “uit” om dat woord te gebruiken  om uit te drukken dat je iets gewéldig vindt !
Nee  van de week  hadden we een probleempje met “vet ” , of eigenlijk had Henk dat probleem!
Als we het over “Hollandse pot eter”  hebben  ben ik meestal de persoon die deze , toch wat truttig aandoende ,  titel op het bordje geschoven krijgt.
Heb ik niets op tegen  mits men er een balletje gehakt bij schuift en dan hoeft het heus niet perse  woensdag te zijn !

gehaktballen1Wél graag zelf gemaakt… en dus niet de ballen van  de slager,….  eh…. laat me nou even uit praten, die hij verkoopt als “oma’s gehaktballen” en  die stikvol exotische  kruiden zitten waar m’n oma nog nooit  van gehoord had .
Nee ik ga voor de ballen van Henk ,  gewoon “op z’n moeders”  gemaakt  met  peper, nootmuskaat , misschien een klein beetje kerry , een gesnipperd uitje  en een ei erdoor . Inderdaad , géén zout, (jij het opgelet) want ik eet alles zonder toegevoegd zout .
Henk  is pas na zijn pre-pensioen gaan koken maar  even een   pondje gehakt mengen heeft geen geheimen meer voor hem. Hij lijkt te genieten  als hij   met z’n handen de smurrie van het ei door het gehakt  mengt en ik laat hem natuurlijk lekker z’n gang gaan  immers…. ” een tevreden ballendraaier is geen geld-uit-de-bank- graaier ” , maar dit terzijde. gehakthanden

Wél ineens héél  lastig als blijkt dat  er géén water uit de kraan komt  op  het moment dat  hij klaar is en  bijna tot aan z’n ellebogen in de smurrie zit …..óeps… was dat vandáág….? Waar is het kaartje ….inderdaad …., vanaf half 1….. , en het is nu 5 over half 1 ….. en helaas hebben  we niét  van te voren een emmertje water neergezet, én geen kannetje drinkwater zoals de vorige 2 keren toen het wél aangekondigd werd maar niet door ging wegens de vorst ……… kijk dát is dan  VET   lastig .

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Feb 08, 2013 @ 22:48:57

    Drie keer was dus scheepsrecht. Maar krom voor Henk met zijn vette jatten. 😉
    Frans wil ook met pre pensioen. Mij benieuwen of hij dan ook ballen gaat draaien. Of zouden het zijn duimen worden?

    Beantwoorden

  2. Marian Koning
    Feb 08, 2013 @ 12:14:02

    hahaha,, smakelijk blogje Riet!

    Rietepietz zegt;

    Ja met een lekker balletje gehakt is het al gauw smakelijk eten natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  3. Leo's mening
    Feb 05, 2013 @ 11:38:30

    Wij zijn er ook gek op, en dat zelf maken is best wat werk, maar smaakt er ook naar. Tot we een jaar geleden of zo bij de Sligro ‘Truckersballen’ ontdekten. Enorme joekels van gehaktballen met iets pittigs er in, gebraden, zalig! Die dingen zijn zodanig groot dat je ze over twee maaltijden kunt verdelen. Stamppotten met dit winterweer en dan zo’n halve (maar enorme) truckersbal op je bord. Zalig!

    Rietepietz zegt;

    Sorry Leo, ik had je over het hoofd gezien maar je zat ook zó lekker te smikkelen!
    Ik heb dan weer een heel ander plaatje in m’n hoofd bij een “truckersbal” en zie allemaal truckers met elkaar dansen 😉

    Beantwoorden

  4. VoorHetBlogGezet
    Feb 04, 2013 @ 20:33:16

    Ocherm, die arme gemaal van jou. Staat ie zich uit te sloven op zijn balletjes en eindigt ie met vette vingertjes…bad timing van jou rietepietz…

    Rietepietz zegt;

    Nee niks niet bad timong van MIJ maar van het waterleidingbedrijf;-)

    Beantwoorden

  5. nieuwetrui
    Feb 03, 2013 @ 16:27:19

    Ik ben gek op zelfgemaakte ballen! Meestal zijn ze vetlekker. Het is natuurlijk wel lekker makkelijk met die vette handen. Kun je gewoon met je vingers eten, scheelt weer bestek bij de afwas.:-)

    Rietepietz zegt;

    Potdorie…. daar heb ik nou weer niet aan gedacht! En dát terwijl de afwas toch al niet m’n hobby is! Ik moet wel nodig de ramen eens zemen en had daar die middag ook best wel tijd voor ….maar ja , dat ging dan weer de mist in omdat ik geen sopje kon maken ….vréselijk hé!

    Beantwoorden

  6. ♫ Mel☺dy ♫
    Feb 03, 2013 @ 15:55:36

    Heeeee potverjankoffiestroopmetwarmewafeltjesentoefjesslagroom….
    ben ik net helemaal in het verhaal………..stop je………………. mij achterlatend met levensgrote vraagtekens : en hoe liep het nu af?????????????

    Dat is pas echt vet!

    Rietepietz zegt;

    Ja ik wil óók wel eens een mooie cliffhanger natuurlijk 😉 Het liep gelukkig met een sisser af , een flinke rol keukenpapier doet wonderen in zo’n geval en dan ff napoetsen met een “billendoekje” dat gelukkig voor hande is als er wel eens een baby in huis komt .De balletje waren trouwens héérlijk ! Om 4 uur hadden we weer water en konden we óók weer naar hartelust “plassen ” zonder bang te hoeven zijn dat we niet door konden spoelen;-)

    Beantwoorden

    • ♫ Mel☺dy ♫
      Feb 03, 2013 @ 21:05:14

      Ik had het kunnen weten natuurlijk, ik heb natuurlijk al heel lang geleden ontdekt dat jij enorm creatief bent in het verzinnen van oplossingen met huismiddeltjes 😉
      Je hebt me weer helemaal gerustgesteld, nou kan ik vannacht weer lekker slapen, zonder me zorgen over Henk te moeten maken…. om van dat andere ding (pot met inhoud) maar te zwijgen!

      Rietepietz zegt;

      Eén van de leukste complimenten die ik ooit gehad heb was “jij bent een vrouw waar je mee kunt gaan emigreren” dat is niet eens wáár natuurlijk want ik ben véél te veel gehecht aan m’n omgeving , maar ik kan me inderdaad heel goed in alle omstandigheden aanpassen!

      Beantwoorden

  7. Mirjam Kakelbont
    Feb 03, 2013 @ 15:16:30

    Laten we afspreken dat we gewoon zeggen en schrijven wat we zelf leuk vinden,en ons helemaal NIKS aantrekken wat “hullie” daarvan vinden 😉 Ik doe al hartstikke lang mijn best om innerlijk op Pippi Langkous te blijven lijken!
    De ballen van mijn oma, in gedachten smul ik er nog van, Rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    Ja wat dacht jij dan…. , niets leuker dan al die verschillende schrijfstijlen met hier en daar eigenzinnig taalgebruik! Ik doe eigenlijk helemaal niet eens m’n best “iets te zijn”,ik ben gewoon wie ik ben en daar rammelt natuurlijk wel eens een draadje los 😉 Ik ben voor m’n kleinkinderen synoniem voor een bepaald sausje bij de gourmet, een salade en tomatensoep die allen het predicaat “oma’s” enz hebben !

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Feb 03, 2013 @ 14:46:52

    Ja dat is wel echt vet!
    Lekker hoor een bal gehakt uit eigen keuken!

    Groetjes Petr@

    Rietepietz zegt;

    Normaal is mijn Henk niet zo’n “gladde” hoor ,dit is gewoon gevalletje overmacht!
    Maar met de ballen was niets mis gelukkig!

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Feb 03, 2013 @ 00:50:20

    Zonder water? En dat tegenwoordig? Het lijken wel Spaanse toestanden.
    Nee, dan ben je dus zekerder met de ballen van Henk. 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , ook het waterleidingnet heeft z’n onderhoud nodig al is dat lastig!
    Maar je hebt gelijk ,ik ben gék op Henk z;n ballen ,daar smul ik altijd van;-)

    Beantwoorden

  10. hartelijkehothulk
    Feb 02, 2013 @ 23:37:17

    Gloeiende, gloeiende, da’s pas echt VET.

    Ik heb het sinds kort ook geleerd, gehaktballen maken.
    Maar na één keer hoefde ik dat niet meer te doen en ik moest ze allemaal zelf opeten.
    Nou, met barbecuesaus waren ze best wel lekker!

    Rietepietz zegt;

    Zéker weten Hulk, niét het moment om elkaar eens innig te omhelzen zal ‘k maar zeggen;-)
    Je moet natuurlijk wél blijven oefenen, uiteindelijk is een goede bal toch een zaak van de lange adem!

    Beantwoorden

  11. ɐpuıןǝɯɯǝ
    Feb 02, 2013 @ 22:49:31

    Hahaha altijd begint men minstens een half uur te laat als er iets aangekondigd is en nu psies op tijd. Daar sta je dan *giechelt*.

    Maareuh, waar is dat eigenlijk voor? Dat het water steeds afgesloten wordt Volgende keer toch maar de rekening betalen ghehehe?

    Rietepietz zegt;

    Ja zul je áltijd zien!
    Eh… moet je voor water betálen dan? Er moesten onderhoudswerkzaamheden gebeuren dat werd al 2x eerder aangekondigd én weer afgezegd door de vorst.Ik neem aan dat men onder de grond moest zijn en dat lukt dan natuurlijk niet !

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      Feb 03, 2013 @ 17:32:49

      Oh hihi, logisch dan inderdaad. Zo vrees ik voor ons konijn. Euh nee, niet dat die de rekening niet voldoet maar omdat ie nou 8 jaar is. Als de batterijen straks op zijn, om het zo maar te zeggen, wordt het flink in de grond bikken om hem een mooi plekkie te geven ;-). Eigenlijk moet ik nu alvast beginnen. Als hij nog een jaar blijft leven zet ik er in de lente gewoon een paar planten in hahaha ;-).

      Rietepietz zegt;

      Tja , ik moet ineens denken aan Flappie , van Yoep van ’t Hek ,is óók een oplossing maar ja, jij hebt natuurlijk geen schuurtje……. sorry,sorry sorry….. ik wéét wel dat het geen optie is voor jouw troetelkonijn maar je begint zélf met kuilen graven ;-(

      Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        Feb 03, 2013 @ 19:37:36

        Verrek ja, als we ‘m nu eens laten slachten en invriezen. Zijn we met de kerst snel klaar hahaha Hahaha dat was niet zo slim van mij he? Wat moet men van mij denken? Ghehehe

        Rietepietz zegt;

        Dát is makkelijk natuurlijk ,je bent te truttig om zelf te slachten dat je gewoon gék op je konijn bent want dat hebben we wel eens op je logje gelezen;-)

        Beantwoorden

        • Emmelinda
          Feb 04, 2013 @ 19:08:09

          Hahaha ja dat is helemaal waar en daarbij heb ik al was zat.

          Heb je weer een paar logjes aangepast? Eentje (Ontploffingsgevaar) is nog in afwachting zie ik. Geen idee wat dat wil zeggen als je er zelf aan sleutelt maar misschien is dat te zien in jouw beheerscherm? Misschien maakt het verder niks uit maar ik zie het net staan. Zou zonde zijn als je ‘m aangepast hebt en het nog niet is zoals je zou willen 😉

          Rietepietz zegt;

          Whahahaha , heb ik weer ! De titels hebben weer een héél vreemd effect! Ik heb inderdaad de link van het logje ontploffingsgevaar omgezet van web-loglink naar wordpresslink…en dat gebéurde op het logje “in afwachting” … is weer te gék voor worden hé die combi!Ik schiet lekker op met aanpassen ,veel gedaan de laatste 2 weken !Het blijft raadselachtig waarom het in de reactiekolom meeloopt als ik een link aanpas maar dat moet maar even . M’n titelquotes maken trouwen ook dit keer weer een zin ,vreemde zaak hoe dat ik mijn hoofd kronkelt;-)

          Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 04, 2013 @ 20:00:43

            Oh whaahaa je meeeent het. Zover had ik niet gekeken. Ik had alleen op die ene geklikt maar ik heb dat wel eens zien staan van in afwachting zijn met modereren of zoiets. Hahaha dat is inderdaad weer een mooie, ook toevallig die combinatie whaahaa.

            Jaaaa hahaha de vijf woorden zijn ook weer een verhaal he? Ik zie iets a la van vet afkomen op de sportschool en daarom een gat in de lucht springen blablabla ;-).

            Maareuh, op zich geeft het niks, die titels bij de reacties. Het stoort niet. Tenminste, mij stoort het niet en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou hebben? Nou let ik zelf wel altijd op dat rijtje namen maar volgens mij is dat ook weer iets van mij (en jou?). Mijn reader geeft het in ieder geval niet aan en ik geloof ook niet dat de inbox van anderen vollopen met mail omdat je iets gewijzigd hebt? Dat had je vast wel gehoord/gelezen dan, denk ik toch. Ik had dat laatst wel bij iemand en daar heb ik me even afgemeld. Werd helemaal gek van de “spam” en mijn reader sloeg op tilt hihi. Ik heb laatst eens gezien dat je bij de instellingen iets kunt veranderen en volgens mij heeft dat ermee te maken. Ik verander zelf ook wel eens wat maar dan staat het niet in dat rijtje. Maar weet je, laat toch lekker zo. Met dit tempo ben je zo helemaal klaar. Dan zou je de instellingen weer terug moeten zetten en we weten hoe dat gaat he…dan kunnen we het vast niet meer terugvinden ;-).

            Rietepietz zegt;

            ja hoe krijg ik het weer voor elkaar hé!
            nee ik ga ook mooi niets in het beheer veranderen,als jet niet nódig is doe ik er zo min mogelijk ,toch nog een flinke allergie voor dat soort dingen.Hoewel alles best wel simpeler is geworden vergeleken bij 7 jaar geleden! Ik ben toch meer schrijvern dan “prutser” hoewel een beetje in psp rommelen wel leuk is;-)
            Ik ben wel blij dat ik er bijna doorheen ben , aanvankelijk had weblog geen mediabibliotheek dus plaatste ik alles via PB ,dus het gaat om hoogstens drie jaar en daarvan heb ik nu al ruim twee jaar klaar. En van de rest had ik ook zo hier en daar al regelmatig iets gedaan. Ik laat alleen nieuwe sliteshows maken even zitten ,daar staan toch geen voorbeelden meer van op WL dus dat heeft geen haast …..pppfffttt…maar ik schiet nu écht lekker op !

            Beantwoorden

          • Emmelinda
            Feb 04, 2013 @ 22:29:03

            Ja hihi, leuk! Ik ben benieuwd of het nog iemand opgevallen is ;-).

            Dat heb ik dus ook. Ik ben het met je eens dat het simpeler is geworden maar het is vaak wel een zoekwerk om weer terug te vinden waar nou ook alweer iets onder stond. Als je de weblog begint in te richten is het zoeken maar overzichtelijk omdat je het een voor een afwerkt. Maar aan sommige instellingen doe je nooit meer iets en dan ben je meteen kwijt waar het stond. Bij weblog op het laatst werd ik daar echt gek van.Ik krijg nu wel eens vragen van hoe heb je dit gedaan en dan moet ik echt zoeken. Soms weet ik niet zeker hoe of wat maar ik vertik het om het te veranderen om te zien of het dat ook was. Dat heb ik bij weblog wel eens gehad, er zat een fout in mijn weblog (er zou eens iets normaal gaan bij mij hahaha) en terug zetten kon niet meer. Ik kijk nu wel mooi uit, het staat goed zo hihi.Ja met psp rommelen is nog altijd geweldig, daar heb ik ook altijd veel plezier mee. Ik vond dat laatst zo geinig met die boom waar jij in “hing” en kon het niet laten er ook eentje te maken. Dan ben ik zooo blij met dat programma. Ook al gebruik ik nog steeds het oude schijfje. De helft van de functies doet het niet meer op Windows 7 maar ach ;-). Ik vond werken met html-codes ook altijd leuk, dat kan hier niet meer. Beetje ondeugend codes ombuigen en kijken of die ook wat deden. Ach ja, zoals het nu is is het prima. Ik zou wel een doorzichtig middenstuk willen, daar waar de logjes op staan. Maar dan moet je weer dokken en dat vertik ik ;-).

            Oh dat scheelt echt he, staan die linkjes wel nog allemaal goed? Die van PB bedoel ik? Zover ik het heb bekeken zijn die meegekomen. Alleen die van de meeting in Den Bosch niet. Vreemd he? Nou had ik al de gezichten “geblurd”…lijkt wel alsof wordpress de foto daarom niet als foto herkende hihi.
            Maar inderdaad, dat scheelt een boel dat je dan “maar” drie jaar hebt om te doen al is het nog heel wat. Ik moet er eigenlijk ook aan beginnen maar pfff. Ik heb het dan alleen over linkjes want ik heb nooit gebruik gemaakt van de mediabieb. Maar hmmz, ik kan me er niet toe zetten. Terwijl ik het toch allemaal netjes wil hebben, ook de stukjes die helemaal schots en scheef staan dankzij weblog.
            Toch valt het nog tegen he, je hebt nu dus nog maar een dik jaar te gaan maar poeh hee, dat zijn ook best veel logjes. Toch? Enfin, het klinkt een stuk fijner dan “nog drie jaar” en zo te zien schiet je ook heerlijk op. Je moet er echt gewoon even voor gaan zitten he? Hmmz. Misschien doe ik dat nog wel een keer. Ik heb net mijn winkeltje opnieuw moeten inrichten omdat er daar ook veranderingen (onaangekondigd) aangebracht waren. Lijkt wel bezigheidstherapie hahaha.

            Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    Feb 02, 2013 @ 22:28:18

    ja, eens was vet wat cool was, maar vet zakt naar de vergetelheid, terwijl cool altijd gaaf blijft. Hip is niks meer, en vet is kapot leuk., ik

    Rietepietz zegt;

    Nou ik ben zelf nog wel voor een beetje “vet” heel mager vlees is niet lekker, maar ik ben in al de mode grillen in de taal natuurlijk allang het spoor bijster !

    Beantwoorden

  13. Terrebel
    Feb 02, 2013 @ 22:19:24

    Vandaag mocht m’n zoon met de blote handen deeg kneden voor de zelfgemaakte pizza. Ook lekker!

    Rietepietz zegt;

    Toch blijkbaar echt een “mannending”dat in vlees en deeg zitten graaien,nou ja beter dan bij de bank zitten graaien 😉 Ik hoop dat jij wel gewoon water had !

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Feb 02, 2013 @ 22:07:18

    Er gaat niets boven een zelfgemaakte bal. En eerlijk gezegd vind ik dat kneden in de smurrie ook altijd hartstikke leuk 🙂 Hoop dat er snel weer water was.

    Rietepietz zegt;

    Zal dan wel een “mannending zijn” dat geknijp met die ballen 😉 het heeft wel een paar uur geduurd, tot rond 4 uur maar gelukkig kwamen we geen onoverkomelijke problemen tegen!

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    Feb 02, 2013 @ 20:32:10

    Gelukkig had je het handige dingen doekje nog , geen water is knap lastig .
    Wij hebben het eens mee gemaakt ook zonder waarschuwing op vakantie .
    We hadden toen alleen het idee om een potje koffie te zetten, maar een mevr kwam bijna in paniek de gang op rennen met haar hoofd vol schuimend shampoo, dat heeft er nog een hele tijd in gezeten :-)))
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Het was wél aangekondigd maar dat was al de derde keer in 2 weken en de eerste twee x ging het niet door,dan verslapt de aandacht voor zo iets. Bovendien hadden we in de ochtend iets buiten de deur te doen en toen we thuis kwamen werkte alles nog normaal dus nérgens meer aan gedacht! Gelukkig dat we geen haren hoefde te wassen , dat wil je toch niet méémaken !
    Je merkt dan wél hoe gewend we zijn aan altijd water uit de muur, je grijpt in korte tijd tientallen keren mis!

    Beantwoorden

  16. Marja Van Den Boogaardt
    Feb 02, 2013 @ 20:29:48

    Hilarisch. Wat zou ik graag om een hoekje hebben gekeken. Jammer dat we het gemist hebben. Dankzij jouw bericht kunnen we gelukkig de sfeer ( en de rauwe gehakt, jammie) nog proeven.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb het met heel veel moeite afgeleerd maar wat wás het altijd heerlijk om van het rauwe gehakt te “pikken”! Zet ik tot 2x toe keurig het kaartje boven het aanrecht klaar en dan is het niet nodig …. *#*# !En ik moest óók nog nodig naar de wc waar dan maar voor één spoelbeurt in achter is gebleven…. dan is tot 4 uur nog best lang ,zelfs al hébben we nog een tweede toilet;-)

    Beantwoorden

  17. Hanny
    Feb 02, 2013 @ 19:30:37

    Wat jammer nu dat je keukenrol en babydoekjes bij de hand had. Ik zag je in gedachten al de handen van Henk schoon likken! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ik heb met heel veel moeite afgeleerd rauw gehakt te eten,ik kon er vroeger niet áfblijven .Wie weet had ik het in geval van nood dus tóch weer gedaan;-)

    Beantwoorden

  18. Marion
    Feb 02, 2013 @ 19:12:21

    Kan me voorstellen dat je even met de handen in het h, oh, nee,dat kan helemaal niet, jeetje, keuken rol wel bij de hand?
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, jij bent goed wakker,inderdaad, met je handen in het haar zitten is dan ff niet slim natuurlijk! Was een gekke gewaarwording ineens geen water, we zijn natuurlijk reuze verwend wat dat betreft! Maar de keukenrol hangt dicht in de buurt en dat kreeg het ergste er wel vanaf! We waren het hélemaal vergeten en hadden het kaartje niet in de keuken gezet zoals de vorige 2x maar ja , tóen ging het niet door , zát ik met m’n emmertje water 😉 XXX

    Beantwoorden

  19. roadlaura1969
    Feb 02, 2013 @ 18:55:01

    Hahahaha heerlijk een bal gehakt, maar een goede keukenrol haalt de eerste laag vet wel van de handen weg en misschien heb je babydoekjes liggen voor je achterkleinzoon dan zijn de handen ook binnen een po.p en sche.t schoon 😉

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, jij mag nooit meer raden, zo is het ook precies gegaan! maar je staat wel even raar te kijken als er geen water uit de kraan komt 😉

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      Feb 02, 2013 @ 19:34:58

      Hahahaha, ja nou en of dat je dan even staat te kijken als er geen drup uitkomt en naar de buren hoef je dan ook niet te gaan, want die hebben hetzelfde, alhoewel misschien wel reserve kannetjes 😉

      Mijn oog reikt ver hahaha 😛

      Rietepietz zegt;

      Ja precies, is toch je eerste reactie om even bij de buren aan te bellen maar dat werkt dus ff niet in zo’n geval! Ik ga nu even alle gordijnen dicht trekken …. kun je lekker niets meer zien 😉

      Beantwoorden

      • roadlaura1969
        Feb 03, 2013 @ 16:30:39

        Tjonge jonge ik mijn beeldscherm aan het poetsen blijk je de gordijnen dicht te hebben, daar gaat mijn toekomst baan als paparazebloggelaarster *gaat weer opzoek naar andere baan* 😉

        Rietepietz zegt;

        Whahaha , gaan we maar samen naar het arbeidsbureau, ik ben m’n baantje als logkoningin kwijt, wat hebben we weer een pech hé!

        Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

