1000 x dank

Zoals U allen weet heeft mijn alter ego besloten de hoed aan de kapstok te hangen!

In zorgvuldig overleg is gekozen voor juist dit moment.


Het is bijzonder emotioneel vandaag ,in mijn 1000 ste logje, U te moeten voorbereiden op een blog dat voortaan helaas nooit meer koninklijk maar slechts knettergek zal kunnen zijn.


Het heeft mij diep geraakt zólang Uw log koningin te mogen zijn en ik dank U allen voor Uw oprechte interesse in mij en mijn gemaal/cameraman die mij altijd zeer tot steun is geweest.

Moge het U allen goed gaan!

32 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Feb 08, 2013 @ 23:11:53

    Gefeliciteerd met je 1000ste logje Rietepietz. Op naar de 2000. 🙂
    En je mag dan knettergek zijn, je koninklijke waardigheid zal je vast niet verliezen. Toch, Prinses Rietepietz. 😉

    Beantwoorden

  2. Door
    Feb 02, 2013 @ 16:04:02

    Ik zag je reactie. Nee hoor, ik heb al jaren een weblog. http://www.doorgaatervoor.punt.nl
    Dat ‘hierdoor’ is ooit ontstaan omdat ik anders niet kon reageren op wordpress blogs. Heel raar, maar waar. Groetjes!

    Rietepietz zegt;

    O zit dat zó! Dan kom ik natuurlijk even op je puntje kijken !

    Beantwoorden

  3. Aukje van Rossen
    Feb 02, 2013 @ 12:50:10

    Ik denk dat alleen knettergek jou ook prima af zal gaan :)!!!!

    Rietepietz zegt;

    Goh… hoe kom je op dát idee…..whahahaha!

    Beantwoorden

  4. hartelijkehothulk
    Feb 01, 2013 @ 21:22:05

    De 1000 ste?
    Mooi hé!
    Geweldig, geweldig.

    En het hele leven is afscheid nemen dus jou tijd kwam ook!

    Gek ik had zomaar het idee (terwijl ik mij daar nooit mee bemoei) dat zij na dat geklooi met die kabinetsformatie het genoeg vond.
    Wijs meisje!

    Rietepietz zegt;

    Dat ben ik helemaal et je eens, ik had hetzelfde idee en dat blijkt ook wel uit haar zin , dat ze niet aftreedt omdat het niet meer gáát maar omdat het tijd is voor een jongere generatie” !
    Maar wél mooi mij in de haren zitten met haar aftreden, wat moet ik nou?

    Beantwoorden

    • hartelijkehothulk
      Feb 01, 2013 @ 22:34:42

      Jij blijf voor mij een ONVERGETELIJKE QUEENY ! ! !

      Rietepietz zegt;

      Als je er nou maar geen nachtmerries van krijgt Hulky;-)

      Beantwoorden

  5. riet(je)
    Feb 01, 2013 @ 09:02:35

    oh, geweldig en wat zie je er mooi uit! ik blijf je volgen hoor………geniet van alle lieve reacties en je cameraman………liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Dankjwel voor het compliment, voor de gelegenheid even in het jasje geschoten dat ik op de bruiloft van onze kleindochter droeg, als scheidens Koningin moet je er natuurlijk op je best uit zien 😉

    Beantwoorden

  6. Annespike
    Jan 31, 2013 @ 17:02:33

    Ja jij ook heel erg bedankt!!!!
    Maar hopelijk wel tot logs zien.. Maar dan wel op een andere manier. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja hoor ,ik blijf natuurlijk gewoon loggen zoals ik gewend ben maar ja , als Trix geen Koningin meer is leest ze óók geen troonrede meer voor , én geen kersttoespraak….dás wel ff balen natuurlijk ,een beetje “kroonroof “toch eigenlijk wel 😉

    Beantwoorden

  7. Astrid
    Jan 31, 2013 @ 12:30:13

    EX-LOGKONINGIN 🙂 gefeliciteerd met uw 1000ste geschreven log. Ik heb ze niet allemaal gelezen maar wat ik gelezen en gezien (filmpjes) heb, dat was gewoon genieten. Ga nu maar lekker knettergek door met uw invallen op papier te zetten dan hebben we nog eens iets te lachen en soms om over na te denken.
    Ik vind eigenlijk wel dat u voor alles wat u in het verleden aan ons heeft laten weten iets verdient…. en voor mij is dat een 3werf… HOERA, HOERA, HOERA !!! 😉

    Rietepietz zegt;

    DankUwel onderdaan….whahahaha , ja daar draait Trix me toch een lelijke loer!Maar er komen vast wel weer ándere gekke invallen en wie wéét maakt Koning W-A er zo’n puinhoop van dat ik hem ooit nog eens moederlijk op het matje moet roepen ! Maar de drie Hoeraatjes vind ik natuurlijk gewéldig , dánkjewel!

    Beantwoorden

  8. nieuwetrui
    Jan 30, 2013 @ 17:07:23

    Dat u aftreedt als logkoningin is u vergeven, maar dat u geen opvolger aanwijst, is toch wel een minpuntje. Hoe kan het logleven in ons mooie logland bestaan zonder logkoningin? Ik hoop van harte dat u hier een oplossing voor heeft en dat er, in ieder geval voor log nr. 2000, een nieuwe logkoningin zal zijn. Dank u voor al het moois dat u in logland geleverd heeft.:-)

    Rietepietz zegt;

    Het is mij ter ore gekomen dat mijn alter ego Trix misschien als “koningin-moeder”verder door het leven zal gaan, dát opent nieuwe perspectieven ,eens een Koningin altijd een Koningin zou ik zeggen 😉
    Ik zou U graag gerust stellen over een opvolger maar helaas is mijn haar te kort om de nieuwe Koning als alter-ego te kunnen zien al zou het leeftijdsverschil niet als héél groot ervaren te hoeven worden wat is 30 jaar nou helemaal Ook Trix had véél meer rimpels dan ik en dat heeft nooit tot problemen geleid 😉
    Ik ga zeker m’n best doen om logland met gekke invallen te blijven verblijden en kan zelf niet eens uitsluiten dat ik niet ooit een reden kan vinden waarom ik weer onder de pruik zou moeten duiken !

    Beantwoorden

  9. Door
    Jan 30, 2013 @ 13:10:57

    Briljant filmpje! Proficiat met je 1000e logje.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor de felicitaties , het is zó hard gegaan die 1000 !

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    Jan 30, 2013 @ 12:03:49

    Bea zei dat ze het ambt niet neerlegde omdat het haar te zwaar werd, zij vervolgde met dat ze ons nog vaak hoopte te mogen ontmoeten…
    JIj liet die regels weg, per ongeluk naar ik aanneem, een klein (bijna niet meer)koninklijk foutje 😉

    Ik buig nederig naar u over (voor zover dat oude lijf dat toelaat, en jij oordoppen gebruikt zodat je van het gekraak verschoond zult blijven) en dank u voor uw logactiviteiten, zowel op de voorgrond als met name op de achtergrond 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou ja door te zeggen dat ik voortaan alleen nog als “knettergek”aanwezig kan zijn komt kon al afgeleid worden dat ik “onder ons”blijf 😉 .
    Maar inderdaad, ik heb niet haar hele tekst letterlijk naar mezelf vertaald .Maar ja , Trix lietr me ook niet veel tijd om het logje in elkaar te zetten ….ze had mij natuurlijk ,net als Rutte, wel even een belletje vooráf mogen geven 😉
    Het fijne van het loggen zoals ik doe is dat ik m’n lezers vrij goed leer kennen en dat is prettig!

    Beantwoorden

  11. Leo's mening
    Jan 30, 2013 @ 08:47:16

    Van harte! En dank voor de vele vorstelijke bijdragen een de bloghumor, die niet overal en altijd te vinden was of is. Is er geen rol weggelegd als gastvrouw voor koningsgezinden of zo. Of ga je nu echt achter de geraniums zitten op je paleis in de buurt van Baarn???

    Rietepietz zegt;

    Ik overweeg een rol kunnen als toiletjuffrouw in het Koninklijk toiletgebouw maar dat stuit toch vooral op “ruimtelijke” bezwaren, je kunt er de kont nu al niet keren 😉

    Beantwoorden

  12. Francky
    Jan 30, 2013 @ 07:02:58

    zo’n triestig einde op een 1.000ste log.
    Wij belgen doen rustig verder met een Albert die al over datum is, maar van geen ophouden weet. Kunt u hem niet eens persoonlijk spreken hierover ?

    Rietepietz zegt;

    Ja de Belgen hebben wat minder geluk met hun troonopvolger geloof ik. Lijkt me lastig de boel uit handen geven als je niet zeker weet dat je opvolger er klaar voor is. Maar blijf moed houden , volgens mij sleept jullie Mathilde hem erwel doorheen !

    Beantwoorden

  13. Albert y Mara fotoblog
    Jan 30, 2013 @ 00:19:17

    Hola Riet, Allereerst FELICIDADES met je 1000e log. Dat je dat allemaal bijhoudt, niet te geloven, maar ik weet dat bloggen je lust en je leven is. Je gaat dus lekker door als knettergekke dame. Moet je gewoon doen, dat houdt je jong.
    Hoe is nu het weer in Rijswijk? Zit er een strandwandeling in op korte termijn?
    Saludos de Albert

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Albert en nee , dat houd ik niet zelf bij want dán zou ik allang de tel kwijt zijn. WordPress zet dat soort getalletjes altijd keurig op een rijtje op de beheersite en dat kom je dus iedere keer dat je inlogt tegen .Natuurlijk lees ik dat niet dagelijks allemaal maar zodra m’n oog viel op 990 ben ik het in de gaten blijven houden .Wel grappig dat de 1000ste op zo’n historisch moment valt !
    Het weer is hier huilen met de klep dicht dus het strand moet maar wachten 😉

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Jan 29, 2013 @ 22:16:43

    Gefeliciteerd met je duizendste log. Ik zei gisteravond nog wedden dat Rietpietz morgen met een verklaring komt en ja hoor. Klasse !!!

    Rietepietz zegt;

    Ja dat was ik wel een klein beetje verplicht vond ik en ik dacht wel dat er mensen verwachtingen over zouden hebben ,grappig toch? Ik vind het dan weer wél een mega toeval dat dit gebeurd op het moment dat ik aan m’n 1000ste logje toe was, daar valt de 75 verjaardag van Trik toch bij in het niet ?

    Beantwoorden

  15. Mirjam Kakelbont
    Jan 29, 2013 @ 21:30:36

    Je bent net als Bea “beste landgenoten” vergeten te zeggen 🙂
    Wat ben ik blij dat ik niet bekend en beroemd ben. Wel jammer dat ik niet rijk ben, maar ja, je kunt niet alles hebben. Een juweel van een filmpje, Rietepietz. Niet kleren en een hoed maken de mens, maar de situatie!
    Liefs, Kakel

    Rietepietz zegt;

    Ik zeg trouwens meestal “log-genoten” maar dat is me ( door de ontroering natuurlijk) ontschoten! Ik zou inderdaad niét kunnen leven als leden van het tegenwoordige Koningshuis moeten doen!Letterlijk álles komt op straat te liggen als je mensen durft te vertrouwen.
    Toch wel een béétje jammer dat ik nu niet meer onder haar haar kan kruipen,het was zó grappig om te doen ;-(

    Beantwoorden

  16. Marian Koning
    Jan 29, 2013 @ 21:11:37

    van harte met je 1000ste log!!!!!! Ik begrijp dat je de rol van maxima niet overweegt?

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, wat een mijlpaal hé , ( ik brak er bijna m’n nek over)
    Nee klopt ,ik ken m’n tekortkomingen ,m’n haar is te kort 😉

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jan 29, 2013 @ 20:59:39

    Hieperdepiep hoera voor je 1000ste logje. Dat er nog maar velen mogen volgen.

    Rietepietz zegt;

    Daar ga ik zéker aan werken maar ja , als je dan weer begint bij 1001 lijkt het toch niet erg hard te gaan;-)

    Beantwoorden

  18. ɐpuıןǝɯɯǝ
    Jan 29, 2013 @ 20:11:21

    *snikt* Ik was er al bang voor (zie reactie van gisteren). We zoeken gewoon iets anders al vind ik alleen knettergek ook al helemaal te gek ;-).

    Gefeliciteerd met jouw 1000ste logje *doet toch nog een kleinvreugdedansje*

    *mompelt:”Wat een spelbreker, die Trix”*

    Rietepietz zegt;

    * valt Emmelinda snikkend om de hals* het is tréurig hé , helpt ze zomaar mijn alter ego om zeep! Ik heb haar al twee jaar af kunnen remmen maar nu haar rol zo folkoristisch is geworden was er geen hóuden meer aan! Misschien kun je invallen voor Maxima ,mijn haar is daar te kort voor , verder zou het nog best kunnen *kucht*

    Best wel véél hé al 1000, nooit gedacht dat die er zouden komen toen ik begon!

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      Jan 29, 2013 @ 20:59:14

      Dat doet ze natuurlijk expres, ze had gewoon het idee en terecht dat jij populairder werd en dat kon ze niet hebben. Uiteraard.

      Ik weet niet hoe jouw engels is maar misschien is de engelse koningin een idee? Die is immers nog laaaaaang niet van plan om op te stappen hihi ;-).

      Jaaaaa megaveel! En ook al leek het er op dat door dat gesodemieter van WL het er niet meer van zou komen….de aanhouder wint hihi. Hulde :D.

      Rietepietz zegt;

      Goh… daar had ik ff niet aan gedacht maar dát zal het zijn, de jaloerse heks;-)

      Ik zou iemand die géén Engels spreekt kunnen overdonderen dus in Rusland kan ik het wel proberen 😉

      Tja, waar háál ik de onzin vandaan hé , want échte informatie moet je bij met een kaarsje zoeken!pppfffft, alweer een aantal logjes aangevuld ,ik kijk ondertussen scheel!

      Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        Jan 29, 2013 @ 21:47:11

        Net een mens he? *doet “tssk tssk”*

        Whaahaa nou euh weet je wat…doe maar niet ;-).

        Hahaha ja en pfff dat ik nou net waar ik op het moment tegenaan loop. De vraag of iemand wel wil lezen wat ik te beppen heb. Ik heb al zoveel geschrapt en weggegooid, zonde eigenlijk. Komt wel weer. Voorheen gingen m’n logjes ook nergens over dus dat zal wel weer goed komen ;-).

        Rietepietz zegt;

        Daar denk ik helemaal niet over na als ik logjes schrijf , wél als ik zou overwegen iets in druk te doen.Maar hier kan iederen wél of niet lezen en het kost niets ,met een boek ligt dat anders natuurlijk .Ik moer er niet aan dénken zulke rijen mensen voor de deur om een handtekekenjing

        Beantwoorden

        • ɐpuıןǝɯɯǝ
          Jan 29, 2013 @ 22:08:30

          Ik moet er ook gewoon niet te veel over nadenken. Dat weet ik ook. De laatste maanden ging het toch ook weer prima en wist ik niet hoe snel ik het op internet moest gooien. Komt wel weer. Inderdaad, de vaste lezers komen niet voor niets of het is een vorm van SM hahaha dus dat zal wel goed zitten allemaal ;-).

          Rietepietz zegt;

          tenslotte hóeven we niet te schrijven, we willen alleen zo nodig 😉 ik wist gisteravond nog niet dat ik vandaag nog even de koningin zou uithangen, als ik over de perfecte tekst ga nádenken zit Amalia al op de troon voor ik de tekst klaar heb !

          Beantwoorden

  19. VoorHetBlogGezet
    Jan 29, 2013 @ 19:37:46

    Rietepietz bedankt!!! Bye Bye log koningin. Ik kijk al uit naar de volgende 1000 knettergekke logjes.Dat uw heer gemaal dan maar trouw aan uw zijde mag blijven staan…

    Rietepietz zegt;

    Graag gedaan hoor ,mens wat hebben we er altijd een lol mee gehad maar ja , als Trix stopt heb ik niks meer te doen natuurlijk! De volgende 100 logjes gaan toch wel weer minstens 7 jaar in beslag nemen maar wie weet gaat dat nog wel lukken !

    Beantwoorden

  20. Marion
    Jan 29, 2013 @ 19:37:14

    Dat was weer een mooie rede, jammer dat het weer voorbij is maar je verzint wel weer iets, denk ik.
    Fijne avond, XXX

    Rietepietz zegt;

    Ze had natuurlijk éigenlijk nog wel een tijdje door kunnen gaan maar oke … ik gun haar toch nog wel een paar rustige jaren;-) Wie weet wat er nog op m’n pad komt als jij helpt zoeken 😉 XXX

    Beantwoorden

  21. roadlaura1969
    Jan 29, 2013 @ 17:30:27

    *snik* ik was er al bang voor en geen opvolgster 😦

    Uw reden was wel heel menselijk want dat zijn foutjes immers, wederom genoten, hopend dat zich toch een opvolger binnen de bloedlijn het voortzet *kleindochter/dochter ?* 🙂 😀

    Rietepietz zegt;

    Nee helaas, geen opvolger!
    De dochter en kleindochters moeten niet aan dit soort grappen dénken! Geen blauw bloed die meiden!
    Ja dan slaat toch de ontroering toe denk ik 😉

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    Jan 29, 2013 @ 16:48:44

    ja, het ging fout, maar kwam toch goed! Formidabele timing ook zeg!

    Rietepietz zegt;

    Ja we hebben dat als “koninginnen onder elkaar” doorgesproken , we moesten natuurlijk allebei een bijzondere reden hebben 😉

    Beantwoorden

  23. datzalwel
    Jan 29, 2013 @ 16:37:47

    Mooie laatste logrede, het foutje maakt hare logheid?? juist weer meenselijk. Het ga u goed in uw hopelijk lang en vol logjes pensioen. :-)))
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, hare logheid , gewéldig ! Tja , als Hare Majesteit stopt verdwijnt vanzelf mijn functie want met Maxima kan ik me niet meten natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  24. J@n.
    Jan 29, 2013 @ 15:37:54

    Is er geen rol weggelegd voor Henk als koning W.A.? 😉

    Rietepietz zegt;

    Henk stelt teveel prijs op z’n privacy om zich dáárvoor te laten strikken 😉

    Beantwoorden

  25. Marja Van Den Boogaardt
    Jan 29, 2013 @ 15:05:06

    Een gemiste kans voor uw gemalen cameraman. Hij kan toch voortaan leuk Wim-Lex spelen?

    Rietepietz zegt;

    Tja , té laat , nu is hij al “gemalen” !

    Beantwoorden

  26. Hanny
    Jan 29, 2013 @ 14:41:28

    Met weemoed neem ik afscheid van onze logkoningin. Zij heeft ons vele hilarische momenten in haar leven mee laten beleven. Mijn dank aan haar en haar cameraman is dan ook zeer groot. Het ga u goed!
    Ik verheug me op de volgende minimaal 1000 logjes van een knettergekke dame, die ons zal laten meegenieten van vele lachwekkende gebeurtenissen in haar leven en dat van haar even knettergekke cameraman! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik ben bang dat in de laatste troonrede al te zien was dat de folkloristische rol de log koningin erg hoor zat;-) Maar toch , met enige weemoed moet er een tijdperk afgesloten worden temeer daar ik niet het postuur heb een koning neer te zetten!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

