wasvoorschrift

Fluitje van een cent natuurlijk om vandaag, na 50 tinten grijs, naadloos over te stappen op “50 tinten wit”! Met zo’n 12 centimeters sneeuw over alle grauwheid  is een serie sneeuwplaatjes zó gemaakt!
Geen zorgen hoor, hoe mooi ook, er zullen plenty logjes met sneeuwfoto’s rondgaan en dan met foto’s die gemaakt zijn door mensen die “iets met een camera kúnnen”, dus ik stel me bescheiden op en zet geen sneeuwfoto’s.

pukwasvoorschriftEvengoed is de witheid van sneeuw  door niéts te evenaren,  echt álles  lijkt grauw als je het naast verse sneeuw houdt.
Daar kan geen “witte reus” tegen op  zal ‘k maar zeggen, al volg je nóg zo nauwkeurig de wasvoorschriften op!
Ja déze wasvoorschriften ( van de foto) wijken iets af van de normale wasvoorschriften, ze betreffen niet het kledingstuk dat gewassen moet worden ….  nee,   “in handwarm water in een teiltje wassen” is bedoeld voor de inhoud van het truitje, onze achterkleinzoon !

pukalaafHij neemt de wasvoorschriften zelf héél serieus  want ….
“niet strijken” = “niet strijken”,  dus óók niet met een hand over z’n bolletje en dat weert hij dus keurig af! Lekker puh overgrootje!

Uiteraard ook niet in de droger, gewoon een droge luier als ik nat ben en “droog achter de oren” hoef ik nog láng niet te zijn , dat kan heus nog wel even  wachten !
Je ziét hem denken …als je een  “wit voetje” bij me wil  halen  laat me dan verder lekker bij oma op schoot slapen tot het etenstijd is wil je”?
pukkie

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Jan 20, 2013 @ 10:32:39

    Wat een ontzettend leuke tekst op dat pakje Rietepietz.
    En je achterkleinkind is een pláátje. 🙂
    Enne, mijn broer was met zijn dertigste al opa. Komt ervan als je een oudere vrouw trouwt die al kinderen had. 😉

    Rietepietz zegt;

    Het komt wel vaker voor dat mensen zo vroeg oma en opa zijn, vooral als het om meisje gaat kan het snel gaan want 3x 20 is al 60 ,je kúnt dus makkelijk al grootmoeder zijn met 61 jaar zónder dat er echt sprake is van kindmoedertjes,al vindt men 20 tegenwoordig reuze jong om moeder te worden .Ik heb er nooit spijt van gehad maar daar had ik ooit al eens een logje over!

    Beantwoorden

  2. nieuwetrui
    Jan 17, 2013 @ 11:14:30

    Haha, wat een leuke tekst op dat mooie knulletje. En wat ligt hij er heerlijk relaxed bij. Het ultieme genieten.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben gék op dit soort grappen , ze kreeg het truitje van iemand ánders maar als ik het tegengekomen was zou ik het zeker gekocht hebben. Om slaap van te krijgen hé, zo vol overgave en vertrouwen het kleintje erbij ligt!

    Beantwoorden

  3. hartelijkehothulk
    Jan 17, 2013 @ 08:50:10

    Ben er van kleins af al gek op geweest.
    Volgens mijn moeder dook ik in elke kinderwagen om te kijken naar een babietje, waarbij ik dan via de toen nog moderne hoge kinderwagenwielen beklom.
    Zelf kregen wij er 7 en nu nog een kleine zoon ook.
    Heerlijk is het die babies!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben er ook gék op, had er ook zelf wel een paar meer gewild, al is 7 dan wel weer érg veel;-) Maar ja , mijn generatie dacht nog Nederland leefbaar te kunnen houden door minder kinderen op de wereld te zetten, wisten wij veel dat het de economie om zeep zou helpen;-)

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Jan 16, 2013 @ 22:17:34

    Geniet er nog maar van…… voor je het weet zijn ze zo groot dat ze niet meer op schoot willen

    Rietepietz zegt;

    Ja ik weet er álles van, vooral jongetjes voelen zich daar al snel te groot voor!
    Maar voorlopig kunnen we hem nog knuffelen;-)

    Beantwoorden

  5. Annespike
    Jan 16, 2013 @ 19:03:47

    Wat een droppie.. Oh wacht die is niet wit.. 😉
    Nouja wat een schatje!!! Geweldig hoe lief.

    Rietepietz zegt;

    Nou een droppie klinkt gewoon hartstikke lief hoor, zeg ik zelf ook vaak,dan maar niet wit;-)

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jan 16, 2013 @ 17:30:49

    Je hebt toch een sneeuwwitte log gemaakt en wat een mooi kereltje prachtig.

    Rietepietz zegt;

    En ik héb natuurlijk wel sneeuwfoto’s gemaakt,alleen niet zo mooi als de jouwe in Leiden;-)

    Beantwoorden

  7. powerpointgreetje
    Jan 16, 2013 @ 13:04:02

    wat een lieverdje, pracht kereltje met een guitig shirtje,
    hier mag je trots op zijn Riet,
    fijne dag verder

    Rietepietz zegt; Dat bén ik natuurlijk ook al is het eigenlijk geen verdienste van onszelf dat hij zo schattig is !

    Beantwoorden

  8. hanscke
    Jan 16, 2013 @ 12:56:24

    Wat een schitterend truitje. Advies: Probeer zo vaak mogelijk een wit voetje bij dat leuke kereltje te halen, want voor je het weet is het al weer voorbij. De babytijd is bijan te vergelijken met de kortstondigheid van de sneeuw. Voor je het weet is het verdwenen, wat wel blijft is de zon. Laat het kereltje maar een heel mooi zonnetje zijn en heel zijn leven veel vreugdestralen aan jou schenken.

    Rietepietz zegt;

    Er zijn zóveel leuke kleertjes tegenwoordig! Maar natuurlijk halen wij zo vaak maar kan een wit voetje bij dit mannetje want het gaat zéker hard , Maar wij zijn boffers, want op onze leeftijd zijn veel ouders nog maar nét grootouders, en wij mogen nu de vólgende generatie nog bewust meemaken ,hoe leuk is dát!
    Ik hoop dat we hem volgend jaar op de slee mogen voorttrekken 😉

    Beantwoorden

  9. Melody
    Jan 16, 2013 @ 12:11:53

    mooiiiii en ontroerend en ja alles verbleekt (of beter gezegd: vergrauwt) bij het aanblik van zo’n snoepie toch?
    Geniet er maar van hoor, het zij jullie van harte gegund.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan me voorstellen dat je trappelt van ongeduld om je eerste kleinkind in je armen te mogen sluiten. Maar voorál voor mannen is een kleinkind een openbaring. Die arme mannen hebben vaak(noodgedwongen door werk) héél veel gemist van de baby en kleutertijd van hun eigen kinderen en hebben voor de kleinkinderen veel meer tijd.Nog éven popelen dus 😉

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Jan 16, 2013 @ 08:40:09

    Ik heb niets met sneeuw. Wel met een camera, maar heb er nog geen foto van gemaakt. Je moet feeling met het onderwerp hebben. En dat heb ik dus niet.
    Vandaag zie ik trouwens 50 tinten blubber in de straat. Dat is het nadeel van iets dat toch al geen voordeel heeft.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb meer met sneeuw dan met de camera, ik kon ter nauwernood de neigign onderdrukken o een mega sneeuwpop in de straat te maken 😉
    Eigenlijk toch ook weer die 50 tinten grijs op straat dus!

    Beantwoorden

  11. Marian Koning
    Jan 15, 2013 @ 22:31:48

    Wat een drolletje! Heb jij zulke mooie nagels?

    Rietepietz zegt;

    Al ben ik natuurlijk bevooroordeeld maar .. lief hé!
    Nee helaas , die mooie nagels zijn van de jonge oma( dochterlief) die de sterke nagels van Henk heeft, gelukkig voor haar want de mijne breken al af als ze als ze het woord “werken” moeten schrijven.

    Beantwoorden

    • Marian Koning
      Jan 16, 2013 @ 19:50:46

      ach ik verwar de termen ook, jij bent de overgrootoma en niet de oma. Wel goed gelezen, niet goed verwerkt in de hersenpan!

      Rietepietz zegt;

      Overgrootmoeders zijn ondertussen toch een redelijk zeldzame diersoort aan het worden 😉
      Maar ja, ik stá natuurlijk wel op m’n titel;-)

      Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Jan 15, 2013 @ 20:59:11

    Wat een prachtig kereltje. Zeg doe ’s vertellen hoe oud kleindochter en dochter zijn. Jij bent 70 geloof ik?

    Rietepietz zegt;

    Wij zijn een heerlijk ouderwetse familie die jonge ouders willen zijn, zonder “ongelukjes ” dus.Het jonge moedertje wordt nog deze maand 25 jaar jong, de kersverse oma is 47 jaar. Onze dochter heeft nog een broer van 50, dat betekend dat ik 20 was toen ik moeder werd ( en 18 toen ik trouwde,dat kon omdat Henk 6 jaar ouder is dan ik) men zou me tegenwoordig voor gek verklaren maar ik zou het allemaal weer zó overdoen. We hebben héél erg van onze kinderen genoten én van de kleinkinderen, we waren toen immers óók nog jong genoeg om met ze te ravotten. Menig moeder wordt tegenwoordig pas op mijn leeftijd oma en dat vindt ik eigenlijk een beetje een gemis voor zowel de kinderen als de grootouders al heb je dat natuurlijk lang niet altijd zelf in de hand !

    Beantwoorden

  13. kakeltje
    Jan 15, 2013 @ 20:35:40

    Geweldig dat shirt. Maar het haalt het niet bij je kleinkind 😉 Mijn dochter is pas 16 dus van mij mag het nog even duren…

    Rietepietz zegt;

    Ja leuk hé, zowel het shirt áls het kleintje dat trouwens ons áchterkleinkind is!
    Onze kleindochter heeft altijd de wens gehad nog redelijk jong ( voor de huidige begrippen ) moeder te worden!
    Niet ten koste van alles maar gelukkig heeft ze tijdig een lieve man gevonden die er ook zo over dacht 😉 Wij waren ook nog tamelijk jong oma en opa en dat was een feestje voor zowel ons als de kleinkinderen.Maar met 16 jaar moet jouw meiske natuurlijk nog een heleboel gaan ontdekken, de rest komt wel 😉

    Beantwoorden

  14. Marion
    Jan 15, 2013 @ 19:40:31

    Het verveeld nooit om er naar te kijken hé, ik kan niet wachten tot het bij mij zo ver is.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Nee hé, dat verveeld nóóit! Jij moet nog even geduld hebben maar nu ze over de helft is gaat het nu toch al opschieten !Jammer voor je dat ze niet zo dicht in de buurt wonen ,wat dat betreft bof ik dat ik ze makkelijk op kan zoeken!

    Beantwoorden

  15. ɐpuıןǝɯɯǝ
    Jan 15, 2013 @ 19:39:59

    Hahaha te gek dat shirtje, dat vind ik nou zo leuk he, die gekke teksten. Hoe verzinnen ze het steeds?

    Hoe is het nu, om jouw dochter in de rol van oma te zien? Is het nog steeds vreemd? Lijkt me echt heel maf hihi. Wat bij allemaal hetzelfde is is de liefde voor het hummeltje. Zo schattig, zo klein….:D

    Rietepietz zegt;

    Ja leuk hé, hij heeft nog een paar leuke!
    Ja dat blijft een beetje raar, dochters zijn gewoon géén oma maar dochter, moeder oke, maar óma? Maar natuurlijk is dat hummeltje gewoon ,net als de kinderen ….en later de kleinkinderen de állerliefste hummeltjes !

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      Jan 15, 2013 @ 20:32:16

      Hihi lijkt me ook zo vreemd als ukkepuk straks “oma” roept. Dan kijk je vast heel snel om omdat je dat zo lang gewend bent geweest terwijl nu jouw dochter aan de beurt is (terwijl je nog steeds oma bent natuurlijk). Geinig :D.

      Rietepietz zegt;

      Ja dat gaat nog lastig worden want er zijn noagal wat oma’s op deze manier .Ik heb al voorgesteld “granny”in te voeren ,veel makkelijker dan overgrootmoeder ,maar “grootje”zou ook kunnen 😉

      Beantwoorden

  16. datzalwel
    Jan 15, 2013 @ 16:47:26

    Wat een lieverdje, vertederend,de zorg kriebels beginnen meteen als je zo’n hummeltje ziet. En een heel grappig shirtje.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ja echt een héél hoge knuffelwaarde hé zo’n ukkepuk!
    Er zijn tegenwoordig zovéél van die leuke tekst truitjes, Daar krijg je dan weer koopkriebels van 😉

    Beantwoorden

  17. VoorHetBlogGezet
    Jan 15, 2013 @ 15:55:37

    Ik denk dat het ströpke ongeveer hetzelfde is als bij ons drupke. Wat een heerlijk relaxed ventje hebben jullie daar. En dat handje voor dat bolleke…Koesteren Riet, ze zijn zooo snel weer groot!

    Rietepietz zegt;

    Zéker weten ,ik koester me te pletter;-) Want inderdaad wat gáát het hard, als de dag van gisteren dat knuistje van m’n eigen kinderen en later van de kleinkinderen. Gewéldig dat we het nóg een keer mee mogen maken!

    Beantwoorden

  18. roadlaura1969
    Jan 15, 2013 @ 15:50:43

    Wat een heerlijk kereltje, zooo tevreden en 100% nl als ik de wasvoorschrift lees 😉 En kijk die verschillen “witte reus” staat bij de kleine voor de neus met “reuze vinger” 😛

    O ik heb helemaaaal…..ook een witlogje hahaha 😀

    Rietepietz zegt;

    Yep… 50% mama en 50% papa en volgens mij helemaal kleurecht, behalve als straks het voorjaarszonnetje eraan komt 😉 Het blijft een wondertje dat zo’n eerste paar weken dat koppie in je handpalm past!

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      Jan 15, 2013 @ 18:47:32

      Een nieuw leven is altijd een wonder en inderdaad zo teer en fijn, heerlijk genieten ervan 😀

      Rietepietz zegt;

      Natúúrlijk doe ik dat,temeer omdat ik me realiseer dat ik nu al van een derde generatie mag genieten terwijl menigeen geen tweede of zelfs eerste generatie mag meemaken ! Ik zou het iederéén gunnen !

      Beantwoorden

  19. J@n.
    Jan 15, 2013 @ 15:26:00

    “Wat ’n ströpke” zouden ze hier zeggen.
    Lekker roze (dus helemaal niet wit) en veel slaap.

    Rietepietz zegt;

    Nee alleen z’n truitje is wit, dat klopt en al weet ik niet wat het betekend dat ströpke, het klinkt heel lief en dat is wel van toepassing op het manneke!

    Beantwoorden

    • J@n.
      Jan 15, 2013 @ 16:02:49

      Dat is ook lief bedoeld Riet!
      En wel moeilijk te vertalen…….

      Rietepietz zegt;

      Dat heb je vaak met dialect ,lastig te vertalen,maar de boodschap komt over ,dat blijkt !

      Beantwoorden

      • J@n.
        Jan 15, 2013 @ 16:05:20

        Nou heb ik het Joke gevraagd en die zegt dat het vertaald kan worden met ‘guit’ of ‘snaak’.

        Rietepietz zegt;

        Met dank aan Joke, die woorden ken ik natuurlijk wél! Snaak gebruikte mijn vader altijd, voor jongetjes ,grappig!

        Beantwoorden

  20. Hanny
    Jan 15, 2013 @ 14:30:13

    Hoe voelt het om overgrootmoeder te zijn? Is het gevoel verschillend dat je bij kleinkinderen had? Lijkt me niet. Zo hoopje mens vertedert altijd, of het nu een achter- of een kleinzoon is.
    Leuk t-shirt! Lekker wit. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Wat vertedering betreft is er natuurlijk géén verschil, zo’n kleintje is hártveroverend.
    Er is wel een verschil in “de rangorde”, als overgrootouders heb je gewoon méér mensen voor je die een nóg hechtere banden hebben met de ouders van de kleine en uiteraard hebben zij dus “rechten” die voor de onze gaan. Maar we mogen zéker niet klagen over de manier waarop wij overal bij betrokken mogen zijn!

    Beantwoorden

  21. ram1955
    Jan 15, 2013 @ 14:11:44

    Een heerlijk ventje. Hier komen vast nog veel logjes over.

    Rietepietz zegt;

    Hij zal zéker zo af en toe wel langskomen als er iets is “waar ik iets mee kan”, alléén maar “trotse grannylogjes” vervelen waarschijnlijk snel, het gaat nu eigenlijk niet over hem maar over de leuke tekst op z’n truitje;-)

    Beantwoorden

  22. Astrid
    Jan 15, 2013 @ 13:43:16

    wow….wat een heerlijk super “wit” kereltje! Wat een rijk bezit is het toch zo’n achterkleinzoon. Geniet er maar lekker van!!!

    Rietepietz zegt;

    Dat doen we zéker Astrid, wat ligt hij er prachtig ontspannen bij hé!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

