50 tinten grijs…..

Urenlang hangt Rietepietz  boven de tafel…., geboeid en met rode koontjes  van de opwinding!
Ze geniet,  de inspanning laat murmelende  geluidjes ontsnappen aan haar iets geopende, in 
het  licht glanzende rode  lippen !
Henk, haar strenge meester, houdt nauwkeurig in het oog dat het allemaal niet té lang gaat duren, maar  als hij ziet hoe ze ervan geniet laat hij haar nog maar even want….. ,

33 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lisoverseks
    Jan 19, 2015 @ 05:59:31

    Hi Riet,
    Bedankt voor je linkje, zoals je ziet..ik kom meteen kijken.
    Ik had je reactie geliked omdat het zo humoristisch was. Nog niet op je blog gekeken, tot mijn spijt zie ik nu. Je bent een grapjurk 😄. Laat ik daar nou dol op zijn.
    Natuurlijk heb ik de boeken gelezen, geleend van mijn schonemoeder die er het hare van dacht. 😄

    Knuffel
    Lis

    Rietepietz zegt;

    Je bent in het voordeel, ik heb het boek niét gelezen, ik kom niet meer aan lezen toe sinds ik blog!
    De link laat ik gewoon staan, je hebt een duidelijke naam gekozen dus niemand kan onverwacht op een site terecht komen die “tegen de borst stuit”. Bovendien valt het nogal mee wat je schrijft voor zover ik gelezen heb. Seks hoort bij het leven en , mits niet heel plat gebracht, geneer ik me daar niet voor hoor.
    Maar tóch komt het onderwerp bij mij minder aan de bak al wil ik er met een knipoog inderdaad wel eens naar wijzen;-)

    Mag ik teruglinken? Als je dat niet prettig vindt kun je het verwijderen in reactie bewerken.
    https://lisoverseks.wordpress.com/2015/01/17/50-tinten-rood/

    Beantwoorden

  2. depetvantruus
    Jan 20, 2013 @ 10:37:58

    Bij de eerste keer lezen dacht ik: HUH??? Bij de tweede keer lezen dacht ik aan een legpuzzel. 🙂
    Het filmpje maakt het helemaal af Rietepietz. En als ie dus helemaal af is, kun je een nieuwe beginnen. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja ik “per ongeluk”een beetje suggestief geschreven geloof ik , ik beloof beterschap 😉

    Beantwoorden

  3. nieuwetrui
    Jan 15, 2013 @ 11:42:33

    Ik heb altijd een puzzel liggen, maar doe er steeds langer over om ze af te krijgen, zeker tijdens donkere dagen, want dan zie ik de kleuren niet. Misschien is zo’n 50 tintengrijspuzzel wel een idee, hoewel…..nee. Ik vind jouw logje echt briljant!

    Rietepietz zegt;

    Klopt, in de winter is puzzelen lastiger omdat je met kunstlicht niet goed kunt zien.
    Maar dan doe ik er gewoon wat langer over, doordat ik op een plank puzzel kan ik ‘m gewoon even van tafel halen als we gaan eten!
    En ja, van zo’n compliment krijg ik dan weer 50 kleuren roze op de wangetjes;-)

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Jan 15, 2013 @ 09:58:54

    Als je klaar gekomen bent zet er maar een mooie foto van op je Blog!
    (van de puzzle dan……)
    Wat het boek betreft…… Ik heb het niet gelezen, maar naar wat ik er van gehoord heb in de media geloof ik ook niet dat ik tot de doelgroep behoor waar dit boek voor bestemd is.

    Rietepietz zegt;

    Ja ga ik zéker doen maar het zal nog wel héél even durenwant ik ga er láng van genieten;-)
    Nee ook ik ben géén doelgroep, behalve dat ben ik ook geeft in ieder geval géén lezer die alle hype’s achterna gaat!
    Maar ja, als er een gek logje inzit laat ik dat natuurlijk niet lopen;-)

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Jan 14, 2013 @ 21:51:51

    Dit is pas één tint grijs, Riet. Nu willen we ook de andere 49.

    Rietepietz zegt;

    Ik ga ze allemaal opzoeken , welkom terug van je winterreces 😉

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jan 14, 2013 @ 21:42:37

    Deze puzzle is echt een uitdaging net zoals dat klimmen natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten, maar dat gaat helemaal goed komen hoor want ik hou wel van een uitdaging!

    Beantwoorden

  7. hartelijkehothulk
    Jan 14, 2013 @ 21:32:07

    HH
    Heerlijke Humor!
    Volgens mij telde ik 53 tinten grijs maar ik kijk niet op een tintje meer of minder.
    Fijn werkje he, puzzelen.
    Ben er ook dol op maar doe het nooit, gun mij de tijd er niet voor.
    Moet bloggen en schrijven en, en, en, en, enzovoorts

    Rietepietz zegt;

    Ik kijk niet op een tintje of 2 meer hoor, en het is reuze leuk om alle stukjes in de juiste gaatjes te krijgen. Het werkt best wel verslavend dat puzzelen ,eigenlijk moet je er tijd voor máken ,kan ik makkelijk zeggen natuurlijk,ik hoef geen boek te schrijven!

    Beantwoorden

  8. Annespike
    Jan 14, 2013 @ 21:11:51

    Oh my..
    Daar heb je nog wel heel wat werk aan… 😦

    Rietepietz zegt;

    O maar dat is alléén maar leuk hoor!

    Beantwoorden

  9. Suske
    Jan 14, 2013 @ 19:43:39

    ik heb ooit een grote puzzel gemaakt toen ik zo’n 16 jaar was. Het resultaat met lijm op karton geplakt en boven mijn bed gehangen. dat was het enige puzzelfeit.
    Die van mijn kinderen toen ze klein waren niet meegerekend.

    Rietepietz zegt;

    Aan opplakken begin ik maar niet want dan had ik ondertussen al drie x het huis rond kunnen behangen;-)Er is er één opgeplakt omdat m’n dochter daar een mooi plekje voor had in de hal bij haar thuis.

    Beantwoorden

  10. Melody
    Jan 14, 2013 @ 19:17:15

    Oh wow, helemaal te gek…. dat is nou iets waarbij ik aan geduld totaal geen gebrek heb….

    Rietepietz zegt;

    En daar kan ik me álles bij voorstellen, héérlijk hé, verstand op nul en puzzelen maar!
    Wegens ruimte gebrek hou ik het 1000 stukjes maar een jaar of twee geleden éénmalig een 5000 stukjes gedaan, hélemaal te gek is dat!

    Beantwoorden

  11. isis45
    Jan 14, 2013 @ 12:01:06

    Als je mij gek wilt krijgen, dan moet je me een puzzel geven. Ik heb daar absoluut geen geduld voor. Maar knap van je hoor.

    Rietepietz zegt;

    Het grote voordeel dat ik heb is … dat ik al gek bén, dan kan het alléén nog maar leuker worden , écht waar!

    Beantwoorden

  12. roadlaura1969
    Jan 13, 2013 @ 21:43:06

    Hahaha zooo ga er maar aan zitten, als kind deed ik graag puzzle maar nu niet meer *concentratie defect*.
    En het boek gisteren in de handen gehad maar niet gekocht sprak me helemaal niet aan.
    Dan idd versie ala Rietepietz 😀

    Rietepietz zegt;

    Ik heb het vroeger nauwelijks gedaan, er was weinig geld om legpuzzels te kopen.
    Maar ik vind het een gewéldige manier om te ontspannen toch wel een beetje door inspanning maar dat is goed!
    Boeken koop ik niet meer en dit boek zeker niet want ik heb helemaal niéts al die hypes van boeken die je “gelezen moet hebben” !

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      Jan 14, 2013 @ 20:02:42

      Ja als kind hadden wij wel puzzels, het zei gekregen met verjaardag en op de kleuterschool werd er ook vroeg mee begonnen en vond het ook altijd leuk,nu is het puur dat ik me niet kan concentreren.

      En boeken koop ik sowieso nooit omdat het een hype is het spreekt me aan of niet, of het boek vind mij 😉

      Rietepietz zegt;

      Ik was natuurlijk kind in een héél andere tijd,er was gewoon weinig!Maar ik haal nu de schade ruim in hoor 😉

      Dat is ook de beste manier om je boeken te kiezen!

      Beantwoorden

  13. hanscke
    Jan 13, 2013 @ 19:38:54

    Ik heb het wel gelezen, de tweede helft wat hink stap springend. Boek 2 en 3 hoeft voor mij absoluut niet. Jij bent de tweede die mij inspireert om ook weer eens een puzzeltje te gaan leggen. Ooit heb ik een zwart witte van Escher NIET afgekregen. Ik heb hem nog wel. Zou ik best wel eens bija te geef te koop kunnen zetten….

    Rietepietz zegt;

    Dan kun jij in ieder geval beoordelen of mijn logje spannender is dan het boek’-)
    Puzzelen is gewoon vréselijk leuk als je er de ruimte voor hebt.Dan is het niet erg als je er een paar weken over doet!
    O héérlijk die zwart/wit puzzel van Escher ,ik heb hem ooit wél af kunnen maken , hij was inderdaad niet makkelijk als je de puzzel bedoelt waar ik in dit oudere logje een foto van heb!
    https://rietepietz.wordpress.com/2009/11/24/een-vreemdganger/
    Een andere zwart/wit kreeg ik ook af ondanks dat er géén voorbeeld bij zat , ik ben gék oppuzzelen!

    Beantwoorden

    • hanscke
      Jan 16, 2013 @ 12:52:30

      Nee, het is een andere puzzle van Esscher. Ik zal hem eens opzoeken. Inmiddels ben ik ook aan het puzzelen geslagen. Heel traditioneel: een kasteel in herfstbergen.

      Rietepietz zegt;

      Grappig ,ik wist niet er meerdere van Escher waren! Leuk hé, ideaal voor de winterdagen,wij schieten best leuk op met “de grijsjes” hebben op het moment wat meer vrije tijd dan anders en die benutten we! De schoonmaak kan altijd nog toch?

      Beantwoorden

  14. Mirjam Kakelbont
    Jan 13, 2013 @ 19:11:47

    Ik zou er helemaal van doorslaan, denk ik 😉
    Het boek heb ik trouwens niet gelezen en ben het ook niet van plan. Jij??

    Rietepietz zegt;

    van het boek of van de puzzel?
    Nee ik heb het boek ook niet gelezen,kom tegenwoordig nooit meer aan boeken lezen toe. Maar het ligt ook niet écht in mijn belangstellingssfeer, als ik met zweepjes wil spelen ga ik wel paardrijles nemen denk ik 😉

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Jan 13, 2013 @ 18:18:28

    Ik zou zeggen: gewoon door gaan Riet.
    Zou er stapelgek van worden…..

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor, hier krijg je mij niet gek mee! Het leukste is dat Henk het tegenwoordig óók de smaak te pakken heeft!

    Beantwoorden

  16. datzalwel
    Jan 13, 2013 @ 18:13:23

    Ik heb het niet gelezen en ga het ook niet doen want ik denk dat het lang niet zo spannend is als jou versie :-).
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Met mijn versie ben ik in iéder geval langer zoet 😉 Ik ga het ook niet lezen want ik kom tegenwoordig niet meer aan boeken lezen toe, ik puzzel te veel 😉

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jan 13, 2013 @ 18:02:12

    Mijn vader heeft een puzzel van De Mona Lisa, maar daar is hij op een gegeven moment mee gestopt. Was niet te maken vond ie. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik heb al heel wat “vreemde puzzels” gemaakt en eigenlijk ….hoe lastiger hoe liever het me is !Maar ik heb er de tijd voor op het moment dus het gaat wel goed komen !

    Beantwoorden

  18. VoorHetBlogGezet
    Jan 13, 2013 @ 17:52:46

    Hij is weer geweldig Riet maar dat kon ook niet anders…Ik heb een tijdje terug in een overmoedige bui alle drie de delen van 50 tinten gedownload voor de e-reader op mijn slimme fone. Maar…na alle recensies gelezen te hebben weet ik niet of ik er aan durf te beginnen. Moet er niet aan denken dat ik straks een wulps blog voor jullie moet vullen met sm / zweepjes etc. Nog maar te zwijgen over de bijpassende plaatjes die ik zo graag bijeen zoek voor bij mijn schrijfseltjes…

    Rietepietz zegt;

    Ik heb ze niet gelezen maar begreep uit de hier en daar verschenen commentaren dat je op moet passen dat je niet te warm loopt dus eh…. hou een brandblusser bij de hand 😉 We zien dan wel wanneer er “rode oortjes” logjes verschijnen !

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Jan 13, 2013 @ 17:39:54

    Gewoon doorgaan Riet, tot het klaar is, want de aanhouder wint.

    Rietepietz zegt;

    Ja natúúrlijk ga ik gewoon door, het is niet de éérste lastige puzzel die ik op tafel heb.
    Ik had er ooit zelfs 1 in alléén maar zwart/wit tinten , in deze zit toch ook nog een strook blauw én een puntje roze 😉

    Beantwoorden

  20. Marian Koning
    Jan 13, 2013 @ 16:25:37

    dit is de 10 x dat ik probeer te reageren. Iets met clifhanger en klaarkomen.Laat maar zitten en als je tijd hebt, mijn minimuseum op bljiftbezig blogspot

    Rietepietz zegt;

    Toch liéf dat je bent blijven proberen en pas alsjeblieft op dat ik je niet van die cliff dondert! Leuk dat je weer “iets”doet op het logfront,zélfs als dat betekend dat je voor ongeveer de zevende keer moet omlinken ;-)doe ik voor jou met plezier hoor!

    Beantwoorden

    • Marian Koning
      Jan 13, 2013 @ 16:45:54

      Ik kom er nog genadig van af lees ik, maar begrijp het wel hoor,jzo blijf je bezig natuurlijk!

      Rietepietz zegt;

      Whahaha, al gebeurd hoor , is tegenwoordig allemaal wat makkelijker geworden. Maar ik ben natuurlijk véél te blij dat je weer aan het loggen bent geslagen! Welkom terug!

      Beantwoorden

  21. Marian Koning
    Jan 13, 2013 @ 16:06:21

    Wat een cliffhanger! En nou maar hopen dat je er klaar mee komt. Anyway, ik wil je mijn minimuseum niet onthouden http://blijftbezig.blogspot.nl/

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    Jan 13, 2013 @ 15:47:44

    ja, hoe de titel van een boek voor zichzelf gaat spreken! Het wordt zelfs een uitdrukking, die 50 tinten!

    Rietepietz zegt;

    En in dit geval krijgt zelfs de inhoud van het boek toch wel veel aandacht;-)

    Beantwoorden

  23. ɐpuıןǝɯɯǝ
    Jan 13, 2013 @ 15:19:54

    Whaahaa, ik heb het niet gelezen (en ga dat ook niet doen) maar die kan onmogelijk mooier zijn dan jouw versie hihi. Mooi dat het jou gelukt is trouwens, ik zat al weken te broeden op een grapje vanwege die hype :D.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb het óók niet gelezen maar je ziet er zóveel over in de media dat je er niet omheen kan!Ik was al grijze luchten foto’s aan het sparen ,maar ja , kregen we ineens blauwe luchten ! gelukkig bracht de puzzel uitkomst;-) Ik had jou trouwens de grap ook wel gegund want éigenlijk past dit soort zulke dubbelzinnigheden niet meer bij mijn 50 tinten grijs haar 😉

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      Jan 13, 2013 @ 23:36:39

      Ja pfff en misschien moet ik dáár eens een log over schrijven want ik wil niet oneerbiedig doen hoor maar ik moet zo lachen om die mutsen lezeressen die samenzweerderig dat boek met elkaar gaan zitten bespreken op de buis. Whaahaaa ze beginnen eindelijk weer een b-tje te leven denk ik. Tsjongejonge. Ik heb trouwens gehoord dat die schrijfster (als ik het goed heb, zo goed heb ik niet geluisterd) zo ontzettend lelijk is. Die heb ik nog niet gezien maar dat lijkt me echt een afknapper. Hopelijk staat ze niet met een foto op de achterkant. Kom je nooit meer in de stemming whoeehaaa. Oh sollie. Ik liet me even gaan.

      Hahaha ik was al bezig met allerlei tinten grijs te benoemen maar werd er een beetje gek van. Wie weet schiet me nog eens iets te binnen ;-).

      Rietepietz zegt;

      Heb ik niet gezien dus kan ik niet over oordelen maar ik heb zélf helemaal niets met dat “ontleden van boeken” , De enige die écht weet wat hij of zij bedoelde is de schrij(v)(fst)er
      zelf. Ik had er natuurlijk nog een foto bij moeten doen van mezelf boven de tafel (met puzzel) hangend bij moeten doen zodat men in ieder geval van mij kan zien hoe móói ik word als ik zo bezig ben;-)

      Lastige klus, ik kom niet veel verder dan muisgrijs, zilvergrijs en parelgrijs,zo kom je niet aan de 50 vrees ik 😉

      Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        Jan 14, 2013 @ 15:33:32

        Hahaha ik ook niet, waarschijnlijk kijk ik daarom ook op die manier naar iets hen en wat we zogenaamd “gemist” hebben als we het niet lezen. Aargh. Mij niet gezien.

        Zie je, dat bedoel ik dus. Ik was er ook klaar mee ;-).

        Rietepietz zegt;

        Ik had zelfs op de MAVO ( waar ik natuurlijk voor een lijst moest lezen) maling aan wat iedereen goed vond, als een boek (uit de biep( niet boeit ga ik er niét in door, hype of niet!

        Nou ..eh..donker grijs, middengrijs, lichtgrijs…..

        Beantwoorden

        • ɐpuıןǝɯɯǝ
          Jan 14, 2013 @ 21:39:51

          Hihi ja dat heb ik dus ook eens geprobeerd. Maar ik mocht niet van de lijst afwijken, helaas. Daar waren ze heel streng in. Stom eigenlijk he, wil iemand eens iets anders is het ook weer niet goed. Waarschijnlijk omdat ze het boek dan zelf eerst moesten lezen ofzo hahaha.

          Hahaha kijkkijk, toch weer een paar gevonden :D. Ik heb trouwens net even zitten kijken waar ik nou zou beginnen bij die puzzel. Als ik klaar ben met de randjes dan he, want dat moet en zal bij mijn persé het eerst af komen. Dan ga ik voor de spleten in het gebergte. Hahaha is dat nou geen prachtige term om bij de titel van je log te blijven?

          Rietepietz zegt;

          Maar er was keuze genoeg in de lijsten toch? Is altijd goed gekomen bij mij maar misschien had ik een z”er belezen lerares;-)

          Ja ik doe ook meestal éérst de randen, in dit geval zijn we al aardig op dreef met de scheidingslijn lucht/bergen,die is compleeten nu hier en daar al wat grijze hoeken .
          Maar die spléten….jij bent écht erg hé! Dat kan ik als öudje”toch niet máken, het is eigenlijk al té schunnig wat ik ervan gemaakt heb;-)

          Beantwoorden

  24. Marion
    Jan 13, 2013 @ 15:03:59

    Hier moet je toch wel veel geduld bij hebben, om tureluurs van te worden.
    Succes met de rest, kriijgen we het geheel nog te zien?
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Het hoeft gelukkig niet in twee dagen af, gewoon hártstikke leuk om te doen!
    Tegenwoordig heeft Henk er óók plezier in en helpt mee dus het gaat vast wel goed komen.Natuurlijk laat ik het resultaat wel zien als het af komt,zeker weten XXX

    Beantwoorden

  25. ram1955
    Jan 13, 2013 @ 13:11:12

    Ik hing aan je lippen …. Geweldig!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, pas op, je scheurt m’n mondhoeken uit !

    Beantwoorden

  26. Hanny
    Jan 13, 2013 @ 12:47:04

    Ooit heb ik eens een puzzel gemaakt van een sneeuwlandschap. Dan denk je veel wit. Vergeet het maar. Ook dat was een puzzel met vele soorten grijs. Ik word niet snel depressief, maar over deze puzzel heb ik minstens twee jaar gedaan. Want iedere keer weer werd ik flauw van al het grijs. Ik hoop dat jij deze prachtige puzzel sneller klaar hebt. Succes!

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop deze puzzel toch wat sneller in elkaar te leggen.Ik kreeg hem van dochter Inge en hij is gemaakt van een vakantiefoto van haar.
    Zij klimt hier omhoog naar haar broer die,links boven in de hoek,op haar wacht.Ze gaf ons die puzzel omdat het beeld toch enigszins symbolisch is voor de lastig te overbruggen afstand tussen zoon Ruud en ons!

    Beantwoorden

  27. Leo's mening
    Jan 13, 2013 @ 12:46:39

    Geweldig gevonden! Pure humor. Alleen weet ik nu dat ik die boeken niet hoef te lezen, immers, ik heb een hekel aan puzzelen. Dat laat ik aan vrouwlief over, die is er een meesteres in…..

    Rietepietz zegt;

    Ik heb het boek óók niet gelezen maar je ontkomt moeilijk aan “er toch veel van mee krijgen ” in de media. Niks mis mee voor de liefhebber!
    Henk heeft op puzzelgebied inderdaad in mij zijn meesteres gevonden maar heeft de laatste jaren wél de lol van “samen puzzelen”ontdekt,een mens is immers nooit te oud om te leren!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

