Er is hoop…

Jazeker … , er is hoop voor ál die moeders van die kleine shop-aholic-tienermeisje …écht waar!
Alle  moeders kennen het, de dromerige blik bij het zien van de nieuwste kekke laarsjes,  de éeuwige noodzaak voor nieuwe make-up spulletjes en het altijd aanwezige  “ik heb niets om aan te doen” als ze in het weekend “aan de rol willen”!

Ze achten de zelfreinigende  eigenschappen van kleding bewezen doordat die  altijd weer keurig gestreken in de kast blijkt te liggen nadat het als een vod in de badkamer op de vloer is achtergelaten .
De grootste vloek uit hun vocabulair lijkt “opruimen ” te zijn , op de voet gevolgt  door “schoonmaken “!

Maar het kómt goed zag ik deze week bij onze jongste kleindochter Annemarie , ik heb haar zélden gelukkiger gezien dan bij het uitpakken van het “emmertje” dat we voor haar gekocht en gevuld hadden met schoonmaakspulletjes !

Een fles chanel nummer 5 van 500 ml  had haar niet méér in verrukking kunnen brengen dan de geurige fles allesreiniger !

Het kleurige setje  thee/keukendoek  laat iédere gedachte aan een jurkje het onderspit delven , en wie wil er nog “aan de rol ” als je eigen 6 toiletrollen op standaard een plekje mag gaan geven  !

Wie maalt er nog om kekke schoenen als je zo’n gewéldige WC borstel mét flesje WC eend de jouwe mag noemen !

En zo’n paar knalroze rubber werkhandschoenen …. je ziét het haar denken , die had ze altijd al willen hebben !
Stofdoekjes , sopdoekjes … het is er állemaal en Annemarie  gaat uit haar kanarie alsof héél H&M is leeggekocht voor haar , en dus …….

Moed houden lieve wanhopige tiener moeders , want zodra jouw gewezen tiener , net als Annemarie , de sleutel in handen krijgt van haar állereerste huurflatje wordt schoonmaken háár feestje !

Lieve Annemarie , héél veel geluk op je allereerste eigen stekkie

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Dec 03, 2012 @ 15:19:09

    Ik kan me de blijdschap voor het, goed gevulde, emmertje voorstellen Rietepietz.
    Je eerste eigen stekkie, dat maak je maar één keer mee. 🙂
    Toch zie ik linksboven iets op de foto waar Nickie heel blij van zou worden. Een poezenspeelparadijsje. 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat klopt , en dat moet óók mee verhuizen want Annemarie is de eigenaresse van Saartje ,de heilige Birmaan ,en natuurlijk gaat Saartje mee naar het flatje 😉

    Beantwoorden

  2. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Nov 29, 2012 @ 16:45:22

    Geen kleindochter al zo groot maar verder ken ik het verhaal van a tot z toen onze dochter het huis uitging om in Nijmegen te gaan studeren 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja dit gaat natuurlijk voor héél veel “dochters “op .Het is zo leuk dat we het allemaal nóg eens van een afstandje mogen meemaken !En de volgende generatie komt eraan , op papier zóu het kunnen dat we het nóg een keer meemaken 😉

    Beantwoorden

  3. Wieneke
    Nov 25, 2012 @ 17:23:55

    Origineel cadeau. Dat ga ik eens onthouden.

    Rietepietz zegt;

    Ze krijgt natuurlijk ook nog een écht cadeau ,dit was een aardigheidje om haar te feliciteren ,maar ik ben bang dat het échte cadeau ook al iets héél huishoudelijks is ,maar ja , ze heeft ook nog héél veel apparaten niét 😉

    Beantwoorden

  4. Leo's mening
    Nov 24, 2012 @ 14:45:29

    Die liefde houdt geen stand hoor. Er komt een moment van sleur en dan is het avontuur van shoppen, vreemdgaan met de pinautomaat en het consequent uit- en aankleden een waargemaakte droom. Chanel nr 5 wint het vast op enig moment weer van zeep en bleek. Eenmaal ingericht is het huis snel een thuis (lees mijn verhaal maar daaromtrent..) en zoekt men toch weer vertier buiten de deur. Geen wonder dat al die winkelcentra zo gedijen.,..

    Rietepietz zegt;

    Ik vrees dat je hélemaal gelijk hebt Leo en als het arme schaap erfelijk belast is zal het nóóit haar grote liefde worden die HuisHouding ,dat geef ik je op een briefje 😉

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Nov 24, 2012 @ 00:32:21

    Opeens krijgen ze het te pakken en dan denk je, waarom niet eerder 🙂
    Off topic, wil goed wordje voor je doen bij Sinterklaas en anders ga ik wel in jou plaats naar Spanje.

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig komt het vrijwel áltijd wel goed,al had het voor de moedertjes meestal wel wat éérder gemogen 😉
    Je bent een héld , zou je dat écht voor me willen doen?

    Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    Nov 23, 2012 @ 21:16:38

    De beide zoons hebben thuis nooit wat hoeven doen, zoals bed opmaken, stofzuigen, kamer opruimen en eten koken. Dat deed mama allemaal.
    Ze zijn nu ruim 15 jaar de deur uit, wonen met hun vrouw en kind op zichzelf en je wilt niet weten hoe netjes ze zijn geworden. Ik hoef bij hun thuis niets meer te doen.
    Groetjes Mara

    Rietepietz zegt;

    Ik was dan toch iets minder makkelijk voor de kinderen ,misschien wel omdat ik er zelf óók een hekel aan heb .Hun eigen kamer bijhouden moesten ze vanaf een jaar of 14 in toenemende mate wel doen ! Ook de afwas helpen vond ik heel normaal voor z ,hoort toch een beetje bij de opvoeding of eh…. zouden ze dáárom nu een afwasmachine hebben ? 😉

    Beantwoorden

  7. Hanny
    Nov 23, 2012 @ 11:55:23

    Niet alleen is er hoop voor tienermeisjes, ook voor tienerjongens. De grootste luiaard in onze familie is de grootste poetsmaniak geworden. ‘Het kan verkeren’ zei Bredero al.

    Rietepietz zegt;

    Ja grappig is dat hé , wij kunnen ze in een jaar of vijf puberen nog niet een fractie leren van wat zelfstandigheid ze in 5 weken leert 😉

    Beantwoorden

  8. isis45
    Nov 23, 2012 @ 11:14:53

    Heerlijk als je dat kunt geven. Toen zoonlief met zijn vriendin ging samenwonen hebben we er ook zo’n lol om gehad.

    Rietepietz zegt;

    Dit zijn de leuke dingen waar je later nóg om kunt lachen ,stel je een puber zónder verhuisplannen voor die dit decade krijgt , die vraagt ábsoluut of je wel helemaal goed in de bovenkamer bent 😉

    Beantwoorden

  9. hartelijkehothulk
    Nov 23, 2012 @ 10:36:08

    Retour afzender zulke cadeau’s!
    In deze tijd geef je bergen met chocolade, speculaas en kruidnootjes. 😉
    Maar ik snap je wel weer hoor (strijk mijn hand over mijn Liefdevolle HulkenHart)
    Dit zijn superOma’s cadeau’s.
    En ZEER practisch!

    Ik wens het meisje met de Mooie NAAM, veel schoon plezier in haar nieuwe bestaan.

    (stiekem aanhet oefenen voor 5 dec.)
    (Mizzis Em, had ook weer een geweldige reactie, hé?)

    Rietepietz zegt;

    nee , nee , ze heeft het allemaal héél erg nodig en met die chocolade letters komt het wel goed denk ik !Bovendien ,het één sluit het ánder niet uit !
    Anne’s moeder moet helderziend geweest zijn , de mooie naam past perfect bij het meisje ,ook zo mooi 😉

    Jij bent dus toegevoegd als rijmpiet aan de Sinterklaas staf? leuk !
    Als er iéts is op loggebied waar ik dit jaar blij van werd dan wel van de “herintreding”van Mizzis Em ,héél inspirerend hé!

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Nov 23, 2012 @ 04:29:08

    Tip: WC-verfrisser is in tijden van nood ook als deo-spray te gebruiken…. meer cc-inhoud en goedkoper!
    Ook allesreiniger, de naam zegt het al, mee onder de douche!
    En hoofdkledingstuk, wordt het schort; dat mag vuil prima gezien worden.
    Zo zijn er nog wel meer tips……

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha , zie ik in m’n onbenul voor me dat ik WC eend onder de oksel zit te sproeien ….. maar nu valt het dubbeltje , een luchtje in om het kleinste kamertje de “luchtverontreiniging te lijf te gaan 😉
    Ik ben bang dat Annemarie het woord schort misschien nog wel kan spellen maar dán hebben we het wel gehad denk ik 😉

    Beantwoorden

  11. VoorHetBlogGezet
    Nov 23, 2012 @ 00:54:01

    Lieve Rietepietz, wat een heerlijk logje weer. Zo uit je warme Oma hart. Ja en wie zou er nu niet enthousiast raken met al dat kleurigs, fleurigs en geurigs wat jullie uit dat emmertje toverden. Leuk idee trouwens! Liefs Ria

    @Anne, veel succes met je nieuwe stekkie!

    Rietepietz zegt;

    ja zo’n opma hartje weet wat hé ,jij had nóóit gedacht dat het had maar ….verrassing het blijkt luid en duidelijk te kloppen 😉 Namens Anne bedankt voor de goede wensen , ze is nu aan het werk en maakt lange dagen !

    Beantwoorden

  12. Marion
    Nov 22, 2012 @ 22:48:24

    Leuk, die kleine verrassingen, dat ze ze maar met plezier mag gebruiken.
    truste, xxx

    Rietepietz zegt;

    (Mag jij nog zo laat op van je moeder ?)
    Ze is er hartstikke blij mee ,dat zou een jaar geleden vast een stúk minder geweest zijn 😉
    Ik denk dat ze het de eerste paar keer inderdaad met veel plezier zal gebruiken ,daarna zal het minder worden…’t is niet voor niks mijn kleindochter natuurlijk 😉 XXX

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Nov 22, 2012 @ 22:43:50

    leuk bedacht en hoop een inspirerende verrassing,
    welterusten en voor morgen een fijne vrijdag

    Rietepietz zegt;

    Je moet zo’n kind toch een beetje aanmoedigen ? 😉
    Jij ook een goede nachtrust en gezond weer op !

    Beantwoorden

  14. roadlaura1969
    Nov 22, 2012 @ 22:37:09

    Annemarie heel veel geluk in je eigen woning 🙂

    Mijn eerste rijkje was meer als 20 jaar terug en wilde die periode niet missen,toch ging ik ook elke dag bij mijn moeder aan en dat poetsen hahaha ja leuk de eerste tijd en het slijt en het slijt 😉

    Rietepietz een hele lieve log echt waar ❤

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor de goede wensen voor onze Annemarie , ze heeft er zó hard voor gewerkt !
    Geweldig hé die mooie herinneringen en natuurlijk heerlijk dat je nog even op een mams kan terugvallen , dat zal Anne ook zeker wel doen ,ze woont in de buurt gelukkig !
    Poetsen zal inderdaad nooit echt leuk worden maar ja , die éérste keer is heel bijzonder weet ik nog wel 😉
    Dankjewel voor het compliment ,het logje komt ook recht uit m’n oma hart !

    Beantwoorden

  15. Redstar
    Nov 22, 2012 @ 22:24:31

    Leuk geschreven Riet. Tja, nu komt ze er achter hoe het werkelijk zit, en zal ze zelf aan de slag moeten.
    Namens de redactie van red-star.nl veel succes met de stappen richting een onafhankelijk leven.

    Rietepietz zegt;

    gniffelde gniffel , Anne leest mee dus namens haar wil ik “de redactie van Redstar.nl” heel erg bedanken voor de goede wensen ! Ik weet zéker dat het helemaal goedkomt met de jongedame ,ze is de laatste jaren al zó volwassen geworden !Ik denk dat ze ook al een aardig idee heeft wat er voor zon mini huishoudinkje komt kijken !

    Beantwoorden

  16. Annespike
    Nov 22, 2012 @ 22:08:23

    Hahaha!
    Je hebt gelijk!! 🙂
    ,maar nog steeds is het niet helemaal waar hoor. 😉 Want ik hou er nog steeds niet van.

    Rietepietz zegt;

    Ik ook niet ,maar voor m’n éigen spulletjes zorg ik toch héél goed en dat gaat Annemarie zeker óók doen !

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Nov 22, 2012 @ 21:41:12

    Gelukkig maar! Ik heb mijn oudste dochter opgedragen dit weekend toch echt haar kamer te stoffen, want het is een zwijnenstal!

    Off topic: je reacties waren zomaar in de spam beland. Daar heb ik ze uitgevist!

    Rietepietz zegt;

    Dat hóórt gewoon bij kinderen denk ik al heeft de één er meer de aard voor dan de ander !
    Gelukkig hebben ze tijd genoeg om te oefenen 😉

    De laatste tijd gebeurd dat steeds maar nadat ik eruit gevist ben gaat het meestal weer goed ,bedankt voor het vissen 😉

    Beantwoorden

  18. tagrijn
    Nov 22, 2012 @ 21:31:48

    Als de lol straks weer van het schoonmaken af is, en die tijd komt sneller dan je denkt, kan ze in ieder geval niet oma de schuld geven als haar huis een pakhuis is geworden.

    Rietepietz zegt;

    Als ze op haar oma lijkt zal dat zéker ze zéker balen van de huishouding !Ik háát het huishouden maar dóe het juist daaróm wel serieus want het is wel mijn huis !Ik weet het zeker , met Annemarie komt het hélemaal goed hoor !

    Beantwoorden

  19. annemarie
    Nov 22, 2012 @ 20:38:38

    haha wat een leuk verhaal! heel erg bedankt lieve oma xx anne

    Oma Rietepietz zegt;

    Graag gedaan hoor , gelukkig ben jij een héle tijd geen slordig pubertje meer .Ik weet zéker dat je er een paleisje van gaat maken …… en natúúrlijk proberen opa en ik ons zo snél mogelijk die 4 trappen op te hijsen , heb je zuurstog in huis ? 😉

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      Nov 22, 2012 @ 22:02:37

      Hoi Annemarie,

      Ik wil jou onwijs veel plezier wensen met je poetsspulletjes in je nieuwe eigen flatje! 😀

      Rietepietz zegt;

      Anne moet werken vandaag ( ik trouwens ook maar minder lang dan Anne) maar ik bedank je dus alvast namens haar .lief 😉

      Beantwoorden

  20. ɐpuıןǝɯɯǝ
    Nov 22, 2012 @ 20:09:22

    Heb je er wel een boekje bij gedaan met spreuken zodat ze niet naar de emmer grijpt als iemand zegt dat ze de plaat moet poetsen, het ruime sop moet kiezen of in haar sop moet gaar koken 😉

    Rietepietz zegt;

    Shit …. waarom dénk ik daar nou weer niet aan!
    Of misschien is ze wel in de kinderliedjes blijven hangen …. wil ze nóg een emmertje omdat ze anders geen”twee emmertjes water (kan) halen” 😉
    Nee hoor ,grapje , Annemarie is bijna 21 en het laatste jaar heeft ze al héél veel “HH technieken ” opgedaan ,ze is ook eigenlijk geen echte tiener meer !

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      Nov 22, 2012 @ 22:08:17

      Whaahaa. Grinnik, zitten wij hier te emmeren over sop en tienerjaren. Als ik die puinbakken zie hiero die ze slaapkamers durven te noemen vraag ik me wel eens af hoe dat later gaat. En hahaha wedden dat die smeerkezen het later voor elkaar krijgen dat wij op bezoek komen maar eerst de schoenen uit moeten doen bij de deur omdat anders alles vies zou kunnen worden ;-).

      Rietepietz zegt;

      Whahahaha…ik denk dat je hélemaal gelijk hebt , maar het flatje ligt op 4 hoog zonder lift …dus de kans dat ik háál en ook echt boven kom is minimaal 😉

      Beantwoorden

  21. ram1955
    Nov 22, 2012 @ 19:54:57

    Wat een hoopgevend logje en het ruikt ook zo lekker schoon.

    Rietepietz zegt;

    Het komt uitéindelijk meestal goed toch? Als oma kun je natuurlijk makkelijk genieten van die pubermeidjes ;-)Maar dit wordt weer een nieuwe fase , jongste kleinkind ( in Nederland) zelfstandig en eerste áchterkleinkind onderweg !

    Beantwoorden

  22. Mirjam Kakelbont
    Nov 22, 2012 @ 18:18:23

    Heeft de kreet toch gelijk: een kinderhand is gauw gevuld 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou…. er móet nog wel wat meer gekocht worden om haar huisje in te kunnen richten , maar i.p.v. een felicitatiekaartje was dit toch een leuk aardigheidje 😉

    Beantwoorden

  23. J@n.
    Nov 22, 2012 @ 17:03:12

    Een leuk idee, zo’n cadeau bij de intrek en nou maar hopen dat het ook in de toekomst gebruikt wordt. Wel een goeie hint!

    Rietepietz zegt;

    Ze krijgt de sleutel waarschijnlijk nog deze week,maat úiterlijk 1 december , dus moet nog héél even geduld hebben .Maar ze is er kláár voor .Ze is ook al een beetje puber af met haar bijna 21 jaar en heeft al héél wat opgepikt van de huishouding in het laatste jaar ,gaar dus hélemaal goed komen !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

