lurkers ….

Sommige bloggers hebben een vréselijk hekel aan “lurkers” , eh.. hé…. ?
Jij weet weer niet wat een lurker is ?
Oke , legt Rietepietz het wel weer uit hoor voor die paar onwetenden  !
Een “lurker” is iemand die altijd meeleest op een bepaalde site zónder te laten weten dát hij /zij meeleest en dus nooit een reactie zet !

Maar goed , er zijn dus bloggers die er een hekel aan hebben en dat snap  ik dan weer niet ,wat is er op tegen dat er iemand meeleest … slijt daar het log van ? Of eh…. raken de letters ervan door de war ? Natúúrlijk is het leuk als lezers reageren maar uiteindelijk heeft niet iedereen de behoefte iets te schrijven of toe te voegen aan het verhaal ,en dat moet kunnen hoor!

Ook ik heb minstens een paar “lurkers” , het woord alléén al ,  alsof je mijn logjes achterover klokt uit een flesje !
(terwijl je toch behóórlijk welopgevoed moet zijn als je juist mijn site eruit pikt om mee te lezen )
Eén van m’n lurkers  kwam ik een paar weken geleden in een winkelcentrum tegen , ja jij dus * prikt met wijsvinger op het beeldscherm  in jouw richting*

Deze lurkster , het is een zij ja,  was in een grijs verleden een collega van me !Ik deed destijds ,net als zij,  stoffeerwerk voor een polyetherwinkel en omdat ik de ruimte had voor een klein ateliertje thuis werkten we samen bij mij thuis .
De jaren vielen metéén weg toen ik haar tegenkwam want er zijn genoeg leuke herinneringen op te halen !

Ze was een mooie meid ( dat is ze nóg hoor ) en onderhield haar uiterlijk goed .
Hoewel ik me dat niet kan herinneren zúllen er wel kleine oneffenheden geweest zijn want ze ontdekte op een gegeven moment de clearacil  tonic om haar huid schoon te maken …… , wist ze véél dat er een nieuwe receptuur van was , en dat die voor háár  ogen net iets teveel van het goede was . Haar ogen leken die dag steeds kleiner te worden  , en we hadden al snel door dat  het niet door de inspanning van het naaiwerk kwam !

De  snel flink opgezwellende  oogleden gaven haar het uiterlijk van een vreemdsoortige  blonde chinees  en uiteraard gingen  en veel  snedige opmerkingen over en weer die dag .
Bij haar vertrek zei ik nog dat ik hoopte dat ze de andere morgen de weg kon vinden áls ze al zou kunnen werken want met  gehéél dichte ogen werd dat natuurlijk 3x niks !
Maar plichtsgetrouw belde ze de andere morgen aan en deed ik vanuit het ateliertje met de deuropener open !
Om het voor haar wat makkelijker te maken het nogal afgelegen kamertje te vinden had ik in de vroege morgen  een flink aantal dikke witte pijlen uitgeknipt en daarmee de  route binnenshuis aangegeven , nou dat hielp niet écht om de weg te vinden want het béétje oogspleet waar ze toen nog mee kon zien was gevuld met tranen  toen ze binnen kwam ….gelukkig wél van het lachen !

Lieve lurkster ,blijf gerust lekker lurken maar,  mócht mijn geheugen me hier en daar  een beetje in de steek gelaten hebben mág je natuurlijk bést verbeteren of  aanvullen!  

 Photobucket

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Zus
    okt 24, 2012 @ 22:19:03

    Voel me ook aangesproken door de titel van dit blog. Ik heb geen blog ben ook niet zo’n schrijf-ster.Maar ik geniet altijd van jouw verhalen.Lees eigenlijk alles van je soms met wat terugwerk, maar altijd met veel plezier.Ben momenteel in een moeilijke periode. En kan dan niet altijd de juiste toon vinden, want het moet hier wel leuk blijven!! Maar ik hoop dat ik nog lang mag lurken bij je.
    Groetjes en een X van Zus

    Rietepietz zegt;

    Natúúrlijk mag je blijven “lurken” ,graag zelfs hoor .Ik vind het altijd leuk om zo af en toe iets van je te horen maar dat ligt helemaal bij jou .
    vervelend dat je in een moeilijke periode zit ,ik zie het op het moment bij sommige loggers óók , de herfst is voor veel mensen niet goed !
    je mag ook altijd mailen hoor als je iets liever niet in een reactie zet .Volgens mij heb ik nog steeds geen @mailadres op de site gezet ,dat vergeet ik steeds en als je zélf een log hebt zie dat adres vanzelf bij m’n reactie !

    Beantwoorden

  2. Suske
    okt 22, 2012 @ 19:03:33

    voor mij doen ze maar.
    willen ze gewoon komen lezen dan doen ze maar.
    iedereen welkom !

    Rietepietz zegt;

    Dat is ook mijn idee , je kunt mensen toch niet gaan verplichten te reageren al is het réuze leuk als ze dat wél doen !

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    okt 20, 2012 @ 14:52:57

    Mijn blogs hebben ook meer lezers dan reageerders. En….. aan de statistieken te zien groeit het aantal lezers, met name van de Belgische variant ook nog eens gestaag. De reagerenden zijn echter op één hand te tellen….. Nu os het wel zo dat ik familie en kennissen heb gevraagd om niet te reageren, maar te mailen. Zij lezen over het algemeen de ‘Blogger’-variant, waar de reageren-functie is uitgeschakeld. (Dit omdat ik een schoonzuster heb met een laag IQ, die dan weer gaat reageren op de reacties, wat soms heel erg pijnlijk kan zijn….) Verder is het zo dat ik het uitwerken van een heel thema in de week erg leuk vind, dus ik blog eigenlijk voornamelijk voor mezelf. Mensen die meelezen,of ze nu reageren of niet zijn welkom, om mee te genieten. Lurk maar raak zo ik zo zeggen…. Ik ben over het algemeen trouwens ook vaak tot de lurkers te rekenen….. wegens tijgebrek, maar nu heb ik even de tijd genomen om wel te reageren!

    Rietepietz zegt;

    Tijdgebrek is lastig en dan is lurken een uitkomst en kun je alleen dié logejs eruit pikken waar je dan even zin in hebt .
    De toegangkelijkheid van het loggen kán een probleem zijn dus ,zoals jij hier schrijft zijn er inderdaad wel mensen die niet goed om kunnen gaan met de vrijheid die je hebt om te schrijven wat je wilt ,wél jammer dat je daardoor ook je familie hebt moeten “verbannen” naar het mailen !
    Je steekt best wel veel tijd in jouw manier van bloggen zodat veel leuke reacties eigenlijk logisch zouden zijn….maar gelukkig krijg je ze dus wél maar kunnen wij ze niet zien 😉

    Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    okt 20, 2012 @ 13:29:25

    Lurkers mogen van mij wel wegblijven, die mensen snappen niks van het loggen.
    Maar aan de andere kant, vrijheid voert de boventoon, dus je kan niks verplichten.

    Ik geef meer om de reactie`s dan om de tellers.
    Ik hou internet en prive graag gescheiden, hoewel dat toch steeds meer in elkaar overloopt.

    Rietepietz zegt;

    Ach van de meeste lurkers merk je niets ,dus van mij mogen ze hoor !
    Maar natuurlijk voegen reacties gewoon een heleboel toe omdat ik door de reacties vaak weer andere dingen kan uitlichten waar ik in het log niet meer aan toe kom omdat het anders allemaal véél te lang gaat worden !

    Beantwoorden

  5. redstar
    okt 20, 2012 @ 09:17:24

    Iedere website/blog kent mensen die alleen lezen. Als iedereen die mij las zou reageren had ik een dagtaak aan terug bezoeken.
    Ik heb mijn log voor mezelf, en iedereen die meeleest is welkom. Iedereen die reageert ook 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat ik minder lurkers heb dan jij en de meeste kén ik wel ergens uit een verleden !Jouw onderwerpen zijn natuurlijk véél gezochter op google en bovendien doe ik er dan ook nog álles aan om niet téveel gevonden te worden, zet nóóit geen tags en bij makkelijk te googlen onderwerpen wil ik nog wel eens een nietszeggende titel invoeren of fut spellen 😉

    Beantwoorden

  6. ♫ M e l ☺ d y ♫
    okt 19, 2012 @ 17:34:30

    Ik ben soms ook een Lurker… en dat komt simpelweg doordat ik er een hekel aan heb een reactie achter te laten om het reageren an sich. Soms boeit de log in kwestie mij niet of heb ik niet een reactie die zinnig genoeg is om achter te laten.

    Ik zal zelf ongetwijfeld Lurkers hebben, heeft iedereen. De mens is van aard nieuwsgierig dus klikt wel eens ergens op toch?

    Wat het reageren bij mij betreft, alsjeblieft niet als je je daartoe verplicht voelt maar bij voorkeur alleen omdat je het wilt. Ik vind reacties leuk, tuurlijk, wie niet, maar ik slaap er geen seconde minder om als er op een log weinig of geen reacties binnen komen. Evenmin hou ik bij wie vaak of zelden bij mij leest en al dan niet reageert. Ik geniet nog elke keer van het piepje in mijn mail dat mij vertelt ‘heej er is iemand die een reactie achterliet’…

    Fijn weekend dame!

    Rietepietz zegt;

    Nou ik lig óók jankend wakker als er weinig reactie op een logje staat gelukkig ,maar zéker weten ,de reacties voegen toch héél veel toe .Juist omdat ik me mag verheugen in een leuke groep lezers die vrijwel áltijd wel een leuke en ter zake doende reactie weet neer te zetten .Mede dáárdoor kan ik ook rustig zeggen dat ik niéts tegen lurkers heb 😉 je moet het wel héél bruin bakken wil ik ergens geen reactie bij kúnnen zetten al reageer ik niet altijd bij duidelijk oproepen voor schrijfuitdagingen ,die zijn meestal ook niet bedoeld om “gewone reacties “op te roepen !
    Maar dit keer vond ik het leuk om een mij bekende “lurker” vanaf het logje aan te spreken en …. verrassing , ze liet zich verleiden een reactie te schrijven ( zie Ria) hartstikke leuk toch ?

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      okt 20, 2012 @ 10:50:41

      Zolang er in blogland vrijheid blijheid heerst ben ik het overal mee eens (valt je niet tegen he 😉 )

      En ja mensen tot iets verleiden is natuurlijk altijd leuk, zeker als ze dan doen wat jij graag wilt *grijns*

      Rietepietz zegt;

      Ach alles dat binnen de fatsoensnormen valt vind ik prima hoor!En gelukkig is dat voor de meeste bloggers wel zo al voelt de een wat zich wat sneller aangevallen dan de ander ( het lijkt het échte leven wel ! )
      Het was niét m’n opzet haar te verleiden maar het is natuurlijk rázend leuk dat ze voor 1x over haar schrijfaversie heenstapte 😉

      Beantwoorden

  7. isis45
    okt 19, 2012 @ 16:01:44

    Ik lees veel blogjes, maar reageer alleen als ik er iets mee kan. Niet elk onderwerp spreekt me aan om er iets mee te doen.

    Rietepietz zegt;

    Daar kan ik me iets bij voorstellen , de minst leuke reacties zijn die waarin éigenlijk alleen maar even gedag gezegd wordt! Maar je komt inderdaad wel logjes tegen waar éigelijk geen zinnige reactie op te bedenken ia al zijn er mensen die uit álles het beste weten te halen 😉

    Beantwoorden

  8. Ria
    okt 19, 2012 @ 12:29:02

    heb zo’n idee dat je het over mij hebt, ik ben blond, heb bij je gewerkt, alleen in dat mooie kan ik me niet zo herkennen. een echte lurker ben ik wel, geen echte schrijver maar vind het nog steeds erg leuk om je stukjes te lezen.

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha , hoe kóm je nou op dat idee 😉 Maar onwijs leuk dat je even iets van je laat horen …eh… lezen bedoel ik,ik wéét dat je óók als je ogen wél gewoon helemaal open kunnen’ niet zo schrijverig bent en waardeer het dus héél erg dat je even uit de anonimiteit stapt ! We hebben bést wel veel gelachen in die tijd al was het niét de beste periode uit jouw leven ,maar daar hebben we het niet over!
    Ik neem zomaar aan dat je nóóit geen clearacil tonic meer gebruikt hebt en ach , volgens mij had je dat ook helemaal niet nodig want je was écht een mooie meid !En jawel ook nu nog …alleen een veertig jaar ouder mooi meisje !Hé leuk dat je er even was en wie weet zien we elkaar wel weer in het stadshart XXX

    Beantwoorden

  9. inge
    okt 19, 2012 @ 11:22:18

    hahaha ik mede lurkster heb daar ook heeeeeeel leuke herinneringen aan:))
    xxi

    Rietepietz zegt;

    Dat jij dat nog weet,zat jij niet braaf op school toen ? Maar natuurlijk mag jij lekker meelurken hoor al wéét ik dat je leuk kunt schrijven ,maar ik weet óók hoe krap je in de tijd zit !XXX

    Beantwoorden

  10. Leo's mening
    okt 19, 2012 @ 11:10:51

    Tja, lurkers, dat zijn er bij mij zeker ook een aantal. Sommigen lezen uit nieuwsgierigheid, soms gelokt door mijn linkjes op Facebook en Twitter, in andere gevallen leest men mee om zich te ergeren aan weer zoiets aanmatigends ala alleen die meninggever maar kan uiten. Mensen die boos worden, zich dan elders laten lezen met mij als onderwerp. Die hun bij de Loi opgedane cursus ‘Psychologie van de koude grond’ spuien, of hun gal. IK kom ze daar dan wel eens tegen en maak ruzie. Natuurlijk. Lafheid moet je niet in stand willen houden. De open discussie wel. Ook met hen die het absoluut met je oneens zijn. Intussen is Facebook een apart kanaal geworden. Sommigen lezen op het blog en geven een reactie op FB. Mij is prima. Als je maar ziet dat er uberhaupt iets van je wordt opgepikt. Want als dat niet meer zou gebeuren heeft het hele bloggen geen zin meer. Ins blauwe Hinein schreiben heeft voor mij weinig zin…ben ik dan weer te arrogant voor….

    Rietepietz zegt;

    Natuurlijk zijn alle bloggers wel gevoelig voor respons op wat ze schrijven maar je kunt jouw manier van schrijven niet helemaal vergelijken met de mijne omdat ik maar heel zelden een mening verkondig ,of in ieder geval meestal een wat vrijblijvender mening!Dat wekt zelden écht tegengas op en dus heb ik nooit dat soort dingen waar jij het over hebt !
    Ik zou ook geen zin hebben in ruzieachtige over en weer reacties, wat niet wil zeggen dat ik de discussie helemaal uit de weg ga!
    Zodra mensen echter bij andere óver mensen gaan praten klopt er iets niet ,dat is nét als in het gewone leven het roddelcircuit! Dáár wens ik me niet mee in te laten omdat het meer over de roddelaars zegt dan over mij !Daar zou ik dus nooit op reageren als het mezelf betrof en als het andere betreft toch duidelijk maken hoe ik er over denk dát er op die manier geschreven is !

    Beantwoorden

    • Leo's mening
      okt 20, 2012 @ 12:49:17

      Ach, op veel van die flauwekul reageer ik niet eens. Of het nu bloggers of lurkers betreft; meestal kent men je helemaal niet persoonlijk, neemt van alles en nog wat aan voor waarheid, maar kakelt wel als een kip zonder kop. Hoe dan ook, soms wind ik me er over op en ga er vol in. In andere situaties laat ik het maar voor wat het is. Overigens heb ik sterk de indruk dat het gereageer op veel blogs uberhaupt een stuk minder is geworden. Emigratie naar Facebook en Twitter zal er zeker mede verantwoordelijk voor zijn….Jammer, want op inhoud is een blog vaak net even sterker. Jij bewijst die stelling naar mijn mening…

      Beantwoorden

  11. Marion
    okt 19, 2012 @ 08:59:42

    Ook ik lurk ( gek woord ), af en toe, ik praat liever dan dat ik schrijf.
    Het lijkt me heerlijk om, net als jij, de woorden uit mijn mouw te schudden.
    Fijne dag, Marion. xxx

    Rietepietz zegt;

    Ja gek woord hé , men zal wel zoiets bedoelen als “overal lekker mee lebberen ” maar ik blijf het gek vinden .Trouwens ook gek dat zoveel mensen er een hekel aan hebben want éigenlijk kun je er dus niets over wéten ,als ze niet reageren wéét je immers (meestal) niet dat ze meelezen ?
    Ik ben ook wel blij dat ik me schrijvend makkelijk kan uitdrukken , vaak zelfs makkelijk dan pratend omdat je met praten heel makkelijk impusief iets kan zeggen dat je éigenlijk niet helemaal zo bedoelde!
    Schrijvend kun je nog eens overlezen en zien dat je mening verkeerd opgevat kan worden en dan je best doen om het beter te formuleren !
    Maar met jou maakt ik natuurlijk óók reuze graag een praatje 😉 XXX

    Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    okt 18, 2012 @ 23:11:13

    Echt waar Riet, als ik op een blog kom reageer ik ALTIJD…..
    Ben misschien een uitzondering,
    maar zo zit ik gewoon in mekaar……
    Fijn weekend

    Rietepietz zegt;

    Ja dat ik ook wel mijn werkwijze maar ik kom vrijwel nooit op andere site’s dan die uit m’n linkenlijstje >Dat ik dáár altijd een reactie achterlaat vind ik logisch omdat ik mijn”linkjes”van haver tot gort ken !
    Op een vreemde site zóu dat anders kunnen liggen als ik éénmalig daar lees ,maar zodra ik regelmatig meelees is er dus iets dat me daar aantrekt en zal ik zeker reageren !

    Beantwoorden

  13. datzalwel
    okt 18, 2012 @ 22:32:59

    Ik weet hoe leuk reactie’s kunnen zijn, dat voegt dan nog iets toe zelfs. En inderdaad ik lees ook meer dan ik schrijf.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    De reacties voegen inderdaad iets toe , ik vind zélf dat ze véél toevoegen maar misschien komt dat omdat ik een bijzonder vaste groep lezers heb die allemaal echt inhoudelijk reageren ( emmelinda uitgezonderd ,dié wil nog wel eens in een soort schat vervallen wat óók heel leuk is ) Maar “nietszeggende” reacties komen bij mij vrijwel niet voor !Ik weet dat een aantal loggers ook alle reacties leest juist omdát ze veel toevoegen ,ben ik een bofkont dan 😉

    Beantwoorden

  14. Terrebel
    okt 18, 2012 @ 22:06:47

    Stel je toch voor dat de makers van de Libelle uitsluitend lezeressen wil hebben die reageren op elk artikel in het blad…dan zou men snel failliet zijn! Ik bedoel maar…nee hoor, elke lezer(es) is meer dan welkom, reagerend of niet.

    Rietepietz zegt;

    Maar nét als bij Tagrijn zeg ik dan toch dat de Libelle z’n voldoening uit de betalingen haalt ,dat heeft een logger niet maar dan nog , we bloggen natuurlijk in eerste instantie voor ons eigen plezier ,maar reacties voegen wél iets toe !

    Beantwoorden

  15. tagrijn
    okt 18, 2012 @ 21:51:37

    Een krant heeft ook alleen maar lurkers. En daar zullen ze heel blij mee zijn, lijkt me. Volgens de de WP-statistiek heb ik per dag rond de 100 bezoekers met twee logjes per week, maar het aantal reacties is steeds 15 tot 20. Reacties zijn leuk, maar niet noodzakelijk zo lang je er zelf pleizier in blijft houden steeds weer wat te bedenken.

    Rietepietz zegt;

    maar de krantenredactie haalt z’n voldoening uit de krantenverkoop ,dat heeft een blogger dan weer niet !
    Reacties voegen wel iets toe vind ik maar ik begrijp heel goed dat niet iedereen makkelijk genoeg schrijft om te reageren . Ook de manier van loggen is een beetje van invloed ,zoals al meer gezegd is het bijv. op foto sites al veel lastiger om gevarieerde reactie te schrijven .Maar hoofdzaak is het plezier om te schrijven ,daar heb je gelijk in !

    Beantwoorden

  16. Annespike
    okt 18, 2012 @ 21:41:28

    Ik vind het echt helemaal niet erg… 🙂
    Ik heb er ook genoeg. Als ze genieten van de foto’s doe je toch iets goeds??? 🙂

    Rietepietz zegt;

    Op fotosites reageren is inderdaad soms wat lastiger ,je moet wel een béétje vindingrijk zijn om niet altijd hetzelfde te schrijven .Inderdaad kun je beter lurken als je niet verder komt dan “mooie foto’s weer “;-)

    Beantwoorden

  17. hartelijkehothulk
    okt 18, 2012 @ 20:30:51

    Ik kon het woord Lurker niet.
    Ik vind dat je het weer crea had gedaan met die pijlen.
    Maarreh……………….je bent nu wel een lurker uit haar tent aan het lokken 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik ben nóóit te beroed om iemand even te helpen hoor 😉
    Ik vond het leuk haar een keer “aan te spreken” maar weet zeker dat zij liever niet schrijft .Er zijn echt mensen die die geen idéé hebben wat ze moeten schrijven !

    Beantwoorden

  18. ɐpuıןǝɯɯǝ
    okt 18, 2012 @ 20:16:58

    Ik ben ook dol op reacties (als dat niet zo was kon ik mijn onzin ook gewoon in een schriftje schrijven en in de kast gooien) maar er is een log waar ik zelf al meer dan vijf jaar lurk. Ik weet niet wat het is, het is net alsof dat wat ik er wil schrijven gewoon niks toevoegt. Dus doe ik dat ook niet. Daarom zal ik er niks van zeggen als iemand bij mij lurkt. Ik kan het niet goed zie bij de stats, hoe zie je dat hier dan? Heb me er nog niet helemaal in verdiept. Waar ik wel vaak naar kijk zijn de zoekwoorden waarop men op mijn log gekomen is. Lig ik vaak in een deuk. Ik heb er al een paar opgeslagen, die plaats ik een keertje in een log als ik er genoeg heb. Verrassend is nog steeds de blote Vanessa terwijl zij toen niet eens bloot is verschenen in de Playboy (ook niet met kleding aan overigens) hihi.

    Hoe wist jij dan deze lurker eigenlijk te ontmaskeren? Hihi mooi verhaal van de Clearasil en de pijltjes :D.

    Rietepietz zegt;

    heb je gelijk , we schrijven weliswaar voor onzelf maar natuurlijk is de wetenschap dat anderen er óók plezier aan beleven ( of nut van hebben ) is dat dés te leuker !
    Ik kijk zelf eigenlijk nooit bij de stats ,kan ik tóch geen wijs uit worden en is ook niet zo belangrijk .Maar ik weet van een aantal mensen dát ze meelezen ,soms ex collega’s ,soms familie of bloggers die zelf gestopt zijn .
    geeft niks ,van mij mag het al zóu ik het leuk vinden als ze zich éénmalig zouden melden om een idee van het aantal te krijgen !
    Maar deze ex collega kom ik héél soms wel eens ergens tegen ,we hadden dus al eens eerder bijgepraat en toén heb ik mijn site doorgegeven ,ze vertelde nu dat ze nog altijd meeleest ,leuk toch?

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      okt 18, 2012 @ 22:24:15

      Jazéker. Tijdens het schrijven zit ik al te genieten. Dan zitten er een paar dingen in waarvan ik benieuwd ben wat er uitgehaald wordt in de reacties. En dan is het helemaal leuk als er dan iets heel nieuws uit komt, iets waar ik niet aan gedacht had. Zit ik wéér te genieten. Want ik neem aan dat men niet iets gaat zitten verzinnen om te schrijven als ze het niet leuk vinden? Tenminste, als je soms die creativiteit ziet, dat is niet even “ja leuk” schrijven en dan wegwezen. En bij serieuze logjes zoals hier bij jou laatst met het geloof enzo staan er een heleboel logjes ónder jouw log. Dat is gewoon leuk en helemaal als je daar dan weer op kunt reageren. Ach…wie vertel ik dit eigenlijk? Hihi ;-).

      Neuh, is ook niet belangrijk. Die stats die ik destijds bij web-log.nl had waren leuk, was heel veel aan te zien maar je hebt er geen fluit/viool/piano aan. Maar idd, het zou gewoon leuk zijn om eens in de zoveel tijd iets te lezen van lurkers, kijken hoeveel het er zijn.

      Ja, da’s zeker leuk dat ze nog steeds meeleest. En dan krijgt ze ook nog een speciale log :D.

      Rietepietz zegt;

      Klopt , ik zou zónde blog geen letter schrijven omdat ik alleen maar schrijf als het móet !Zo heb ik mezelf dus een beetje “een moetje” aangedaan 😉
      maar het wérkt zo leuk dóór de reacties ,daar ben ik wel eerlijk in .
      Helaam zónder reacties is het toch minder leuk omdat je toch altijd een klankbord zoekt ,dat zie ik ook bij jouw reactie !

      Ik wilde even bij de stats kijken maar die blijken even niet te werken ;-(

      Ja leuk hé ,vond ik grappig opm nu eens een beetje “tegen haar aan “te praten “;-)

      Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        okt 19, 2012 @ 09:53:55

        Hihi, na al die jaren plots tóch nog een moetje ;-).
        Ja, dat klankbord is leuk he, en niet dat we dat nou zo erg nodig hebben (alhoewel…hahaha), het is grappig om te ontdekken hoe het niet altijd zwart of wit is. Dat er ook een middenweg is. Dat wisten we natuurlijk wel maar het is toch anders. Ik vind het keer op keer weer een verrassing.

        Klopt! Gisteren was ik ook wezen kijken en dat ging ook niet. Pas rond een uur of twaalf kwam ik door. Misschien zat iedereen nav jouw log ineens bij de stats en raakte ie overbelast hihi.

        Ja hihi, ze zal verrast zijn dit te lezen :D. Leuk!

        Rietepietz zegt;

        Nou het toetsenbord helpt nog het méést bij mijn schrijverij ,want gewoon met een pen schrijven vind ik écht een ramp !Maar je hebt gelijk , een stukje klankbord is nooit weg en eigenlijk verrekte leuk !

        Ik ga het straks maar weer eens proberen dan ,als iets niets werk krijg ik altijd meteen web-log associaties ;-(

        het grappige is dat ze even uit de lurkhoek kwam en een reactie schreef ( zie Ria )

        Beantwoorden

  19. roadlaura1969
    okt 18, 2012 @ 20:03:23

    Ach gluren bij de buren moet kunnen 😉 Ik wip ook vaker ergens aan en wil reageren en zie dat wat ik wilde schrijven al tig keren erop staan dus wat zou de meerwaarden van dezelfde woorden nog uitmaken ? Vrijheid,blijheid 🙂

    Rietepietz zegt;

    Klopt ,soms is het best lastig om een originele reactie achter te laten en het blijft een feit dat niet iedereen even “schrijfs” is !Ik mag me gelukkig prijzen met een tamelijk vaste kring lezers die bijna overal wel een antwoord op hebben ,vaak heel gevat maar altijd zonder meer lezenswaardig ,óók bij een serieus logje!

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      okt 18, 2012 @ 20:06:44

      Och helemaal vergeten,had je collegaatje een allergie? En wat leuk dat je haar tegen bent gekomen,hihihi moest wel lachen om je pijltjes die de richting aangaven,geweldig !

      Rietepietz zegt;

      Ze bleek inderdaad een allergische reatie te hebben van het spul en lag in een déuk omdat ik die pijlen door het huis had gelegd ! Veel plezier met haar gehad in die tijd en héél af en toe komen we elkaar wel eens tegen ,ik wist dus wel dat ze “lurkt”,ze is geen schrijver 😉

      Beantwoorden

      • roadlaura1969
        okt 19, 2012 @ 18:35:44

        Geweldig dat jullie dezelfde humor delen en zeker fijn dat ze.met je logje meeleest,dat geeft aan dat ze je manier van schrijven waardeert en vd foto’s geniet zo blijft ze ook op de hoogte 🙂

        Rietepietz zegt;

        de enkele keer dat ik haat tegen het lijf loop (ze woontnu in een andere stad) vallen ook metéén de (40) jaren weg 😉

        Beantwoorden

  20. Hanny
    okt 18, 2012 @ 19:50:58

    Ik kom er voor uit, af en toe ben ik ook een lurker. Er is bijvoorbeeld een fotoblog met de meest mooie foto’s die je je kunt voorstellen. Om nu iedere keer weer te reageren met: prachtige, schitterende of weet ik veel foto’s, vind en vond ik wat teveel van het goede. Ik heb de eigenaar een mail gestuurd en gezegd dat ik wel kijk, maar niet meer reageer, behouders bijzondere omstandigheden.
    Maar ik heb zelf meegemaakt dat iemand stopte met reageren. Haar goed recht. Ik ben bij haar blijven lezen, want ik vond het gezellig en reageerde dan ook. Na verloop van tijd vond ik het toch niet leuk dat ik geen reactie meer kreeg en ben gestopt met reageren. Niet veel later plaatste zij ook een log over lurkers. Ik heb haar gemaild en mijn verhaal verteld en daarbij bovendien gezegd dat zij indertijd vroeg of ik in haar linkenlijst mocht staan. Ik kreeg een reactie terug met de mededeling dat zij zelf toch wel mocht weten bij wie ze reageerde. Ja natuurlijk mag zij dat, maar dan moet ze niet over lurkers gaan zeuren.

    Rietepietz zegt;

    Wanneer men over “lurkers”spreekt heeft het inderdaad vaak een negatief kantje !
    Soms omdat er familie mee leest waarmee men in onmin leeft al kun je dan goedbeschouwd beter blij kunt zijn dat ze niét reageren !
    Ik begrijp wel wat je bedoelt dat het op bijv. pure fotoblog’s lastig kunt blijven reageren .Dat geldt ook voor blogs met altijd cartoons of mopjes ,dan moet je wel héél vindingrijk zijn om altijd te kunnen reageren!
    Ik heb er dus zélf niets op tegen maar natuurlijk vind ik het leuk als er wél reacties gezet worden 😉

    Beantwoorden

  21. Aukje
    okt 18, 2012 @ 19:42:32

    Ja ja, dit vraagt om een reactie 🙂
    Ben er al.
    Lees niet altijd alleen maar mee hoor 🙂

    Rietepietz zegt;

    Jij bent ook geen lurker hoor, maar al wás je dat ,zou me dat ook niet storen hoor !Maar ik weet dat jij een stuk minder logt dan ik !Ik ga gewoon m’n gang en neem je áltijd mee in m’n rondje ,dan kom ik een nieuw logje áltijd tijdig tegen 😉

    Beantwoorden

  22. ram1955
    okt 18, 2012 @ 19:27:07

    Ik zou willen dat ik iets van een lurker in me had. Nu volg ik 70 blogs en kan het niet laten om te reageren. Dan denk ik dat ze me toch wel traceren met statcounter of whatever, dus waarom dan niet die paar woordjes typen?
    Het is een tic. Ik weet het. Noem het perfectionisme of plichtsgevoel. Geen idee.
    Ik zou stiekem ook wel willen weten wie bij mij aan het lurken zijn …… 😀

    Rietepietz zegt;

    Ik volg één blog waar ik niet eens kán reageren,die mogelijkheid staat uit en dát vind ik jammer ! Ik heb altijd héél erg de neiging om een reactie te schrijven maar dat is je vast niet ontgaan ;-)Ik volg eigenlijk helemaal geen “vreemde site’s” maar alléén de sites van mijn linkjes want dat is nét genoeg om leuk te kunnen loggen !
    70 zou ik niet bij kunnen benen en doe dus erg m’n best om “onzichtbaar”te blijven voor “het grote publiek” ;-)!

    Beantwoorden

  23. J@n.
    okt 18, 2012 @ 18:37:34

    Het is idd wel leuker als ze een reactie plaatsen, maar het is zoals je zegt, het maakt niet echt uit.

    Rietepietz zegt;

    Precies,ik zie ook het probleem niet dat er mensen meelezen die niet reageren! Maar volgens mij gaat het vaak om familieleden waarmee men in onmin leeft maar ik zou zeggen “als je niet negatief over anderen schrijft mag álles toch gelezen worden !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: