Sesam open U ..

Soms vraag ik me af of Henk héél stiekem een nazaat van Alie Baba is.
Ali Baba  , je weet wel , de Oosterse sprookjesfiguur die d.m.v. de spreuk in de titel de deuren kon openen van een  kloof waar schatten verborgen lagen .

Voor zover ik weet was er geen spreuk om deurten te sluiten paraat en dát vind ik reuze jammer .
Met de “open spreuk”heeft Henk geen énkel probleem  maar dat ook hij geen deur- of  lade-sluit spreuk bij de hand blijkt hier dagelijk  want ….. HENK WAS HIER
maar is nu allang élders in huis

Ik denk dat hij even een schaar uit de lade van het dressior nodig heeft want …

OOK HIER WAS HENK

Waarna hij meteen in de serre even een tangetje uit de lade van de plantentafel haalt om iets te snoeien en….. je raadt het  al …….

HENK WAS HIER

Jawel ,het tangetje is weer keurig opgeruimd maar ja …die missende  spreuk hé !
Gelukkig hebben we een moderne keuken waar de lade met de afvalbak  bij mij altijd keurig vanzelf dichtzoeft maar ja ………

DÁN IS HENK HIER

En in de keuken zitten heel véél laden en kastjes  die de Ali Babaspreuk niet kunnen weerstaan ,want ……

HENK IS HIER NÉT WEG

kortom , voor Henk gaan álle deuren open en ze blijven het ook totdat ik mijn magische sluitspreuk erop los laat maar dié vertel ik hem natuurlijk niet, ik ga d’r een beetje m’n eigen log-ramen ingooien !

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Astrid
    Sep 30, 2012 @ 12:03:35

    Zeer herkenbaar alleen Henk laat ze op een kiertje staan hier komt het wel voor dat de keukenkastjes en lades gewoon helemaal open staan. “Hij” haalt er dan iets uit wat hij nodig heeft, draait zich om en weg is ie hihihi

    Rietepietz zegt ;

    O ja , ook dát komt hier wel eens voor (zie de tweede foto ),maar hier is het toch overwegend “nét niet helemaal dichtdoen” !
    het schijnt toch méér een mannen- dan een vrouwenkwaal te zijn !Ik heb er vandag alweer 4 sluitacties opzitten 😉

    Beantwoorden

  2. Albert y Mara fotoblog
    Sep 30, 2012 @ 02:04:00

    Weer moet ik constateren dat jij wel een geluksvogel bent met in huis zo’n lieve man als Henk. Af en toe is hij in een logje jouw “lijdend voorwerp”, of moet ik zeggen “leidend voorwerp”, want dat laatste doet geen pijn.
    Is het niet mannen eigen om sommige zaken achter hun kont te laten liggen?
    Lieve groeten
    Mara

    Rietepietz zegt ;

    Je hebt hélemaal gelijk natuurlijk ,en ik realiseer me héél goed dat ik een geluksvogel ben .
    Dát hij in de keuken van álles open laat staan betekend wél dat hij dus ook in de keuken bezig is .Meestal kookt Henk en hij doet ook vaak de afvas en tja…. dán heeft hij veel in de kastjes of laden te zoeken .
    En dat hij zelfs niet dwarsligt als ik hem het lijdend onderwerp van m’n logjes maak doet natuurlijk élke deur dicht 😉

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Sep 29, 2012 @ 20:56:24

    Laat ik nou ook zo’n soort Henk in huis hebben wonen. Alleen heeft ze rood haar en is ze zestien.

    Rietepietz zegt;

    Goh…. ik wist niet dat er ook jongere edities van deze “openers” bestaan !Misschien is op die aanvallige leeftijd de “sluit(er)tijd ” nog bij te stellen 😉

    Beantwoorden

  4. datzalwel
    Sep 29, 2012 @ 16:43:38

    Hij doet wel en ziet niet om , als alle deuren bij jullie vanzelf sluiten gaat hij er natuurlijk van uit dat dat ook werkt haha en als hij later terugkomt zijn inderdaad alle deuren dicht :-))
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha , je hebt hélemaal gelijk .Zélfs de deuren die niét van zo’n systeem voorzien zijn worden “rietomatisch ” gesloten !Nét even samen in de keuken de maaltijd voorbereid ( we krijgen eters ) de score bleef op 3 steken 😉

    Beantwoorden

  5. vlinder
    Sep 29, 2012 @ 13:14:22

    Henk krijgt hier nou wel de schuld van, maar…zijn het die 40 rovers niet geweest?;)
    Fijn weekeind met liefs van hier….;)

    Rietepietz zegt;

    Dat zou me hélemaal niet verbazen want éigenlijk gebeurd het té vaak om door slecht één man gedaan te worden 😉
    Jullie ook een fijn weekend samen !

    Beantwoorden

  6. hartelijkehothulk
    Sep 29, 2012 @ 12:49:39

    Dit is een toplog!
    Kan meteen die reclame slogan van vroeger in.
    “Haal Henkes in huis”!

    Rietepietz zegt;

    Ja maar dát heb ik ruim 51 jaar geleden al gedaan ,die slogan is dus van A tot Z van mij gepikt 😉

    Beantwoorden

  7. Jeroen
    Sep 29, 2012 @ 12:48:11

    Het lijkt wel of het bij jullie open huis is.
    Maar okay, das natuurlijk een open deur.
    Fijn weekend!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, dat heb jij héél goed gezien ,gelukkig hoef je hier dan ook géén open deuren in te trappen !

    Beantwoorden

  8. Leo's mening
    Sep 29, 2012 @ 09:13:41

    Ik heb zelf een sluittik. Deuren moeten dicht, net als lades, kastdeurtjes en zo meer. Staat gewoon netter….Maar als je met iemand anders samenleeft is dat dus niet altijd zo maar voor elkaar te krijgen. Soms lijkt het die ander handiger om de boel op een kier te zetten om een of andere duistere reden. Voor mij duister dan…En zo doen we ieder op zich het onze. De een sluit wat de ander open laat en de ander doet open wat ik sluit….je kunt er maar druk mee zijn…

    Rietepietz zegt;

    Nou vooral de grote keukenlades zijn kwetsbaar als je ze open laat staan ,door het gewicht van de inhoud zou de boel behoorlijk uit evenwicht kunnen raken .Het is mij een raadsel hoe Henk het voor elkaar krijgt ze altijk nét een stukje open te laten blijven .
    Maar ik heb dus ook een sluittik en dóe niet anders dan wat open staat dicht duwen ,zo blijven we wél leuk bezig natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  9. redstar
    Sep 29, 2012 @ 08:40:27

    LOLOL hahaha ja ja zo kun je hem altijd vinden Riet. Misschien doet Henk graag aan spoorzoekertje met jou en wacht er aan het eind van het zoeken een leuke verrassing op je 😀

    Rietepietz zegt;

    Ja geen ontkénnen aan natuurlijk ,waar open deuren zijn was Henk !Maar ja , een open deur intrappen is hier in huis dus áltijd mogelijk ;-)Hoe voorspelbaar die open deuren ook zijn … gek genoeg ziet henk toch nog regelmatig kans me te verrassen 😉

    Beantwoorden

  10. Hanny
    Sep 29, 2012 @ 00:46:21

    Haha, wat een leuke log. Word je er niet tureluurs van?

    Rietepietz zegt;

    Nou dat valt wel mee hoor , er zijn érgere dingen op de wereld! Ik weet niet beter of ik loop altijd van álles dicht te doen !
    Maar áltijd leuk voor logje toch?

    Beantwoorden

  11. J@n.
    Sep 29, 2012 @ 00:24:26

    Daar moet je niet zo zwaar aan tillen Riet, dat krijg je na een jarenlang huwelijk, dat er bepaalde dingen van je wederhelft gaan irriteren, maar daarbij denk ik dan altijd wel dat Joke het ook wel met mij zal hebben en die zwijgt dan, dus ik ook…..

    Rietepietz zegt;

    Nou gelukkig vliegen we elkaar er niet over in de haren maar bij tijd en wijlen kunnen we elkaar wél leuk aftroeven met puntige opmerkingen over dit soort hebbelijkheden , altijd grote lol !
    Maar ja , dan heb ik weer de mogelijkheden er een logje over te maken terwijk Henk het zonder moet stellen en dus ben ik toch éigenlijk wel een beetje in het voordeel !
    Gelukkig kan Henk om logjes als dit ook altijd lachen , hij leest ze nóóit uit zichzelf maar zodra hij “de hoofdrol speelt” móet hij altijd even lezen voor zijn goed- of afkeuring !

    Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    Sep 29, 2012 @ 00:15:53

    pfffff…. het lijkt wel of dat een mannenkwaaltje is…. zeer herkenbaar,
    doet volgens mij de leeftijd, was vroeger toch anders hoor…..

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , vroeger hadden we natuurlijk véél mindr kastjes en laden in de keuken , dát scheelt al een slok op een borrel!
    Maar er zijn toch ook wel vrouwen met dit euvel blijkt uit de reacties 😉

    Beantwoorden

  13. terrebel
    Sep 28, 2012 @ 23:27:03

    Eigenlijk best knap van Henk dus…;-)

    Rietepietz zegt;

    Ja éigenlijk wel , want bij mij gaan al die keuekenkastjes en daden gewoon vanzelf dicht …. nu je het zegt , hij móet haast wel een speciale tactiek hebben 😉

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Sep 28, 2012 @ 23:01:14

    haha, ja, zo heeft iedereen zijn gewoontes.
    Ik ben zelf ook erg van het netjes afsluiten en opruimen.

    Rietepietz zegt;

    Nou opruimen is Henk óók wel van , misschien laat hij dáárom wel alles open staan ,zodat we kunnen zien hoe netjes het opgeruimd is 😉

    Beantwoorden

  15. Emmelinda
    Sep 28, 2012 @ 22:42:13

    Whaahaa nou zeeeeeer herkenbaar. Al is het bij ons andersom. Ik doe ze heus wel dicht. Een keer. Echt. Als ik klaar ben en de boel weer opruim. Of ik moet heel toevallig langs lopen en even met mijn achterwerk een tikje kunnen geven.

    Wat staat er op het dressoir trouwens een leuke foto (van Henk, toch?) met die vinger? Hahaha

    Rietepietz zegt;

    Oooooh ja , die kén ik “ik was nog niet klaar” en dat soort fabels ! Nee nee , ik heb kéurig gewacht tot Henk écht uitgepruts én uit de buurt was voor ik de foto maakte… Nananana , sliep uit ik kén jullie Ali-Baba’s

    Nee die foto is zoon Ruud en werden ooit door een bevriende fotograag gemaakt om Ruud de route te laten wijzen op de fotoexpositei van die fotograaf !

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      Sep 29, 2012 @ 13:01:42

      Whaahaaa betrapt. Ik moet dus iets beters verzinnen. Hmmzz… ;-). Marc is hier dus meestal de klos en sluit alle deuren. Alleen…de trapkast niet. Als hij iets moet boren laat hij die open. Nou wéét ik dat, het is niet te ontwijken met die herrie, maar toch komt het regelmatig voor dat ik de trap afstorm en in mijn enthousiasme met de kamerdeur tegen die trapkastdeur aanbeuk. Mijn straf. Omdat ik de kastjes en lades open laat terwijl ik ergens mee bezig ben whaahaa.

      Oh hihi wat grappig, leuke foto ook. Hij lijkt hier, maar ik kan de foto niet heel goed bekijken, echt op Henk he?

      Rietepietz zegt;

      O gááf …. daar zou je toch eens een camera bij moeten zetten want dát soort bloopers ga ik hélemaal uit m’n bol. Ik zie het vóór me want natuurlijk stuitert de kamerdeur dan weer terug richting jou ongetwijfeld schattige bolletje ,geen beter vermaak dan leedvermaak 😉

      Ik wéét eigenlijk niet op wie Ruud het meest lijkt als zij hem mooi vindt móet hij wel op mij lijken dat zie je zelf eigenlijk niet zo !

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        Sep 29, 2012 @ 13:59:32

        Overigens zit ik echt met open mond die moet ik zélf sluiten hahaha de reacties te lezen…het is dus iets van mannen, zo begrijp ik? Whaahaa,ik zal zo eens in de spiegel kijken…ik dacht toch dat ik een vrouw was, ghehehe. Niet dat het me verbaast trouwens, het is me wel vaker opgevallen dat hier in huis bepaalde rollen omgedraaid zijn hahaha. Ik zei toch dat hier nooit iets normaal kan. Whahaaa.

        Rietepietz zegt;

        Ik kan bij mezelf ook legio , toch wat meer mannelijke, trekjes ontdekken !K’heb totáál niets met soaps bijvoorbeeld !
        Ik heb ook geen probleem met dubbelzinnigheden …toch hét mannending 😉

        Beantwoorden

        • Emmelinda
          Sep 29, 2012 @ 14:15:24

          Jaaaaa hahaha hier idem dito. En bij electronica kijk ik ook mijn oogjes uit, de nieuwste gadgets vind ik ook prachtig. Ik krab nog net niet aan bepaalde plekken bij het opstaan

          Rietepietz zegt;

          O ja , sinds de digitale revolutie kan Henk het leiderschap op de buik schrijven ….. en hij wéét waar hij het potlood tevoorschijn kan krabbelen

          Beantwoorden

      • Emmelinda
        Sep 29, 2012 @ 14:04:21

        Oh hihi zitten we hier tegelijk te typen ;-). Ik moest nog effies iets aanvullen. Van mezelf. Mocht het een open vraag zijn. Dus. Daarom.

        Whoeehaaa ik zal er aan denken, zal de accu alvast opladen van de boormachine natuurlijk, toch zeker niet van de camera hahaha. Helaas klapt de deur niet terug tegen, mijn zéker schattige, hoofd. Jammer eigenlijk. Misschien was de boel dan eindelijk recht geschoten en kon ik eindelijk eens normaal doen, ghehehe 😉

        Whaahaa. ja túúrlijk. Maar kijk eens op deze foto (bovenaan je log), zie je het daar ook niet?

        Rietepietz zegt;

        Of we gewoon totáál niets ander te doen hebben *schuift even wat rommel van de bank*

        Nee pas óp hoor , wil je álsjeblieft voorkómen dat je normaal gaat doen ,we hebben normale mensen zát ,malloten is schreeuwend gebrek aan !

        Ik verdring het waarschijnlijk 😉

        Beantwoorden

        • Emmelinda
          Sep 29, 2012 @ 16:12:25

          Ik moest even weg. Even mensen op de markt vervelen. En, zo ineens, kwamen we een OPEN huis tegen. Nou ja, dat huis stónd er al (shit hee, zit ik de boel al te verraden, misschien kon ik er wel een log van bakken) maar de eigenaar wil het verkopen en we mochten binnen komen. Grappig zoiets, dat doe ik natuurlijk meteen. Ff lekker snuffelen *kwispelt* 😉

          Wees gerust. Zelfs al zou ik vet mijn best doen, dan nog komt het er niet in de buurt. *kijkt naar eigen vader en knikt om kracht bij de woorden te zetten*.

          Rietepietz zegt;

          Zaken gaan voor het meisje ..of eh… het meisje gaat voor zaken in dit geval denk ik;-)
          Henk nog tegengekomen in dat open huis? Het kán bijna niet anders of hij heeft die deur daar open gelaten !

          Beantwoorden

          • Emmelinda
            Sep 29, 2012 @ 19:09:39

            Hahaha nou je het zegt…de deur van het washok stond wél open. Dat viel mij zelfs op whaahaa. Oh jeetje…na deze log kan ik nergens meer een deur of la in mijn handen houden (beetje lastig ook, de hele deur er uit of de lade) zonder aan deze log te denken. Niet dat het effect heeft…ben nogal hardnekkig 😉

            Rietepietz zegt;

            Kijk , over leerzaam gesproken ,die logjes van mij hebben een grote educative waarde hoor 😉

            Beantwoorden

  16. ram1955
    Sep 28, 2012 @ 22:04:41

    Jij bent echt een kei in het opmerken van details. Waar jij al geen logje over weet te boetseren…. Hartstikke leuk!

    Rietepietz zegt;

    het zijn gewoon de kleine dingen die vaak zo herkenbaar zijn voor iedereen! Maar je hebt gelijk ,ik zie overál een logje in en dit keer had ik 2 dagen de camera bij de hand zodra Henk uit de buurt was en er iets open stond .De la van de afvalemmer in de keuken was in die twee dagen meerdere keren open .Dat betekend wél dat hij méér in de keuken is dan ik ,want hij kookt meestal en doet vaak de afwas *steekt ook even beetje de hand in eigen boezem*

    Beantwoorden

  17. depetvantruus
    Sep 28, 2012 @ 21:49:15

    Oehhhh, dit komt me wel een beetje bekend voor Rietepietz. Je hebt inderdaad openers en sluiters. Maar goed, zolang het niet de deur van de koelkast of je voordeur is valt er mee te leven, toch. 🙂
    Enne, het spookt een beetje in je draaikast. Of zit Henk er in verstopt?

    Rietepietz zegt;

    ja dat begin ik ook te geloven , Henk opend en ik sluit 😉 Zelfs de koelkast komt wel voor en dát is lastig want dan worden alle spullen erin nat! De voordeur gaat gelukkig goed ….tot nu toe * klopt 3x op ongeverfd hout)

    Beantwoorden

  18. Marion
    Sep 28, 2012 @ 21:45:18

    Het komt me bekend voor, zou het met de leeftijd te maken hebben of wil hij de boel laten luchten?. Hopelijk doet hij dat niet met de buiten deur, drangers er op misschien?:-)
    Groetjes, Marion. xxx

    Rietepietz zegt;

    Op alle keukenladen en kastjes zitten van die zelfsluitende toestanden maar hénk ziet kans ze open te laten staan!
    Zelfs bij de koelkast wel eens en dán is het pas écht feest want dan wordt alles nat van de condens !Hij is nu de hond uitlaten en …. je raadt het al , de deur naar de gang staat wéér open …..zucht! Sesam sluit U XXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

