luchtgebrek…

Nee joh… wéét je toch …ik zeur nooit over de warmte …..
wij hadden nog lucht genoeg maar eh……

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    sep 12, 2012 @ 21:14:54

    Oei, een lekke band. Da’s niet zo mooi.
    Ik vind het wel solidair van je dat je ook bent gaan lopen. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik heb Henk zelfs nog aangeboden op mijn fiets naar huis te rijden ,ik loop nóg makkelijker dan hij en had het niet erg gevonden om alleen verder te gaan .maar dat wilde Henk weer niet ,we zijn bést wel sociaal hé? 😉

    Beantwoorden

  2. Ria
    sep 11, 2012 @ 22:13:08

    En met de fiets aan de hand kom je door het ganse land.
    groetjes,Ria

    Rietepietz zegt;

    Ja vást wel maar ik ben toch wel blij dat ik zóver niet hoefde , 3 km is met de fiets aan de hand best wel een flinke tippel als het warm is en je al een poosje hebt lopen slenteren in Delft !

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    sep 10, 2012 @ 21:42:10

    Geluk bij een ongeluk dat het prachtig weer was al is 3 km met fiets aan de hand een hele tippel.Bestaat er niet van dat spul in een spuitbus waarmee je de band tijdelijk kunt plakken? Moet je ook wel een pomp bij je hebben. Had ook wel aardig van de fietsenboer geweest als hij had gezegd dat de band eigenlijk al levensmoe was.

    Rietepietz zegt;

    Nou hij had wel een opmerking gemaakt in die richting en zou een belletje geven als als bij reparatie zou blijken dat het echt niet meer kon …. maar er werd dus geplakt én de binnenband vernieuwd . Uiteindelijk werd na de tweede keer lekrijden dus ook de buitenband vervangen maar toen zijn we wél gematst ,we hoefde geen uurloon te betalen dus al met al hadden wij geen nadeel !

    Beantwoorden

  4. Jeroen
    sep 10, 2012 @ 20:44:30

    Vreemd, ik zie m’n reactie er niet bij staan.
    Iets fout gegaan wellicht?

    Rietepietz zegt ;

    Ja blijkbnaar iets fout gegaan ,ik vond je in de SPAM bakwaar je blijkbaar in gevallen was …tovh geen opijn gedaan ? 😉 Hij staat nu op de plaats waar hij volgens “de tijd”hoort !

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    sep 10, 2012 @ 20:05:00

    Hahaha jullie houden wel de humor erin bij die warmte,buiten dat heb je een aangename stem Rietepietz 🙂

    Rietepietz zegt;

    Wij kunnen wel tegen een stootje hoor ,zolang je er met humor tegenaan gaat kan er véél !
    Dankje voor het compliment , mijn stem is vaker te horen in filmpjes ,voorál bij gestoorde invallen !
    Ik heb toevallig nét een logje bij zitten werken waar het filmpje ontbrak van rond prinsjesdag 2010 …..( want het is weer bijna zover )

    logrede !

    Beantwoorden

  6. Jeroen
    sep 10, 2012 @ 19:43:52

    Als je nou geen lekke band had, kon je nog even blijven..ehh…plakken.
    En hoewel op het filmpje een bootje in de vaart vaart,
    was bij jullie de vaart er behoorlijk uit.

    Rietepietz zegt;

    We gingen éigenlijk behoorlijk de boot in zou je kunnen zeggen !Nou ja , wij hadden in ieder geval nog lucht genoeg 😉

    Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    sep 10, 2012 @ 14:52:42

    Zie de instructructie : band plakken, op mijn blog!!!
    :http://www.bloggen.be/boerinzondernaam/archief.php?ID=192072
    (het item Fietsen: donderdag 19 juli 2012)
    Heb ik w.s. toch een vooruitziende blik gehad. Hoeveel waren jullie kwijt aan fietsenmaker? Een eurootje of 35 voor plakken dus een mieuwe band ..eh…..60 euro? Of zo iets….
    Reparatie heb ik al heel jong geleerd van mijn opa; Het kost welleswaar tijd, maar spaart heeeeel; veeeeeel uit!
    En met welke lucht is de band nu gevuld? Boslucht, zeelucht of een luxe, lekker luchtje?

    Rietepietz zegt;

    ja zélf doen is natuurlijk het eerst verdiend maar ,net als ik meestal de naaiklusjes niet meer zelf doe ,ontzie ik Henk ook wel een beetje met klussen ( hij is 76 en dan mag het bést iets rustiger) .De prijs viel wel mee hoor ,hij heeft ons gematst vanwegen de herhalingstoestanden .Bij elkaar waren we 41 eurootjes kwijt voor 1 x plakken en 1 nieuwe band !
    Daar bespaar ik Henk graag het gedoe met een achterband want dat is toch altijd lastiger dan een voorband .
    Uiteindelijk moeten we de economie toch weer vlot zien te trekken toch ? 😉

    Beantwoorden

  8. redstar
    sep 10, 2012 @ 09:10:12

    Hahahahaha Ik verwachte dit niet ten ik het filmpje begon.
    Teruglopen is idd leuker. 3 km is nog te overzien. ALs het er 12 waren waren jullie vast aan de plak geslagen.

    Rietepietz zegt;

    Ja 12 km met de fiets aan het handje …dát is andere koek .Dan hadden we misschien wel gekozen voor één man/vrouw met de fiets voorop ,auto halen en afspreken op een plek waar de fiets met wat goede wil in de auto geladen kon worden .Ook niet écht handig omdat we geen fietsenrek meer hebben !
    Maar 12 km van huis op de fiets doen we eigenlijk nooi meer ,je moet er dan immers óók 12 terug en dát verdraagt “het onderste deel van m’n rug “slecht !

    Beantwoorden

  9. J@n.
    sep 10, 2012 @ 00:17:20

    Resultaten uit het verleden geven ook geen garantie voor de toekomst en als je na het bezoek aan je bandenplakker niet uitkijkt waar je rijdt is dit het resultaat, 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik had het zelf niet béter kunnen zeggen 😉
    De band was er sowieso niet best aan toe want al fietsen we niet zoveel meer … in de schuur staan is voor een fiets blijkbaar óók niet best 😉

    Beantwoorden

  10. Annespike
    sep 09, 2012 @ 22:38:00

    Dan doet jullie fietsenmaker niet echt goed werk… Offff de band is natuurlijk aan het einde van zijn leven. 😉
    Ach met dit weer een stukkie wandelen, is ook niet verkeerd toch??? 🙂

    Rietepietz zegt;

    De band was inderdaad aardig op en de weg langs de Vliet is op sommige stukken een beetje “landelijk” zal ‘k maar zeggen 😉
    Maar er zit nu een spiksplinternieuwe band om want al lopen is géén probleem …. met een fiets kun je beter fietsen dan lopen 😉

    Beantwoorden

  11. Suske
    sep 09, 2012 @ 21:52:11

    en zo blijf je in beweging, ook met deze hitte !

    Rietepietz zegt;

    Precies , en zelfs al hádden we al veel bewogen was de wandeling geen probleem !

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    sep 09, 2012 @ 21:46:41

    Pfff en dat met die hitte.
    Weet je zeker dat plakken niet prettiger geweest zou zijn.

    Rietepietz zegt;

    Já hoor ,dat weet ik hélemaal zeker ,3 km is maar een wippie !
    Zo’n achterband plakken is geen lolletje in de kant van de weg en het was héérlijk weer 😉

    Beantwoorden

  13. hartelijkehothulk
    sep 09, 2012 @ 20:56:04

    Met de fiets aan de hand
    Kom je door het ganse land
    ( Ik lijk Lenjef wel )
    Als je echter op zulke oude modellen fietsen rijd dan vraag je om lekke banden, zegt hij die afgelopen week een collega hielp met een Pinarello van 7000 euro die drie lekke banden had na elkaar.
    Hijj had in een nietje gereden en één pootje van het nietje bleef achter in de buitenband en stak bij het oppompen de band steeds lek.
    Gloeiende, gloeiende.
    Op laatst de buitenband binnenstebuiten gedraaid en over de straattegels geschuurd. Toen bleef hij tot thuis heel maar we weten nog steeds niet of het pootje eruit is. Hij kwam vandaag niet opdraven bij de start dus kan hij best wel weer lek hebben gestaan.

    Rietepietz zegt;

    ja ze zijn stokoud maar dat op zich zou geen probleem hoeven zijn maar….. we gebruiken er maar één min of meer regelmatig voor een boodschapje in de buurt .De ándere staat dan in de schuur en ongemerkt drogen dan toch de banden uit ! Nieuw kopen heeft weinig zin omdat we weinig rijden en nieuwe fietsen véél te vaak gejat worden .Deze zijn zó oud dat niemand ze ,zelfs met geld toé nog niet , zou willen hebben 😉

    Beantwoorden

    • hartelijkehothulk
      sep 10, 2012 @ 20:52:09

      Het grootste probleem waardoor fietsbanden lek gaan is vaak een onvoldoende bandenspanning.
      Hierdoor schuren de koordlagen van de buitenband de binnenband lek.
      Je ziet het altijd aan het rubberstof als je in de buitenband kijkt wanneer je hem los hebt gehaald.
      Als de band hard is zal hij wanneer hij op de straat drukt veel minder indeuken waardoor het schuren tussen de banden minimaal is.
      `normale´ banden mogen een spanning hebben van ongeveer 3,5 bar
      Schwalbe marathon banden MOETEN een spanning hebben van 6 bar i.v.m. dat schuren! ! !
      Racefietsbanden gaan tot 8 bar.
      En het leukste zijn de mountainbike strandbanden, tussen de 1 en 2 bar.
      Heel raar maar dan ga je het hardst over het zand.

      Rietepietz zegt;

      Wauw , jij weet er wat vanaf zeg !
      maar wij zijn maar “huis tuin en keukenfietsers wij komen dus niet in 3 en een halve bar met de fietsen en letten daar niet genoeg op natuurlijk ! Maar de band was inderdaad gewoon óp ! Ik zie mezelf met zo’n lullig handpompje ook niet “bar”veel lucht in zo’n band pompen 😉

      Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    sep 09, 2012 @ 20:01:19

    ach jee, dat is even pech.
    Gelukkig wel mooi weer er bij, en alles kan weer klaar.

    Rietepietz zegt;

    We hebben heel luxe de fietsenmaker op de hoek van de straat , twee uur later gingen we nog wat boodschappen doen en toen zagen we de fiets alweer klaarstaan ,mét een nieuwe achterband !

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    sep 09, 2012 @ 19:01:38

    Ik hoop het nooit mee te maken maar om dat wij ook nooit ver fietsen is lopen een betere optie, Jan kan eventueel nog op mijn fiets mocht het hem overkomen.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Dat plakken onderweg is zo’n gedoe hé! Als het niet anders kan móet het maar ,maar wij gunnen de fietsenmaker óók een boterham met kaas 😉
    Voor J@n zou het inderdaad wél een probleem zijn ,je fietst makkelijk een stuk weg maar als je dan moet terug lopen moeten je voeten het wél “doen ” .Ik neem dus maar aan dat J@N wel altijd plakspullen bij zich heeft als hij alleen gaat fietsen !

    Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    sep 09, 2012 @ 18:09:43

    Wij fietsen erg veel, dus altijd allerhande spullen bij ons.
    Een lekke band midden in het bos is geen pretje en niet te doen om te lopen.
    Fijne zondagavond voor jou

    Rietepietz zegt;

    Wij fietsen geen echte afstanden meer en dus is terug lopen best wel te doen ( ik loop beter dan ik fiets ) Maar natuurlijk hebben we wél plakspullen in het fietstasje en er zit een pompje op één van de fietsen .
    We hebben dus heel bewust gekozen om te gaan lopen want plakken hadden we geen zin in ,lui hé!

    Beantwoorden

  17. Leo's mening
    sep 09, 2012 @ 16:24:42

    IK heb altijd, tot groot ongenoegen van vrouwlief, een koffer bij me op de fiets met alles wat je nodig hebt om dit soort ellende op te lossen. Plakset, gereedschap, pomp, alles….IK heb een bloedhekel aan lopen met een kapotte fiets. Wel een mooie omgeving daar aan de Vliet, bekend ook. Veel langs gereden toen ik nog in Voorschoten werkte…

    Rietepietz zegt;

    Wij hádden inderdaad ook plakspullen in de fietstas maar wij lopen dan weer liever dan dat we plakken .We lopen wel vaker die kant op naar Delft ,desnoods heen én terug hoewel we ook met de tram zouden kunnen die je in het fimpje óók ziet passeren !Maar het loopt inderdaad préttige zonder fiets aan de hand 😉

    Beantwoorden

  18. Hanny
    sep 09, 2012 @ 16:10:48

    Hoe herkenbaar. Maar in ons geval fietste Jan snel naar huis om de auto te halen en liep ik naar een punt waar hij me kon oppikken. Ook mijn band was nog niet zo lang geleden vernieuwd. Zou dat nu aan de kwaliteit van de banden liggen, aan de kwaliteit van het plakken, of zou er teveel scherpe troep op straat liggen. Hoe dan ook, het is bijzonder vervelend tijdens een fietstocht lek te rijden.
    Je hebt een leuk filmpje gemaakt!

    Rietepietz zegt;

    Ik kan me dat logje nog herinneren ja , op deze auto hebben we geen fietsendrager meer ,we fietsen eigenlijk geen grote afstanden meer !
    De band was aan vervanging toe want ook al fietsen veel minder ,alleen al door het in de schuur staan drogen ze op de duur toch uit !Zo’n ritje naar Delft over het jaagpad is dan vaak nét even teveel !
    Het nog niet mee om te filmen onder het lopen met aan één hand de fiets ,gelukkig biedt you-tube de servise om “schokkerige beelden” wat bij te werken ,als dat aan iémand besteed is dan wel aan mij 😉

    Beantwoorden

  19. Emmelinda
    sep 09, 2012 @ 13:25:52

    Gelukkig kon je op deze manier even je hart luchten. Maareuh die fietsenmaker leeft niet van de lucht he….offe…wel? 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik doe er maar een beetje luchtig over …maar éigenlijk zorgen we dus dat de fietsenmaker ook weer brood op de plank heeft 😉

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      sep 10, 2012 @ 13:44:00

      Hihi, ja psies dat bedoelde ik. En als we dat zelf gaan doen is het broodroof hihi 😉
      Zeg ik nu wel maar ik gooi mijn fiets op z’n “rug” om de band te plakken. Niet voor drie kilometer dan, dat loop ik gewoon ;-). Maareuh, jullie konden zelfs nog even uitrusten als dat moest, ik meen een stoel op de bagagedrager te herkennen? 😉 Of is dat een ander soort kinderstoeltje? Hihi 😉

      Rietepietz zegt;

      Ik zóu het ook wel kunnen, heb het vroeger wel gedaan hoor maar tegenwoordig ben ik niet meer zo “asociaal” ,die árme fietsenbaas van vroeger toch!

      We kwamen zelfs nog wel bánkjes tegen ,maar je hebt goed opgelet ,er zit inderdaad iets onder de snelbinder waar één van ons wel op had kunnen zitten .Wij vonden in Delft n.l. precies wat we zochten , een voetenbankje dat precies bij de tuinstoelen past dus dat hebben we gekocht !

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        sep 10, 2012 @ 19:00:21

        Hihi, ja hoe moeten die anders het hoofd boven water houden he ;-).

        Ah, wat een mazzel! Lekker is dat he, zo’n voetenbankje? Ook altijd handig als tafeltje ;-). Maareuh moeten jullie nou nog een keer heen en weer of delen jullie netjes? Om de beurt even gebruik van maken? 😉

        Rietepietz zegt;

        het was de laatste maar één is genoeg ,hij komt tussen twee tuinstoelen te staan als tafeltje c.q. voetenbankje.We vechten er gewoon om als dat nodig is

        Beantwoorden

  20. Marion
    sep 09, 2012 @ 11:33:46

    Dat loopt niet lekker ook, dus eens zo zwaar, zielig hoor.
    Fijne dag, Marion. xxx

    Rietepietz zegt;

    Nou dát valt wel mee hoor , ik ken een zeker iemand die véél meer in de problemen zat door een lekke band aan de scootmobiel en er wat voor gegéven zou hebben als ze naar huis had kunnen wandelen met het kreng aan de hand ! Gelukkig was jij óók niet echt zielig en werd je geholpen door “zómaar lieve dames ” toen je vleugellam in kijkduin stond ! XXX

    Beantwoorden

  21. Gisella
    sep 09, 2012 @ 11:24:25

    Ja dan heb je zeker lucht te kort. en ja plakken was toch wat makkelijker geweest. ach zo kom je ook aan je extra lichaamsbeweging.Fijne zondag

    Rietepietz zegt;

    écht niet hoor ,wij vinden 3 km wandelen ( al is dat mét fiest aan de hand minder) dan ergens onderweg te moeten gaan zitten stoeien aan een achterband .We kiezen er tegenwoordig voor de fietsenmaker uit het economische slob te halen 😉

    Beantwoorden

  22. ram1955
    sep 09, 2012 @ 11:05:14

    Ach gossie. Wat sneu.

    Rietepietz zegt;

    Het kán erger hoor , we waren al op de terugweg ! 3 km lopen is voor ons geen probleem .Ondertussen is de fiets wéér terug van de fietsenmaken ,dit keer met een nieuwe band 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.