ben ik nou zo’n ……

Lag er van de week een brief op de deurmat van STEDIN meetbedrijf ,men deelt mede dat wij deze maand een meteropnemer kunnen verwachten om de stand van de gas en elektra meter op te nemen , zij doen dat ,alweer volgens de brief namens onze warmteleverancier  ENECO zónder diens naam te noemen …… eh….. STEDIN….?

Nóóit van gehoord en tot voor kort vulden we zélf een kaart in óf kwam een mederwerker van ENECO de meters opnemen .
In de brief stelt men verder dat hun mensen herkenbaar zijn aan een uniform mét de naam STEDIN  erop en dat zij zich uiteraard op verzoek kunnen legitimeren !
In 1960  zou ik misschien wel gewoon open gedaan hebben maar anno 2012 ……? Met alle nét echte mailtjes van de banken ,de nep PTT uniformen……natuurlijk niét , de meest “normale” listen worden uitgehaald om binnen te komen !

Zo stond er in hartje winter een vriendelijk ogende man op sokken en zonder jas aan  de deur bij een bejaarde buurvrouw , alsof hij inderdaad zó vanuit een huis om de hoek was gestapt .
Hij was een buurman uit  de straat waaraan onze tuinen aan de achterkant grenzen en zijn  hagedis was ontsnapt , waarschijnlijk in haar tuin , of hij even mocht kijken .
Nou ja , dat zéi hij , maar de hagedis werd niet gevonden….. de portemonnee  van de buurvrouw wél ….een paar dagen maar die was toen leeg !

Toch  maar even bellen naar het ENECO …. menuutje ….. menuutje….. en nóg een menuutje,  en eindelijk een mevrouw die bevestigt dat zij met het bedrijf samenwerken omdat de overheid verlangt dat een onafhankelijk bedrijf de meting doet!
Op mijn vraag waarom ik daar dan niet van op de hoogte ben gesteld zegt ze verbaasd”maar U heeft toch de brief van het STEDIN !
Ik probeer het nogmaals door te zeggen dat ik van het ENECO had willen horen dat dit bedrijf namens hen komt , iedereen kan immers wel een briefje sturen .
Zo’n kunststuk is het tegenwoordig niet een briefhoofdje te printen en een ID tje te fabriceren .

De trul snapt het niet en zegt “U had toch op de site van het STEDIN kunnen kijken !” Het dubbeltje is blijkbaar nóg niet gevallen dus ik zucht ….”mevrouw , als ik twijfel of dit bedrijf te goeder trouw is …..is juist dát bedrijf wel het laatste adres  waar ik dat ga toetsen  , men  vertelt me  daar écht niet dat ze het huis even komen afgluren ……als dat aan de orde zou zijn !
Het ENECO had z’n klanten  een brief moeten sturen , of minstens op  de website moete vermelden  dat de meetingen voortaan door het STEDIN worden gedaan .
De mevrouw belooft me ,waarschijnlijk om van me af te zijn,  “het er eens over te hebben ” met de directie  maar het klinkt een beetje als ” mens waar maak je je druk over” ……..  vinden jullie dat nou ook ?

Advertentie

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. prisma
    feb 22, 2014 @ 13:34:30

    wel mooi dat ze een brief sturen dat het tussen nu en 1 mei mogelijk is dat men de meter op neemt ,goh 2 maanden de tijd dat een slinkse boef door heeft in welk wijk hij zijn slag kan gaan slaan.
    tevens lijkt dit een slinkse manier om aan mensen kenbaar te maken dat men beter een sluwe meter te nemen opdat deze oude slecht functioneert,nou ik hang wel een brief aan de deur met de meterstanden erop ,hoeven ze me ook niet lastig te vallen en zijn ze sneller klaar met hun sluwe programma .

    meer info zie hier http://www.polderpv.nl/slimme_meters_actueel.htm

    Beantwoorden

  2. Truus
    mrt 28, 2012 @ 23:07:21

    Helaas moet ik het met je eens zijn Rietepietz. Ze zijn tegenwoordig zo gehaaid met het om de tuin leiden van mensen. Te triest voor woorden. 😦

    Beantwoorden

  3. Lind@
    mrt 26, 2012 @ 14:08:29

    Kijk jij bent verstandig , er zijn helaas maar al te veel mensen die in deze tijd TE goedgelovig zijn.Voor een praatje en achter halen ze je huis leeg. Het is jammer maar de mensheid heeft het er zelf naar gemaakt om achterdochtig te zijn.

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten , dat gevalletje bij m’n buurvrouwtje heeft het laatste beetje vertrouwen kapot gemaakt .het is wel héél erg dat iemand die wél te goeder trouw is ,en misschien in nood zou aanbellen , hiervan het slachtoffer zal worden .

    Beantwoorden

  4. rietje
    mrt 26, 2012 @ 10:37:26

    hai Riet, ’t gaat er hier ook zo aan toe, jij hebt helemaal gelijk……..misschien kunnen ze hier wat mee in de toekomst………..fijne nieuwe, zonnige week, liefs rietje

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat er véél meer mensen over dit soort zaken moeten klagen ,maar volgens de mevrouw die hier nét de meter kwam opnemen lezen héél veel mensen die brief niet eens en zien hem voor reclame aan die weg kan ,dat was ook mijn eeste reactie maar ik heb toch eerst even gekeken gelukkig !

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    mrt 26, 2012 @ 00:49:55

    nee hoor je hebt gelijk je kan niet voorzichtig genoeg wezen tegenwoordig.
    En inderdaad wel zo netjes als Eneco hetzelf even had verteld.

    Rietepietz zegt;

    Ondertussen heb ik een uiterstvriendelijk dame van STEDIN aan de deur gehad om de meter op te nmen ,zij krijgt grijze háren van dit soort ellende en hebben vanuit hun bedrijf óók al geklaagd bij ENECO .

    Beantwoorden

  6. datzalwel
    mrt 25, 2012 @ 13:59:32

    Je hebt helemaal gelijk. Je word er tuureluurs van zoals er steeds nieuwe manieren gevonden worden door kwaadwillende om gemakkelijk aan andermans geld te komen. Zo’n groot bedrijf als Eneco zou daar op zijn minst rekening mee moeten houden.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat vind ik ook,hoe beter banken en grote bedrijven zich beveiligen hoe méér last de gewone burger gaat krijgen van mensen die misbruik maken van vertrouwen om aan geld te komen ! Ik vind het oerstom dat zo’n bedrijf daar geen rekening mee houdt en ik hoop dat veel mensen gaan bellen óf de opnemers niet binnen laten ,worden ze misschien toch nog wakker !

    Beantwoorden

  7. John J (@_Redstar)
    mrt 25, 2012 @ 08:43:25

    Ik vind het helemaal niet zo …. om dit zaakje op voorhand te wantrouwen. Hier waarschuwen ze in de kranten voor nep meteropnemers dus ja.. Ik kan e rvan uit gaan dat bij jullie ook best wel nepmeteropnemers rond kunnen lopen.
    Eneco heeft dit best raar aangepakt ja.

    Rietepietz zegt;

    In dit soort zaken moeten we als consument dan maar zélf aan de bel trekken om zo’n bedrijf op z’n fouten te wijzen .Men leeft op managementniveau nou eenmaal in een glazen huisje en heeft geen benúl van het gespuis altijd de zwakste schakel zal weten te vinden om zichzelf te verrijken .
    Waarschijnlijk vindt men het te duur om iedere klant een briefje te sturen en als niemand hen op de consequenties daarvan wijst zal er niets veranderen !

    Beantwoorden

  8. gisella71
    mrt 25, 2012 @ 08:30:49

    tegenwoordig moet je op je heode zijn want voor je het weet is er wat gebeurd. En ik vind het ronduit niet netjes van Enneco dat ze dat zelf niet aan de klanten door gegeven hadden. Tja tegenwoordig is het klant is koning ver weg bij de callcenters allemaal studenten die bij willen verdienen maar eigelijk ook niet willen..Ik erg me er groen en geel aan. Deze dame heeft wel gezegt maar je weet van te voren al dat ze het niet doet..en dan de aantekeningen die ze dan maken in je dossier schamen moeten ze echt heel diep schamen!

    Rietepietz zegt;

    Triest maar waar en er zijn nog steeds mensen die denken dat het zo’n vaart niet loopt en dus een makkelijk slachtoffer zijn voor kwaadwillenden.
    Ik ga ook zéker nog aan de man die de meter op komt nemen een hint geven dat het eneco in gebreke is gebleven met informatie ,ook die man zal immers geconfronteerd worden met mensen die gezond wantrouwend zijn !

    Beantwoorden

  9. Geronimo
    mrt 24, 2012 @ 16:57:19

    Voorzichtig zijn is verstandig (lees: is tegenwoordig noodzaak). Ik doe niet eens de deur open wanneer er onaangekondigd mensen op m’n stoep staan. Maar de klantvriendelijkheid is tegenwoordig ver te zoeken. En koning klant is allang dood en begraven.

    Rietepietz zegt;

    Wij ook niet hoor , je hebt ons handige raam achter een rooster gezien ,zó praktisch !
    Je hebt gelijk ,koning klant bestaat (meestal) niet meer maar dit is natuurlijk gewoon een stommiteit ,niet over nagedacht hoe de huidige maatschappij in elkaar zit !

    Beantwoorden

  10. Albert y Mara fotolog
    mrt 24, 2012 @ 12:22:15

    Dit noem ik gewoon machtswellust van Eneco.
    Grtz Albert

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk is het meer gemakszucht en maling aan de klant hebben ,óf gewoon zóver buiten het gewone leven staan dat ze niet doorhebben dat dit zo niet kan !Toch zullen hele volksstammemn mensen gewoon voetstoots aannemen dat het wel in orde is zonder dat ook na te gaan .

    Beantwoorden

  11. Wieneke
    mrt 24, 2012 @ 12:12:46

    Je moet helaas altijd heel voorzichtig zijn en alles checken. Eneco had die brief natuurlijk moeten sturen. Iedereen kan wel wat roepen. Telefoontrullen (m/v) worden geselecteerd op een hoge mate van hersenloosheid. Als ze namelijk wél hersens zouden hebben, zouden ze dit werk niet willen doen. Privatisering heeft veel ellende gebracht. De voordelen ervan heb ik nooit kunnen ontdekken.

    Rietepietz zegt;

    Helaas ja, ik kan me nog herinneren dat m’n vader eind jaren 40 gewoon ergens aanbelde als ik tijdens een fietstochtje moest plassen .
    Er werd dan open gedaan en natúúrlijk mocht “de kleine meid” even plassen .
    Tegenwoordig moet je er dan op bedacht zijn dat terwijl de kleine een plas doet de vader je aan de praat houdt terwijl de moeder het huis doorzoekt naar kostbare makkelijk mee te nemen spullen .
    Iedereen had op z’n vingers uit kunnen rekenen dat privatisering dik geld gaat kosten ,er moet dan immers winst gemaakt worden terwijl daarvoor “kostendekkend” voldoende was .
    Gooi er dan nog wat lagen management overheen en er moeten zóveel mensen aan verdienen dat het gierend uit de klauwen loopt .

    Beantwoorden

  12. Blog Zonder Naam
    mrt 24, 2012 @ 10:12:19

    Die mevrouw aan de telefoon heette zeker Sandra Borg, accountmanager van de binnedienst van Eneco. Een “helder licht” waar mijn man op dit moment een telefonische bel-relatie mee heeft (dagelijks en meemaals) omdat er op de nieuwe bedrijfslocatie stroom moet komen……
    Een gebed zonder eind!!
    De energie markt had nooit geprivaticeerd moeten worden. Het zou goedkoper en eenvoudiger geworden moeten zijn, maar helaas is het tegendeel waar…
    GGGRRRRRRRRRRRRRRRRR

    Rietepietz zegt;

    Dat privatiseing alleen maar véél geld kost is ondertussen wel duidelijk ja , op alle fronten loopt het mis .
    Ook de energiemarkt is een puinhoop en gebeuren onbeschofte dingen om klanten bij elkaar weg te lokken .
    Juist dáárom zou het enoco moeten zorgen voor een goede communicatie naar de klant toe als er dingen binnen het bedrijd veranderen .
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie er knettergek van worden maar toch …. ik zou een (bel) relatie van m’n man met een andere vrouw toch niét aanmoedigen 😉

    Beantwoorden

  13. J@n.
    mrt 24, 2012 @ 01:27:59

    En of je gelijk hebt rietepietz!!! Waar is Eneco nou weer mee bezig? Die lui leren het toch ook nooit! Zou dat komen omdat ze tegenwoordig alleen nog maar met uitzendkrachten werken? Die zal het allemaal een zorg zijn, na hen de zondvloed en helemaal ongelijk hebben die dan ook weer niet.

    Rietepietz zegt;

    Dit is gewoon gemakszucht , in een paar regeltjes op de jaarafrekening die iedereen tóch al krijgt kunnen ze bekend maken dat voortaan het stedin verantwoordelijk is, en dus aan de deur komt, om de meterstanden op te nemen .
    Als er dán een brief komt van het stedin weet ik dat het oke is , nu moest ik daar dus zélf achteraan voor zekerheid , beláchelijk slechte service !

    Beantwoorden

  14. renesmurf
    mrt 23, 2012 @ 23:27:22

    Ik keek vanavond naar Zembla en dat sloot hier wel een beetje bij op aan, dat ging dan over verzuimbedrijven en ze stellen mensen vragen die niet eens mogen.
    Ook van die externe tussenbedrijven die geld vangen.

    Rietepietz zegt;

    en helaas denken veel mensen niet zo goed na als er iemand voor de deur staat .Als je iemand binnen wilt laten moet je wél zeker weten dat hij/zij is gezonden door wie men beweert !Natuurlijk werkt ook deze constructie prijsverhogend ,dat is waar !

    Beantwoorden

  15. ram1955
    mrt 23, 2012 @ 22:46:28

    Zeer frustrerend.

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop in ieder geval dat er veel mensen gaan bellen óf de meteropnemer niet binnenlaten , dan zal er toch wel een belletje gaan rinkelen bij het eneco ,we kunnen toch niet rúiken bij welk bedrijf ze het meetwerk onderbrengen !

    Beantwoorden

  16. terrebel
    mrt 23, 2012 @ 22:37:03

    Lachen met die lui…Zo kregen wij iemand van de woningbouw aan de deur met de vraag of onze woningen binnenkort verbouwd zouden worden. Ik vroeg hem waarom hij dat als medewerker van de woningbouw niet wist. Tsja, dat wist hij zelf ook niet…Vreemde snoeshanen…

    Rietepietz zegt;

    Het is helaas zo dat je tegenwoordig niet meer zomaar kunt binnen laten .Hoe beter alles beveiligd wordt ,hoe i9nventiver kwaadwillen mensen worden in methodes om binnen te komen , ik doe voor niemand zomaar open en heb een geweldig raam in de deur waardoor ik wél contact kan hebben maar waar door het gietijzeren rooster niemand iets kan uithalen .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: