vorst op komst

 

Een koninklijk  blogster in de rand stad

zag  ’t weerbericht en dacht  “krijg nou wat ,

de  vorst is op til….

en als de vorst  wil …..

schaatsen  we scheef   tot  ik een kou vat “

                                    Photobucket

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus(depetvan)
    Jan 29, 2012 @ 18:07:15

    Ja Rietepietz, je moet je dichtader niet dicht laten slibben natuurlijk. Anders moet je naar de vaatchirurg om gedotterd te worden. 🙂
    Vanwege de voorspellingen heb ik maar weer eens voer opgehangen voor de vogeltjes.

    Rietepietz zegt;

    mijn dichtader wordt eigenlijk uitsluitend rond 5 december “gelucht” maar dit keer rolde er zómaar deze limmerick uit ,moet kunnen voor een keer 😉

    Beantwoorden

  2. Redstar
    Jan 29, 2012 @ 09:25:51

    Veel plezier. Ik hoop op dooi 😀 nu al 😛

    Rietepietz zegt;

    Ik wil éérst al die vorst wel eens zien , er wordt ons zo váák van alles beloofd !

    Beantwoorden

  3. Lind@
    Jan 28, 2012 @ 22:48:30

    Ik hoop dat hier de vaart nog even komt dicht te liggen.
    Mooie limerick.
    Fijne zondag.

    Rietepietz zegt;

    Dat zou wel héél leuk zijn hé ! Helaas zie je steeds minder natuurijs ,zélfs als het flink gevroren heeft .maar ik ga voor je duimen !

    Beantwoorden

  4. renesmurf
    Jan 28, 2012 @ 20:04:19

    We zullen het wel zien, en hoelang het stand houdt!

    Rietepietz zegt;

    Er zal wel weer harden geschreeuwd worden dan nodig is !

    Beantwoorden

  5. Ria
    Jan 28, 2012 @ 20:00:10

    Met recht een koninklijk stukje,
    groetjes,Ria

    Rietepietz zegt;

    Vorst verwelkom ik natuurlijk met open armen !

    Beantwoorden

  6. Suske
    Jan 28, 2012 @ 18:28:31

    daar begin ik niet aan
    niet bepaald één van mijn talenten.
    fijne avond Riet.

    Rietepietz zegt;

    Dat hoeft gelukkig ook niet , we hebben toch ieder zo onze eigen liefhebberijen ,dat maakt het loggen zo afwisselend !Ook jij een fijne avond !

    Beantwoorden

  7. Tham
    Jan 28, 2012 @ 12:37:34

    Gedichtendag?? Maar dan een limerick? Daar ben jij beter in dan ik.
    Oftewel ; ik kan het helemaal niet, dus doe ‘k ut maar gewoon Riet.
    (Zie je? Hier gaat het meteen als scheef… grrr)

    Riet die een scheve schaats gaat rijden, kan nooit goed gaan. Dus gebruik jij nu maar een slee ,dan kan Henk gewoon met je mee.
    Hou het roer nu maar recht ,dan komt het met de kou ook wel weer terecht.
    Met muts en een sjaal, geven we de wintersekou een warm onthaal.
    Erwtensoep met worst is nu een uitkomst kost.

    Rietepietz zegt;

    helemaal perongeluk was ik dus bijna actueel ,de gedichtendag was op 26 januari ( even opgezocht voor je ) M’n onderbewustzijn zal het wel ergens gelezen hebben en me richting limmerick gestuurd hebben 😉
    Mijn eerste schaatsen waren een paar krijgertjes ,een maat te klein ,loste ik op met een dubbelgevouwen zakdoek onder de hiel waardoor ik schuin in de schaatsschoen stond en meer ruimte had! 1 van de schaatsijzers stond ook nog scheef onder de schoen gemonteerd dus vertel me niéts over scheve schaatsen rijden 😉
    had best wel een aardige aanvulling op het logje “geweest kunnen zijn ”

    Beantwoorden

  8. marion
    Jan 28, 2012 @ 09:43:05

    Dtje te veel, sorry.
    Doei, doei.

    Rietepietz zegt;

    Je wilt niet wéten wat ik af en toe teveel en/of te weinig zet ,dan ben ik ff lekker bezig en zie het dan vaak telaat !Gelukkig snappen we meestal wel wat de bedoeling is maar…. ik heb hem voor je weggehaald !XXX

    Beantwoorden

  9. marion
    Jan 28, 2012 @ 09:16:34

    Een koninklijke blogster uit de randstad
    was het helemaal zat
    ze dacht, de winter is voorbij
    en was al helemaal blij,
    nu blijkt dat ze er vies naast zat.
    Lieve groetjes, Marion.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha , je bent een natuurtalentje , hártstikke leuk is tie !XXX

    Beantwoorden

  10. Marja
    Jan 28, 2012 @ 09:09:02

    Lekker laten rollen.

    Rietepietz zegt;

    zal wel glijden worden hoop ik ….al ga ik zelf zeker niet schaatsen , véél te bang om iets te breken als ongeoefende schaatsster !

    Beantwoorden

  11. powerpointgreetje
    Jan 28, 2012 @ 00:12:28

    je gaat goed Riet met rijmen, doe zo voort
    Erg leuk….

    Rietepietz zegt;

    Het is leuk om zo af en toe de “dichtader”even open te draaien al is het natuurlijk niet écht dichten!

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Jan 28, 2012 @ 00:09:53

    Riet, je hebt talent!
    Gr. J@n.

    Rietepietz zegt;

    Altijd leuk om een limmerick in elkaar te knutselen ,zo valt er buiten de Sinterklaastijd tóch iets te rijmen;-)

    Beantwoorden

  13. Hanny
    Jan 27, 2012 @ 22:43:48

    Ha, ga je op de dichttoer, of komt dat door gedichtendag.
    Leuk gevonden.
    Een heel fijn, winters weekend.

    Rietepietz zegt;

    eh…. ja natúúrlijk omdat het gedichtendag is 😉 Eerlijk gezegd had ik daar geen idee van,het rolde er gewoon toevallig uit !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

