oud & nieuw

Zelfs al heeft Rietepietz van de 12 maanden er maar 9 kunnen benutten om logjes te schrijven….  het jaar 2011 is omgevlógen !
Gelukkig heb ik vrijwel alle  trouwe lezers weer terug en voor de paar afhakers  zijn weer wat nieuwe lezers “ingestapt”.

Voor die nieuwe lezers was misschien de huidige titel   van m’n blog ,”van koninklijk tot knettergek” , wat raadselachtig maar  m’n “oude lezers” weten wel dat je Rietepietz zowel ( min of meer ) koninklijk als knettergek aan kunt treffen op foto of  film als dat in het verhaal van pas komt .
Natúúrlijk doe ik ook wel eens  normale dingen  , zo is het vandaag de hoogste tijd  om hier  net als iedereen ,  een nieuwjaarwens neer te zetten …

Allemaal een  gezellige jaarwisseling

 en een goed en gezond 2012

Beetje kaal vinden jullie ? Ja maar ik méén het heus hoor of eh…., zien  jullie het liever wat meer ” doordacht” …zoals de koningin het misschien zou doen……. áls ze iets met bloggen zou hebben dan hé !

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mrs. T.
    Dec 21, 2012 @ 20:20:43

    Oh dit filmpje is ook al geweldig!

    Rietepietz zegt ;

    Deze is vrij recent ,al op wordpress gemaakt , ach , van koninklijk tot knettergek is niet uit de lucht komen vallen 😉

    Beantwoorden

  2. Truus(depetvan)
    Jan 29, 2012 @ 21:41:27

    Ik heb wat woordjes kunnen (lip)lezen maar veel was het niet.
    Vrijheid van meningsuiting, meerdere keren u en 2012. Dat was het zo’n beetje.
    Ik wens je in ieder geval nog een heel plezierig (blog)jaar. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Weet je dat ik nog aan je gedácht heb toen ik de tekst maakte? Volgens mij heb ik hem niet bewaard .Ik had het inderdaad over dat men Uw koningin de vrijheid van meningsuiting wilde beletten en haar drie maanden verbannen had of zoiets .
    dat ik een gastvrij asiel bij wordpress aangeboden had gekregen en ik moedig iedereen aan om liefde en geluk te delen met henh die dat kunnen gebruiken ….ongeveer !

    Beantwoorden

  3. reismeermin
    Jan 08, 2012 @ 11:30:41

    Nou ik blijf delen hoor. Mijn jaar is nu zeker goed begonnen, schitterend filmpje ;-)) Op een prachtig 2012!

    Rietepietz zegt;

    Ik weet dat bloggers vrijwel zoner uitzondering bij de “delers” horen dus het gaat zéker een goed logjaar worden !

    Beantwoorden

  4. leidseglibber
    Jan 01, 2012 @ 22:54:54

    Allereerst de beste wensen voor 2012 en wat heb ik weer genoten van de toespraak van onze weblog Koningin.
    Hij was weer grandioos Riet.

    Rietepietz zegt;

    dankjewel voor de beste wensen en ik weet natuurlijk zéker dat de echte Trix een stuk minder lol heeft tijdens haar toespraken 😉

    Beantwoorden

  5. vlinder
    Jan 01, 2012 @ 21:25:09

      Zo is het he Rietz;))))) xxx

      Rietepietz zegt;

      Gewoon van Genieten !

    Beantwoorden

  6. vlinder
    Jan 01, 2012 @ 16:04:59

    Wensen voor jou en Henk een mooi liefdevol en gezond 2012~
    met liefs van ons….;)

    Rietepietz zegt;

    ja en nú voor het echie hé !We gaan er weer een mooi blogjaar van maken ,met de liefde zit het bij jullie ,net als bij ons , wel goed XX

    Beantwoorden

  7. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 01, 2012 @ 14:16:15

    Wij Hulken benoemen u heden tot WEBLOGKONIGIN !

    Wijn wenschen uwe hoogheid dan ook de allerbeste wenschen.

    Rietepietz zegt;

    Het verheugd ons bijzonder ook een hartelijke Hulk onder onze “onderdanen”aan te treffen .Uw goede wensen hebben ons getroffen 😉

    Beantwoorden

  8. Albert y Mara fotolog
    Jan 01, 2012 @ 02:22:50

    Ik kom je even een voorspoedig en gezond 2012 toewensen samen met Henk.
    Het geluidsbestand is helaas niet af te draaien op mijn iPad. Ik ben er van uitgegaan dat je toespraak wijze woorden bevat.
    Groetjes
    Mara

    Rietepietz zegt;

    Je kent me hé , 😉 Dankjewel voor je goede wensen , we gaan er natuurlijk ook dit jaar het beste van maken !

    Beantwoorden

  9. color
    Dec 31, 2011 @ 20:34:49

    Ik zal uw wijze woorden meenemen in het komend jaar.
    Heel veel geluk, en bovenal gezondheid voor 2012 gewenst.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor je goede wensen dié ga ik meenemen het nieuwe jaar in !

    Beantwoorden

  10. Aukje
    Dec 31, 2011 @ 16:59:20

    Die stem:)

    Rietepietz!!!
    Tot volgend jaar.
    Fijne jaarwisseling.

    Rietepietz zegt;

    Graag tot volgend jaar ja !
    Eerstvolgende keer als ik wéér toevallig voor jouw balie verschijn zal ik met m’n Trix stem praten 😉

    Beantwoorden

  11. Gisella
    Dec 31, 2011 @ 16:52:40

    Majesteit ik wens u en de uwe ook een hele fijne avond toe en voor het aankomende jaar heel veel liefde, gezondheid en geluk en dat we u nog heel lang mogen lezen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dank voor de goede wensen en natuurlijk zal mijn alterego wel weer zorgen voor een heleboel logjes .Als het zou kunnen zou ik natuurlijk alle geluk en liefde die we hier ontvangen delen met je,je kunt het goed gebruiken in je “drukbollen” gezin !Veel geluk in het nieuwe huis dat je al snel kunt gaan inrichten ,als dát geen goed begin is !

    Beantwoorden

  12. Geronimo
    Dec 31, 2011 @ 15:47:03

    Ha ha, je wordt er states professioneler in he. Nog ff dan vraagt de queen je als stand-in. En wat zag je er bovendien chique uit. Maak er vanavond met Henk een heerlijke avond van. En alle goeds voor 2012.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben gewoon te bescheiden om te vermelden hoe vaak ze me al gevraagd heeft in te vallen 😉 Kleren maken niet alleen de man maar dus duidelijk óók de vrouw al moet ik zeggen dat Trix voor de prijs van deze bloes misschien slechts knoopje zalkunnen bekostigen 😉

    Beantwoorden

  13. Astrid
    Dec 31, 2011 @ 15:20:19

    HA HA HA dank u wel Majesteit, ik voel me zeer vereerd met uw aanbod.

    Rietepietz zegt;

    Wie wéét wat er nog kan gebeuren bij de “lintjesregen” 😉

    Beantwoorden

  14. Astrid
    Dec 31, 2011 @ 14:21:25

    Hare majesteit de Webkoningin

    Al stroomt er geen blauw bloed door uw aderen…… (wees blij toe)
    U heeft het in uw toespraak goed weten te benaderen.
    Het Web-log bracht opeens veel ergernis met zich mee
    maar gelukkig bent u nu wel weer tevree.
    Op WordPress schrijft u weer uw fijne logjes
    en dat zijn om de wiede weerga geen gedrochtjes.
    Het was weer fijn om uw toespraak aan te horen
    en dan die opmaak en aankleding die konden mij echt bekoren.
    Dan nog bijna het allerleste
    ik wens U en uw gemaal het ALLERBESTE !

    Hoera, hoera, hoera …niemand doet dit Rietepietz na.

    Rietepietz zegt;

    *knikt wederom minzaam met het hoofd in de richting van een onderdaan*
    Wij danken U voor deze ode aan Uw koningin ,pure poëzie die doet vermoeden dat U gerelateerd bent aan de heileige Sint Nicolaas . Zo de post van hofdichter ooit vrij komt zou ik U die gaarne aanbieden …whahahaha , we zijn weer lekker op dreef hé!
    Maar zonder dollen , het is reuze leuk om te doen en veel makkelijker dan als je “eigen ik” ( zoals ik jou zag doen ) voor de camera gaan zitten daar is écht moed voor nodig hoor !

    Beantwoorden

  15. rietje
    Dec 31, 2011 @ 09:46:39

    lieve Riet, wat heb je dit weer prachtig gezegd! en wat zie je er mooi uit, ’n echte koningin van weblogland! hele knusse jaarwisseling en in 2012 vooral ’n goede gezondheid en knusse momenten met allen die bij je horen! liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;;
    Dankjewel ,ik begin me al bijna koninklijk te vóelen bij al deze mooie reacties ,als de échte koningin zou bloggen zou ze vást meer "één met het volk worden " 😉

    Beantwoorden

  16. Redstar
    Dec 31, 2011 @ 08:57:01

    IK vind je toespraak geweldig. Dat web-log daar ook even naar zal luisteren 😀
    Ik denk dat de overstap naar deze dienst een slimme was. Ik reageer bij wat web-loggers, en ondervind niets dan problemen tijdens het reageren. Ik denk anderen ook.

    Rietepietz zegt;;
    Weblog snapt zélf nog steeds niet dat men de plank mis sloeg en doet gewoon nog stééds ( zoals vanaf het bein migratie) alsof alles "op een kleinigheid na " in orde is .Ik heb in mijn linkenlijstje één blogger die dapper genoeg was om op weblog door te gaan ,het is met tot nu toe precies 2 x gelukt een reactie te plaatsen alle andere keren gaf ik het op na 5 pogingen ……

    Beantwoorden

  17. inge
    Dec 31, 2011 @ 07:59:44

    Geachte Majesteit, wat kleurt uw ring geweldig bij de kerstster:)
    Dat u in het komende jaar maar veel liefde mag ontvangen
    xi
    Rietepietz zegt;;
    Ik wil natuurlijk niét onderdoen voor Trix die óók een flinke ring droeg aan haar over elkaar gelegde handen in de kerstboodschap 😉
    Als we nét zoveel liefde mogen ontvangen als in 2011 komen we zéker niet tekort ,we hebben dan ruim genoeg om te kunnen delen XXX

    Beantwoorden

  18. renesmurf
    Dec 31, 2011 @ 00:50:09

    ja, een heel helder verhaal!
    Maar he, dat boompje op de achtergrond, dat doet het hem, die is mooi!

    Rietepietz zegt;
    Ja dat boompje móest op de achtergron , in take 3 en 4 ging dat fout en zat mijn hoofd ervoor bij take 1,2,5,t/m 9 gingen weer andere dingen mis waarna het lastiger werd de camera stil te houden omdat we zo moesten lachen .

    Beantwoorden

  19. Zus
    Dec 30, 2011 @ 23:27:18

    Majesteit Marietepietz,
    Wat een stichtelijke woorden heeft u gesproken.
    Ik zat met ontroering te luisteren. U zo gewéldig uw koninklijke bloese.
    Ik wens u en de uwen een goed en gezond 2012.
    Dat al uw wensen uit mogen komen wenst uw bewonderaar..Zus

    Rietepietz zegt;

    * neigt héél minzaam het hoofd richting bewonderaar en zegt* dank voor deze lieve woorden onderdaan ….. whahahaha ! Het is zó leuk om te doen en het is zo grappig dat dan altijd alles me op het juiste moment te binnen schiet .
    Heowel ik natuurlijk wel een beetje de draak steek met Trix meen ik toch heus dat we alle goede dingen moeten delen en bovendien in elkaars verdriet moeten delen .Het lijkt echter zo snel overdreven als je het “in je gewone doen “zegt en dan is deze koninklijke verstoppartij zeer welkom.

    Beantwoorden

  20. marion
    Dec 30, 2011 @ 22:38:48

    Majesteit, bedankt voor de mooie toespraak.
    Riet, je was weer geweldig en wat staat die blouse prachtig, het hele plaatje is trouwens heel koninklijk.
    Slaap ze voor straks, groetjes, Marion. xxx

    Rietepietz zegt;

    Joh, nog éven en ik ga denken dat er toch stiekem wat blauw bloed door de aderen stroomt 😉 maar ja , dan zie ik dat ik zélf de boodschappen moet doen …….whahaha , de bloes is precies wat ik al een tijdje zocht voor bij dat pakje , nu vond ik hem dus precies op het juiste moment en niet eens duur !
    fijne dag en blijf binnen hoor met al dat geknal XXX

    Beantwoorden

  21. powerpointgreetje
    Dec 30, 2011 @ 21:48:57

    Heeey Riet,
    wat heb je dit perfekt gedaan zeg en wat zie je er goed uit meid,
    complimentje voor alles. dit had ik niet gekund.
    Fijne avond verder met liefs,
    Greetje
    Rietepietz zegt;

    Ik zit hier op slag te blozen van het compliment, dankjewel !
    Gelukkig hebben we allemaal weer nét even andere dingen waar we leuk mee uit de voeten kunnen ,wel zo afwisselend in logland , zo bewonder ik jouw PPS jes heel erg , dat kan ik dan weer niet 😉

    Beantwoorden

  22. vlinder
    Dec 30, 2011 @ 20:47:01

    Wil allereerst zeggen..wat zie je er prachtig mooi uit joh!
    En je toespraak was welbespraakt en weer schitterend leuk gedaan haha;))
    natuurlijk wensen wij ook jou en Henk een fijne jaarwisseling en een prachtig mooi liefdevol en gezond 2012!
    Liefs van ons…;)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor het compliment ,ik had heel toevallig een nieuw bloesje gekocht dat héél “Trix gevoelig” bleek 😉 Die welbespraaktheid hapert dan natuurlijk wel tig keer maar dat mag de pret niet drukken ,integendeel ,we hebben weer in een deuk gelegen !

    Beantwoorden

  23. baasbraal
    Dec 30, 2011 @ 20:41:25

    Wij, Baasbraal, voelen ons zeer opgebouwd door de toespraak van uwe Majesteit.
    Wij kunnen wat voorspoed, warmte en geluk zeer goed gebruiken, maar wij kunnen zich niet voorstellen dat er zich ook maar iemand in uw Konnikrijk bevindt (of het onze) die daar niet zijn voordeel mee zou kunnen doen. Verder wensen Wij U alles wat U ons heeft gewenst.

    Rietepietz zegt;

    U heeft een helder oog de U omringende samenleving en moet een zegen voor uw omgeving zijn want natuurlijk heeft U gelijk , een ieder kan op z’n tijd wel war warme medemenselijkheid gebruiken >
    Nu daal ik even van de troon af om je te bedanken voor je leuke reactie want ik zie geen site gelinkt om je een tegenbezoekje te brengen .

    Beantwoorden

  24. Marja
    Dec 30, 2011 @ 19:30:18

    Een waarlijk koninklijke speech. Ik bewonder je moed om zo in beeld te komen. Dit rammetje zou van de zenuwen geen woord meer kunnen uitbrengen.
    Ik wens je een gezond en liefdevol 2012, waarin je kunt bloggen zonder asielzoekersvergunning.

    Rietepietz zegt;

    Dat valt réuz mee hoor , het hóeft immers niet , als het mislukt weet niemand er iets vanaf;-) Maar juist dát het fout gaat is altijd lachen ,Henk hoefde de camera “maar” 9 x stil te zetten omdat ik me versprak ,in de lach schoot ,op m’n neus zat te kriebelen enz……. altijd gróte lol dit soort dingen knutselen en hoe gekker hoe makkelijker !Vooral als het een geimproviseerde verkleedpartij kan worden .
    [video src="http://s148.photobucket.com/albums/s13/rimpelrat/?action=view&current=rede4.mp4" /]

    Beantwoorden

  25. joke
    Dec 30, 2011 @ 19:27:15

    Majesteit had mijn volle aandacht. Ik wens ook haar en de hare een goede gezondheid en voorspoed in het komende jaar.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    * majesteit neigt beminnelijk het het hoofd* heel veel dank voor Uw mooie woorden ….whahahaha !

    Beantwoorden

  26. J@n.
    Dec 30, 2011 @ 18:56:49

    Rietepietz, je hebt het weer perfect voor elkaar.
    Die beste wensen geef ik jou ook!
    Trouwens, we kunnen weer helemaal terugkomen bij ‘weblog zonder streepje’ als we dat willen en ik ben er al wat wezen kijken.
    http://vergeetet.weblog.nl/
    Gr. J@n.

    Rietepietz zegt;

    Dat wist ik ja , ik heb er zelfs een logje opgezet al werkt het allemaal nog steeds niet foutloos en missen er nog steeds foto’s en filmpjes .Ik blijf het log er voorlopig naast houden totdat alles compleet is maar over teruggaan denk ik toch niet .Het mailtje dat ik erover ontving bracht geen nieuws ,er stonden dezelfde dingen in als drie maanden geleden .
    P.S. Ik probeerde een reactie achter te laten op je weblog ….. niet gelukt natuurlijk, zucht…….

    Beantwoorden

  27. Terrebel
    Dec 30, 2011 @ 18:38:09

    Dank voor je ongetwijfeld wijze ende waarachtige woorden. Kon het geluidsbestand helaas niet openen…Veel plezier in 2012!

    Rietepietz zegt;

    Jammer , het zou je aan spreken dat ik vraag om voorspoed warmte en geluk te delen met hen die dat goed kunnen gebruiken …. maar daar heb jij het zelf eigenlijk al zo vaak over dat ik je daar niet toe hoef aan tesporen denk ik zo 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

