haat/liefde verhouding

Als halfdigibeet heb je uiteraard een haat/liefde verhouding met álles dat met internet te maken heeft .
In rustige tijden leer ik daarmee leven maar helaas ….. de rustige tijden worden  steeds korter want, attelenooien wat gáát de techniek hard !

Dat háát ik wanneer ik (zoals nu ) een nieuwe site op poten moet zetten ,ik zoek me  wezenloos hoe ik mijn filmpjes kan plaatsen . Wordpres ondersteunt  blijkbaar de “real quick player ” niet en ik open  nou juist altijd m’n filmpjes dáárin ,waarna ik ze via  Photobucket albums kan  plaatsen .
Ik kom op dit moment niet verder dan dat er een link verschijnt waarmee het filmpje bekeken kan worden ( dat hoop ik althans ) maar een link op je logje is eigenlijk toch een beetje zwakte bod .
Niet dat het filmje nou zo geweldig is o nee… ,de kwaliteit is zelfs ronduit slecht maar dat heeft een reden .Maar tot zover de haat want……..

Natuurlijk loop ik óver van liefde  voor de digitale vooruitgang zodra zoonlief  ,via skype, vanuit  de USA   zó onze huiskamer in lijkt te stappen  .
Zowel beeld als geluid zijn de laatste 5 jaar giganties verbeterd en met zo’n laptop kun je nu het hele huis door wanneer we dat willen .
Deze week gingen we zelfs nóg een stap verder ,”we reden mee” met Ruud toen hij naar z’n werk in Bostom reed ,een wel héél bijzondere ervaring om  via Ruud’s telefoon eigenlijk in de passagiersstoel te zitten .

De kwaliteit van de skype  sessie via zijn telefoon was uiteraard wat minder en niet scherp genoeg om op volledig scherm te kijken , maar nog maar 5  jaar geleden was de vaste webcam zeker niet beter ,kon ook niet beeldvullend en het geluid was destijds ook niet om over naar huis te schrijven ‘.
Het helpt natuurlijk óók niet dat ik met de camera op de laptop filmde ,( dat het beeldscherm best smerig was ga ik natuurlijk niet vertellen )

Al met al was het behoorlijk echt , zodra ik remlichten bij een voorganger op zag lichten móest ik gewoon even waarschuwen , je wilt toch niet live meemaken dat Ruud z’n auto  aan barrels rijdt omdat het gesprek te veel afleidt !
We passeren div. tolpoorten , de  Berklee universiteit  waarin een wereldberoemd  concervatorium gevestigd is, en nog wat andere dingen voor zover Ruud dat veilig aan kan wijzen  .
Tja op déze manier zit ik de rit van anderhalf makkelijk uit ,de tijd vliegt voorbij terwijl ik normaal na drie kwartier al zit te draaien “of we er nou nóg niet zijn” !

Oke een slecht filmpje dus, maar om uit te zoeken hoe ik filmjes hier zichtbaar kan maken maakt dat niet uit .
Met een beetje geluk kan ik de Photo Bucket link van het filmpje aan een foto koppelen , dan lijkt het nét of ik echt iets kan toch?

update november 2016 ondertussen plaats ik filmpjes via you tube en is er iets van verbetering mogelijk.

richting Boston

36 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Nov 16, 2011 @ 15:51:04

    Het is gewoon een kwestie van wennen al dat gepruts met een nieuwe blogaanbieder. Alles beter dan een na drie maanden nog niet goed werkend blog van de ons bekende amateurs….. In ieder geval zijn we weer in staat om ook bij jou mee te kijken en te lezen en dat maakt de donkere dagen die voor ons liggen toch weer een stukje warmer en aangenamer…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 16, 2011 @ 16:38:01

      Ja klopt ,het was afzien en ook hier hebb ik nog wel wat problemeempjes die ik nog onder de knie moet krijgen óf naar m’n hand wil zetten .
      Promt kreeg ik gisteren van weblog een inlogcode ( die nog werkt óók) .het stelde me in staat die afschuwelijk achtergrond weg te halen én een verwijzing hierheen te zetten .Nu maar afwachten of de ruim 800 oude logjes ooit nog terug geplaatst worden ……

      Beantwoorden

  2. rietje
    Nov 15, 2011 @ 19:09:39

    hai Riet, wat leuk steeds jouw koppie bij de reacties! ik krijg ook steeds van weblog mailtjes, maar heb verteld dat ik wil stoppen……ben heel benieuwd hoe alles afloopt……fijne week verders, liefs riet(je)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 15, 2011 @ 20:21:16

      Ik kan sinds vandaag wél inloggen en heb daarvan gebruik gemaakt om naar deze wordpress site te verwijzen . Je kunt wél zien dat weblog nu deel uit maakt van wordpress , het dahsboard ziet er vergelijkbaar uit al is alles helaas in het Engels ,ook dát is niet volgens afspraak .

      Beantwoorden

  3. Melody
    Nov 15, 2011 @ 10:59:39

    Oef en dan klaag ik dat mijn kind in Breda woont? Ik zwijg al hoor, zeg al niks meer 😉
    Ik heb met plezier, tussen de vlekken op je beeldscherm door dan *grinnik*, naar je filmpje gekeken…

    En ja ach, liefde haat hoort nu eenmaal bij elkaar toch? Het ene kan je niet (h)erkennen als je het andere niet kent…

    Fijne dag hoor, muzikale groeten uit een mistig noord-Nederland ♫ Mel☺dy ♫

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 15, 2011 @ 15:36:35

      Breda is ( voor mij althans) óók een pesteind rijden ( ik háát lange ritten ) maar inderdaad toch een stuk béter bereikbaar dan de USA ,in het bijzonder als je ook al niet wilt vliegen 😉
      Het tijdverschil is dan óók nog iets dat het lastig maakt + dat Amerikanen maar héél weinig vakantiedagen en/of vrije tijd hebben . Skype is dus een grote zegen voor ons en maakt alle internet ellende die ik soms tegenkom tóch de moeite waard .

      Beantwoorden

  4. rietepietz
    Nov 15, 2011 @ 08:11:27

    TagrijnVertel mij wat ….#*#* ,en juist dáárom had ik me voorgenomen er niét meer aan te beginnen ! Toch ben ik dan weer streber genoeg om áls ik me ertoe gezet heb er ook uit te willen halen wat erin zit .Ergens héél diep in m’n hart zou ik wel eens een html cursus willen doen want het bést grappig hoe dat soort dingen werken …… hoe bedoel je “tegenstrijdigheid Uw naam is Rietepietz ” ! Gelukkig ben ik dan toch weer te laks om er werk van te maken 😉

    Beantwoorden

  5. Boerin zonder Naam/Blogzondernaam/Interneppers
    Nov 15, 2011 @ 04:50:04

    Zover bij ons bekend ondersteund wordpress alleen Youtube-filmpjes….
    Wil je een filmpje laten zien, wordt het dus eerst uploaden op Youtube.
    Een HTML-code gebruiken van een andere filmondersteuner werkt niet…..
    Ervaring!!!….. Dan wordt de code zichtbaar in de tekst en door de code aan tikken kun je dan hetn filmpje zien. Een optie is dan de filmcode met een leuke foto of plaatje te ondersteunen en de mensen zelf het filmpje te laten openen….

    succes!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 15, 2011 @ 08:16:25

      Dat had ik al ontdekt ja en dat is dus ook een optie al is wat ik nu gedaan heb vergelijkbaar .Tja , de centjes moeten natuurlijk érgens vadaan komen en géén reclame op de gratis blog maakt veel goed wat mij betreft .

      Beantwoorden

  6. tagrijn
    Nov 15, 2011 @ 01:15:53

    Ik heb nog nooit een filmpje op mijn weblog geplaatst, dus ik kan er niets zinnigs over zeggen. In ieder geval vind ik het echt top dat je dit voor elkaar hebt gekregen. Het is echt nog even wennen op WordPress. Begrijp nog steeds niet waarom het centreren van foto’s bij de ene foto wel en bij de andere niet werkt als je ‘centreren’ in de editor aanklikt. Doe het dan maar in HTML met code alignementcode. Ook jammer dat je allewrlei truc moet uithalen om tusenkopjes in kleur te krijgen, want die optie heb je hier niet. Of ik kijk er overheen.
    Maar jouw blog wordt in ieder geval steeds mooierderder.

    Volgens mij heb ik de tegenreactie voor jou op de verkeerde plek gezet Tagrijn ,iets meer naar boven .

    Beantwoorden

  7. Marian Koning
    Nov 14, 2011 @ 19:56:24

    wordpress sucks met filmpjes, serieus, alleen betaalde versie. ik heb zelf vimeo, bevalt me erg goed. maar je kunt op you tube aanvinken dat alleen mensen die het linkje hebben van je filmpje (dus het op je website zien) toegang hebben tot jouw filmpje, dan staat het dus niet in het openbare gedeelte . Man ik zag wel scheel van de spam op de site waarnaar je verwees. Niet goed.

    Anyway, als je wilt mag je mn muizenlink tzt (of nu) wel vervangen door mijn oude huis tuin en keukenblog http://toenikvanmorgenwakkerwerd.wordpress.com/ , als ik u niet ontrief natuurlijk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 20:07:23

      Wat raar ,ik gebruik al jaren Photo bucket en heb eigenlijk zélde spam .Ik hoop dat iedereen die daar ook last van heeft dat even wil melden ,dan moet ik iets anders verzinnen . ( onnodig te zeggen dat ik daar nóóit ergens op klik natuurlijk )
      ja natúúrlijk wil je nu omgelinkt worden …..zucht …zo gaat het nou áltijd bij jou , ik laat uit pure gemakszucht de oude link staan en klik braaf door naar waar je op dát moment “thuis bent ” zodrá ik iets moet reorganiseren ( zoals nu ) verander ik dat en op het moment dat ik hier trots zit te wezen dat ik het maar weer geflikt heb……….ga jij weer nét iets anders doen whahahahahaha ! maar eh “dat doe ik toch ff “

      Beantwoorden

  8. Trackback: Invalshoek 17: Liefde – > verraad | reismeermin
  9. Min
    Nov 14, 2011 @ 15:18:55

    Ja ze is er weeeeer!!! En je berichtje kwam bij mij bij de spam terecht..
    Het is toch wat hé..
    Joh je wil niet weten hoe omslachtig ik nu mijn favoriete loggers bezoek…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 16:34:45

      Ik ben wél blijven reageren bij wie niet bij weblog blogt dus ik snap wat je bedoelt , ik had een enkeleing ij m’n favo’s en kon van de één naar de ander hoppen door de linkjes .Ik ben blij dat ik nu m’n eigen linkenrijtje weer heb zodat ik dat weer als vanouds af kan gaan .

      Beantwoorden

  10. gisella
    Nov 14, 2011 @ 11:14:30

    Heerlijk he dat het via Skype kan 🙂 zo ver weg en toch dichtbij. Tja filmpjes daar heb ik ook nog geen kaas van gegeten. Kan je daarbij echt niet helpen.
    Maar je komt er wel met behulp van een van je volgers:-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 14:36:18

      Ik ben niet eens ontevreden zoals het er nu staat , omdat ik nog wel eens “gekke”filmpjes heb is het wel leuk ze nog even achter een foto of plaatje te verstoppen .Het scheelt ook met de site laden ,met een filmpje duurt dat toch meestal wat langer .Misschien zoek ik wel helemaal niet verder meer 😉

      Beantwoorden

  11. Jeroen
    Nov 14, 2011 @ 10:49:03

    Het opnieuw alles uit moeten zoeken was voor mij reden om voor “de Belg” te kiezen. Alles is daar zo kinderlijk eenvoudig. En bovendien meer mogelijkheden dan bij weblog (aanklikbare foto’s, van te voren programmeerbare logjes). Althans, bij Weblog kan dat alleen tegen betaling. Natuurlijk heeft het, zo als bij elke hoost, ook wat minpuntjes. Maar die vallen in het niet bij de voordelen.

    Gaaf dat je virtueel mee mocht rijden met Ruud. Bijzondere ervaring!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 14:33:03

      Bij wordpress is inderdaad zelfs lang niet alles in het Nederlands om maar iets te noemen ,dat is wel lastig ,maar doordat mijn “space” ook moest verhuizen naar wordpress ( wat niet gelukt is ) had ik er blijkbaar wél al een profiel gemaakt en daar ben ik toen maar op doorgegaan .Er is overal wel iéts dat niet prettig werkt ,ook hier zie ik wel dingen die ik liever anders zou zien .Maar het grootste pluspunt is wel dat er (voor zolang het duurt) géén reclame meeloopt ,zelfs niet in de gratis versie .

      Beantwoorden

  12. J@n.
    Nov 14, 2011 @ 10:34:31

    Je kan het redelijk volgen Riet, zo leren we de weg daar ook nog kennen 😉
    Wat je filmpjes betreft, die moet je dan misschien op YouTube kunnen zetten, die geeft hier geen problemen hier, heb ik ondervonden.
    http://vergeetet.wordpress.com/
    Gr. J@n.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 13:17:18

      Klopt J@n ,you tube kan inderdaad maar ik wil jullie niet met een ww op gaan zadelen en openbaar zetten vind ik niks , er zitten zóveel mensen urenlang alleen maar you tube filmpjes te zoeken dat ik ze liever in Photo Bucket blijf zetten ,daar zoekt nooit iemand zomaar !

      Beantwoorden

      • J@n.
        Nov 14, 2011 @ 14:12:34

        Wat Terrebel schrijft klopt allemaal Riet en je kan daar echt je filmpjes afschermen zodat jij en degene die je toestemming geeft, de filmpjes kunnen bekijken.

        Beantwoorden

  13. Redstar
    Nov 14, 2011 @ 07:16:09

    Voor de filmjes kun je diverse plug-ins vinden op de site van WordPress. Welke je nodig hebt weet ik 1,2,3, niet te zeggen. JE zou dat even moeten proberen.
    http://wordpress.org/extend/plugins/
    Je komt er vast uit 🙂 Zo niet, trek maar aan de bel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 08:05:50

      Kijk dát is het betere werk , de site waar wordpress zélf naar verwijst is een “koopsite ” .Ik ga hier zeker even rondneuzen om te zien of ik er wijs uit kan worden en fijn dat ik eventueel aan mag kloppen .
      Ondertussen kan ik me eigenlijk al goed behelpen zoals ik het hier nu gedaan heb en heb ik er dan weer lol in dat ik er zélf uitgekomen ben al is het dan met een omweg ,want hulp vragen doe ik pas in een noodgeval .

      Beantwoorden

  14. Hanny
    Nov 14, 2011 @ 00:21:57

    Heel bijzonder om met je zoon mee te rijden aan de andere kant van de oceaan!
    Heel bijzonder dat je het voor elkaar hebt gekregen om het filmpje aan ons te tonen met behulp van een foto! Je wordt een internetgenie. hahaha

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 07:59:37

      Het is een héél aparte sensatie , hij schakelde te telefoon in toen Sebastian bij school afgezet werd ook zoiets ongelofelijks ….”dag Sebastian ,have a nice day ” alsof je er naast staat !

      Beantwoorden

  15. renesmurf
    Nov 13, 2011 @ 23:54:17

    ja, uiteindelijk krijg je alles vast wel weer onder de knie.
    Maar ik vind veranderingen ook uitermate irritant.
    je went je dingen aan en dan moet het allemaal weer anders.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 07:56:23

      Inderdaad , hóógst irritant en het duurt ook steeds lánger eer ik me over zo’n verandering heen kan zetten ,logisch , ik ben geen 30 meer en dit soort gedoe vréét energie !

      Beantwoorden

  16. leidseglibber
    Nov 13, 2011 @ 21:59:44

    Je kan inderdaad je filmpjes via you tube op je site zetten en ze toch prive houden.
    En dat prutsen is toch juist zo leuk Riet dat kunnen we aan jou wel overlaten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 14, 2011 @ 07:54:31

      Achteraf gezien vind ik dit inderdaad mooier dan zo’n filmvenstertje maar zodra je af wilt spelen is de Photobucketongeving natuurlijk flut .
      Grappig dat jij toevallig in een logje óók dit conservatotium noemde ,dat zou me nóóit opgevallen zijn als ik “dit ritje”niet gemaakt had 😉

      Beantwoorden

  17. Suske
    Nov 13, 2011 @ 21:42:53

    filmpjes op youtube kan je ook privé maken zodat alleen jij bepaalt wie ze kan zien.
    Zo kan je ze ook nog op de blog hier plaatsen.
    En over het aantal hits daar moet je je geen zorgen maken.
    Veel meer dan pakweg 30 keer worden mijn films niet bekeken.
    Behalve deze dan op mijn vorig account
    maar het had zijn reden zoals je zelf kunt zien

    groetjes.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 13, 2011 @ 21:51:09

      Whahaha , dat is een enigszins “pijnlijk “filmpje !
      Ik weet dat je you tupe wel afkunt schermen maar dan zit je weer met gedoe van een ww .Deze oplossing vind ik ook wel te doen en heeft soms zelfs wel het voordeel dat het filmpje niet al “weggegeven wordt “doordat er een foto voorstaat .Kan leuk zijn om de lezers op het verkeerde been te zetten .Bovendien heeft het filmpje zo waarschijnlijk minder invloed op de laadsnelheid van de site .Zo heeft ieder nadeel toch z;n voordeel !

      Beantwoorden

  18. marion
    Nov 13, 2011 @ 20:10:13

    Het is dus linke soep, maar gekheid, het is toch leuk om met je zoon mee te rijden, jammer van het slechte beeld maar volgende keer misschien beter. Misschien kan ik met Loek ook wel eens op pad, ik ga het vragen.
    Fijne avond, Marion. xxx

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 13, 2011 @ 20:27:46

      Als hij een moderne telefoon heeft , dus waar je ook mee kunt internetten ,zou het in principe moeten kunnen .Het was onwijs leuk en zo wonderlijk ! In werkelijkheid was het beeld best om aan te zien hoor ,je moet niet vergeten dat ik het met een simpele camera van een vies beeldscherm gefilmd heb .
      truste voor straks xxx

      Beantwoorden

  19. Terrebel
    Nov 13, 2011 @ 19:43:44

    Wat een geweldige ervaring lijkt me dat, Riet! Ik zag ook meteen weer het glunderende gezicht van m’n moeder voor me toen wij voor haar (76ste!) verjaardag Skype hadden geïntalleerd en zij voor het eerst in 30 jaar haar broer in Canada weer zag..Een heerlijk moment! Via het link-plaatje is je filmpje goed te zien hoor…prima gedaan!

    Tip: heb je al’ns geprobeerd om een filmpje op YouTube te plaatse? De code die je dan krijgt kun je zó (via knippen/plakken) in je blog zetten. Erg handig vind ik zelf. Maar ik gebruik Blogger en misschien dat’t met WordPress anders werkt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 13, 2011 @ 20:29:09

      Ik kan me de gevoelens van je moeder hélemaal voorstellen ,wat práchtig dat je dát voor je moeder mogelijk gemaakt hebt .Ook wij genieten reuze van bijv.een piano spelende kleinzoon en zoveel andere dingen die het internet mogelijk maakt . Op mijn oude weblog heb ik menig logje gemaakt over de grappen die we via skipe met de kleinzoon uithaalde toen hij nog wat kleiner was .
      Ik ben bang dat filmpjes op een andere manier niet gaat lukken maar oke , ook zo kan ik ze plaatsen en dat is hoofdzaak.

      Ik had inderdaad een you-tube account aan kunnen maken( dat wordt ondersteund) maar dan moet ik met WW gaan werken want op youtube wordt heel actief gezocht naar van alles en nog wat ,daar wil ik toch liever mijn meestal nogal prive filmjesniet tussen hebben .
      In het verleden zette ik nog wel eens filmpjes neer waarin ik min of meer gestoord
      aan de gang was …die wil je natuurlijk niet met 30453.048 hits hebben

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

