eindelijk…

Zal je áltijd zien , zit ik hier pás nog te zeuren dat de zon verstek laat gaan en wat zag ik vanmiddag…? Precies …de zon !
Wél een beetje vreemd , we liepen immers in het overdekte deel van een winkelcentrum !
Géén zon dus ,maar wat het dan wél was weet ik eigenlijk nóg niet !

zonnetje1Oke … duidelijk feest in het winkelcentrum en waar het allemaal om gaat maakt dan helemaal niet uit, áls ge maar leut hebt toch?
En dat had deze groep die zich te pletter trommelde en dit grote “ding ” met zich meevoerden !

Of ze dik of dun zijn (een grote trommel vraagt nou eenmaal iets méér dan een kleintje, snap dat dan) ze rammen even fanatiek met de stokken op het vel !
zonnetje2

De  bewegende grote figuur met het zonnehoofd lijkt boven de groep te zweven maar natuurlijk komt daar wel iets meer voor kijken blijkt als de groep swingend voorbij trekt .De grote groene figuur maakt het één van de leden van de groep behoorlijk lastig !

zonnetje3
Al met al is de stemming  reuze  gezellig, ook  ik kan dat soort opzwepende drumbands niet weerstaan en merk dat ik vanzelf op de maat mee sta te deinen …. zal de oermens in ons wel zijn die de ,tot diep in de buik doordreunende , klanken in beweging wil vertalen   ……Padada doempa doempa doempa doempa doem padada doempadoem …….

15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Hanny
    Aug 23, 2011 @ 00:50:12

    Ik dacht eerst dat ze reclame maakten voor het een of andere drankje, waarvan de naam op de trommels stond. Dat is ook wel een drankje, bleek na enig speurwerk op internet, maar ook de naam van een Sambashowgroep. Toen ik op hun site kwam, zag ik dat ze ter ere van het Caribean Festival optraden in Zoetermeer. Lekker ritmisch. Daar ga je inderdaad van meedeinen.

    @ Hanny
    Tja , ik had natuurlijk zélf wel even op kunnen zoeken waar het om ging … helaas denk ik daar dan weer niet aan 😉
    Ondertussen had ik inderdaad al van dochterlief gehoord ( zij woont er werkt in Zoetermeer) waar het om ging !

    Beantwoorden

  2. fotolog Albert & Mara
    Aug 22, 2011 @ 19:17:41

    Ook wij hadden zon, want we waren weer eens een lang weekend in JOUW Rijswijk (Bastion Hotel), m’n moeder bezocht (3x), maar ook de gemeente Midden-Delfland, echt stilte naast de stad in Schipluiden en Maasland. Je kent het vast wel. Je filmpje wel 2x bekeken. De gezelligheid straalt er van af. Welk winkelcentrum was het? Groetjes ook van Mara.
    Saludos
    Albert

    @ Albert&Mara
    Ja kennen doen we het wel maar het is toch al wat langer geleden dat we er waren .We fietsen niet zo veel meer en dat soort plaatsjes is het makkelijkst (én gezelligst) met de fiets te bereiken op een zomerse dag !
    Wij waren “de stad uit” , omdat onze dochter in Zoetermeer woont en werkt komen we uiteraard ook vaak in het winkelcentrum “het stadshart” aldaar .
    Het prettige daar is dat er veel parkeerruimte is die vrijwel altijd de eerste 3 uur gratis is .We combineren familiebezoek dus vaak met een bezoekje aan het winkelcentrum .

    Beantwoorden

  3. fotolog Albert & Mara
    Aug 22, 2011 @ 19:17:41

    Ook wij hadden zon, want we waren weer eens een lang weekend in JOUW Rijswijk (Bastion Hotel), m’n moeder bezocht (3x), maar ook de gemeente Midden-Delfland, echt stilte naast de stad in Schipluiden en Maasland. Je kent het vast wel. Je filmpje wel 2x bekeken. De gezelligheid straalt er van af. Welk winkelcentrum was het? Groetjes ook van Mara.
    Saludos
    Albert

    @ Albert&Mara
    Ja kennen doen we het wel maar het is toch al wat langer geleden dat we er waren .We fietsen niet zo veel meer en dat soort plaatsjes is het makkelijkst (én gezelligst) met de fiets te bereiken op een zomerse dag !
    Wij waren “de stad uit” , omdat onze dochter in Zoetermeer woont en werkt komen we uiteraard ook vaak in het winkelcentrum “het stadshart” aldaar .
    Het prettige daar is dat er veel parkeerruimte is die vrijwel altijd de eerste 3 uur gratis is .We combineren familiebezoek dus vaak met een bezoekje aan het winkelcentrum .

    Beantwoorden

  4. Leo
    Aug 22, 2011 @ 16:02:37

    Als wij in deze streken een drumband voorbij zien komen is hij vaak van Surinaams/Antilliaanse afkomst en is het ritme een hele slag sneller. Dit wat jij laat zien oogt erg plezierig en is voor ons Noordelijke Europeanen meer onze cuppatea. Het oogt niet alleen mooi, die uniformen en die grote figuur maakt het niet alleen vrolijk ook aanstekelijk. Zou het niet bedoeld zijn geweest om de zon te aanbidden en te verzoeken nu eens echt te gaan schijnen???

    @ Leo
    áls dat zo was heeft het in ieder geval wél geholpen ,het was zowel zaterdag ,zondag als maandag hebben we een aardig zonnige dag gehad ! Die Surinaams/Antiliaanse bandjes he ik bij ons in de buurt ook wel eens gezien, klinkt ook best lekker !

    Beantwoorden

  5. Redstar
    Aug 22, 2011 @ 08:26:32

    Hier was het de laatste dagen vreselijk zonnig. Waarom dan bij jullie niet?
    Als ik in een winkelcentrum ben heb ik het liefst niet van dat lawaaierige gedoe aan mijn hoofd 😀 ik kan me dan niet meer concentreren op dat wat ik er kwam doen. 😛

    @ Redstar
    Nou de laatste paar dagen zien we inderdaad ook wel regelmatig een zonnetje maar vorige week was het een doffe ellende !

    Dit keer ging ik nou juist naar dit winkelcentrum toe vanwégen de feestelijkheden ,al had ik geen idee wát voor feest er was ,het was er reuze gezellig en ik heb geen cént uitgegeven ( behalve aan iets te eten )

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    Aug 22, 2011 @ 01:59:56

    Vrolijke boel daar. Geen zon bij jullie? Kletskoek. Met jou hebben ze toch altijd het zonnetje in huis?

    @ Tagrijn
    Stom ,stom,stom,stom …. dat ik dát nou niet in de gaten had 😉 Ik zat me al af te vragen waarom zoveel mensen om me heen een zonnebril dragen !

    Beantwoorden

  7. Annemarie
    Aug 21, 2011 @ 22:46:35

    Inderdaad behoorlijk aanstekend!
    Ik heb de zon gewoon meegenomen uit Oostenrijk. Goed je best doen, dan neem ik hem dinsdag niet mee terug. 😉 Wij hebben genoeg op dit moment daar… hihi

    Beantwoorden

  8. Lind@
    Aug 21, 2011 @ 14:07:12

    Swingend en kleurrijk, je zou er een zonnig humeur van krijgen.
    Nog een fijne dag.

    @ Lind@
    Zeker weten ,het werd een topdag !

    Beantwoorden

  9. AS
    Aug 21, 2011 @ 13:11:02

    Hé, wat klinkt dat gezellig, het was er best lekker weer voor, vandaag ook heerlijk, ben naar kijkduin geweest, het was al vroeg druk maar wel leuk, er was een soort braderie.
    Fijne dag verder, groetjes, Marion.xxx

    @ Marion
    Jammer dat het niet toevallig op donderdag was hé!
    Het is volgens mij weer braderietijd ,je ziet ineens overál feest en gezelligheid .Niets mis mee natuurlijk en fijn dat jij er vandaag van kon genieten .Op Kijkduin is het op zón dag mega druk maar jij hebt dán een klein voordeeltje van de scootmobiel ,je hebt geen parkeerplek nodig en komt tóch overal makkelijk bij 😉 XXX

    Beantwoorden

  10. joke
    Aug 21, 2011 @ 11:15:34

    Klinkt aanstekelijk, ik heb toch altijd wat met percussie.
    Groetjes.

    @ Joke
    We zijn misschien toch wel echte “sixties”, de hoogtijdagen van Iron Butterfly met in a gadda da vida ,( met destijds de langste drumsolo ooit ) weliswaar niet uitsluitend percussie maar wel héél veel kriebels in de buik 😉

    Beantwoorden

  11. rietje
    Aug 21, 2011 @ 10:03:02

    hai Riet, wat gezellig ziet dat er uit! sommige mensen zijn zo creatief, leuk bedacht met die zon! ben heel benieuwd naar de 23e……hoe alles eruit zal zien….best spannend…….fijne zondag, liefs rietje

    @ Rietje
    Ja zeker weten , de kostuums zagen er ook erg mooi uit .
    Ik houd m’n hart vast voor de 23 ste , ik heb begrepen dat we heel veel dingen niet meer kunnen doen als we er ni;et voor gaan betalen ,waarschijnlijk wordt mijn blog dus veel kaler dan het nu is . Ik hoop dat het meevalt maar ik heb zo m’n twijfels !

    Beantwoorden

  12. Min
    Aug 21, 2011 @ 08:15:33

    Nou eindelijk ben ik ook hier weer bijgelezen. Sorry de tranen staan nog in mijn ogen van het lachen om de foto’s met Henk.
    En dan de bonus je babyfoto..

    @ Min
    Welkom terug , gelezellig ! Ja dat héb je als er loggers zijn die geen vakantiestop in lassen ,dan valt er heel wat bij te lezen ( is gelukkig niét verplicht hoor ) en ja , Henk is toch menigmaal mijn “bron” om een logje te maken ,misschien is dát wel de reden dat ik nooit onderwerpen via andere logjes oppik , maar ja , niet iederéén heeft “een Henk: hé! 😉

    Beantwoorden

  13. inge
    Aug 21, 2011 @ 00:07:21

    zoooooo jammer dat wij hier binnen niks van gemerkt hebben!!!
    Want zeker binnen klinkt dat lekker door haha,al is het dan lastig de klanten te verstaan ik vind het wel gezellie.xi

    @ Inge
    Het geluid van het filmpje is ook maar een flauwe afspiegeling van als je er in het echt naast staat …wauw ! maar zo heb je er tóch iets van gezien én gehoord !

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Aug 20, 2011 @ 23:24:05

    Ook ik betrap me erop dat ik mee zit te deinen, wat is dat toch? Gezellig in ieder geval!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    De dames en heren waren ook héél aanstekelijk enthousiast bezig .En dan is het geluid hier nog maar halve kracht ,daar voelde ik het écht tot in maag trillen !

    Beantwoorden

  15. renesmurf
    Aug 20, 2011 @ 22:42:40

    ja, het dreunt lekker door, erg sfeervol ook!
    Zoiets is altijd leuk in een winkelcentrum, ook buiten!

    @ Renesmurf
    Het klinkt natuurlijk nóg indringerder onder een soort dakconstrukctie dan het buiten al zou doen ,daar kan geen “metal” tegenop 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

