“zomergevoel”

Het is deze week alwéér zomer …. niets van gemerkt zeg je? Klopt ,als een weerbericht aankondigt dat “de zomer weer terugkomt ” moet je écht goed opletten want als je toevallig druk in huis doende bent is het al voorbij voor je het in de gaten hebt !

We moesten vandaag een uurtje zoet brengen op Scheveningen en het zóu mooi weer zijn maar toen wij om half 11 op de boulevard wandelden zagen wij dit….

Je kon ábsoluut goed een vest of jas hebben en qua strandleven was het een troosteloze bedoening !
Soms zie je dan aan het eind van de middag ineens een prachtig blauwe lucht maar ja , dán zijn we allang weer thuis !
De strandpaviljoens lijken ons de schuld in de schoenen te willen schuiven , het is gewoon ónze schuld dat we geen zomer zien …want ……zomergevoeltttjjjjssss.. alsof ik zélf de zomer bij elkaar kan verzinnen !
Alsof je met kippenvel op je armen naar de fles zonnebrandolie zal grijpen ..dácht niet hoor, hoogstens naar de fles cognac !
Deze strandtent heeft die boodschap blijkbaar wél begrepen, zet een palmboom neer,een giraffe ernaast  en de tropische temperaturen vliegen je naar de strot !
giraffeHet werkt …..Henk krijgt ter plekke de tropenkolder en trekt z’n shirt uit ,komt z’n moedig bij elkaar getrainde “six-pack” tóch nog van pas  …. wie krijgt het daar nou niét warm van !
sixpack

 

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Hartelijke Hulk
    Aug 19, 2011 @ 19:17:33

    Henk ( Hulk ) je komt al lekker in de buurt.
    Alleen van die gelakte teennagels moet ik kostsen!

    @ de Hulk
    Getsie , je hebt toch niét op z’n nagels geknoeid hé?
    heb ik zó m’n best op gedaan 😉

    Beantwoorden

  2. renesmurf
    Aug 19, 2011 @ 17:24:29

    Het is zomer, en hij vordert gestaag.
    Maar na een mooi voorjaar is het ingezakt, en het krabbelt ook niet erg op tot nu toe.

    We doen het er maar mee, maar leuk is anders.

    Hoewel het in Italie toch wel smoorheet is.

    @ Renesmurf
    Ja het kan óók te warm zijn natuurlijk …maar dáár hebben we nog weinig last van gehad dit jaar .In ieder geval heb jij vast een lekker kleurtje opgedaan !

    Beantwoorden

  3. Gisella
    Aug 19, 2011 @ 15:48:21

    Welke zomer? hier was het maar koud vond ik, maar vanmiddag valt het gelukkig mee. Voor mij hoefd het echt geen 30 graden te worden, maar tussen de 20 en 24 graden is mooi genoeg. Zo die Henk ziet er nog mooi uit na 50 jaar huwelijk 🙂 dat heb je goed voorelkaar hihi

    @ Gisella
    Klopt ,ook hier nauwelijks zomer maar men belooft alwéél een mooie week ….die er natuurlijk óók weer niet gaat komen ….zucht…..
    Spetter hé dat mannetje van mij 😉

    Beantwoorden

  4. Leo
    Aug 19, 2011 @ 12:24:55

    Als je naar die torso van onze (en vooral jouw) Henk kijkt snapt wel dat jullie huwelijk zomerse hoogtepunten kent en dat de buitentemperatuur helemaal niet telt….

    @ Leo
    Precies ,gelukkig is z’n ego bescheidener 😉

    Beantwoorden

  5. maurice
    Aug 19, 2011 @ 11:38:05

    😉
    nu moet ik zeggen, riet, dat ik niet meer sta te springen om temperaturen van ca 25 graden. rond de 20 en droog, en ik ben blij.
    vroeger lag ik dag en nacht in het zwembad…
    maar volgens mij is het hier in limburg gem zo’n 3 graden warmer dan bij jullie ad kust.

    @ Maurice
    Nou als het droog met zonnetje is kan 20 graden heel aangenaam zijn maar het is de laatste tijd vérre van dat .gisteren maar 17 graden en bewolkt ,kun je toch nauwelijk zomer noemen ;-(

    Beantwoorden

  6. rietje
    Aug 19, 2011 @ 11:11:47

    hihi, mooie man nog joh! jij treft ‘t! heel fijn weekend, liefs rietje

    @ Rietje
    Ja hé ….. logisch dat ik heel zuinig op hem ben 😉

    Beantwoorden

  7. Terrebel
    Aug 19, 2011 @ 02:07:30

    Toch vind ik dat eerste plaatje prachtig! Het maakt ook weinig uit wat voor weer het is…op die laatste foto is duidelijk te zien dat in jullie harten altijd het zonnetje schijnt….;-)

    @ Terrebel
    Het strand is inderdaad bij mooi weer meestal minder gunstig om mooie foto’s te maken . Het was waanzinnig mooi om te zien hoe aan de horizon de schepen net wél in de zon lagen maar het vraagt iets meer “cameratechtniek”dan ik heb om dat echt mooi op de foto te zetten .
    Verder heb je helemaal gelijk natuurlijk ,wij dwingen voor onszelf gewoon de zon af 😉

    Beantwoorden

  8. Annemarie
    Aug 18, 2011 @ 21:39:35

    Ik heb nog wel een paar graadjes in de aanbieding… De ruim 30 van vandaag was me toch net iets teveel!

    @ Annemarie
    Stuur maar snél hierheen ik betaal de portokosten wel want wij kwamen vandaag niet verder dan 17 graden ….rúilen?;-)

    Beantwoorden

  9. Tham
    Aug 18, 2011 @ 20:30:56

    Mijn nieuwe lover is binnen Riet! Dank je wel hoor, ik stel hem zo an mantham voor.
    Wat kun jij goed rommelen zeg .. ;))

    @ Tham
    Als het maar met mannen is hé , dan rommel ik best lekker 😉

    Beantwoorden

  10. Tham
    Aug 18, 2011 @ 18:45:14

    *lol* Ik stuur er wel eentje naar jou Riet, wan als ik zelf ga verbouwen blijft er niet veel van hem over vrees ik ;))

    @ Tham
    Oke ,gaan we regelen maar eh…. ik ben óók maar een amateurtje hoor en ik kon natuurlijk een foto maken van henk naast het beeld ,daardoor is dan de richting van z’n kop al goed , de verhouding klopt dan aardig én de kleur is dan ongeveer gelijk .Bij jou heb ik dus meer moeten “rommelen ” maar hij is onderweg 😉

    Beantwoorden

  11. Tham
    Aug 18, 2011 @ 15:21:22

    Whaaauwww kun je Henk niet voor me klonen Riet?;))

    @ Tham
    Túúrlijk Tham .voor jou altijd maar eh…. heb je niet liever dat ik je eigen mantham een beetje verbouw? 😉 stuur me maar een bruikbare foto van zijn hoofd en ik “verbouw z’n lichaam wel ff, whahahaha !
    Of wil je het zelf doen ,dan stuur ik je de foto van het “wasbordje ” 😉

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Aug 18, 2011 @ 12:03:04

    En? Heeft Henk nu een longontsteking? :-))))
    Inmiddels praat ik al niet meer over de zomer en schrijf er ook niet over. Het is zoals het is en daar moeten we het meedoen. Maar je zult zien, in september krijgen we een hittegolf. brrrrr

    @ Hanny
    Nee hoor ,iemand met doorgetrainde lichaam kán wel tegen een stootje 😉
    Die hittegolf is in September óók nog welkom hoor , is dan goed te verdragen omdat de dagen dan alweer veel korter zijn ,dus laat maar komen !

    Beantwoorden

  13. AS
    Aug 18, 2011 @ 10:28:18

    Stoere bink hoor, die Henk van jou, ik zou hem maar goed vast houden.
    Ze weten daar boven ook niet meer wat zomer is.
    Groetjes, Marion. xxx

    @ Marion
    Whahaha , ja lekker ding hé!
    Dat het niet écht warm is vind ik niet zo erg maar dat de voorspellingen er steeds zo naast zitten is lastig ,je kunt steeds pas op het laatste moment beslissen wat je gaat doen .
    Maar vanmiddag zijn we er weer mazzelig doorgerolt ,zo goed als droog gebleven !Henk vind je schilderstukje nwijs mooi ,bedankt XXX

    Beantwoorden

  14. Jeroen
    Aug 18, 2011 @ 09:55:36

    Ha ha, nou mij hoor je niet klagen over de zomer hoor. Ik geniet met volle teugen van deze koele temperaturen. Voor mij mag de hitte wegblijven. En voor Henk denk ik ook. Want in de zomerhitte trainen om z’n sixpack in stand te houden zal geen pretje zijn. 🙂

    @Jeroen
    Ik heb er ook niet écht veel problemen mee maar iéts meer zomers had toch welgemogen van mij !
    Henk heeft nóóit geen problemen met warmte ,hoe meer hoe liever want hij is een échte koukleum !

    Beantwoorden

  15. Redstar
    Aug 18, 2011 @ 08:33:24

    Hahahahaha Die laatste foto is het leukst van heel je log 😀
    En ja, hier was het in de ochtend even mooi gister, maar daarna was het snel prut met het weer. Het enoge wat ontbrak was regen.

    @Redstar
    Volgens mij verslaat Henk zélfs jouw wasbordje nog …en dat op zijn leeftijd 😉
    Had jij dus mazzel tijdens je ochtendloop ,soms krijft een mens gewoon wat hij verdiend !

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Aug 18, 2011 @ 01:00:49

    Wat een flinke kerel is die Henk van jou, nee, dan wil je je hemd nog wel eens uittrekken;-))
    Hier is het sinds die laatste zondvloed heel goed weer en de komende Zondag hebben ze 32 graden voorspeld en dat hoeft van mij nou ook weer niet.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Als hij het niet zélf uittrekt scheur ik het wel het hemd van het lijf ….;-)
    Ja volgens mij zitten jullie toch in een hoek met iéts meer zomer dan wij hier in de randstad .Hoewel het hier vaak laat in de middag slanog zomer wordt ,maar ja , dán heb je er weinig aan !

    Beantwoorden

  17. joke
    Aug 18, 2011 @ 00:59:13

    Nou zeg, geen wonder dat je op hem viel, en nog steeds een wasbordje!!Ik heb geluk bij het poespassen s’middags is het meestal net een uurtje zomer.
    Groetjes.

    @ Joke
    Whahaha , wat leuk gevonden dat “poespassen” en gelukkig dat je dan toch de weergoden aan jouw kant hebt !
    Ja spetter hé die Henk en zó natuurlijk 😉
    Het blijft gewoon een prutzomer met alleen voor de mensen die van “het moment”kunnen profiteren toch nog wel wat zomergevoel !

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Aug 17, 2011 @ 23:06:38

    Blijft een bink he die man van je.
    De zomer komt na vrijdag en blijft minstens drie weken. (hoop ik)

    @ L.Glibber
    Ja “lekker ding hé! en zó natuurlijk 😉
    Ik hoop het met je maar heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

