handjes….

Tjongejonge …. we zijn weer even lékker bezig hier !
Niks niet achter de geraniums zitten terwijl die nou juist zo hártstikke mooi in bloei staan maar ja ,er zijn nog steeds hándjes nodig in de drukkerij !

Gelukkig kreeg ik van de week een filmpje binnen dat ik hier voor jullie als een soort “pauze filmpje ” kan neerzetten .
De pianist doet z’n uiterste best om de afmetingen van de vleugel onder de knie te krijgen maar ja , 7 jaar oud hé , dan héb je nog niet zo’n grote knie en zou je eigenlijk meer hebben aan zélf vleugels laten groeien op je rug zodat je wat makkelijker van links naar recht komt .

Sebastian heeft ondertussen les van een “praktiserend ” jazzpianist  en dat is wél te horen in de muziekstukjes die hij op de maandelijkse voorspeelmiddag voor de ouders speelden .
Het eerste stuk zit er al aardig in ,op het tweede stukje oefent hij nog maar kort en juist dáár is de vleugel te groot voor hem ……..óf zijn armen`en benen zijn nog te kort daar wil ik vanaf zijn !
En dan héb ik het niet eens over die handje …….. die maken me toch een óveruren ….!

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. vlinder
    Jun 12, 2011 @ 13:34:32

    ahhh schattig om te zien hoe zo,n klein lief jochie al zó,n groot stuk kan spelen,héél mooi!
    Wens jou en Henk fijne pinksterdagen toe met liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Ja liéf hé ! Ik kan er ook niet genoeg van krijgen om het filmpje af te spelen .
    Jullie óók fijne rustige dagen ,geniet ervan !

    Beantwoorden

  2. Leo
    Jun 10, 2011 @ 21:26:46

    Voor iemand die op die leeftijd achterin de schoolorkesten werd gezet bij gebrek aan talent, is dit natuurlijk adembenemend. Ik sla de triangel nog uit de maat….

    @ Leo
    Whahaha , troost je Leo ,triangel spelen schijnt óók een vak te zijn .Ik speel een aardig stukje op m’n “poot” en dan heb je het wel gehad .Maar dit jochie heeft er lol in én volgens mij wel talent en dát maakt het verschil natuurlijk !

    Beantwoorden

  3. Lind@
    Jun 10, 2011 @ 17:25:38

    GEWELDIG, heb genoten van de te grote piano, de te korte beentjes, de te hoge kruk .

    @ Lind@
    Ik kan er ook niét genoeg van krijgen en kijk het filmpje dagelijks

    Beantwoorden

  4. wilma
    Jun 10, 2011 @ 10:03:18

    Grote bewondering !
    Ik brouw er zelf niks van.
    Fijne Pinksteren.
    X Wilma,.

    @ Wilma
    Dat heb ik nou ook , ik vind het práchtig maar ben zelf helaas totaal niet muzikaal .Jij ook fijne dagen !

    Beantwoorden

  5. Jeroen
    Jun 10, 2011 @ 08:46:21

    Gisteren al gelezen, maar toen kwam er niets meer van om te reageren. Dus hier ben ik weer. Hij heeft het al aardig in de vingers he. Het leukste moment vind ik als hij gaat zitten, en nog even zijn vingertjes laat bewegen alsof hij nog speelt.

    @ Jeroen
    Ja schattig hé , volgens mij neemt hij nog even door wat er fout ging als hij gaar zitten .Ik vind het ook práchtig dat hij helemaal van de kruk af moet om het pedaal in te kunnen trappen !

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Jun 10, 2011 @ 07:34:26

    Dit klinkt al geweldig! Hij wordt echt goed als hij een paar jaar verder is.
    En de jazz die je er door heen kunt horen is geweldig!

    @ Redstar
    Zolang hij leraren heeft die z’n belangstelling kunnen voeden zou dat bést wel eens kunnen .Hij hád enige maande een lerares die het klaarspeelde om “de lol ” eruit te jagen door geen aandacht te besteden aan zijn “nieuwsgierigheid ” en muziekbezieling .Zij was een muziek”lerares “, zijn nieuwe leraar is musicus in hart en ziel en dát maakt het verschil want ook Sebastian is “muziek” ,hij kan niet zonder !

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Jun 09, 2011 @ 23:02:17

    Leuk filmpje en leuk om als vaste logger je kleinkinderen zien op te groeien.

    @ L.Glibber
    Bij de ander kleinkinderen valt het minder op natuurlijk , die waren al tieners toen ik begon te bloggen maar Sebastian was toen nog maar net baby af 😉

    Beantwoorden

  8. joke
    Jun 09, 2011 @ 16:23:30

    Heerlijk dat je zo mee kunt genieten.
    Groetjes.

    @ Joke
    Het blijft jammer dat ik niet een keer mee kan naar zo’n voorspeelsessie maar dit is toch een prima manier om z’n vorderingen bij te houden !

    Beantwoorden

  9. AS
    Jun 09, 2011 @ 11:06:03

    Hij gaat toch iedere keer een stukje vooruit hé, en dat allemaal uit het hoofdje, het klinkt hartstsikke leuk.
    Tot straks. groetjes, Marion.

    @ Marion
    Ja hij gaat zeker vooruit ,maar hij is ook veel aan de piano te vinden thuis ,dit soort nummers vindt hij reuze leuk om te spelen ,hij houdt duidelijk van een uitdaging !
    Was weer beregezellig vanmiddag XXX

    Beantwoorden

  10. Hanny
    Jun 09, 2011 @ 11:00:58

    Wat is hij vooruitgegaan! Geweldig wat hij al speelt. Wat zul je trots zijn op deze knappe kleinzoon.

    @ Hanny
    Hij gaat hard hé ! Hoofdzaak is natuurlijk dat hij er plezier in heeft en dát heefttie !Ach ja , oma’s en kleinkinderen …. je weet er álles van ,er is altijd wel een reden om trots op ze te zijn te vinden 😉

    Beantwoorden

  11. J@n.
    Jun 08, 2011 @ 23:11:14

    Ook al zijn mijn benen een stuk langer en mijn armen ook, dan nog kan ik het lang niet zo goed als dat joch, dus ik zou zeggen: Doorgaan!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ik heb hetzelfde probleem J@n , zelfs met armen van 2 meter lang zie ik geen kans een leuk stuk muziek te maken ,Sebastian heeft z’n musicaliteit dus niét van mij 😉

    Beantwoorden

  12. Renesmurf
    Jun 08, 2011 @ 22:49:25

    Hij groeit vanzelf groter, elke dag een stukje!
    Laat hem tot die tijd maar lekker in het midden spelen! Noten genoeg.

    @ Renesmurf
    Ja zeker weten ,hij groeit hard ! Hij zal niet zo lang genoegen nemen met “in het midden spelen” ,het is een eigenwijsje dat altijd méér wil !

    Beantwoorden

  13. Truus
    Jun 08, 2011 @ 22:41:06

    Geweldig om te horen dat jazznummer Rietepietz. Daar hou ik wel van. 🙂
    Je ziet ‘m inderdaad op dat krukje heen en weer schuiven, zo leuk! En als hij op zijn stoel zit speelt ie gewoon op z’n knieën verder. 😉

    @ Truus
    Ik ben zelf niet zo gek op jazz maar dit nummer is zo’n klassieker dat bijna iederéén dat wel goed vindt !
    Grappig he , hij is gewoon nog te klein voor zo’n groot instrument maar gelukkig groeit hij wél en de piano niet 😉
    Ik denk dat hij niet helemaal tevreden was en dus nog even zat te oefenen op z’n knietjes 😉

    Beantwoorden

  14. Annemarie
    Jun 08, 2011 @ 22:31:50

    Over duidelijk jazz inderdaad, maar klinkt heerlijk!
    Soms ik dat wel hier in huis hoor.. Een piano.. Maarja dat gaat zo lastig met de buren.. 😦 En het huis is bovendien niet zo groot!

    @ Annemarie
    ik kan me herinneren dat jij ook een stukje stukje weg speelt dan is een piano in huis natuurlijk wél heel leuk .Maar inderdaad ,dan moet je wél een beetje ruimte hebben ,toekomstmuziek dus 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

