lekker hé!

Wát een weertje vandaag , echt een cadeautje voor al die mensen die een lang weekend op de kamping doorbrengen !
Niets voor mij ,en hoe gek ik ook op het strand ben….. niet op een vrije dag want dan sta je beslist in de file !

We komen niéts te kort hoor, we waren deze week veel aan het werk en dus …. op Scheveningen.
Werktijden kunnen we meestal zelf bepalen en bij mooi weer eindigt onze werkdag dus regelmatig op het strand waar het dán meestal lekker rustig is !
Zó rustig dat de musjes proberen een kruimeltje brood mee te pikken van het stokbrood dat bij de soep geserveerd wordt .
Ze halen het écht uit je hand maar zijn áltijd sneller dan camera !
 photo vogelvoer_zpsa26fe245.png
Standpaviljoens zijn er in alle soorten en maten ,hoewel je steeds minder “eenvoudige” paviljoentjes ziet .
De laatste keer zijn we neergeploft bij een vrij luxe geval ,type € 2,95 voor een glaasje bitter lemon  en € 5,95 voor een portie (6 stuks)  bitterballen !
Maar dan héb je ook wat , een prachtig terras met complete bankstellen  en binnen in het paviljoen is zelfs te zien dát je op Scheveningen bent dankzij de muurschildering .

muurschildering
Deze “strandtent beschikt niet alleen over keurige toiletten maar heeft zélfs een invaliden toilet  .
Aan de linkerkant van de bank  op de foto hierboven ,ongeveer midden in het gebouwtje ,is de deur van de toiletten.
Dat is dus binnen volgens mij en dát stelt mij voor een raadsel als ik het bordje op de deur naar de toiletruimte lees !

toiletten

Precies dát bordje ,ik zóu het begrijpen als de deur op het terras búiten was maar binnen …..?  Eh…… zou het nu de bedoeling zijn dat ik een broodje nuttig in de “toiletruimte ” en dat ik er anders niet in mag ?

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Jun 08, 2011 @ 00:09:50

    Leuke draai heb je aan dat bordje gegeven Rietepietz. 🙂
    Leuke foto’s van het musje. Ik kon het niet laten om er weer een paar van de BVV’s te plaatsen. 😉

    @ Truus
    Het bordje is ook wel wat vreemd gesteld voor de plaats waar het hangt 😉
    Altijd leuk hoor die vogelfoto’s en heel knap als het je lukt ze bij de “broed”bezigheden te snappen

    Beantwoorden

  2. Renesmurf
    Jun 07, 2011 @ 23:42:41

    Nee, men bedoeld dat je geld moet uitgeven, niks is voor niks! ha!

    @ Renesmurf
    Dat idee had ik nou stiekem ook 😉

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Jun 05, 2011 @ 09:05:50

    Als ik het voor het zeggen had viel er 2 weken lang regen.

    Tja, dat bordje. Ik ken ze. Je mag daar alleen maar gebruik maken van het toilet als je er ook iets koopt.. vreemd hè

    @ Redstar
    Ze zijn verplicht om als openbare gelegenheid je zonder meer toegang tot het toilet te geven maar mogen dan wél een vergoeding vragen en dat is logisch natuurlijk .
    Ik weiger ook te betalen als ik ergens iets verteer maar betaal graag iets als ik zómaar binnenloop voor toiletbezoek !
    Wat ik hier vreemd vond is plaats waar het bordje hángt .Het zou op het terras moeten hangen omdat je hier al binnen bént 😉

    Beantwoorden

  4. wilma
    Jun 04, 2011 @ 14:54:42

    Wat schattig die musjes, lijkt me verder wel een gezellig terras.
    X Wilma.

    @ Wilma
    Ja vreemd hé , geen bóóm in de buurt en het stikt er van de musjes .
    De terrassen zijn eigenlijk allemaal wel gezellig aangekleed tegenwoordig ,ook dát bepaalt het prijskaartje natuurlijk !

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam / Interneppers
    Jun 04, 2011 @ 11:53:03

    Wij gingen vroeger met de jongens juist naar het strand omdat het ‘goedkoop’ was, althans goedkoper als de Efteling. “s Morgens na melktijd er naar toe (dat wil zeggen voor 10 uur op het strand) en om melktijd s’middags moesten we weer terug zijn (om 2 uur in de middag op weg naar huis, dan konden we om 4 uur thuis zijn) Wij stonden zelden in de file…. die stond, zeker in de middag, altijd de andere kant uit.
    Eten & drinken namen we overigens zelf mee. Niets smaakt zo goed op het strand als een broodje uit het vuistje en een klein bakje huzarensalade. Een ijsje werd wel gekocht, als tractatie als de knullen zich die dag goed gedragen hadden…. En zo niet… Nou ja dan geen ijsje hé! De keer daarop gedroegen de heren zich dan ook voorbeldig!

    vr.gr.
    Boerin zonder naam

    @ Boerin zonder naam
    Zó herkenbaar ,wij deden het vroeger met onze kinderen óók zo .Je hebt dan inderdaad nooit last van de file hoewel wij als ex hagenaars natuurlijk sowieso wel weten hoe we er moeten komen zonder file !
    Die enkele keer dat we in het weekend naar het strand gaan doen we het nog precies eender ,om 9 uur de deur uit en rond 1 uur weer van het strand weg . Je loopt dan de drukte op het strand mis én het is beter voor de huid !

    Beantwoorden

  6. Hartelijke Hulk
    Jun 04, 2011 @ 08:58:11

    Volgens mij ben je daar verplicht KAK te eten!

    @ de Hulk
    Dat moet dan de beruchte “Haagsche KAK zijn 😉

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Jun 03, 2011 @ 23:18:33

    Hhahahah geweldig jou uitleg van het bordje.
    En ja het wordt steeds duurder aan het strand tegenwoordig.

    @ L.Glibber
    Gelukkig hóeven daar niet iets te nemen maar een enkele keer moet maar kunnen !

    Beantwoorden

  8. Leo
    Jun 03, 2011 @ 21:38:00

    Scheveningen ken ik als badplaats maar nauwelijks. Was en is net te ver weg van onze woonstek. Maart strandtenten heb je hoger aan de kust ook, met dito prijzen. En net zulke bijzondere en soms verwerpelijke bordjes. Klantvriendelijk is anders, en met al die rare bacterieen wil je toch niet me je consumptie het toilet in moeten?

    @ Leo
    Ik weet zéker dat er mooiere badplaatsen zijn Scheveningen dus je mist weinig Leo 😉 We “mochten” gelukkig nog gewoon op het terras wat drinken .Hoewel het keurig schoon was in de toiletruimte denk ik dat je wel gelijk hebt ….niét eten daar 😉

    Beantwoorden

  9. rietje
    Jun 03, 2011 @ 11:11:36

    hai Riet, die zie je vaker, apart hé dat ze dit zelf niet in de gaten hebben………..maar ja, in ieder geval zijn ze er, de toiletten……..heerlijk was de Hemelvaartsdag hier ook in Twente, iedereen op de fiets…..zo knus…….fijn weekend alvast, liefs rietje

    @ Rietje
    Ik denk dat de deur vorig op een plaatsje gebruikt werd dat op het terras uitkwam en ze helemaal niet in de gaten hebben dat deze tekst nú een beetje raar overkomt 😉
    Wat worden we verwend hé ,het is echt genieten !

    Beantwoorden

  10. AS
    Jun 03, 2011 @ 10:12:34

    Haha, zit er niet ergens een verstopt luikje misschien?
    Ach, de een gebruikt zijn toilet als opslag ruimte en de ander maakt er consumptie hoekje van, alles kan tegenwoordig.
    liefs, Marion.

    @ Marion
    Ja zeg dat wel ,in ieder geval ben ik wél blij dat er toiletten zijn en zelfs nog een invaliden toilet dat kom je écht niet overal tegen !Ze zouden wél erg lang bezet blijven als iedereen er z’n concumptie gaat zitten nuttigen i.p.v. alleen maar z’n consumptie daar wégwerken 😉

    Beantwoorden

  11. Jeroen
    Jun 03, 2011 @ 10:11:16

    Wat herkenbaar zeg. Ook wij zaten een paar dagen geleden op een terrasje met een portie bitterballen (8 stuks €4,95). En ook wij voerden de musjes die het brood nog net niet uit onze handen pikten. Ze durven wat te rekenen in de horeca he. Moet je eens omrekenen naar guldens!

    @ Jeroen
    Of per bitterbal omrekenen ,in jullie geval 4,95 : 8 = rond de 61 eurocent ( ruim fl.1.30),in ons geval 5,95 ; 6 = ruim 99 eurocent ( ruim fl. 2.20 ) pér bal ….. ik krijg de neiging om met Toon hermans te roepen ;”leg néér die bal” !
    Ik snap bést dat de men op het strand meer kosten moet maken dan in een gewoon restaurant én het in minder tijd moet verdienen maar dit is wel héél veel .Wordt niét onze stamkroeg dus , er zijn er gelukkig genoeg de kerk in het midden laten .

    Beantwoorden

  12. Gisella
    Jun 03, 2011 @ 07:22:00

    ach een omelet of een bakkie koffie op de wc is weer eens wat anders 🙂 Wij zitten dus heerlijk te genieten van het weer op de camping en het is echt genieten geblazen. Gisteren was het echt een heerlijke dag zeg. Hopelijk blijven de dagen nog zo tot we naar huis gaan.

    Wens jullie alvast een heel fijn weekend.

    @ Gisella
    Aan mij zal het niet liggen ,ik gun het jullie van harte ,al die andere kampeerders óók natuurlijk want er is niéts zo treurig dan in de stromende regen op een kamping staan .
    Nou ja misschién je ommeletje op de WC zitten eten ,lijkt me ook niet geweldig 😉

    Beantwoorden

  13. Hanny
    Jun 03, 2011 @ 01:52:10

    Ach, ’s is weer eens wat anders om op het toilet te kunnen consumeren. Meestal is het andersom. 😉

    @ Hanny
    Ik ben voor álle zekerheid toch maar stiekem naar binnen geglipt toen er niemand keek …..

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Jun 02, 2011 @ 23:56:02

    Dat is toch zeker wel duidelijk, gewoon wat er staat, alleen als je een consumpsie in het tuilet wil bestellen is er niemand die de bestelling opneemt….Wel vreemd.
    Gr. j@n.

    @ J@n
    Dat hóóp ik inder geval …. ik moet er niet aan dénken dat er iemand rondloopt om de bestellingen op te nemen ….én ze ook komt afleveren …whahahaha!

    Beantwoorden

  15. Zus
    Jun 02, 2011 @ 22:17:35

    ?????????????? Hoe moet dat dan ? Komen ze je de koffie met gebak dan op het toilet brengen?

    @ Zus
    Lijkt mij eerlijk gezegd geen aanbeveling maar ik zié het voor me …… knock, knock …mevrouw ik heb hier Uw kofiie ,kunt U even openmaken ? Whahahaha !

    Beantwoorden

  16. Annemarie
    Jun 02, 2011 @ 22:06:06

    Wie weet…
    Maar raar is het wel!
    Kan het zijn dat ze in de zomer dat gedeelte open hebben ofzo?

    @ Annemarie
    Nee dit deel is dicht ,midden in de eigenlijke trandtent .
    Ik vermoed dat de deur het vorige seizoen op een andere plaats gebruikt is ergens op het terras 😉

    Beantwoorden

  17. Lind@,
    Jun 02, 2011 @ 21:49:22

    Hahaha, wie weet, maar wel lekker dat je voor het strand kan kiezen op rustige momenten. Zo ga ik alleen op Texel naar het strand, omdat ik het gewoon veel te druk vind en ik niet over zulke flexibele werktijden beschik. Geniet er lekker van.

    @ Lind@
    Snap ik ,als je uitsluitend in mooie weekeinden naar het strand kunt ,en je moet er óók nog voor de snelweg op ,is de lol er wel af .Texel vind ik éigenlijk te weinig eiland ,te groot ,ik ga liever naar Vlieland , terschelling of Ameland !Helaas is dát dan weer een stuk verder rijden dan Texel .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

