denk nou niet……

…….. dat we vorige week hier elkaar alléén maar de hele week diep in de ogen hebben zitten kijken ,ó nee !
Overdag werden we direct maandag alweer met beide benen op de grond gezet ,we waren nodig in de drukkerij waar Henk  meer dan een halve eeuw werkte en ik ook een jaar of tien als snijder/afwerker  werkzaam was !

Tegenwoordig worden we vaak ingeschakeld voor allerlei handwerkzaamheden ,hoe gekker hoe liever wat mij betreft !
Niet dat we daar een beetje zoet gehouden worden hoor ,we gaan er altijd stevig tegenaan al heeft dat meestal niets meer te maken met het drukken zélf ,dat Henk altijd deed of het snijden dat ik gewend was te doen !

De machines veranderen in snel tempo en dáárin verdiepen we onszelf niet meer zo!
Zo staat er nu een véél grotere snijmachine dan “in mijn tijd” met  uitgebreidere programmeer mogelijkheden dan destijds.
Maar goed soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan ,zoals die keer toen er geen snijder voorhande was en werk dat wij moesten bundelen / verpakken al voorgeprogrammeerd op de band stond maar nog niét gesneden was …………..
Wég met de romantiek …..de trouwjurken …….en het gezwijmel  ……….. back to reality…….

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lind@
    Jun 02, 2011 @ 21:46:09

    Wel leuk om te zien dat een klein lief oud vrouwtje nog zo pittig is 😉

    @ Lind@
    We nemen het qua tempo nog met gemak op tegen de rest maar we maken wél de werkdagen meestal wat korter ,verschil moet er zijn hoor 😉

    Beantwoorden

  2. Renesmurf
    Jun 02, 2011 @ 00:03:51

    Je bent lekker bezig, en als het niet te vaak is het nog leuk ook!
    Het is toch knap waartoe de mensheid in staat is.

    @ Renesmurf
    Nou het gebeurt redelijk vaak maar daar hebben we totaal geen probleem mee 😉 integendeel ,het is altijd leuk om weer even “onder de collega’s te zijn ” en de waardering is groot !

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Jun 01, 2011 @ 07:24:12

    Je kunt beter een beetje bezig zijn dan in een stoel bij de vensterbank zitten 😀
    En jullie kennen die plek nog door en door ook .

    @ Redstar
    Goed gezien ,dat is héél veel waard voor het bedrijf ,we kennen de werkwijze , de machientjes die we soms gebruiken en weten wanneer er iets mis is met het drukwerk en we beter in overleg kunnen gaan . Extra is dan wél dat we er veel plezier in hebben !

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Mei 31, 2011 @ 21:29:42

    heerlijk toch dat je nog steeds iets om handen hebt en vooral gewaardeerd wordt.
    (filmpe wil niet openen straks nog een keer proberen)

    @ L.Glibber
    Eigenlijk kun je dat filmpje beter niét zien ,je beeld van lief klein oudje wordt moet na dat filmpje waarschijnlijk bijgesteld worden 😉

    Beantwoorden

  5. Truus
    Mei 31, 2011 @ 21:21:26

    Zo te zien draai jij je hand niet om voor dit soort klusjes Rietepietz. 🙂
    En gelukkig werkt de bediening met twee handen zodat jouw handjes veilig zijn.
    Enne, ondertiteling elders al gelezen. 😉

    @ Truus
    Klopt ,ik heb het lang genoeg gedaan dus dat lukt nog wel 😉
    Dit soort machines moet áltijd met twee handen bediend worden en dat is inderdaad om te voorkomen dat je wat vingers verspeeld !
    Het was ook niet véél tekst maar toch leuker als je het weet ,dat snap ik !

    Beantwoorden

  6. Leo
    Mei 31, 2011 @ 20:45:18

    Jaja, het gaat altijd zo. Je blijft wat hangen in de mooie beelden en herinneringen, maar de dagelijke realiteit trekt je terug in het gewone, het alledaagse, de plicht. Maar die dagen nemen ze je niet af hoor, net als die herinneringen….die blijven. Ook voor ons….

    @ Leo
    Zelfs óndanks het harde werken hangen we nog stééds een beetje in het sfeertje ,lekker gevoel waar we nog helemaal niet vanaf willen en dat hóeft ook gelukkig niet 😉

    Beantwoorden

  7. Tham
    Mei 31, 2011 @ 20:19:10

    Oei… herkenbare beelden Rietz, op dat kontje na dan ;).. Mijn vader heeft ook heel zijn leven in een boekbinderij gewerkt en als kind mocht ik op zaterdag weleens mee.
    Toen ik twaalf was heb ik zijn gebit er eens moeten brengen die hij thuis vergeten was in te doen.. ik zie me nog lopen langs al machine’s.Maar ook de gezichten van die mannen… haha.. ze keken niet naar mij maar naar dat zakkie waar dat gebit in zat.
    *Ennujekiezenopelkaar *

    @Thamara
    Whahahaha ,gewéldig verhaal dat mij ook aan m’n vader doet denken .Hij kon mét het gebid in niet eten ,deed het dan gewoon aan tafel uit en rolde het in ‘zn grote rode zakdoek waarna het in zijn broekzak verdween ,na het eten speelde het zich in omgekeerde volgorde af 😉
    Tja dat kontje …fotogeniek hé;-) Nou ja ,ik kom er rond voor uit kun je wel zeggen !

    Beantwoorden

  8. Hartelijke Hulk
    Mei 31, 2011 @ 17:06:22

    Ik kon niet horen wat je zei in het filmpje.
    ( dochterLief heeft de pc boxen gestolen )
    Maar je hebt een lekker KONT(je)

    @ de Hulk
    Ik zeg iets van “wat nou kwetsbaar oudje ” en “niks niet mooie trouwjurk ” …….
    Ja bescheiden hé ,whahahaha ,niet de meest elegante positie aan zo’n snijmachine om te filmen maar ach “ik zit er niet mee “….. eh … of moet ik nou zeggen “ik zit ermee” 😉
    Nou ja ,het is allebei waar natuurlijk !

    Beantwoorden

  9. AS
    Mei 31, 2011 @ 10:24:29

    Hallo bezige bijen, jullie zien er niet voor niets zo jong uit.
    Is het vandaag ook raak?
    lieve groetjes, Marion.

    @ Marion
    Zou dat een gevolg van werken zijn….? dan ga ik er metéén een schepje bovenop gooien 😉
    Ja vandaag hebben we óók gewerkt en morgen zijn we ook weer welkom .
    Zijn we weer van de straat moet je maar denken !
    big hug xxxx

    Beantwoorden

  10. Jeroen
    Mei 31, 2011 @ 09:05:22

    Tsjonge, meteen weer de DRUKte in… Maar moet toch een fijn gevoel geven; nog steeds nodig te zijn.

    @ Jeroen
    Ja bést wel hoor en het is reuze leuk dat we daardoor ánderen ,die het harder nodig hebben dan wij ,af en toe wat toe kunnen stoppen !

    Beantwoorden

  11. Gisella
    Mei 31, 2011 @ 06:41:10

    Zo dat doe je goed, en tja ook al ben je in je bruidsweken 🙂 aan het werk moet je dan ook. Wel fijn dat jullie zo wat omhanden hebben. Als ik naar de opa van de heren kijk die is jonger als jullie en doet gewoon niks meer dan alleen de hele dag op de bank hangen en een keer naar de winkel. Nee dan heb ik liever mensen zoals jullie. Volop in het leven staan.

    @ Gisella
    Ik hád inderdaad wel graag een paar dagen willen nasudderen maar ja , we waren de week ervoor óók al niet beschikbaar dus dan laten we ze niet graag in de steek .
    Het lijkt mij maar saai om helemaal niéts mee om hande te hebben maar sommige mensen vinden het héérlijk !

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Mei 30, 2011 @ 22:57:02

    Pas maar op Rietepietz, je sterft nog eens in het harnas, maar als je er plezier in hebt is er niks mis mee.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    We hóeven niet dus dat werkt een héél stuk prettiger dan wanneer het móeten is ! De sfeer is leuk én we werken dicht bij het strand dus na gedane arbeid gaan we vaak nog even wat drinken op het strand !

    Beantwoorden

  13. Annemarie
    Mei 30, 2011 @ 22:36:20

    Je moet toch wat om van de straat te blijven?
    Tenslotte alleen maar thuis zijn is ook saai!

    @ Annemarie
    En we kunnen vaak nog even een uurtje het strand op omdat het vanaf de drukkerij maar een paar minuten lopen is ,mooi meegenomen toch?

    Beantwoorden

  14. Hanny
    Mei 30, 2011 @ 22:08:43

    Heb je alle tien je vingers nog?
    Ach ja, zo worden de ‘ouwetjes’ weggehouden van de geraniums. 😉
    Groot gelijk dat je jezelf nog nuttig maakt. Iets omhanden hebben is leuker dan niets doen. Hoewel, ik geloof niet dat jij zit te nietsen. Want er is altijd nog wel een puzzel die opgelost moet worden.

    @ Hanny
    ja hoor ,ze zijn er alle tien nog al is er één nog steeds krom wegens een aanvaring met een ándere machine waar we ook nog vaak mee werken .
    Het is altijd leuk weer even tussen de collega’s te verkeren en er is veel waardering voor wat we nog doen .
    Hangoudere worden kan altijd nog !
    Er ligt inderdaad nog een bijzondere nieuwe puzzel ,met een collage van alle familieleden ,verheug ik me op !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

