en dan…..

……. is er géén koffie ,hebben we geen geduld voor en eer wij, en onze Amerikaantjes, allemaal  “in het net zijn” staat de rest van de (klein) kinderen weer voor de deur mét een zorgvuldig uitgezocht boeket met Henk z’n lievelingsbloemen erin, violieren!

Het paviljoen waar de receptie zal zijn is op loopafstand maar wij worden even met een auto afgezet en wachten tot iedereen verzameld is voor het bruggetjes waar we over moeten .
Terwijl we wachten draait een passerende dame zich naar me toe en zegt “mevrouw U ziet er zó beeldschoon uit dat ik wel even móet kijken” ze wil graag weten waarom en dat vertel ik, waarna een hartelijke felicitatie volgt. Al mijn twijfels over m’n jurk vallen van me af en we betreden de rode loper die voor ons is uitgelegd!

Het is de start van een gewéldige receptie met  uiterst vriendelijke en meedenkende bedienende mensen die er álles aan doen om de middag te laten slagen!
Er wordt een emmer water klaar gezet, voor alle zekerheid, want we verwachten géén bloemen!
Toch vinden veel mensen een zakje hout niet genoeg en zo zitten we nu in een kamer die geurt als een bloemenwinkel met zelfs 9 prachtige boeketten!

Na een aarzelende start stromen de genodigden binnen en dochter Inge stelt me gerust als het welkomst glas bubbeltjes niet zoals wij besteld hadden bij binnenkomst wordt gegeven, maar dat komt later goed!
En inderdaad wordt om 3 uur een ogenblik stilte gevraagd ….. en schrik ik me te pletter!
“Néé hé”, fluister ik tegen Henk,”toch géén toespraak van de kinderen om ons een veer op zekere plaats te steken “. Maar ik maak me zorgen om niets, ze kénnen ons toch van haver tot gort!

Volkómen op z’n Rietepietz worden we door de oudste kleinzoon en de a.s. kleinzoon “voor alle zekerheid nogmaals” in de echt verbonden nadat we door onze zoon en dochter zijn “weggeven”. In een hilarische toespraak laten de tijdelijke ambtenaren van de burgerlijke stand  Henk beloven zijn Rietepietz trouw te blijven als weblog-cameraman en haar te blijven steunen bij al haar struikelpartijen!
Ik moet beloven Henk z’n extra oren te blijven en alles luid en duidelijk drie keer te blijven herhalen waarop ik natuurlijk “ja zeker” zeg!
Foutje ….. ik word tot de orde geroepen met de vraag “wat heb je nou zojuist beloofd?” en ik herhaal gierend van het lachen mijn antwoord 3x !
Sebastian komt met een hartvormig kussentje twee wanstáltig grote ringen bij ons brengen die we aan elkaars vinger mogen schuiven… voor zover ze over de dikke knoken willen!

En dan mag er gekust worden en zit de stemming er helemaal in!
Ondanks dat er rond de 20 mensen zich afgemeld hadden zijn er bijna 100 mensen en we proberen bij iedereen een praatje te maken.
De bediening loopt me achterna met glaasje jus ‘d orange die ik na een slokje weer op tafel zet om wéér een lieve gast te begroeten.
Sommige hebben er hun middag voor moeten aanpassen door dingen die ze héél graag doen een keertje over te slaan, anderen komen van heel ver weg om erbij te kunnen zijn!
Waarschijnlijk zag ik er na anderhalf uur wat verhit uit want de bediening wil me graag op een rustig plekje in de keuken zetten zodat niemand me ziet………., “mooi niet natuurlijk, voor je het weet wordt je aan de afwas gezet” grap ik maar ondertussen vind ik het wél schattig dat men ons zo lief in de gaten houdt!
De twee en een half uur vliegen om en als de gasten het pand verlaten blijkt  dochter Inge voor schattige kleine doosje gezorgd te hebben waarin twee overheerlijk bonbon zitten met op de éne twee hartje en op de andere staat 50 !

Het verhaal is zéker niet compleet maar geloof me, het was een wárme en gezellige middag met lieve gebaren en héél veel complimentjes over onze bruidsoutfit, we bewaren de herinnering in ons hart  aan alle lieve persoonlijke aandacht van onze gasten.
Niet in de láátste plaats natuurlijk dankzij onze kinderen en kleinkinderen.
Bij thuiskomst was er de hoop dat Henk me nogmaals over de drempel zou dragen …… maar dát ging toch even anders ………

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mei 31, 2011 @ 21:49:34

    Wat een geweldig verslag over deze fantastische dag Rietepietz! 🙂
    Volgens mij hebben jullie meer warmte ontvangen dan al die houtblokken bij elkaar.
    En gelukkig ook bloemen want die horen er gewoon bij! 🙂

    @ Truus
    Precies wat je zegt ,het was zó lief en warm allemaal !
    Een bloemetje hoort er inderdaad écht bij maar ik was bang dat ik téveel bloemen zou krijgen als ik alléén maar had gezet “geen cadeau” .
    De meeste mensen vonden de houtblokken een reuze ludiek cadeau en ook wat de prijs betreft kon je er alle kanten mee uit maar het hóefde niet duur te zijn en dát wilde we graag .Het gemak dat er nu voor een heel seizoen stookhout voor de deur kwam was góud waard ,want Henk is ook de jongste niet meer om ermee te sjouwen .

    Beantwoorden

  2. Lind@
    Mei 29, 2011 @ 21:10:37

    wauw, wat mooi allemaal. Wat heerlijk al die mensen om je heen. Gauw aan je volgende verslag beginnen.

    @ Lind@
    Ja het wás geweldig ,we hebben er zó van genoten !

    Beantwoorden

  3. Elise
    Mei 28, 2011 @ 19:38:34

    Wat een fantastische dag om op terug te kijken .. nog leuker omdat nu de kinderen erbij waren ..

    Fijn weekend Riet

    Elise

    @ Elise
    Ik zou het zeker niet zo groot gevierd hebben als niet iedereen er bij had kunnen zijn ,ze horen er gewoon bij te zijn 😉

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Mei 28, 2011 @ 07:59:55

    Mooi verslag Riet! Een dag die naast de originele trouwdag een dag is geworden om nooit meer te vergeten!
    😀 ik wens jullie nog mer geluk de rest van jullie samenzijn.

    @ Redstar
    Ik denk dat deze dag zélf nog béter in ons geheugen zal blijven hangen dan de echte trouwdag ,in vijftig jaar krijg je een beetje selectief geheugen geloof ik 😉

    Beantwoorden

  5. Pia
    Mei 27, 2011 @ 22:43:01

    Uit al dat hout kon je genoeg drempels bedenken in gedachte toch. Maar goed dat Henk niet hoefde te tillen hahaha Arno zou bang zijn voor zijn rug. Maar mooie jurk (ja Henk je pak is ook mooi hoor) en een mooi stel. Weer een dag om niet te vergeten en met een goeden randje. Dat derde boeket…… om te kwijlen, wat een mooie kleuren.

    @ Pia
    Dat klopt wel ja , we zóuden er een enórme drempel van kunnen bouwen het houthok is zo goed als vol !
    Ook Henk z’n rug zou slecht bestand zijn tegen mijn toch een piétzie toegenomen gewicht dus ondanks de pijnlijke voeten ben ik zelf maar over de drempel gestapt .
    Beeldschoon hé dat boeketje ,het is niet groot maar zó mooi en door de latyrus ruikt het héérlijk .
    Het werd gekoesterd door iemand die pech kreeg met z’n fiets , weer terug naar huis liep met de kapotte fiets én bloemen om dan met de auto alsnog op het nippertje bij ons te arriveren .

    Beantwoorden

  6. Leo
    Mei 27, 2011 @ 20:34:17

    Wat een mooi verslagje weer over een bijzonder dag. En wat zagen jullie er prachtig uit. Helemaal top. Mooie jurk om nog eens aan te doen naar een evt. nieuwe weblogmeeting…Want wie weet komt dat nog eens en dan op een koninklijk plekje…haha!

    @ Leo
    Whahaha , een meeting in déze jurk…? Gaat zeker niét gebeuren hoor ,véél te opvallend .Voor deze jurk ga ik iemand zoeken die hem voor een feestelijk gebeurtenis kan dragen en nét zoveel moeite als ik had om iets geschikst te vinden .Misschien doe ik wel een oproep in een logje 😉 maar nú wil ik er nog af en toe even naar kijken !

    Beantwoorden

  7. Marjanneke
    Mei 27, 2011 @ 19:49:20

    Ik kom pas net op je blog en zie op de foto’s en in de tekst zoveel feestvreugde en geluk. Alsnog van harte gefeliciteerd en ik wens jullie nog vele jaren voortzetting.

    @ Marjanneke
    Leuk dat je hier ook even komt feliciteren ,dankjewel !
    Het was een geweldige dag en we gáán voor een volgend jubileum !

    Beantwoorden

  8. vlinder
    Mei 27, 2011 @ 13:53:06

    Wauw! wat zullen jullie genoten hebben zeg en wat een ontzettend leuk idee om jullie op deze dag wéér in de echt te verbinden,hahaha schitterend!!
    Heerlijk genieten dus he;)))
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Eigenlijk zou het een standaard procedure moeten worden om mensen die deze mijlpaal bereiken hun trouwbelofte te laten herbevestigen , leuk toch? Voor de liefhebbers misschien zelfs in de kerk ,lijkt me héél sfeervol;-)

    Beantwoorden

  9. rietje
    Mei 27, 2011 @ 10:59:52

    hai Riet, wat ’n heerlijke dag! en wat ’n mooie herinnering, ik zou zeggen: op naar de volgende 10 jaar, want 60 jaar is ook heel speciaal en jullie zien er nog zo jong uit! ’n heel fijn weekend, liefs rietje

    @ Rietje
    In theorie is een 60 jarig huwelijk natuurlijk wel mogelijk ( we zijn 68 en 75 jaar ) maar ja ,in 10 jaar kan er héél veel gebeuren wat de gezondheid betreft weet ik uit ervaring .
    maar we gáán er wel voor !

    Beantwoorden

  10. Annemarie
    Mei 27, 2011 @ 10:53:09

    Hahaha, nog meer hout voor de deur!
    Geweldig.
    Wat heerlijk als er ook zo wordt meegedacht door de bediening. Heerlijk! 🙂
    Jullie hebben met recht een super leuke dag gehad. Kunnen jullie dus prima van nagenieten.

    @ Annemarie
    Wij zijn voor de volgende winter onder de pannen zonder zelf te hoeven slepen ,hakken en zagen en daar zijn we héél blij om natuurlijk . Ik denk dat we volgend jaar ons 51 jarig huwelijk maar moeten vieren 😉

    Beantwoorden

  11. AS
    Mei 27, 2011 @ 10:24:43

    Jullie genieten nog steeds hé en wat een berg hout voor de deur, hadden ze wel een paadje overgelaten?
    groetjes, Marion. xxx

    @ Marion
    Nee , er was expres geen paadje open gelaten ,het moet voor de deur ook réuze gezellig geweest zijn omdat alle bewoners er lol in hadden dát er zoveel hout gebracht werd en ze dus wat hebben samen gezworen 😉 Gelukkig was veel hout al eerder gebracht anders hadden we écht niet naar binnen gekunt .Er waren genoeg stevige knullen die het voor ons naar achteren hebben gebracht dus wij konden er érrug om lachen !
    eet smakelijk straks , ben benieuwd of de schijven je smaken xxx

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Mei 27, 2011 @ 10:04:41

    Hèhè, ik ben weer helemaal bijgelezen. Eerst moet ik jullie natuurlijk nog van harte feliciteren met jullie 50-jarige huwelijkstrouw. Wat zag je (zagen jullie) er beeldschoon uit. Een gouden bruid en bruidegom waardig.
    Een geweldig feest hebben jullie gehad! Maar op deze gelegenheden kom je meestal tijd tekort om iedereen aandacht te geven. De kinderen hebben weer iets prachtigs voor jullie verzonnen. Van wie zouden ze dat toch hebben?
    De komende tijd zweef je vast nog wat door op je gouden wolk!

    Hanny
    Goed gezien ,er gaat nog geen dág voorbij dat we er niét over napraten ,ook veel gasten hebben dat !
    We hebben inderdaad héél veel complimentjes gehad over onze kleding ,zelfs van wildvreemde mensen !
    De kleinkinderen met “aanhang ” zijn een paar gewéldige “druiven” die ons altijd aan het lachen kunnen krijgen al lukt dat andersom óók prima hoor 😉

    Beantwoorden

  13. Gisella
    Mei 27, 2011 @ 06:51:43

    Dez dag inlijsten in een goude lijst. Tja het zijn kinderen van jullie beide dus dan is het wel heel fijn dat het hilarisch kan, en gelukkig ging het ook zo 🙂 Geniet nog even lekker na van de dag en gelukkig hebben jullie de foto’s nog waar je van kan genieten.

    @ Gisella
    Ik hád het inderdaad kunnen weten ,de kinderen kennen hun moeder héél goed ! Ik zou niet wéten waar ik moest kijken bij loftuigingen over ons ouderschap ,we zijn tenslotte ouders als ieder ander ,niet beter of slechter .We hadden wél de tijd mee en ik mocht nog thuis zijn voor de kinderen !

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Mei 26, 2011 @ 23:00:24

    Geweldig Riet, zo’n dag moet er ook een zijn om in te lijsten en je hebt het voor de eenvoudige thuisblijver weer op een heel beeldende manier beschreven. Nogmaals mijn beste wensen.
    Gr, J@n.

    @ J@n
    Je drukt het precies uit zoals het was ,om in te lijsten !
    Ik wens jou met Joke een vergelijkbare dag toe als julle zover zijn.Dát die dag er gaat komen staat wel vast voor mij ,jullie zijn ook zo’n ouderwets oerdegelijk paar 😉

    Beantwoorden

  15. joke
    Mei 26, 2011 @ 21:37:11

    Ik kan het me helemaal voorstellen, als de kinderen een béétje op jullie lijken zijn er hilarische momenten genoeg geweestvoor heel fijne herinneringen.
    Groetjes.

    @ Joke
    Het was práchtig ,die twee knullen keurig ik het pak de grootste onzin te horen verkopen .Ik hoop dat ik er een stukje film van te pakken kan krijgen !

    Beantwoorden

  16. suske
    Mei 26, 2011 @ 20:59:09

    mooi verslagje van een schitterende dag.
    Nogmaals van harte !!!!

    @ Suske
    Ik zou er wél 10 logjes over kunnen schrijven ….ga ik maar niét doen hé!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

