herdenken

Tja , wat schrijf je voor logje als je nét de indrukwekkende herdenking op TV hebt gezien .
Het log dat Leo schreef zegt eigenlijk alles al  dat je erover zou kúnnen schrijven .

Het enige dat ik er nog aan toe zou kunnen voegen is dat er óók onder de vijand mensen te betreuren zijn die de kogel kregen ,bijv. omdat men dienst weigerden .

Wat mij betreft zijn er in iedere oorlog aan béide zijden zowel “goede”en “foute” mensen en zouden we daar best wat vaker bij stil mogen staan .
Maar zelfs met de dood van “de vijand ” hoort men fatsoenlijk om te gaan .
Het is misselijk makend als mensen juichend een feestje vieren bij de dood van wié dan ook !

Nogmaals tja …….,is dit nou écht een Rietepietzlogje……  ja  zéker wel, je dacht toch niet echt dat ik alléén maar over grappen en grollen na loop te denken?

herdenken
 

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Boerin Zonder Naam & Interneppers, Blog Zonder Naam
    Mei 07, 2011 @ 11:33:38

    Het is idd niet gepast om iemands dood met festiviteiten te omlijsten. Maar veel mensen zijn meelopers. Eén persoon hangt de vlag uit….. De buurman denkt:”hee de vlag hangt uit, ook maar snel doen, ik ben vast iets vergeten, maar dat vraag ik dan zo wel..” En voor je het weet is de hele straat aan het vlaggen. Als men dan aan elkaar vraagt: “waar vlaggen we eigenlijk voor” en het antwoord luidt: Osama is dood! Nou dan vlagt de hele straat voor de dood van Osama. Ze steken de bbq aan en feesten nog vrolijk verder….
    Het is gewoon een kwestie van achter elkaar aanlopen zonder te weten waarom.

    @ Internepper
    Dat zal zéker voor een deel een reden zijn maar anderen zijn domweg bezig met wraakzucht .Helaas was er óók een slecht voorbeeld van juist de aanhangers van Bin Laden die stonden te juichen bij de dood van al die onschuldige slachtoffers in de twintowers ,dat roept een soort vergelding op waar je als fatsoendelijk mens boven zou moeten staan .

    Beantwoorden

  2. vlinder
    Mei 06, 2011 @ 22:48:38

    Een logje om in te lijsten Rietz!
    Ben het helemaal met je eens!
    En dan zijn er nóg mensen die nieuwschierig zijn naar de foto,s van de man in kwestie,walgelijk toch?
    Ik heb me toen óók zo ontzettend op lopen winden toen met saddam Hoessein,mensen keken toen massaal naar de filmpjes en foto,s..ronduit WALGELIJK!!
    Wat dát betreft,heb ik wél meer respect voor president Obama die de foto,s niet wil vrijgeven.
    Die Bush zou er wél mee te koop lopen.
    In een oorlog zijn er geen winnaars..enkel verliezers en een mensenleven telt hoe dan ook!
    Fijn weekeind Rietz en Henk met liefs van mij…;)

    @ Vlinder
    Je hebt gelijk Vlinder , er zij uitsluitend verliezers in een oorlog .Die foto’s zijn natuurlijk helemaal niet nodig want de complottheorieën zullen dáárdoor niet afnemen
    Jij en ik weten hoe makkelijk je een foto kunt maipuleren dus zo’n foto zegt niets voor argwanende mensen
    Nee dat soort foto’s hoef ik niet te zien !
    Jullie ook een fijn weekend natuurlijk !

    Beantwoorden

  3. Renesmurf
    Mei 06, 2011 @ 22:44:38

    Onze minister president doet het niet goed, en vertegenwoordigd niet Nederland.
    Hij was blij met de dood van Bin Laden, hij is dus meer VVDer dan Minister president voor het hele volk.

    @ Renesmurf
    Het is wel duidelijk dat geen énkele president namens iedere Nederlander kan spreken ,heb jij wel eens een verkiezingsuitslag van 100% meegemaakt? En dan moet je óók nog een opkomst van 100% hebben maar oke , het is dus jouw mening dat de huidige president het niet goed doet .
    Naar mijn mening zijn we in ieder geval niet sléchter af dan met de vorige 😉

    Beantwoorden

  4. Leo
    Mei 06, 2011 @ 20:51:11

    Mooie aanvulling op een belangrijk onderwerp als de herdenking van hen die het leven lieten. Ik keek ook met een soort van vervangende schaamte naar de festiviteiten in Amerika toen de Navy Seals de meest gezochte terrorist van de wereld koelbloedig omlegden. Hoezo rechtsspraak of afleggen van verantwoording?

    @ Leo
    Ik kán er nog inkomen dat hij omgelegd is , hij had zich immers allang over kunnen geven maar was dat duidelijk niet van plan .Maar om daar een feestje van te maken is niet in de haak .
    Bin Laden vónd dat hij het recht had ongelovigen die niet gelovig wilden worden te vernietigen ,dat hebben we meerdere malen uit zijn eigen mond kunnen horen en ik denk niet dat we na een arrestatie een ander verhaal hadden gehoord .
    Dit soort geloofsfanaten sterft liever dan z’n inzichten aan te passen .

    Beantwoorden

  5. Truus
    Mei 06, 2011 @ 12:45:24

    O ja, ook ons grasveldje staat vol met madeliefjes. 🙂

    @ Truus
    Wij hebben zelf geen gras in de tuin maar deze bloemenpracht lag voor het terrasje uit een eerder logje 😉

    Beantwoorden

  6. Truus
    Mei 06, 2011 @ 12:44:34

    Natuurlijk ben jij geen oppervlakkige lolbroek. En het is waar, er zijn altijd twee kanten aan een verhaal.
    En ik ben elk jaar even stil op 4 mei.

    @ Truus
    Nee gelukkig niet maar al schrijvend overheerst toch meestal de wat luchtige “ik” .
    Wij zetten op 4 mei altijd de TV aan voor de herdenking ,je bent natuurlijk ook dan maar twee minuten stil maar bent er tóch mee bezig zolang de kransen gelegd worden en de toespraken duren ,indrukwekkend !

    Beantwoorden

  7. Redstar
    Mei 06, 2011 @ 07:38:48

    Geen idee wat Leo schreef natuurlijk. Iedereen herdenkt op zijn eigen manier, en zo moet het ook zijn. Dat ook de dode vijand herdacht moet worden ben ik het geheel mee eens. Velen werden ook gedwongen om te vechten.

    @ Redstar
    Klopt , mijn moeder heeft me ooit verteld van de Duitse soldaat die huiszoeking kwam doen maar met in de ogen stond toen mij op de arm van mijn moeder zag .Hij bleek thuis ook een kindje te hebben dat hij vreselijk mistte . Hij had geen dienst willen weigeren omdat het kindje dan zéker zonder vader op zou moeten groeien .Je begrijpt dat er niet gezocht werd naar onderduikers die dag !

    Beantwoorden

  8. J@n.
    Mei 05, 2011 @ 23:56:17

    Nee hoor Riet, dat denk ik zeker niet!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Gelukkig , ik dacht ook al dat de meeste van mijn lezers wel door mijn “doorluchtigheid” heen kijken 😉

    Beantwoorden

  9. Hartelijke Hulk
    Mei 05, 2011 @ 19:15:21

    Er valt m.i. veel meer te vergeven dan te herdenken!

    @ de Hulk
    Maar dat kan héél goed samen gaan !

    Beantwoorden

  10. Jeroen
    Mei 05, 2011 @ 14:00:48

    Daar ben ik het roerend mee eens Rietz. Je doelt uiteraard op de dood van Osama. Ook ik moest bijna kotsen van de euforie en feestvreugde in de States. En welke ouder hangt z’n dochtertje van zes nou een bord om de nek met een tekst als: “Hoera, Osama is dood”! Zoiets kan mijns inziens alleen in de States.

    @ Jeroen
    Dat bedoelde ik inderdaad , zo ga je niét met de dood om .
    Zélfs niet als het iemand is die zélf veel onschuldige slachtoffers heeft gedood waarbij ook zijn aanhangers dit soort gedrag vertoonden .
    Van het domme en geindoctrineerde deel van de islam aanhangers kun je dit soort gedrag verwachten maar ontwikkelde mensen zouden beter moeten weten .

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mei 05, 2011 @ 00:21:40

    Het is en blijft belangrijk om te herdenken en door te geven aan de jongere generatie.

    @ L.Glibber
    Ik zag al dat jij er op je log ook aandacht voor had ,Leiden doet het ook in dit soort dingen weer opvallend naar het publiek gericht ,dat is mooi!

    Beantwoorden

  12. joke
    Mei 04, 2011 @ 21:06:41

    Hier heb je helemaal gelijk in Rietepietz,het is naar mijn mening ook heel goed zo’n bezinning af en toe waardoor we weer bewuster waarderen hoe rijk we zijn in een land waar vrijhijd is.
    Groetjes.

    @ Joke
    We zijn verwend ,dat is waar en vooral de jongere garde weet niet beter .Het is mooi als je dan zoveel jongeren ziet op de Dam !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

