koninklijk ?

Het was een gruwelijk weekend voor mensen die helemaal niéts met royalty hebben ,eerst een huwelijk in het Engelse koningshuis en daar achteraan “onze eigen” koninginnedag !
Ik ben vrouw genoeg om in ieder geval even een stukje op TV te volgen van beiden “evenementen” want tja , je moet als “persifleuse” van hare Majesteit  toch een beetje bij-blijven met  het modebeeld .

Voor nuttige tips op modegebied van de royalty dames staan mijn oortjes wagenwijd open want uiteindelijk nadert ons 50 jarig huwelijksfeest met rasse schreden .
Het belangrijkste lijkt dat de “jurk” van een bruid,en daarmee ook de ontwerper , geheim blijven tot de bruid in het openbaar verschijnt .

Ai…. ik hád al een tipje van de sluier opgelicht door hier te vertellen wié “de jurk” gaat maken …. maar gelukkig heb ik vérder niets verteld over het ontwerp of de stof !
Het énige dat ik dus nog maar hoef te doen is te zorgen dat ik nog twee ándere  out fitjes paraat heb om iedereen eventueel op het verkeerde been te zetten …..mocht er tóch nog iets uitlekken!

Dat het óók wel handig is voor het geval de coupeuse net zo slecht naait als zij Nederlands spreekt is dan nog mooi meegenomen !
Ik kan melden dat het uiteindelijk goedgekomen is ,maar dat is niét zonder menig slapeloos uurtje mijnerzijds ( en misschien óók wel van haar) gegaan .
Kate was in Engeland ieder geval zo verstandig met een modeontwerper in zee te gaan die haar taal spreekt!
Op het gevaar af  hier als  xenofoob te kijkt te staan ,moet ik toch constateren dat het verrekte lastig communiceren is met iemand die jouw taal niet spreekt maar ook nauwelijks Engels  of Duits spreekt . Zelfs mét tolk blijf je toch het vervelende gevoel houden dat dingen niet over komen zoals je ze bedoelt !

Het blijft helaas zéker  een eenmalig avontuur maar gelukkig kunnen mijn “reserves” toch  in de kast blijven ppffft …
De enkeling die “van de jurk en de rand weet” weet natuurlijk óók dat op schenden van het “jurkembargo” zeer strenge straffen staan, óók als het om een nep koningin gaat !

Voorlopig loop ik nog even  in een alles verhullende huisjurk , lekker makkelijk toch?

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. À.van bleijswijk
    Mei 26, 2013 @ 11:28:29

    Beetje gezelligere kleuren en lekker zittend en in winkels te koop. Alleen Peter hahn heeft er af en toe eens een paar in de verkoop, die ook ouderen willen. Alleen erg duur.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , beter duur dan niet te koop toch?

    Beantwoorden

  2. Truus
    Mei 06, 2011 @ 12:50:51

    Je bent vast geen xenofoob met zo’n exotische huisjurk Rietepietz. 🙂
    Ik mis alleen de kleurrijke doek om je hoofd. 😉

    @ Truus
    Nee hoor ,dat ben ik niet maar ik vind wél dat wie hier wil wonen en werken zich in het openbaar moet aanpassen aan onze manier van leven .Als men de taal niet wil leren vraagt het wel érg veel aanpassing van onze kant .

    Beantwoorden

  3. Jac
    Mei 04, 2011 @ 16:22:35

    Leuke jurk, zoiets zou ik ook wel willen!

    @ Jac
    Deze heb ik vorig jaar op de markt gekocht ,daar kun je dit soort dingen vaak voor een schappelijke prijs kopen .

    Beantwoorden

  4. rietje
    Mei 04, 2011 @ 08:44:39

    hai Riet, die huisjurk staat je goed! wel spannend wat ’t gaat worden……fijn dat ’t goed is gekomen…….fijne week, liefs rietje

    @ Rietje
    Ik draag graag dit soort “flodders”in huis ,zit lekker makkelijk en staat nét even leuker dan een badjas 😉

    Beantwoorden

  5. Renesmurf
    Mei 03, 2011 @ 22:06:00

    Dat is wel een hele lange inleiding voor een jurk.
    Als die lekker zit, prima, want daar moet het om gaan he, nergens anders om!

    @ Renesmurf
    Ik heb nóóit geen moeite om een kleinigheid in héél veel woorden te verpakken ….dat zou je ondertussen moeten weten 😉

    Beantwoorden

  6. vlinder
    Mei 03, 2011 @ 16:23:53

    je weet de spanning er nog even goed in te houden he hihi ben wél nieuwschierig naar het uiteindelijke resultaat.
    maarre…deze huisjurk vind ik al super hoor;)
    Ik groet hierbij hare majesteit Rietepietz met liefs van mij…;)

    @ Vlinder
    Er leest ook familie mee en dáár wil ik het toch nog even geheim voor houden ,daar worden jullie dan het “slachtoffer” van 😉 Ik ben blij dat er tegenwoordig weer van dit soort “huisjurken”te koop zijn ,dat was járenlang niet het geval en draag nou eenmaal graag dit soor makkelijk zittende spullen 😉

    Beantwoorden

  7. Lind@
    Mei 03, 2011 @ 12:17:41

    Ga nu wel heel nieuwsgierig worden, fijn dat het toch gaat lukken ondanks dat de communicatie niet soepel gaat. Je kan het altijd uittekenen.

    @ Lind@
    Gelukkig is het goedgekomen ja , héél erg had het niet geweest als het mislukt was want ik hád iets in reserve ,al was dat iets minder “de bruid” 😉

    Beantwoorden

  8. Leo
    Mei 02, 2011 @ 20:16:03

    Voor mij is die zgn. huisjurk al een sierraad hoor…Maar zou er niet een van die vorstelijke ontwerpers bereid zijn om jou een koninklijke uitstraling te geven die dit keer niet persifleert, maar ons allen overtuigt van jouw grote geluk?? Moet kunnen….kanariegeel of zo??? Die Engelse Queen is trouwens veel simpeler na te doen, hoedje op, blaadje in de handen en slapen….moet kunnen toch?

    @ Leo
    Het staat op z’n minst iets eleganter dan een badjas ,dat is waar 😉
    Natuurlijk wil zo’n modeontwerper zich bést uit de naad naaien voor me maar ja …… dat soort mensen is helaas niet tevreden met een boterhammetje met kaas en ik ben niét van plan voor caviaar te gaan zorgen voor zo’n snijboon !
    De Engelse Queen is niets voor mij ,geel staat me niet 😉

    Beantwoorden

  9. Gisella
    Mei 02, 2011 @ 10:27:44

    Deze die je aan heb zitten gewoon het lekkerst, heerlijk thuis in een wijde jurk gewoon lekker zitten enz enz.

    Mare nu wel heel nieuwschierig naar je jurk maar zo ik lees moeten we dus echt geduld hebben….

    @ Gisella
    Klopt vooral als je lekker onderuit op de bank wilt hangen is zo’n soort kaftan héérlijk ! Knelt nergens én laat niets zien van een pondje teveel hier en daar 😉
    Ja nog éven geduld …maar zo héél bijzonder is het nou ook weer niet hoor 😉

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Mei 02, 2011 @ 07:12:16

    Ik heb niets met royalty. Niets met jurken.. Dus mijn commentaar zal weinig nut hebben.
    Ow ja, ik had vrijdag en gesprek met iemand die amper Engels kon, maar wel als middestander zijn brood probeerde te verdienen. Ik kon hem niet duidelijk maken wat hij moest den, dus ben naar een ander gegaan.
    HEeft niets met xenofobisme te maken.

    @ Redstar
    “een jurk ” kan de interesse van mannen best opwekken maar dan met name “als hij uit gaat ”

    Nee klopt , maar er zijn nogal wat “politiek correcte hotemetoten” die doof en blind zijn voor de feiten en je metéén van dit soort dingen beschuldigen als je ,volkomen terecht, iets verwacht van mensen die hier hun boterham willen verdienen .

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mei 02, 2011 @ 00:09:16

    Je had zelfs in je huisjurk niet uit de toon gevallen Riet.

    @ L.Glibber
    In de jaren 70 was dit inderdaad een dracht die op feestjes helemaal “in” was 😉

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Mei 01, 2011 @ 23:58:57

    En ik heb helemaal niks met jurken, dus ik onthoud me van alle commentaar.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ik realiseer me natuurlijk wel dat mijn mannelijke lezers
    vrouwen het liefst zónder jurk zien ….dus inderdaad die hébben niets met jurken 😉

    Beantwoorden

  13. joke
    Mei 01, 2011 @ 22:07:30

    Heerlijk zo’n huisjurk en een beetje verhullend is nog mooi meegenomen toch? Ik word nu eigenlijk nieuwsgieriger naar wat het word als naar de jurk van de koningin.
    Groetjes.

    @ Joke
    In ieder geval is het wél een jurkje geworden waaruit makkelijk te zien zal zijn dat ik die dag niet de boodschappen ga doen 😉 verder zullen natuurlijk altijd smaken verschillen !”Feestelijk ” zal het meest door de stofkeuze blijken want verder is eenvoud troef….maak ik het nu nóg lastiger voor je ? 😉

    Beantwoorden

  14. AS
    Mei 01, 2011 @ 20:14:39

    tja, het is effe iets anders, maar daar is het een huisjurk voor.Spannend hé.
    Prettige avond, heb je de open haard aan?
    groetjes, Marion. xxxx

    @ Marion
    Ja best wel hé , maar het zit natuurlijk hártstikke lekker zo’n flodder .
    Inderdaad wél spannend maar ik heb één zekerheid ….. niemand kan met de zelfde jurk aan binnen stappen ,dat kan ik me als “nepkoningin” natuurlijk niet permiteren 😉
    De open haard is niet aan , het is warm genoeg in huis omdat de zon de hele dag op het glazen serredak heeft geschenen .
    Welterusten voor later XXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

