hoogwelgeboren !

Sinds dit weekend ben ik de granny van “Ridder Sebastian ” .Het is niet niks als je kleinzoon tot Ridder geslagen wordt op z’n zevende verjaardag !
Daar ga ik zeker niet over opscheppen …… maar eh…..ik wil  het natuurlijk wél met jullie delen 😉

Sebastian is helemaal gék van alles dat met ridders en  kastelen te maken heeft .
Bij zijn vorige verjaardag vierden we een  online-feestje om hem ons cadeau “via skype” te overhandigen ,een ridderslot !
Natuurlijk heeft  een jarig kind ook in Amerika een kinderpartijtje en dit jaar regelde Ruud iets  dat wel héél erg in de smaak viel bij  Sebastian .

Bij hen in de buurt is n.l. een museum over de Riddertijd waar óók kinderpartijtjes  aangeboden worden ,geknipt voor onze Bassie ! De naam “Bassie” past trouwens ook best bij hem want als er gelegenheid is de clown uit te hangen zal hij het niet laten en de gelegenheid wás er !

Omdat Photo Bucket filmpje niet langer dan 5 minuten mogen zijn werden het dus twee filmpjes  en voor de liefhebbers zet ik ze er allebei op .Het eerste filmpje ( iets meer dan 3 minuten) laat zien hoe hij aangekleed wordt met behulp van één van zijn  gasten ,het tweede filmpje ( iets korter ) laat zien hoe hij daadwerkelijk tot Ridder gelagen wordt dus grijp je kans , hoe vaak kun je een dergelijk ritueel nou meemaken anno 2011 !

Ja ik wéét het , een hoog trotse oma gehalte en ik beloof dat ik hierna een scherp politiek log zal zetten ….of iets over de afschuwelijke gebeurtenissen die elders op de wereld plaats vinden of eh…. nou ja ik bedenk wel iets dat voor geen méter  aan de moeder/vader -.cq. grootmoedergevoelens appelleert ………

Het is niet allemaal even goed te verstaan ,ik kan zelf óók niet alles volgen omdat het natuurlijk óók nog Engels is maar de beelden spreken voor zich denk ik , grote lol!

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Apr 13, 2011 @ 16:39:57

    Hartstikke leuk Rietepietz! 🙂
    Nog gefeliciteerd met de jarige Ridder Sebastian.
    Enne, laat de tekst maar zitten, het filmpje was genoeg. 😉

    @ Truus
    De tekst was ook voor mij vrijwel onverstaanbaar ( ik hád aan je gedacht) maar het filmpje spreekt voor zich gelukkig !

    Beantwoorden

  2. Gisella
    Apr 01, 2011 @ 07:36:50

    jonkvrouwe rietepietz u kleinzoon is een echte ridder ooo en nu nog een wit paard dan kan hij zo als hij wat ouder is zijn prinses zoeken 😉

    @ Gisella
    Hij ligt nu al “lekker” bij de meisjes maar een paard is natuurlijk altijd een leuke extra 😉

    Beantwoorden

  3. Jeroen
    Mrt 31, 2011 @ 21:24:05

    Ik zou toch zweren dat ik hier gereageerd had. Maar blijkbaar heb ik alleen gelezen en het filmpje bekeken om later te reageren. Jonkvrouwe Rietz heeft iig niets te vrezen met zo’n koene ridder in de familie.

    @ Jeroen
    Nu je het zegt ,ik meen zoiets gelezen te hebben ,en zélf een antwoord bijgezet te hebben .Soms kijk ik er overheen dus ik ga nog eens zien .

    Beantwoorden

  4. suske
    Mrt 31, 2011 @ 20:39:45

    voor mij geen politieke logs aub !
    gewoon verder schrijven over uw kleinzoon enzo.
    Daar kom ik nu eenmaal voor.

    @ Suske
    Nee geen angst hoor ,ik ben tamelijk politiek bebusteloos 😉
    Een héél enkele keer glipt er wel eens iets door waar een politiek luchtje aan zit maar dan meestal zó verpakt dat het niet opvalt !

    Beantwoorden

  5. Min
    Mrt 31, 2011 @ 16:27:35

    Nou weer heerlijk bijgelezen.
    En tja die Bassie, de ridder zonder vrees, die gaat nu natuurlijk schone jonkvrouwen redden 😉

    @ Min
    áls hij tenminste op de been kan blijven in zijn ridderplunje 😉

    Beantwoorden

  6. rietje
    Mrt 31, 2011 @ 10:41:27

    ach wat leuk!!! geweldig! wat ’n idee voor één van mijn vriendinnen, haar kleinzoon is ook helemaal weg van ridders, zal het haar laten zien……….fijn weekend alvast, liefs rietje

    @ Rietje
    Inderdaad zijn vrijwel alle jongetjes ooit in de ban van het ridderschap .Voor deze lokatie moet je echter wel naar Amerika 😉 Maar misschien is er in nederland ook wel zoiets !

    Beantwoorden

  7. Marian
    Mrt 30, 2011 @ 22:10:36

    lief he, ik als oma snap het helemaal. Wel een beetje topzwaar met die helm 🙂 Zeg, ik heb mijn nieuwe blog er weer uitgegooid en ik ga vanaf nu blogloos door het leven… ik zal je spitse commentaren en je taalgevoel wel enorm missen! Maar hier lezen doe ik nog wel, al is het bij tijden en vlagen wat minder trouw dan voorheen!

    @ Marian
    Het Ridderschap is inderdaad duidelijk “zwaar” want ook het door de knietjes gaan ziet er wiebelig uit 😉
    Wat jammer , maar je zult er je redenen wel voor hebben dat je ( ik hoop voorlopig ) blogloos bent !
    Natuurlijk blijf je altijd welkom hier en ga ik de muizensite ook niet helemaal vergeten !

    Beantwoorden

  8. Lind@
    Mrt 30, 2011 @ 21:08:53

    En alles wordt netjes met handschoenen aangepakt. Leuke filmpjes en ik wil er best nog een heleboel meer zien hoor.

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Mrt 29, 2011 @ 20:38:55

    Wat zal hij dat een belangrijke gebeurtenis hebben gevonden. Ridder zonder vrees of blaam.

    @ Tagrijn
    Hij heeft er van genóten ! Helemáál zonder vrees was hij nou ook weer niet .Zijn klasgenootjes hebben meestal “pizza” feestjes maar de ouders van Sebastian gaan meer voor “gezond” en dat kon daar ook . Gelukkig had jong en oud zich reuze geamuseerd !

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Mrt 29, 2011 @ 07:44:47

    Leuk, leuk! En natuurlijk ben je trots. Zou een beetje raar zijn als je dat niet was 😀
    Als je een scherp politiek log gaat schrijven krijg ik jeuk denk ik. 😀

    @ Redstar
    Jawel , dat zou zéker raar zijn maar natuurlijk hóef ik jullie er niet “mee lastig te vallen “;-)
    Tja , tegen die jeuk kan ik twee dingen overwegen
    1. ik stuur je een goed anti jeuk middel
    2. of ik vergeet het idee om “politiek te gaan”
    whahahaha !

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mrt 28, 2011 @ 22:24:38

    Leuke filmpjes Riet.
    Misschien kleine tip op you tube kunnen filmjes langer duren en als je niet wilt dat de hele wereld ze ziet kan je ze afschermen.

    @ L.Glibber
    Ja dat klopt ,maar dan moet ik met WW gaan goochelen als ik het goed heb ,en voor m’n logjes maakt het niet zoveel uit want lange filmpjes ziijn meestal niet erg in trek .Zelfs 5 minuten is dan al lang ‘-) Maar tóch bedankt voor het meedenken en misschien komt het er ooit nog van voor prive filmpjes die natuurlijk wel eens langer mogen zijn .
    Ik vind het inderdaad geen prettig idee dat iedereen mijn filmpjes makkelijk zou kunnen vinden ,vandaar dus photo Bucket waar men meestal niet “zomaar”gaat zitten zoeken .

    Beantwoorden

  12. Leo
    Mrt 28, 2011 @ 20:25:41

    O edele dame, grootvorstin die boven ons allen resideert. Wij erkennen uw rechten op het gevoelen van omatrots uiteraard en voor deze keer nemen wij uw filmbeelden tot ons en genieten even met u mee. In de hoop dat uw nobelen zich later mogen koesteren in uw wijsheid, humor en politiek inzicht. En voor de jonge ridder hopen wij op een lang en gelukkig, maar vooral gezond leven…

    @ Leo
    Gegroet mijn onderdanige dienaar ,en heb dank voor Uwe inlevende woorden !
    Onze hoogwelgeboren nazaat zal zéker op zijn plichten als Ridder gewezen worden zo hij de lans niet zou opnemen ter verdediging van zijn minderbevoorrechte medemens …
    Whahahaha , wat kunnen we samen toch vréselijk veel onzin uitkramen !

    Beantwoorden

  13. Marion
    Mrt 28, 2011 @ 20:09:33

    Wat een belevenis voor dat jochie, ik versta het ook niet maar de lol springt er van af, goed idee van Ruud. Trots hé, jullie ridder.
    Fijne avond, Marion. xxxx

    @ Marion
    Ja je ziet hem glunderen hé ,destijds in het Archeon was hij ook niet weg te sl’aán bij het riddergevecht waar kinderen aan mee konden doen ! Het harnas is blijkbaar knap zwaar ,hij heeft moeite óp de knietjes gaan en vooral weer terug omhoog komen 😉

    Truste voor straks XXX

    Beantwoorden

  14. Renesmurf
    Mrt 28, 2011 @ 20:07:13

    ah, als je er van houdt is zoiets natuurlijk superleuk!
    En dat laten de filmpjes ook goed zien!

    @ Renesmurf
    Ik denk dat er weinig jongetjes van die leeftijd zijn die niet een “ridderperiode” hebben 😉

    Beantwoorden

  15. Hanny
    Mrt 28, 2011 @ 19:10:48

    Ridderlijke Hoogheid,
    Gefeliciteerd met uw kleinzoon. Dat hij een goed ridder mag zijn!
    Mogen wij u nog met Rietepietz aanspreken, of verwacht u van ons een eerbiedige bejegening? :-))

    @ Hanny
    eh….. misschien is Grootmoederlijke Ridderlijke Hoogheid wel passend 😉 Whahaha ….
    maar inderdaad ,ik vertrouw erop dat hij de riderlijkheid hoog in het (zijn) vaandel zal hebben .

    Beantwoorden

  16. Aukje
    Mrt 28, 2011 @ 18:49:13

    Helemaal super!!!
    Hoop dat opa net zo trots is 🙂

    @ Aukje
    Zo mógelijk zelfs nog meer ,helaas spreekt opa helemaal geen Engels én kan geen computer bedienen waardoor hij dus heel afhankelijk is voor de contacten .Jammer ,hij heeft wel een cursus gevolgd maar het ligt hem totáál niet .

    Beantwoorden

  17. joke
    Mrt 28, 2011 @ 18:41:02

    En dat is natuurlijk geweldig als je serieus tot ridder geslagen word door een volwassenen nog wel. Wat een leuk idee, kinderen genieten toch over de hele wereld hetzelfde, met minder of meer luxe uiteraard.Groetjes.

    @ Joke
    Leuk hé , volgens mij hebben wij hier iets dergelijks niet .het enige dat er in de buurt kwam was “het land van Ooit “dat was ook zo schattig voor kinderen .Het maakt dan inderdaad vaak niet uit of het in een luxe uitvoering gebeurt of heel simpel !

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Mrt 28, 2011 @ 18:18:25

    En dan nou nog een wit paard, dan komt het allemaal goed.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Whahaha , zo nuchter als je lijkt moet je toch érgens iets romantisch in je hebben J@n ,leuk !Hij ligt inderdaad nú al ,zelfs zonder wit paard ,goed bij “de vrouwen” 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

