FF diep ademhalen..

Ja klopt ,Sebastian moest zaterdag even diép ademhalen! Als eerste moeten spelen op de maandelijkse familievoorspeelmiddag vloog hem toch een beetje naar de keel !
Wat wil je , de dreumes moet nog 7 jaar worden aan het eind van deze maand !

Logisch dat hij de kippen even niet helemaal onder controle had toen hij het “klassieke stuk” “boer wat vind je va..han mijn kippen , bóer wat vind je va..han mijn haan ”  moest spelen .
Het was ook nog eens een  stuk dat hij nog maar pas geleerd had en zodoende lieten niet alle kipjes zich zonder meer in de piano stoppen .

Een “roze panter” heeft hij echter ondertussen héél aardig  gedresseerd  , het beest wacht keurig een aantal  maten tot Sebastian weer op de toetsen begint rammelen !
Het lijkt me een knap lastig stukje voor zó’n jong “dompteurtje ” .
Ik buig dus even minstens nét zo diep als Sebastian ,maar dan in zijn richting !

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mrt 25, 2011 @ 18:43:17

    Hè, hè, eindelijk eens de kans om te luisteren. 😉
    Ik herkende beide stukjes Rietepietz. Heel grappig ook om te zien hoe hij alvast ‘in positie’ gaat zitten om het pedaal in te kunnen drukken voor de slotnoot. 🙂

    @ Truus
    Ja schattig hé , hij kan er niét bij als hij “netje zit zoals het hoort” en dus schuift hij alvast in positie 😉 De Pink panter is wel zijn lievelingsstuk ,hij had aanvankelijk wat moeite met de rustmaten maar dat ging hier dus helemaal goed !

    Beantwoorden

  2. rietje
    Mrt 22, 2011 @ 08:36:13

    hai Riet, wat schattig als je zo je kleinkind kunt zien spelen!
    genieten! fijne week, liefs rietje

    @ Rietje
    Ja wat súperlief he om het jochie zo bezig te zien !

    Beantwoorden

  3. Truus
    Mrt 20, 2011 @ 23:06:28

    Ik kom nog een keertje terug om te luisteren Rietepietz.
    De PC staat (tijdelijk) beneden in de kamer en dat klikt niet altijd met de TV. 😉
    Op de middelbare school heb ik tijdens muziekles wel eens piano gespeeld. Laaaang geleden dus. 🙂

    @ Truus
    Ja vertel mij wat , ik zit altijd met m’n lappie beneden terwijl Henk TV kijkt ,dan moet ik alles dat geluid maakt laten wachten !

    Beantwoorden

  4. Aukje
    Mrt 19, 2011 @ 16:45:50

    Leuk dat je dat dan toch allemaal maar kunt zien en horen. Prachtig 🙂

    @ Aukje
    Ik kon het nog nét niet live zien .Ruud had gehoopt dat men in het gebouw waar de muziekschool zit WIFI aanwezig is en dán had hij de webcam aan kunnen zetten .
    Helaas ging dat dus niet en heeft Ruud dus weer gewoon een filmpje gemaakt en in photo bucket gezet !

    Beantwoorden

  5. Jeroen
    Mrt 19, 2011 @ 10:24:02

    Goeiemorgen Rietepietz. Hij doet het iig stukken beter dan ik. Want ik zou het niet kunnen. En wees nou eens eerlijk; het is toch vertederend om te zien. En om in kippen termen te blijven; hier krijg je als oma toch kippevel van.

    @Jeroen
    Ja en óók beter dan ik 😉 Ik speel aardig op m’n poot en dan heb je het wel gehad .
    Ja natúúrlijk smelt ik als ik zo’n filmpje bekijk , nou ja twee keer bekijk eh…. drie……..

    Beantwoorden

  6. Lind@
    Mrt 18, 2011 @ 20:27:10

    Een ster in de dop. Bravo ennuh, kippen zijn idd moeilijk om te vangen en in toom te houden.
    Fijn weekend.

    @ Lind@
    Ja lástige beesjes voor deze dreumes maar hij gaat vast gewoon door met oefenen . Nu ik er over nadenk , het is een vleugel waar Sebastian op speelt ,kippetjes zitten toch juist graag onder vleugels 😉

    Beantwoorden

  7. Margrietgeniet
    Mrt 18, 2011 @ 10:12:50

    Ik doe het hem niet na Rietz, en ik heb toch een jaar of 10 geleden 2 jaar les gehad. Is niets geworden dus. Vooral die Pink Panther doet ie heel knap, ook in termen van timing. Buig dieper dan diep

    @ Margriet
    Leuk je weer eens te zien 😉 Volgens mij is piano leren spelen als je als ruim volwassen bent véél moeilijker dan wanneer je nog kind bent en alles nog soepen en lenig is !
    Mijn vingers zijn ook al te stram om nu nog te leren spelen maar g , dus ik buig even met je mee !

    Beantwoorden

  8. Redstar
    Mrt 18, 2011 @ 07:17:29

    Erg goed gedaan toch? Op zijn leeftijd kon ik nog geen noot spelen 😀
    Dat kwam pas twee jaar later. En dat hij even moest ademhalen is vrij normaal. Ik heb altijd nog last van plankenkoorts.

    @ Redstar
    Ja een beetje plankenkoorts hoort erbij maar Sebastian realiseert zich dat nog niet natuurlijk !
    Het joch is stapel op muziek in alle vormen en het is dus fijn dat hij daar nu al in begeleid kan worden !

    Beantwoorden

  9. Renesmurf
    Mrt 17, 2011 @ 22:30:20

    Nou, heel erg knap hoor!
    Alleen al het feit dat die het maar even doet! En dan klinkt het ook niet verkeerd! knap!

    @ Renesmurf
    Het wordt de kinderen daar op de muziekschool vanaf het begin geleerd ,vanaf de eerste lessen spelen ze één keer in de maand voor alle ouders ,best een goede manier om ze te leren omgaan met de stress van een “optreden” 😉

    Beantwoorden

  10. Elise
    Mrt 17, 2011 @ 21:51:02

    Voor zo’n klein manneke vind ik het ontzettend knap !

    Snap dat je trots bent hoor : )

    groetjes Elise

    @ Elise
    Klopt , ik ben apetrots op dit mannetje maar hoofdzaak is toch dat hij er plezier in heeft !

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mrt 17, 2011 @ 21:43:11

    Wat mooi dat kleine mannetje achter die grote piano.

    @ L.Glibber
    Wat kan zo’n pianokruk hóóg lijken hé 😉

    Beantwoorden

  12. Leo
    Mrt 17, 2011 @ 21:13:38

    Ik buig direct mee, want kwam zelf nooit verder dan het virtuoos spelen van luchtgitaar en het daadwerkelijk slaan op een triangel…Voor de rest consumeer ik meer muziek dan dat ik er aan deel neem….Leuk en trots logje Rietz!

    @Leo
    Nou luchtgitaar spelen heeft het voordeel dat het nooit vals kan zijn .Ik heb ooit wel wat gitaar gespeeld maar dat stelde weinig voor .Van mij heeft hij de muzikalteit dus niet meegekregen !
    Maar inderdaad ,in trots zijn ben ik dan weer wél heel goed 😉

    Beantwoorden

  13. suske
    Mrt 17, 2011 @ 20:57:05

    het enige dat ik ooit uit een piano gekregen heb is een stukje “broeder jakob” maar daar moet je echt geen muzikant voor zijn.
    Mooi wat ie daar uit dat instument haalt.
    *diepe buiging*

    @ Suske
    O ja , wij noemen dat meestal “vader jacob” en ik zie wel kans zelfs dáármee in de fout te gaan ,dus van mij heeft hij de muzikaliteit niet ,dat is wel duidelijk 😉

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Mrt 17, 2011 @ 20:25:50

    Dat is best een lastig stukje. Ik doe het hem in ieder gval niet na. Knap hoor.

    @ Tagrijn
    Ik ook niet , maar laten we maar zeggen “verschil moet er zijn “;-)

    Beantwoorden

  15. marion
    Mrt 17, 2011 @ 20:13:22

    ik heb hier van genoten, hij is al behoorlijk vingervlug, onverstoorbaar gaat hij door bij een foutje, knap hoor. De foto’s van de musjes zijn leuk.
    Groetjes, Marion. xxxx

    @ Marion
    Reuze knap hé , ik doe het hem niet na ,maar dát zegt niets want ik ben niet muzikaal helaas 😉 Maar hoofdzaak is natuurlijk dat hij er lol in heeft !
    Jammer dat jij zelden musjes in je vogelhuisje ziet , wát een druktemakers zijn dat , welterusten voor straks xxxx

    Beantwoorden

  16. joke
    Mrt 17, 2011 @ 16:30:17

    Je gaat spontaan glimlachen zo vertederend. Toch al een hele riedel voor zo’n jongetje.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ik betrap mezelf er ook op dat , hoe vaak ik het ook al gezien heb ,ik toch steeds weer ongemerkt die lach op m’n gezicht heb .Dat statige stapje als hij naar de piano loopt ,terwijl hij normaal gesproken heen en weer rent ,zó komisch !

    Beantwoorden

  17. Astrid
    Mrt 17, 2011 @ 14:45:36

    Wat leuk wat dit kereltje al laat horen maar ook zien.
    Ik heb ook nog even het filmpje van het speerdansen bekeken en ik heb er echt van genoten, wat een souplesse heeft die kleine opdonder.

    @ Astrid
    Ja het kind is helemaal gék op muziek, en dan met name ritme .Hij hoort overál muziek in waardoor hij soms weleens iets teveel wil .Ik denk dat zijn ,voor een deel ,Zuid-Amerikaanse bloed daar niet vreemd aan is 😉

    Beantwoorden

  18. Gisella
    Mrt 17, 2011 @ 14:12:48

    Ik buig voor je kleinzoon ook mee, petje af hoor , ik doe het hem niet na.

    @ Gisella
    Het leukste is nog dat hij er zoveel plezier in heeft want hij is natuurlijk eigenlijk nog wat jong !

    Beantwoorden

  19. Hanny
    Mrt 17, 2011 @ 12:52:33

    Fantastisch, wat kan die kleinzoon van je spelen!
    Voorspelen vond ik het ergste van mijn pianolessen. Toen ik volwassen was, heb ik dan ook geweigerd om daaraan deel te nemen. En dit mannetje doet het ‘gewoon’. Petje af!!!!!

    @ Hanny
    Het is gewoon onderdeel van de lessen daar , iédere maand hebben ze “een recitel”zoals ze dat noemen ,juist om ze te laten wennen aan publiek .Ruud vertelde toevallig dat Sebastain er nu voor hets blijk van gaf dat hij het bést eng vindt dat iedereen kijkt .

    Beantwoorden

  20. Zus
    Mrt 17, 2011 @ 12:24:25

    Schattig Rietz, Hij heeft een goed gevoel voor timing.En je kunt zien dat hij er plezier in heeft.Ik moest wel lachen, hij kan nog niet eens bij de pedalen. Wat een liefie!! Groet Zus

    @ Zus
    Ja grappig hé , hij moet echt een beetje van de kruk af om erbij te kunnen .Goed gezien dat hij er lol in heeft , de pink panter is ook zijn favoriet op het moment .

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Mrt 17, 2011 @ 10:17:01

    Heel knap! Hij kan het 100% beter dan ik en met de buiging op het laatst zou hij geen gek figuur slaan in Japan ;-))
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Dan zitten wij in hetzelfde schuitje J@n , het énige dat ik kan op de piano ( of zoals in dit geval een vleugel ) is er met de stofdoek overheen gaan 😉
    Ik ben natuurlijk bést wel blij dat Sebastian z’n buiging in Amerika maakt en niét in Japan !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

