geen brug te ver

Wij wonen dicht in de buurt van de snelweg ,heb ik wel eens verteld toch?
In een paar minuten rijden we naar de Hoornbrug en zitten dan in no-time op de weg naar Rotterdam , Utrecht of Amsterdam  afhankelijk van welke afslag we nemen .

Nee ga me nou géén nummers vragen, ik weet dat één van de richtingen de A4 is maar vraag me niét welke want daar let ik nooit op, daar zijn routeplanners voor toch?
A4 is voor mij een papierformaat en dát dreun ik zo voor je op  A4 =  21 x 29,7 centimeter … weet je dat ook weer, maar daar  héb je  natuurlijk niets aan op de snelweg , ténzij je een A 4tje bij je hebt waarop je de route uitgeprint hebt !

hoornbrug Maar daar had ik het niet over , ik had het over de  Hoornbrug die regelmatig open gaat ten gunste van het scheepsverkeer en dan  voor oponthoud zorgt voor het overige  verkeer .
Sinds enige tijd wordt de brug niet meer handbediend geopend  en dat werkt helaas niet altijd “sluitend” .
Al een paar keer wilde de brug niet dicht wat natuurlijk geen feestje is voor het wachtende verkeer .

hoornbrug1Ook wij staan regelmatig netjes in de file te wachten tot de brug weer dicht gaat, altijd vervelend als je bijna thuis bent en de vaart wordt er zó drastisch tot een slakkengangetje gereduceerd.

Hé…? Oh je vraagt je af wat je in onze buitenspiegel ziet ?
Tja , dát is een gevalletje humor van de gemeente Rijswijk .
Vorig jaar verschenen er ineens mensen in de berm die met rode stukken ijzerwerk in de weer waren . Het was even gissen , nieuwe hekwerken voor de tram die daar óók rijdt en nogal eens uit de rails schiet kort na dit punt?

Maar nee , het bleek Kunst , en het het mocht wat kosten , wrijf het er maar in dat je hier meestal slechts met  een slakkengangetje kunt rijden ……..

hoornbrug2
 

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mrt 16, 2011 @ 22:29:35

    Het is wel een blikvanger, dat slakkenhuis. 🙂
    Toch aardig dat ze iets langs de weg gezet hebben om naar te kijken. Doodt de tijd een beetje tijdens het filerijden. 😉

    @ Truus
    Er val éigenlijk niet zo heel veel te zien aan dit slakkenhuis ,je kunt hóógstens de boel “in de gaten”houden 😉

    Beantwoorden

  2. Elise
    Mrt 14, 2011 @ 21:32:14

    Zou bijna denken dat je het over de Ketelbrug had, over de A^.. ook zo’n drama. Auto’s rijden daar gewoon teen een brug aan die wijkt .. staat ie gewoon open een stuk, tja dan gebeuren er rate dingen.

    Geld verspillen emt Kunst, zijn ze in Almere ook goeed in .. Mw Jorritsma wil Almere ook graag in de kijker zetten .. doet ze goed met al die nutteloze zooi.

    groetjes Elise

    @ Elise
    Bruggen zijn natuurlijk overál lastige opstakels en dat is des te erger als ze de bruggewachter wegbezuinigen ,dat blijkt slecht te werken .

    In dit soort gevallen is wel duidelijk dat de bezuinigingen op de kunst dringend noodzakelijk zijn ,échte kunstwerken zal altijd vraag naar zijn maar dié hebben geen subsidie nodig . Al dat sponsoren van de z.n. vernieuwende kunst “die je uit moet leggen ” is weggegooid geld .

    Beantwoorden

  3. Renesmurf
    Mrt 14, 2011 @ 19:54:47

    Altijd mooi, openbare kunstwerken!
    Nou ja, meestal dan.
    Alles beter dan reclame.

    En wachten is altijd vervelend.

    @ Renesmurf
    Nou ik vind dit toch ook bijna nét zo lelijk als reclame !
    Van mij mg de kunstenaar zich gaan melden als lasser/plaatwerken , doettie iets nuttigs 😉

    Beantwoorden

  4. Jeroen
    Mrt 14, 2011 @ 16:50:44

    Whaha, dat noem ik pas humor! Je kunt niet zeggen dat de gemeente niet met je meedenkt. Ik hoop voor je dat het ‘kunstwerk’ ooit verruild zal worden voor dat van een haas.

    @ Jeroen
    Wij hebben er zélf gelukkig niet zo heel vaak last van ,we rijden meestal buiten de spits wat toch behoorlijk scheelt in de drukte .

    Beantwoorden

  5. rietje
    Mrt 14, 2011 @ 09:43:02

    humor! echt ’n passend beeld! maar wel lastig dat wachten steeds…..slakkegangetje past er wel bij……fijne nieuwe week….

    @ Rietje
    We kunnen in ieder geval nu niet meer zeggen dat we niet gewaarschuwd zijn 😉

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Mrt 14, 2011 @ 06:42:34

    Je wordt zo wel met je neus op de feiten gedrukt als je daar staat. Erg leuk moet de gemeente gedacht hebben, en het luekste is dat alle automobilisten er aan mee hebben gedokt 😀

    Hier hadden we ook zo’n brug trouwens. Ze hebben een tweede er naast gemaakt waar het verkleer overkan als de ene open staat.

    @ Redstar
    Humor toch? Maar dat we geen inspraak hadden is dan wel weer jammer , als het aan mij gelegen had zou dit kreng er nooit gekomen zijn ,toppunt van lelijk!

    Beantwoorden

  7. Lind@
    Mrt 13, 2011 @ 23:13:38

    Heeee, daar reed ik vorig weekend nog langs. Wel een duidelijk herkennigspunt. Wij hadden geen last van de brug.

    @ Lind@
    Ja gelukkig gaat het óók nog wel eens goed hoor . Maar als je regelmatig langs dit punt komt ontkom je , vooral in de zmer niet aan zo af en toe moeten wachten .

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Mrt 13, 2011 @ 22:19:01

    dat is lachen ik zag die slak toevallig afgelopen week ook liggen en wilde er nog een foto van maken maar kon nergens stoppen.

    @ L.Glibber
    Jij had dus éigenlijk pech dat je gewoon door kon rijden 😉
    Wij zitten vaak sámen in de auto en dat is dan weer makkelijk als je een foto wilt maken .

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Mrt 13, 2011 @ 20:14:06

    Wie weet komt er ooit een slak van dat formaat uitkruipen die dan vlak voor je auto over de beweegt.

    @ Tagrijn
    Ik sluit niets uit Tagrijn ,maar áls dat gebeurd is het op z’n minst een “kunstje “en dát ligt toch heel dicht tegen kunst aan 😉

    Beantwoorden

  10. Min
    Mrt 13, 2011 @ 19:41:28

    Tja, mmm ik hou kunstenaars graag aan het werk hoor. Maar alhier komt er even geen nieuwe kunst meer bij i.v.m. bezuinigingen.

    @ Min
    De maker van dit “kunstwerk” is naar mijn idee meer een lasser/plaatwerker dan een kunstenaar ,dit soort “kunst ” spreekt me van geen kant aan !

    Beantwoorden

  11. suske
    Mrt 13, 2011 @ 18:26:25

    gelukkig heb ik de autostrade hier in de buurt bijna nooit nodig.
    Ik leef en werk in Roeselare en dat scheelt.
    Ik leef mee met de mensen die s’morgen en s’avonds uren de de file moeten staan.

    @ Suske
    Mooi woord dat “autostrade ” klinkt véél vriendelijker dan snelweg 😉 Wij mogen zélf ook niet klagen hoor , we zitten niet meer dagelijks op de weg en dan nog meestal niet op spitstijden .Maar deze brug ligt héél dicht bij huis en daadoor kúnnen we er last van hebben als we niet eens de snelweg op willen !

    Beantwoorden

  12. Tham
    Mrt 13, 2011 @ 17:55:12

    Riet dat is dan wel weer erg rood en groot zo’n slakken huis,, pfff ik hou wel van kunst maar dit vind ik dan weer geldverspilling.

    OT Ja ik ben er nog hoor..k sta als t ware op een kruispunt te kijken welke richting ik op moet..

    @ Thamara
    Ja lélijk hé ,heeft écht niets met kunst te maken !

    Pas op hé , vóór je het weet sta je in een file als je de verkeerde weg neemt ,en voorál opletten met oversteken ,je bent zó platgereden door een auto die je over het hoofd zag 😉

    Beantwoorden

  13. Leo
    Mrt 13, 2011 @ 16:30:04

    Ach, hou maar op over files en bruggen. Ik had het afgelopen week ook weer, bij Utrecht. File van ongekende lengte. Niet op de radio natuurlijk, maar wij stonden er wel in. Weinig kunstwerk te bekennen daar, slechts zes banen auto’s naast elkaar. Uiteindelijk via een trucje alsnog op een doorrijbaan richting Amsterdam. Anders had ik er vermoedelijk nu nog gestaan, wat Rijkswaterstaat had de toevoegstrook naar de hoofdstad afgesloten, om een of andere duistere reden en alle verkeer moest toen naar een baan terug. Midden in de spits, en het invoegende verkeer vanuit Utrecht wilde er ook nog eens tussen. Wat een puinhoop. En wat een planning…

    @ Leo
    Ik vrees dat je van een kunstwerk als dit óók niet vrolijker had geworden onder die omstandigheden 😉
    De hoornbrug is weliswaar geen groot knooppunt en best makkelijk te omzeilen maar dan moet je wel wéten dat de brug het niet doet .Mijn ervaring is ook wel dat de meldingen pas op de radio doorkomen als het probleem ondertussen is opgelost ;-(

    Beantwoorden

  14. marion
    Mrt 13, 2011 @ 11:20:12

    Als je alle lelijke kunstwerken bij elkaar op telt,kom je op een behoorlijk bedrag, zou de kinderopvang niet zo veel te kort komen, maar ja, de arme kunstenaars moeten ook eten :-).
    Wandel ze, Marion. xxxx

    @ Marion
    Nou deze kunstenaar zou volgens mij goed tot z’n recht komen als lasser/plaatwerker , dat mag dan minder aanzien hebben dan kunstenaar , hij kan zich dan wél zelf bedruipen en hij heeft dan geen subside nodig .Je hebt gelijk ,laat dát geld maar in de gezondheidszorg of de kinderopvang terecht komen !
    Gezellige zondag xxx

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Mrt 12, 2011 @ 22:59:07

    Dan heb je dat stuk roest in Eindhoven richting Veldhoven nog niet gezien, dat staat al vele jaren het uitzicht te bederven. Dat slakkenhuis is tenminste nog fatsoenlijk geverfd.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Dat zal wel een kwestie van tijd zijn , dit slakkenhuis staat er nog géén jaar en je kunt er dus op wáchten dat de verf gaat bladderen en verdwijnt ,nou ja rood en roestbruin ligt niet zo héél ver uir elkaar .In ieder geval vind ik het een monsterlijk lelijk kreng !

    Beantwoorden

  16. Hanny
    Mrt 12, 2011 @ 21:57:51

    Of wij als belastingbetaler nu op dit soort kunst zitten te wachten, is de vraag. In ieder geval heb je nu in de file iets om te bekijken. Je zou gaatjes kunnen tellen. Maar dan wel oppassen dat je niet in slaap valt en dan verhindert dat de file oplost.
    (Praat me niet van wegnummers. Die zeggen mij niets.)

    @ Hanny
    Het is écht lelijk dat kunstwerk , voor dat geld ( het liep dik in de duizendjes) had er best iets écht moois kunnen staan .
    Gelukkig dat je óók niets van die wegnummers kan onthouden ,er kruisen er hier 3 elkaar .Gelukkig komen we tóch wel waar we zijn moeten !

    Beantwoorden

  17. Gisella
    Mrt 12, 2011 @ 20:55:59

    Oo lekker zo’n brug. oet je haast hebben,dan leer je wel onthaasten 🙂

    Hopelijk voor jullie is het uevel snel verholpen.

    Tja gemeente en kunst..brek me de bek niet open.

    @ Gisella
    Gelukkig gaat het de laatste tijd weer meestal goed met de brug ,er zat ergens een foutje in de software geloof ik !
    Het slakkenhuis ziet er niet uit , zonde van het geld !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

