“opwinding “

Er heerst  grote opwinding over een “homo vrij scene” in GTST ,oftewel de soapserie goede tijden ,slechte tijden !
Nee je leest het verkeerd de scene was niet ” vrij van homo’s ” maar liet “vrijende homo’s” zien en dát is menigeen in het verkeerde keelgat geschoten ( of is dat misschien een ongelukkig  gekozen uitdrukking )

Ik volg geen soapseries en dus moet ik afgaan op wat ik o.a. in de ingezonden brieven in de krant lees .
Ik heb  geen idee of het zo integer  gedaan is als de voorstanders zeggen, of dat het zo walgelijk was als de tegenstanders zeggen, maar dat maakt voor mijn mening toevallig helemaal niets uit want…. ik heb helemaal niéts met vrij scenes in films of op TV!

Zal wel een gevalletje “overdaad schaadt” zijn , een Nederlandse film schijnt gewoon niet zónder seks te kunnen en laat meestal weinig aan de verbeelding over !
Hoe geweldig een vrijpartij ook kan zijn, ik moet er niet aan dénken dat er mensen hier midden in de kamer “aan de slag gaan” en ook de “heftig lebberende kusscenes” mogen gerust aan mijn deur voorbij gaan zolang het anderen betreft !
 photo liefde_zpsfdbda923.gif
Natuurlijk zijn de scene’s ,volgens de makers, zónder uitzondering “functioneel en levensecht” maar heus ,ik begrijp bést wel wat “het stel” (in welke combi dan ook)  gaat doen als de camera ,zoals vroeger, inzoomd en weggedraaid wordt nadat het paar subtiel naar  elkaar toe getrokken leek te worden !

Toiletbezoek is óók functioneel en levensecht ,maar zien we ooit een ster naar de WC gaan? Oke ,je hebt een punt, in sommige crimi’s zie je wel eens iemand dood op de pot hangen ,of iemand die zich in de toitetruimte even van wat opwekkende spullen  voorziet maar verder….?

Misschien  is het slechts  een kwestie van tijd voor ook dat laatste taboe sneuvelt en  we een aflevering kunnen zien waarin  de hoofpersoon  een belangrijk telefoontje verwacht dat maar uitblijft !
Om het telefoontje niet te missen neemt hij de telefoon mee naar het toilet wanneer  hij een niet te stuiten  aandrang voelt een “bruine trui te breien”,  en uiteráárd  gaat het  kreng bellen op het moment dat hij net met de broek op de schoenen zit !

Functioneel of niet ,het is niét de voorstelling waar ik op zit te wachten , we zonderen ons in het gewone leven nou eenmaal niet voor niets af voor een vrijpartij of toiletbezoek , van mij mag men  bést wat discreter omgaan met dit soort zaken  en veel méér aan de fantasie over laten , wél zo romantisch ! photo bruinetrui_zpsefc8e92f.gif

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mrt 08, 2011 @ 21:49:43

    Ik kan dit keer kort zijn Rietepietz, ik ben het met je eens. 🙂
    Maarre, ik pieste bijna in mijn broek van het lachen bij het lezen van: ‘Oke ,je hebt een punt, in sommige crimi’s zie je wel eens iemand dood op de pot hangen.’ 😉

    @ Truus
    Tja , dán schijnt het ineens functioneel te zijn en dán kan alles 😉 Ik hoop echt dat de “normal toiletgang”ons in de film bespaard blijft !

    Beantwoorden

  2. Leo
    Mrt 02, 2011 @ 19:53:32

    Sinds Sjef van Oekel en Fred Hache ben ik op het gebied van toiletbezoeken in de media wel wat gewend geraakt…

    @ Leo
    Ik was destijds al geen fan van Sjef van Oekel en Fred Hache en heb daar dus vrijwel nooit iets van gezien .Volgens mij heb ik er niets aangemist 😉

    Beantwoorden

  3. lind@
    Mrt 02, 2011 @ 12:39:51

    Het is zo, dat ned. films vol zitten met bedscenes en huppelend bloot. Verder kijk ik weinig tv en heb het ook gemist.
    Lind@

    @ Lind@
    Je mist er helemaal niéts aan volgens mij ,men is alleen maar op de kijkcijfers uit ,over de rug van een groep mensen die dat niet verdienen !

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Mrt 02, 2011 @ 00:12:13

    Succes met stemmen morgen.

    @ L.Glibber
    Nou dat heeft geholpen 😉 ik heb mijn burgerplicht al gedaan !

    Beantwoorden

  5. vlinder
    Mrt 01, 2011 @ 21:26:21

    ook ik heb ontzettend genoten van de serie Rembrandt..prachtig he?!
    Wat gtst betreft,ik volg dat niet maar heb wel van de scene gehoord.
    Begrijp al die ophef anno 2011 óók niet.
    verder ben ik het helemaal met je eens,van mij hoeven die vrijscenes óók niet hoor,maar het schijnt kijkcijfers te leveren evenals de zogenaamde muziek van tegenwoordig.draai maar wulps met de kont en je hebt een hit.
    je hebt het weer prachtig humorvol geschreven Rietz hihi;)
    liefs van mij..;)

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Mrt 01, 2011 @ 07:48:56

    Ik kijk zo weinig tv dat ik dit natuurlijk ook gemist heb, Ik heb ook geen ingezonde brief gelezen over dit onderwerp. Overigens kan ik niet echt begrijpen waar mensen zich druk om maken. Er worden wel ergere dingen uitgezonden denk ikm en dan hoef ik alleen maar aan het nieuws te denken. Daar hoor je in het algemeen weinig mensen over,

    @ Redstar
    Het zou me ook zéér verbaasd hebben als jij het wél gezien had .Maar inderdaad , er zijn veel érgere zaken om je over op te winden dat is wel zeker !
    Feit is wel dat er tegenwoordig ( waarschijnlijk omwille van de kijkcijfers) te weinig gene is in TV series en films ,maar ook ik kijkt té weinig TV om daar last van te hebben al belet me dat niet er een logje over te schrijven 😉

    Beantwoorden

  7. ajeetje
    Feb 28, 2011 @ 22:28:41

    Kijk ook geen soapserie`s en als ik iets niet wil zien is er altijd nog die knop :-))
    Wat het toilet bezoek aangaat dat zal misschien aan populariteit winnen denk ik. (niet voor mij)
    Ben het met je eens rietepietzie
    Ik laat het ook liever over aan de fantasie.
    🙂 Aly

    @ Aly
    Ook bij mij is die knop heel nuttig 😉 Het gaat omtoepen tegenwoordig méér om “wát trekt de aandacht”dan om wát is een goed programma helaas !

    Beantwoorden

  8. Min
    Feb 28, 2011 @ 21:43:48

    Tja ik kijk geen GTST en tja heb er dus ook niets van gezien.

    Ik heb niets tegen een goede zoenscene, maar van mij mag men het daarna wel aan de verbeelding overlaten.

    @ Min
    Ik zal nog wel “last hebben” van mijn opvoeding ,het werd vroeger bij ons thuis niet erg “gewaardeerd” als verliefde stelletjes dat al te nadrukkelijk lieten blijken “in gezelschap” .
    En tegenwoordig wordt maar al te vaak zó intiem “gewerkt” in fims dat je ongeveer de speekselslierten ziet hangen 😉

    Beantwoorden

  9. Leo
    Feb 28, 2011 @ 20:38:12

    Ik wind me er niet zo over op. Ik vind een echte vrijpartij, net als een moord, iets dat hoort bij het leven. Nu hoef ik persoonlijk ook niet een moord of seksscene van mijn buren te zien. Liever niet, maar in een verhaal kan het functioneel zijn. We leven zoals wij dat als mensen doen en daar hoort veel bij. Het maakt mij niet zoveel uit als men op elkaar duikt, als dat past in het verhaal. Liefde en passie vertaalt zich uiteraard ook vaak fysiek. Gek genoeg heb ik minder moeite met een V/V of V/M situatie dan bij een M/M scene, waarbij ik niets ten nadele wil zeggen over homogerelateerde liefde hoor….

    @ Leo
    Het zal ook wel iets met “gewenning” te maken hebben ,je bent nou eenmaal al héél lang gewend aan M/V relaties .
    En ja , we leven zoáls we leven en dus … gaan we óók naar de WC maar dát zie meestal niet ,zou men dán redeneren dat we dat wel snappen …? Nou ik snap óók prima wat een verliefd stel het liefst wil doen ,dat hoef ik niet uitgebeeld te krijgen , er gaat niéts boven zelf doen in dit geval 😉
    Ik krijg al de kriebels als mensen hun hond op de kop zoenen ,gétsie !

    Beantwoorden

  10. suske
    Feb 28, 2011 @ 18:38:42

    pas wanneer er niets meer aan de verbeelding over te laten valt, zal mens terugkeren naar de suggestie zodat de kijkcijfers dan weer zullen ztijgen.

    @ Suske
    Tot het zóver is zal ik dus weinig TV films en series volgen ,de meeste programma’s zijn zó voorspelbaar dat het slaapverwekkend is .Een prachtige serie als die over Rembrandt van kortgeleden hield me klaarwakker maar meest gebruik ik de TV om bij in s;laap te vallen ,en dat lukt prima 😉

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam / Interneppers
    Feb 28, 2011 @ 12:38:09

    Allereerst gefeliciteerd met het winnen van de TB.
    Nou, net wat je zegt…. Als op t.v. het gewone leven uitgebeeld moet worden dan hoort een bezoekje aan het kleinste kamertje daar ook bij in een t.v. serie. Al kan ik me een conferance herinneren uit de Matine Bijlshow (jaren 70) Waarin Martine de t.v.-series op de hak neemt. Zo kwam er in die tijd niemand uit bed of de haren zaten in het gelid en de make-up zat nog op het gezicht van de vorige dag, en tijdens het slapen was er niets verschoven of doorgelopen… Dat is na die tijd veranderd. Nu komen de sterren met hun haar in de war en een kleurloos koppie tussen de lakens vandaan.
    Dus de w.c. waarom ook niet… Er bestaat gelukkig nog geen geur-t.v.!

    vr.gr. Moe Internepper

    @ Moe internepper
    Dankjewel , ik had het zélf nog niet gezien want ik vergeet vaak te kijken wie er gewonnen heeft ,maar leuk!

    Natuurlijk gebruiken de regiseurs en programmamakers alléén dié dingen waar zij hoge kijkcijfers door verwachten en leuteren maar een eind weg over het waaróm van zo’n scene .Van mij mag het allemaal zolang ik er niet gedwongen naar hoef te kijken 😉

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Feb 28, 2011 @ 10:13:32

    Die soapseries zijn aan mij ook niet besteed Riet, dus wat de aanleiding voor dit stukje is weet ik niet.
    Een goeie vrijscene vind ik echter best wel aardig en niet vergelijkbaar met een scene van iemand die bouten zit te draaien. Elke vergelijking gaat mank, maar deze wel héél erg vind ik.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Mannen schijnen wat minder moeite te hebben met vrijscenes dan vrouwen ,ik vind het meestal knap genant !
    Het was ook niet echt als vergelijking bedoeld, al zijn er wel overeenkomsten te bedenken hoor .
    Menige seksscene wordt rechtgepraat als ” natuurlijk en bij het leven behorend en dáárdoor gerechtvaardigd ” .In dát geval zou dat dus zeker óók opgaan voor de bezoekjes aan het kleinste kamertje , we kunnen zelfs niet zonder ( wat bij seks nog wél zou kunnen ) en tóch zie je het nooit in films .
    Het is blijkbaar nog het énige taboe in de filmwereld en als men een volgende keer de kijkcijfers op wil krikken kon zelfs dát taboe dus wel eens sneuvelen .

    Beantwoorden

  13. marion
    Feb 28, 2011 @ 09:38:53

    Ik kijk nooit naar gtst dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen maar zowel voor homo’s als voor hetero’s vind ik het onsmakelijk als ze uitgebreid aan het vrijen slaan, gewoon een knuffel of kus vind ik normaler en daar stoort niemand zich aan,
    Maak er een fijne dag van, Marion.xxxx

    @ Marion
    Nee over hóe het “uitgewerkt was “weet ik ook niet ,ik las alleen over de commotie die het blijkbaar oproept .
    Volgens mij hebben vrouwen meer moete met dit soort dingen dan mannen ,Henk zit er niet zo mee maar ik gruwel altijd als er dit soort scenes in een film zitten ,bah,dat gelebber 😉

    Beantwoorden

  14. rietje
    Feb 28, 2011 @ 08:25:23

    @riet, ik heb juist ’t gevoel dat ze dit lieten zien, omdat homo’s ook mensen zijn die verliefd op elkaar worden en vrijen met elkaar…maar je hebt wel gelijk dat ’t ook erg privé is, vrijen….ik zou ’t zelf nooit in ’t openbaar doen, zelfs geen lange zoen….dat houd ik privé….fijne nieuwe week, liefs rietje

    @ Rietje
    Ik denk éérder dat de kijkcijfers wat opgekrikt moeten worden maar dat terzijde,
    Ik wéét natuurlijk dat zowel homo’s als hetero,s vrijen ( de laatste groep zelfs uit eigen ervaring;-) maar ik hoef het niét van anderen te zien om dat weten en ik vind het eerlijk gezegd genant om naar te kijken ,wié het ook met wié doet !

    Beantwoorden

  15. tagrijn
    Feb 28, 2011 @ 01:47:36

    Voor mij mag Pietje het met Jantje of met Antje doen, vrijheid blijheid, maar als het niets aan het verhaal toevoegt vind ik niet dat dit, evenals het nuttigen van maaltijden en het weer kwijtraken daarvan, hoeft te worden uitgezonden. Die vrijpartij heb ik niet gezien (zag nog nooit iets van GTST) maar lijkt toch een beetje op: ‘Kijk eens wat wij durven uitzenden. Zijn we niet ontzettend grensverleggend bezig?’ Nee dus. Het stoort me dus niet, maar het is volstrekt overbodig.

    @ Tragrijn
    Er zal inderdaad wel een flinke portie “eigenbelang “aan te pas gekomen zijn .Is niet een bekende slogan in het BN nerswereldje “het geeft niet hóe ze over je praten ,áls ze maar over je praten 😉 Maar ik ben het met je eens , ze mogen mits ik er niet naar hoef te kijken en dát hoeft gelukkig niet !

    Beantwoorden

  16. Hanny
    Feb 28, 2011 @ 00:51:39

    Ik vind het hypocriet als mensen daar aanstoot aannemen. Klagen ze ook zo bij een heterovrijpartij? Voor mij hoeven die heel intieme scharrelpartijtjes niet op tv. Maar blijkbaar hoort dat erbij. Of neemt de tv de voorlichtende taak over van de Rutgerstichting?

    @ Hanny
    Nou de voorlichtende taak zal ze waarschijnlijk “worst zijn ” , maar als de kijkcijfers van zo’n langlopende serie inzakken moet er natuurlijk iets bedacht worden ! En dan bréngen ze dat alsof het bedoeld is om meer begrip te kweken voor het homozijn !

    Beantwoorden

  17. joke
    Feb 27, 2011 @ 23:58:54

    Ik sluit me helemaal bij je aan Rietz en ook met Jeroen denk ik bij zo een “vrije “moraal als men hier zegt te hebben toch zo’n moeite met homo scenes.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ja dát snap ik dan ook niet helemaal ,je houdt óf niet van vrijscenes …óf wel ! Maar het blijkt dus voor veel mensen wél verschil te maken wie het met wie doet !

    Beantwoorden

  18. Renesmurf
    Feb 27, 2011 @ 23:02:13

    In de serie`s van Wim T.Schippers werd veel gesekst, maar ook naar de wx gegaan, wel in elke aflevering een keer!

    @ Renesmurf
    Dat verklaart wel waarom ik niet zoveel op heb met meneer Schippers 😉

    Beantwoorden

  19. Jeroen
    Feb 27, 2011 @ 22:11:55

    @ Rietz: Inderdaad, mooie serie was dat he.

    @ Jeroen
    Ik heb daar zó van genoten !

    Beantwoorden

  20. Jeroen
    Feb 27, 2011 @ 20:55:35

    Daar sluit ik me volledig bij aan Rietz. Ook voor mij hoeft het niet. Maar nu zoiets toch wordt uitgezonden verbaast het me behoorlijk dat men anno 2011 in Nederland moeite heeft met homoseksualiteit.

    @ Jeroen
    Niemand is verplicht om te kijken lijkt me ,ik heb ondertussen een gezond wantrouwen waar het Nederlandse films betreft ,die zijn voor hun kijkcijfers blijkbaar afhankelijk van van véél stoeipartijen ,als de film niets voorstelt moet je wát natuurlijk 😉 De serie over Rembrandt was een verademing !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

