SPHSPD

We starten lekker langzaam op vandaag , gevalletje PHPD , kun je zo hebben als je na een weekje rust nogal onverwacht weer een rare klus in de schoot geworpen krijgt !
Heb ik mooi nog de tijd even een nieuw logje te maken voor we de deur uit gaan .

Eh…. wat? Oh… die PHPD , niets ernstigs hoor ,gewoon een kreet die ik gejat heb van de psycholoog Jeffry Wijnberg want tegenwoordig hoor je er niet bij als je niet de één of andere “afkorting” op je EPD kunt invullen .
Bijna iedereen heeft er wel eens last van maar vooral ouderen schijnen het bijna niet te kunnen ontlopen .

Dus maak je geen zorgen, we zijn in onze omgeving vrijwel de énige die nog niet gevloerd zijn ,of zijn geweest , door de div soorten griep dus zo ernstig is het allemaal niet .
Trouwens ,zou ik anders hier een logje zitten frommelen als ik ziek zwak misselijk was … nee toch ?
Hé….. o ja , nou heb ik nóg niet verteld waar  PHPD voor staat oke ….. komt tie dan

“Pijntje Hier Pijntje Daar ” en bij ons dan meestal voornamelijk SPHSPD …juist ja , SpierPijntjeHierSpierPijntjeDaar !
 photo massage_zpse23b9c73.gif

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Aukje
    Feb 25, 2011 @ 20:08:41

    Leuk leuk leuk !!!
    En je hebt zo gelijk.
    EPD, CTG codes. DBC, niemand wordt er vrolijk van, ook onze artsen niet.

    @ Aukje
    Ik probeer in ieder geval uit de MRI scan te blijven 😉

    Beantwoorden

  2. lind@
    Feb 24, 2011 @ 21:13:47

    Snotver, hoe verzin je ze weer.
    Een gezellig pijnloos weekend.
    Lind@

    @ Lind@
    Nou ja , ik lees wel eens iets hier en daar en geef er dan m’n eigen draai aan hé 😉 maar ik heb eerlijk opgebiecht dat ik PHPD gepikt heb van jeffry Wijnberg ,de psycholoog !

    Beantwoorden

  3. rietje
    Feb 24, 2011 @ 10:16:50

    hey, da’s ’n mooie afkorting….en ’t klopt! bij ’t ouder worden toch wat pijntjes hier en daar…..maar daar zijn we aan gewend….en ’t hoort er gewoon bij! fijne dag, liefs rietje en ’n goed idee om misschien bij de bloggers langs te gaan, eerst maar eens ’t Twentepad lopen om te oefenen…….liefs rietje

    @ Rietje
    Bij ons zijn het gelukkig gewoon kleine ongemakjes van het teveel eenzijdig belasten van spieren maar dat went altijd weer na een paar dagen 😉

    Als je de tijd hebt is zo’n lange afstand wandeling réuze leuk ,zeker doen !

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Feb 24, 2011 @ 07:38:20

    Ja, die pijntjes horen er bij he 😀 Net als die afkortingen tegenwoordig.
    Ik zat in gesprek met de leraar van mijn dochter, en die sprak constant met afkortingen. Erg irritant vond ik, en heb hem duidelijk gemaakt dat als je niet werkzaam bent in het onderwijs, je niet op de hoogtse bent van vak gerelateerde afkortingen zoals LCOEB en dergelijke :$

    Sterkte met je PHPD

    @ Redstar
    Inderdaad ,voorál op de scholen kunnen ze er wat van met die afkortingen ,als je geen schoolgaande kinderen meer hebt raak je al snel de draad kwijt 😉
    We hebben vandaag weer een nieuwe protie PHPD opgedaan , maar dat gaat morgen vast weer beter ,dan zijn we weer “getraind ” 😉

    Beantwoorden

  5. Jeroen
    Feb 23, 2011 @ 22:30:24

    Ach ja SP is gezonde P zegt men. Dus zolang het daar bij blijft hoef je je nog geen zorgen te maken.

    @ Jeroen
    Nee precies ,doen we ook niet hoor ,we helpen elkaar gewoon even overeind uit bed maar na het douchen kunnen we elkaar weer achterna zitten hoor ….Whahahaha !

    Beantwoorden

  6. ajeetje
    Feb 23, 2011 @ 22:07:47

    Die afkorting is leuk :-))
    Dan hebben wij ook sphspd :-))))
    Leuk is anders maar het zij zo.
    Groet 🙂 Aly

    @ Ajeetje
    Als het niet té lang duurt komen we het wel weer te boven maar er zijn natuurlijk wel leukere dingen dan SPHSPD maar óók een heleboel minder leuke dingen 😉

    Beantwoorden

  7. Truus
    Feb 23, 2011 @ 21:44:24

    Dat is inderdaad een heel bekend verschijnsel Rietepietz. Hoe ouder je wordt hoe meer last je van PHPD gaat krijgen. 😉
    Het schijnt dat afleiding en in beweging blijven goed helpen tegen PHPD. 🙂

    @ Truus
    We mogen niet een klagen hoor,als we eenmaal weer in beweging zijn lukt het allemaal wel weer . Nou ja , een beetje PHPD mag de pret niet drukken 😉

    Beantwoorden

  8. Leo
    Feb 23, 2011 @ 20:04:13

    Sinds de knalval van vorige week weet ik alles van pijntje hier, pijntje daar….En ik klaag uiteraard niet, een echte man!

    @ Leo
    Whahahaha , ja natúúrlijk Leo , gróte jongen hoor 😉

    Beantwoorden

  9. Min
    Feb 23, 2011 @ 14:12:17

    Dacht even dat er een stemadvies zou komen voor een talentenshow.
    Maar goed jullie maken wel gebruik van al jullie talenten 😉
    OT je vorige logje heeft mij geïnspireerd.

    @ Min
    En dat niet alleen maar we gebruiken óók veel onze spieren en soms moet dat weer even wennen 😉

    Dat is leuk ,overkomt me ook wel eens dat een log bij een ander me inspireerd ,grappig is dat !

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Feb 23, 2011 @ 14:00:45

    Tegenwoordig krijg ik al spierpijn als ik heb gekeken naar iemand die aan het werken is. Het wordt wel erg met mij, maar griep, nee, die heb ik al in geen jaren meer gehad, maar voor de zekerheid zal ik het maar afkloppen, baat het niet dan schaad het niet.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Wij hebben gelukkig óók dde griep op afstand kunnen houden tot nu toe ,ondanks dat er mensen in de omgeving wél ziek bleken .
    Het werk dat we doen is vaak heel belastend voor een of meer spiergroepen ,dat slijt wel maar moet altijd even wennen als we er weer even uit waren !

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam / Interneppers
    Feb 23, 2011 @ 13:41:46

    Gelukkig…. Ik dacht al bij die afkorting: nieuwe vorm van autisme? PPD/NOS ja, dat ken ik maar PHPD… Nee, maar nu dus wel.
    Leuk verzonnen.
    vr.gr.
    Moe Internep

    @ Moe internep
    Ik heb het eerlijk gegapt hoor ,uit de column van een psycholoog uit de krant maar ik vond het zo’n leuke vondst dat ik er iets mee wilde doen !
    Soms is “goed gegapt” beter dan slecht zelf verzonnen 😉

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Feb 23, 2011 @ 09:52:37

    Tijd om er even uit te gaan en jullie te laten verwennen in een WNC (wellnesscentrum).

    @ Hanny
    Wás het maar waar ,ik snak ernaar ,maar helaas is “onze ” Wellness vorig jaar afgebrand en wil het nog niet erg vlotten met de nieuwbouw .Het komt er maar niet van om het wat verderop te zoeken ,we waren ook zo verknocht aan ons “eigen stekkie ” .

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Feb 23, 2011 @ 00:07:51

    Je bent gelukkig helemaal up to date metje afkortingen.
    Ik wordt er ook doodziek van en erger nog sinds wij Amerikaans zijn krijg ik ze ook nog in het Engels.
    Wordt er doodziek van.
    Off topic, ik trap ook niet in de verhalen van nu, maar kijk inderdaad naar de laatste jaren.

    @ L.Glibber
    Het lijkt wel een ziekte opzich! Alles dat éven buiten het normale is krijgt een etiket ,natuurlijk zijn er wel terécht benoemde ziektebeelden maar je krijgt tegenwoordig té snel zo’n etiket !

    O>T Ik verwçht niet anders van je 😉

    Beantwoorden

  14. Renesmurf
    Feb 22, 2011 @ 22:43:51

    Ik ben KG!
    Tot op de dag van vandaag heb ik nooit ergens last van, ik ben dus Kern Gezond! HBDZ. Hopelijk blijft dat zo.

    @ Renesmurf
    Lijkt me een goed streven want je hébt niks aan dat gekwakkel ,gelukkig blijft het bij ons bij wat spierpijn ,moet kunnen 😉

    Beantwoorden

  15. joke
    Feb 22, 2011 @ 18:58:45

    PHPD valt bij mij gelukkig nog mee, wel MMM (moemoemoe) na een midagje winkelen.:-)
    Groetjes.

    @Joke
    Moe worden gaat wel weer over maar waarschijnlijk heb je dan wél last van PIDP ….. ( pijn in de portemmonee )

    Beantwoorden

  16. Hartelijke Hulk
    Feb 22, 2011 @ 17:25:25

    Hi, hi, hi, heerlijke idioot!

    @ de Hulk
    dat zijn de mooiste complimenten ,wie wil er nou normaal zijn 😉

    Beantwoorden

  17. tagrijn
    Feb 22, 2011 @ 16:20:07

    Vervelend, H&DM dan maar. (Hier en daar masseren).

    @ Tagrijn
    Goed plan maar ja ,WMWM ? ( wie moet wie masseren )
    We hebben allebei een beetje verkrampte handjes 😉

    Beantwoorden

  18. Elmar
    Feb 22, 2011 @ 12:52:53

    hahaha! Sterkte met jullie SPHSPD, hopelijk gaat het GVHGVD (griepvirusjehiergriepvirusjedaar)
    aan jullie voorbij!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    Tot nu toe geen last van GVHGVD,ondanks dat we al weken tussen de patienten door lopen ,goed bouwjaar denk ik 😉

    Beantwoorden

  19. marion
    Feb 22, 2011 @ 09:20:10

    Haha, er zal vandaag wel weer eenS.Ptje bij komen, ik heb het al van een laadje opruimen.
    Groetjes, Marion. xxxx

    @ Marion
    Ja dat klopt , er viel veel te vergaren vandaag en dat belast je spieren behoorlijk éénzijdig ,als ik dat een tijdje niet gedaan heb moet het weer even wennen 😉
    Maar het was weer een héél gezellige dag ,leuk sfeertje en veel samenwerking op de zaak ,daar geniet ik altijd van !
    Doe je een beetje rustig jij ,je bent herstellend patient hé;-)
    XXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

