horendol .

De nu bijna 6 jaar oude hoorapparaten van Henk geven al een tijdje nauwelijks gehoor als er iets van ze gevraagd wordt .Ze zijn nét zo doof als Henk  en daar worden we allebei horendol van !
De audiciën vond het tijd worden voor een hernieuwde hoortest bij de oorarts dus dat doen we even …….. dáchten we !

Even afspraak maken bij de KNO arts blijkt niet zó maar te kunnen ,daar moet een verwijskaart voor komen van de huisarts……… maar die kunnen we niét even afhalen blijkt na een telefoontje , Henk moet een afspraak maken en zélf komen .

Na twee dagen is dat voor elkaar ,met een keurige verwijzing voor een hoortest kunnen we na een 10 dagen  terecht bij de KNO arts .
oortje1 We zijn een kwartier voor tijd aanwezig en zitten braaf  te wachten in de kindvriendelijk gang !
Er zijn “ongehoord” veel wachtende voor ons en een half uur te laat stapt Henk de spreekkamer binnen .
Binnen 5 minuten is hij weer terug ,er is in zijn oren, neus en keel gekeken en nu “mag” hij een afspraak voor een hoortest maken want dat kan nú niet !

Had de huisarts natuurlijk óók al gedaan maar zo’n oorarts wil  óók een boterham verdienen ,als het éven kan met (oor)smeerkaas erop denk ik zo !
Misschien is het wel het “laatste oortje ” van de oorarts dat er in de gang tegen de muur hangt !
Ná de hoortest is er nóg een afspraak bij de oorarts nodig om het voorschrift voor nieuwe hoorapparaten te overhandigen want dat kan niét zo naar de hoorwinkel gefaxt worden .
De geldklopperij komt me ondertussen “de neus uit ” maar dat laat ik niet merken ,ik ben niet gek ,je zit zó aan een afspraak bij de KNO arts vast !

oortje2Maar goed een week later kan de hoortest gebeuren en zitten we wéér in de gang te wachten .
Dit keer mag Henk op tijd naar binnen en ik hou een oogje op het oor tijdens de 20 minuten die Henk binnen is .
Vanaf waar ik zit lijkt er wel iets in dat oor te zitten ,dáár moet ik het mijne van hebben natuurlijk , ze zullen het oor toch niet zó natuurgetrouw gemaakt hebben dat er zelfs ….getsie …óórsmeer in zit ?

Ik sta op om het oor te bekijken en wat denk je ………?
Heeft Henk  blijkbaar z’n  “gehoorgang” gevonden !Photobucket

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Wieneke
    Jan 29, 2013 @ 09:46:36

    Oh, gaat dat zo? Nou, dan weten we waarom de zorg zo langzamerhand onbetaalbaar is. Ik vind het best eng, hoor. Die aardige Henk zomaar te zien verdwijnen in een wit oor.

    Rietepietz zegt;

    Het zal zéker helpen de zorg duur te houden !Nou ja , zie het positief ,het komt er misschien wel juist úit 😉 Zó leuk dat soort geknutsel !

    Beantwoorden

  2. Hanny
    Jan 28, 2013 @ 21:46:46

    Ben je weer bezig met het overzetten van logjes? Het is en blijft een verrassend verhaal.
    Laatst had Jan een van zijn gehoorapparaten kapot. De ‘antenne’ was afgebroken. (Hij heeft van die apparaten die bijna onzichtbaar in het oor zitten met een draadje eraan waarop een knopje zit om ze uit het oor te kunnen trekken. Ik zie je al aan de gang gaan met sjoppen hahaha ). Apparaat wordt opgestuurd naar de leverancier. Bij terugzenden is er iets mis gegaan en is het zoekgeraakt. Gevolg, Jan heeft nu een hele nieuwe. Aan het eind van het jaar zou hij toe zijn aan andere. Hoe dat nu zal gaan, is de vraag.

    Rietepietz zegt;

    ja klopt maar het blijft raadselachtig waarom er soms een logje tussendoor schiet dat blijkbaar opnieuw gepubliceerd wordt .Als ze dat allemáál zouden doen had je de laaste week dagelijks 5 feed meldingen gehad want ik ben ff lekker bezig ja !
    Is weer te gek voor woorden dat een hoorapparaat zomaar `zoek kan raken` ! Wij hoeven niet te gaan shoppen voor dit type hoorapparaat, die zijn helaas niet geschikt voor de gehoorschade die Henk heeft !

    Beantwoorden

  3. Annespike
    Jan 28, 2013 @ 21:44:35

    Pfff dat zijn wel heel veel afspraakjes…
    Vervelend dat het over zoveel schijven moet zeg… 😦

    Rietepietz zegt;

    Anders verdienen er niet genoeg mensen een goed belegde boterham mee , snap dat dan!

    Beantwoorden

  4. Truus
    Feb 23, 2011 @ 22:32:12

    Whahaha Rietepietz, hij is echt geweldig! Zowel je logje vol woordspelingen als de animatie. 🙂
    Het is inderdaad een heel gedoe voor je nieuwe hoortoestellen aan kan schaffen. 😦

    @ Truus
    Dat was weer écht zo’n logje waar de gekke invallen elkaar vanzelf opvolgden ,ik had er zélf ook veel lol in .

    Ja daar weet je zelf ook alles van denk ik ,de nieuwe die Henk mag gaan proberen kosten “maar “ruim € 2100.– per stuk ( verz. vergoed maar ong. 500 per stuk) dus ik ga bewaking inhuren als hij ze in heeft 😉

    Beantwoorden

  5. Annemarie
    Feb 14, 2011 @ 20:18:41

    Hahaha… Ik hoop maar dat er dan nu snel wat beters in zijn oren komt!
    Want zo’n glijbaan gaat natuurlijk ook wel vervelen…

    @ Annemarie
    Hij heeft ondertussen al zowat een spijkerbroek versleten 😉
    De “oorbellen” voorschriften zijn niet erg hoopgevend helaas !

    Beantwoorden

  6. Jeroen
    Feb 14, 2011 @ 19:09:00

    Allereerst m’n complimenten voor de prachtige plaatjes. Daar is weer een hoop werk in gaan zitten. Wat een gedoe met die oorarts zeg. Je snapt bijna niet dat mensen daar hun oren nog naar laten hangen. Maar ja, zeg nou zelf; je bent tegen woordig al blij als je er een gewillig oor vindt. Ze vergeten alleen dat dit breed uitgemeten op je blog komt te staan. Het is niet meer zoals vroeger; HOREN, zien en zwijgen.

    @ Jeroen
    Ja dat heb je goed gezien ,het is véél werk maar wel vréselijk leuk om te doen .Ik mag graag wat knutselen 😉
    En die oorartsen zorgen zélf wel dat ze hun laatste oortje niet hoeven te versnoepen 😉

    Beantwoorden

  7. rietje
    Feb 14, 2011 @ 15:45:28

    hai Riet, wat ’n leuke log, hoe krijg je dit voor elkaar! heel knap gedaan! fijne nieuwe week, liefs rietje

    @ Rietje
    Het is zó leuk om animaties te maken maar het vraagt vaak teveel tijd ,ik kom er dus niet zo erg vaak aan toe .
    Om deze moet ik zelf ook nog steeds een beetje gniffelen !

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam / Interneppers
    Feb 14, 2011 @ 13:53:44

    De gezondheidszorg kan altijd duurder…….
    Bezuinigen…..Nóóóóóit van gehoord……
    Misschien zelf eens een testje laten doen?
    vr.gr.
    Moe Internepper.

    @ Moe internepper
    De audicien wilde een uitgebreide nieuwe test i.p.v. er zelf een test doen .Maar natuurlijk verdienen hier weer een hoop mensen leuk geld aan terwijl dat eigenlijk best anders zou kunnen .

    Beantwoorden

  9. lind@
    Feb 14, 2011 @ 11:10:37

    Idd geld klopperij en het kost tijd. Overal hetzelfde jammer genoeg. Maar deze PSP heb je super gemaakt hoor.

    @ LInd@
    Je vraagt je af of er in de gezondheidszorg nog wel nagedacht wordt !Maar waarschijnlijk levert nadenken niets op 😉

    Beantwoorden

  10. Gisella
    Feb 14, 2011 @ 08:30:39

    nu je het er over heb, denk ik dat mijn wederhelft eerdaags ook weer opnieuw moet voor zijn “andwoordapparaten”zoals hij het noemt hihi.

    Maar Henk heeft nu zijn gehoorgang gevonden en zag het er nog goed uit of moet het ff met de ragenboel uitgemest worden 🙂

    @ Gisella
    Henk noemt het altijd zijn “oorbellen” maar voor dát geld kunt je wel een paar oorbellen met briljanten o.i.d. kopen denk ik !

    Henk is ondertussen al zó vaak heen en weer gegaan door die gehoorgang dat er geen stófje meer inzit 😉

    Beantwoorden

  11. Redstar
    Feb 14, 2011 @ 07:08:44

    Dat hebben we aan de marktwerking in de zorg te danken, en daar zat de VVD achter. Het huidige kabinet zal dit soort praktijken alleen maar verergeren door meer geld weg te halen in de zorg, en nog meer in te spelen op marktwerking en winst in de zorg.

    @ Redstar
    Hoewel Hoogervorst inderdaad VVDer is waren er toch wel méér partijen die een stevige vinger in die pap hadden .Er móet een meerderheid vóór geweest zijn anders komt zo’n wet er niet door en de VVD had in die tijd geen groot aandeel in het kabinet als ik me goed herinner !
    Maar het is inderdaad géén best plan geweest !

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Feb 13, 2011 @ 22:27:01

    Wat heb je dat knap gedaan, sta echt versteld van wat je allemal uithaalt tegenwoordig.

    @ L.Glibber
    Zo’n PSP programma is reuze leuk speelgoed maar het is bést bewerkelijk dit soort grappen en dus kom ik er niet altijd aan toe .

    Beantwoorden

  13. vlinder
    Feb 13, 2011 @ 22:26:20

    whahaha hoe heb je dát nou weer gedaan joh? geweldig leuk!
    Zo te zien heeft Henk er wel “oren naar”en heeft er zelfs flink de “gang”in.
    maarre,ik “smeer”hem maar weer is met liefs van mij…;)
    Geweldig leuk geschreven logje weer Rietz!;)

    @ Vlinder
    Whahaha , je bent lekker op dreef !
    Ik mag graag wat klungelen in PSP en als ik er even de tijd voor heb is zo’n animatie maken zó leuk !

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Feb 13, 2011 @ 20:00:30

    Die heb je weer heel mooi getruukt! Was heel verrassend! Maar dat het zo moeizaam gaat om je oren te laten nakijken, dat is Ongehoord!

    @ Tagrijn
    Er moet natuurlijk wél brood op de plank komen bij de KNO arts ,snap dat dan 😉

    Beantwoorden

  15. Leo
    Feb 13, 2011 @ 19:58:57

    Hoe bedenk je het weer…haha! Maar die ambtenarij die beschrijft is ook meteen de reden dat die zorgsector zoveel geld kost, elke jaar weer meer…

    @Leo
    Zó moedeloos word je van dit soort dingen , op deze manier is Henk al snel door zijn “eigen risico” heen !Nou ja , door de nieuwe hoorapparaten die er moeten komen zou hij daar tóch al aan toe gekomen zijn .Maar het zou zéker goedkoper kunnen ,die twee consulten bij de KNO arts zijn volkomen overbodig , de huisarts had de oren óók al nagekeken op andere gebreken .

    Beantwoorden

  16. Elise
    Feb 13, 2011 @ 15:20:10

    Ha Riet wat knap gedaan ! Echt, complimenten hoor …

    Maar eh je hoeft toch tegenwoordig niet meer naar een KNO arts, je kunt toch je oren zo laten testen bij een gehoorapp. winkel. Net als je ogen ?

    Ik zou echt al die kosten niet maken en 3 x een afspraak hoor, at je zegt, geldklopperij.

    groetjes Elise

    @ Elise
    Zowel de audicien als de opticien geven soms tóch het advies de oor of oogarts te raadplegen omdat er natuurlijk óók iets anders aan de hand ,eh… oor of oog , kan zijn van medische oorsprong .6 jaar geleden zijn de hoorapparten inderdaad vernieuwd op advies van de audicien en de laatste paar jaar geven die nou juist veel problemen .
    De hoortest bij de KNO arts is veel uitgebreider dan bij de hoorwinkel !

    Beantwoorden

  17. Hanny
    Feb 13, 2011 @ 10:55:37

    Hahahaha, heerlijk zo’n Rietlog. Je geeft zo heel vaak een onverwachte draai. Daar geniet ik van.
    Jan doet het anders. Die gaat niet meer naar de KNO-arts. Hij gaat liever naar de audicien, die het in één hand (nou ja, twee oren) houdt. Daar zijn alle onderzoeken zo gepiept en wordt het aanmeten direct gedaan en heeft hij ook heel snel de gevraagde apparaten. Geen verwijzing meer nodig van de huisarts, niet langdurig wachten in de wachtkamer van de arts en niet alsnog naar een audicien. En toch een vergoeding krijgen van de verzekering. Tel uit je winst.

    @Hanny
    Leuk om te “horen”dat ik vaak verrassend ben 😉 het grappige is dat ik vaak zélf niet weet welke kant het opgaat als ik aan een logje begin en als ik zo’n oor zie maak ik wel foto’s maar heb dan nog geen idéé wat ik er mee moet !

    Gelukkig kán het zo ook en Henk heeft 6 jaar geleden inderdaad via de audicien nieuwe hoorapparaten gekregen …nou ja , gekregen …. de verzekering vergoed maar amper een derde deel van de kosten !
    Tóch vond deze audicien het na twaal jaar weer nodig eens een uitgebreide hoortest te doen en dán moet je waarschijnlijk toch bij de kno arts zijn .
    De vorige audicien was mogelijk een wat minder goede vakman en van zijn tweede set hoorapparaten heeft Henk niet veel plezier gehad .We hopen dat het nu beter gaat want er blijft toch een bedrag van zo’n slordige € 2000,– voor eigen rekening !

    Beantwoorden

  18. Hartelijke Hulk
    Feb 13, 2011 @ 08:57:35

    ik ben trouwens zelf op zoek naar een paar gehoorbeschermers.
    Ik ben door mijn ziekte vaak overgevoelig voor bepaalde geluiden en daarbij welt dan een Hulkse agressie op.
    Beter is het dan om jezelf en anderen e beschermen!

    @ de Hulk
    De “hoorwinkel” maakt oordoppen op maat , die sluiten veel geluiden buiten maar waarschijnlijk hoor je dan weer te weinig van de geluiden die je wél wilt horen .
    Misschien moet je toch eens in zo’n winkel , je weet , “beter horen”of “schoonenberg” informeren wat men voor je kan doen !

    Beantwoorden

  19. Hartelijke Hulk
    Feb 13, 2011 @ 08:55:34

    Wha ha ha ha ha, het is goed dat ik blind kan typen want ik lig hier onder het bureau van het lachen.

    @ de Hulk
    Eerlijk gezegd moet ik er óók nog steeds om gniffelen , de foto van Henk was ook érg leuk gelukt ,de lieverd poseerde even braaf met de hand aan het oor toen ik hem dat vroeg en dan dat geinige koppie van ‘m …… liefde is ……;-)

    Beantwoorden

  20. Renesmurf
    Feb 13, 2011 @ 00:00:19

    haha, die zit daar lekker!
    Das iets heel anders dan oorsmeer.

    Volgens mij moet je voor een bril ook eerst langs de dokter, maar daarna ook meteen door naar de brillenzaak.

    Zo moeten ze dat met oren dan ook maar gaan doen.

    @ Renesmurf
    Je kunt inderdaad zonder verwijzing naar een oogarts , dat is vreemd , waarom kan een opticien dat wél beoordelen en een audicien niét , geen spake van enige lochica !

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Feb 12, 2011 @ 23:37:56

    Die Henk van jou heeft nog knap lenige bewegingen zeg! Wat dat wachten in ziekenhuizen betreft kan ik nog het een en ander vertellen. Gek wordt je er van en dan heb ik het vermoeden dat ze dus onder één hoedje met de psychiater spelen.
    Gr. J@n.

    Mooi gemaakt weer Riet!

    @ J@n
    Henk is altijd héél lenig geweest , en nog wel ( voor zijn leeftijd) maar dit keer heb ik hem dus wél behoorlijk een handje geholpen 😉
    Die artsen hebben het wel bekeken hé , zorgen gewoon zélf wel dat ze nooit zonder klantjes komen te zitten .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

