“om op te vreten”

Net vóór de storm zagen we nog kans een strandwandeling te maken om te zien hoe de her-inrichting van de boulevard vordert !
Nou… het is nog steeds een onbegrijpelijk warboel voor wie er geen verstand van heeft al lijkt men een stuk opgeschoven te zijn .

Maar nog steeds worden er diepe kuilen gegraven zonder dat er één Duitse toerist in de buurt is !

Of er worden juist bergen zand ópgegooid ,soms zelfs zóveel dat het een halve meter bóven de boulevard uitkomt of je op het strand hoogteverschillen hebt van ruim  een meter !

Met al  die “ongelijkheid”  kun je er natuurlijk op wáchten dat Rietepietz een duikeling maakt maar ja , in het zand kan dat niet al te veel kwaad ….dácht ik !

Zie je die schaduw links onder ?
Je wilt niet wéten wat er op me af kwam !
Waarschijnlijk toch de opwarming van de aarde… óf alle gegraaf in het zand maar toen ik me omdraaide om overeind te komen stond deze griezel over me heen gebogen …….

Ik riep nog naar Henk …..HEÉÉLP…….!
Maar het was al te laat ,deze monstercrab had er zin en begon zand over me heen te scheppen met z’n scharen ……

En wat doet Henk……die haalt de camera tevoorschijn en gaat foto’s staan maken terwijl m’n arm al onder het zand verdwijnt ………

Hoe harder ik schreeuwde hoe sneller de monstercrab me onder het zand probeerde weg te moffelen ……..

Nog nét voor ik helemaal onder het zand verdwijn heeft Henk de ernst van de situatie door en komt me redden ! Vraag me niet hóe hij het deed maar even later lopen we weer samen verder ….de griezel achterlatend op het Scheveningse strand !

strand

PS . eh ….PSP fotobewerking…..? Nóóit van gehoord hoor !

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Redstar
    Feb 09, 2011 @ 07:28:58

    A Riet, Ik woon aan de Westerschelde/ Noordzee en wij hebben geen kering staan zoals een Oosterschelde kering. Deze krabbetjes zouden zeer zeker wel voor kunnen komen 😀

    @ Redstar
    Nou déze ….. ? zo ongeveer 2 meter doorsnede ….. mja , als er kunstenaars in de buurt wonen zóu het kunnen natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Feb 06, 2011 @ 21:13:11

    Geweldig gedaan Rietepietz, en zie je hoe belangrijk het is om je camera bij je te hebben hahahahha

    @ L.Glibber
    Ja precies, Vóór je het weet ontglipt je een bijzonder logje!
    Daar weet jij óók alles van 😉

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    Feb 06, 2011 @ 20:03:46

    En dat moeten jullie nu net weer meemaken. Maar gelukkig hebben jullie het overleefd. Ik wist niet dat zulke voorwereldlijke monsters nog bestonden. Zou je eerder in een museum zoeken.

    @ Tagrijn
    Ja je weet het , wij maken de vréémdste dingen mee 😉
    Het zou me zeker niét verbazen als deze grote jongen ontsnapt was uit “het museum aan zee ” ,misschien een mooie aanwinst voor jullie Naturalis?

    Beantwoorden

  4. vlinder
    Feb 06, 2011 @ 17:18:51

    whahahahahahaha maarre..is zo,n strandwandeling nou wel zo,n goed idee?;))
    Henk moet vast gedacht hebben,”zand erover” ben ooit al met je in zee gegaan.
    geweldig leuk logje Rietz en wat gaaf gedaan weer met dat geshop!
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Verhip ja , dat móet hij gedacht hebben ,nou ja , gelukkig kreeg hij er spijt van en heeft me uitgegraven 😉

    Beantwoorden

  5. Jeroen
    Feb 06, 2011 @ 11:22:43

    Whaha, nou ik ga voorlopig maar niet naar het strand. Lijkt me linke soep. Fijne zondag Rietz!

    @ Jeroen
    Je hebt groot gelijk ,ik zou zéker wantrouwend zijn ten opzichte van mensen die een strandwandeling voorstellen 😉

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Feb 06, 2011 @ 09:38:16

    Waarom herinrichten? Was de gemeente niet tevreden? Waren de burgers niet tevreden? Of zit er een ambtenaar die graag geld uitgeeft?
    Whahaha zulke monsterlijke krabben zien we hier niet in Zeeland 😀

    @ Redstar
    De herinrichting was noodzakelijk om de te verwachte verhoging van de zeespiegel op te kunnen vangen .Op een aantal plaatsen was in de oude situatie een té lage boulevard voor de toekomst .
    Het is een ingrijpende verandering en zal nog minstens 2 jaar duren eer álles klaar is .
    Jullie hebben natuurlijk grote zeeweringen die dit soort lievertjes buiten houden 😉

    Beantwoorden

  7. rietje
    Feb 06, 2011 @ 08:53:58

    hai Riet, geweldig, wat heb je dit leuk gemaakt! was zeker één of ander kunstwerk……ja, er is iets mis met m’n bloed: woekering van bloedplaatjes in m’n beenmerg…en nu dus die medicijnen en om de 3 weken controle……anders aderlating….ik wacht in alle rust af hoe ’t verloopt…..het heet myeloproliferatief syndroom, nooit van gehoord…zo’n moeilijke naam…ze weten ook niet hoe je dit kunt krijgen, onbekend…5 op de 1 miljoen mensen hebben dit… fijne zondag, liefs rietje

    @ Rietje
    Ja ik vermoed dat “het museum aan zee ” hier verantwoordelijk voor is ,zij hádden altijd expositieruimte op de boulevard .

    Nou dat is inderdaad ónuitspreekbaar , goed dat je zo in de gaten gehouden zal worden want het lijkt me niet niks .

    Beantwoorden

  8. Min
    Feb 06, 2011 @ 08:03:31

    Kan ik die krab even lenen. Dan parkeer ik hem even in de kruipruimte. Want daar zitten nu huisdieren die ik echt niet wil: ratten.

    @ Min
    Hé jakkes , hoewel een tamme rat bést leuk is moet je het van zijn “wilde” soort toch niet hebben !Volgens mij moet er in Hamelen wel iemand te vinden zijn die ze voor je weglokt maar ik kan je de weg niet wijzen helaas 😉

    Beantwoorden

  9. lind@
    Feb 06, 2011 @ 00:32:44

    Maar goed dat je samen met Henk was, het levert nog een spannend logje op ook.
    Lind@

    @ Lind@
    Je moet er niet aan dénken toch dat ik daar in m’n uppie tegen had moeten knokken 😉

    Beantwoorden

  10. Marian
    Feb 06, 2011 @ 00:32:03

    haahaha, geweldig. ziet er bijzonder levensecht uit! Die houding van Henk… er zijn wel mensen voor minder uit elkaar gegaan1

    @ Marian
    Ja toch? Maar ja , met 50 jaar in zicht stel je dan toch téveel mensen teleur als er geen feestje komt dus ….zucht …ik laat het maar weer over m’n kant gaan !

    Beantwoorden

  11. Hartelijke Hulk
    Feb 05, 2011 @ 23:03:40

    Gloeiende, ik wilde net die gasten van Deadliest Catsh bellen, om je te redden want die zijn gek op die krabben.
    Gelukkig was Henk er!

    @ de Hulk
    Ik wist wel dat ik jóu kan rekenen 😉

    Beantwoorden

  12. Zus
    Feb 05, 2011 @ 21:34:28

    Rietz, Wat een leuk log weer! Ik vind je man wel een held hoor om je onder zo’n griezel weg te halen. Hoop dat ze deze zomer wel klaar zijn met het strand. Wat zijn ze aan het zoeken? Hebben ze die balpen nu nog niet gevonden? Gr. Zus

    @ Zus
    Whahaha ,nee volgens mij is die pen nog spoorloos en het is zeker niét klaar deze zomer .De hele scheveningse kust wordt opgehoogd wegens de klimaatverandering .Het wordt héél groot aangepakt maar men zorgt er wél voor dat in de zomer een groot deel van het strand voor badgasten én strandpaviljoens bruikbaar is .De eerste fase is nu(gedeeltelijk) afgerond en de het werk schuift op naar een volgend stuk dat achter schuttingen gaat .het is een ingrijpende renovatie die best wel invloed heeft op het “strandleven” .grappig is dan wél weer dat er ineens zo’n beest staat in een pas gegraven geul voor bedradingen .Ik denk zelf dat het museum aan zee daar verantwoordelijk voor is ,in de oude situatie hadden zij altijd een tentoonstelling op de boulevard!

    Beantwoorden

  13. Hanny
    Feb 05, 2011 @ 19:37:24

    Heerlijk logje Riet! Gelukkig heeft je stoere ridder je uit de poten van dat reuzenbeest gered. Volgende keer misschien wat vlotter, zodat je niet zo lang doodsangsten hoeft uit te staan. 🙂

    @ Hanny
    Hij moest gewoon even op gang komen denk ik , Henk is minder impulsief dan ik ,dat hád me dit keer de kop kunnen kosten 😉

    Beantwoorden

  14. suske
    Feb 05, 2011 @ 18:43:57

    dit doet me denken aan die horrorfilms uit de jaren stillekens.
    leuk.

    @ Suske
    De jaren “stillekens” ? Mijn Vlaams is niet meer wat het geweest is ! Maar je ziet ,een beetje horror ga ik niet uit de weg 😉

    Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Feb 05, 2011 @ 16:35:27

    Levensgevaarlijk daar!
    Gelukkig ben je gered, anders had je dit niet kunnen typen!

    @ Renesmurf
    Nee precies , me op laten eten was het probleem niet maar ja , hoe schrijf je dat dan weer hier en dus … werd Henk de dappere ridder !

    Beantwoorden

  16. joke
    Feb 05, 2011 @ 12:44:31

    Het lijkt wel S.F. Ik moet er niet aan denken zo’n griezel tegen te komen. Je hebt je streken gelukkig nog nog niet verloren Rietepietz, grijns.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ja zo’n beest haalt de slechtste strekjes bij me naar boven 😉 Die crab is best mooi gemaakt trouwens ,waarschijnlijk afkomstig van het museum aan zee ! En natúúrlijk heb je dan al snel inspiratie om eens wat te knutselen 😉

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Feb 05, 2011 @ 11:00:27

    Knap gedaan Riet! Net echt, mooie reportage.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Nou het beest is echt , ik ben echt en het strand is echt ,ik heb hóógstens hier en daar per ongeluk wat stukjes door elkaar gegooid ,kan gebeuren toch?

    Beantwoorden

  18. Aukje
    Feb 05, 2011 @ 10:57:16

    Moet nodig weer eens naar Scheveningen toe.
    Maar dat beest, nee, brrrrrrrrrrr.

    @ Aukje
    Als je er láng niet geweest bent ken je het amper terug ,Volgens mij doet het beest weinig kwaad als je hem met rust laat 😉

    Beantwoorden

  19. Truus
    Feb 05, 2011 @ 10:49:00

    Whahahahaha Rietepietz, je bent echt een (leuk) gek mens! 🙂

    @ Truus
    Moet je tegenwoordig niet zeggen “een mens met mogelijkheden als je bedoelt dat iemand niet helemaal spoort? Whahaha , maar je hebt gelijk , ik zie altijd wel kans iets geks uit te halen met normale zaken 😉

    Beantwoorden

  20. Astrid
    Feb 05, 2011 @ 09:37:23

    HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

    Gefeliciteerd met je redding!

    @ Astrid
    Het was op het nippertje hoor , oppassen dus als je nog op Scheveningen komt want het “beest”ligt er nog steeds en is écht levensgroot .Naar ik aanneem heeft “het museum aan zee “hier wel iets mee van doen !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

