koopjes !

dwangbuisDe kerstspullen staan alweer op zolder in huize Rietepietz, beetje snel …? Ja dat klopt wel maar ik weet nú al dat we weer een drukke week voor de boeg hebben dus … het kán maar gebeurd zijn .
Helaas dus óók geen tijd om even de “klerenwinkels” af te struinen voor koopjes,misschien maar goed ook !
Ik las ergens dat als er van feestkleding  veel  in de rekken is blijven hangen daar meestal een “steekje aan los is ” . Het kan “niet lekker zitten ” of “niet leuk staan ” en tja …. wat móet je er  mee als het blijkbaar alleen maar mooi  kan hangen !

Vandaag had ik toevallig een “uitverkoopje ” van vorig jaar aan en ik moet zeggen ,het “zit ” lekker  en volgens mij “staat” het  ook goed ….. als ik het eenmaal áán heb dan hé , want juist in dat aantrekken zit dat beruchte losse steekje !
Het “jumpertje” bestaat uit een  jumpertje met lange mouwen van flinterdunne ,soepele tricotachtige stof .
Om te voorkomen dat de gedeeltelijk doorzichtige stof  téveel “blootgeeft ” én het decolleté tot ( op mijn leeftijd misschien  nog steeds niets ) onhullende  dieptes zou kunnen leiden ,zit er een zwart topje onder .

dwangbuis1Dat topje zit in de schouders van het boventruitje vast met de spaghettibandjes ….en nérgens anders !
Het is één hopenloze toestand als het uit de was komt en omdat de stof óók nog eens van binnen en van buiten hetzelfde lijkt is het een dagvullende taak het spul op de juiste wijze in elkaar gevouwen te krijgen .Je moet dan nog ongeveer over een Houdini act beschikken om  bandjes ,armen , hals en schouders allemaal op de juiste plaats te krijgen en dat is me nog niet één keer zómaar gelukt .
Als een spaghettibandje nét even verkeerd valt zit het ónder de oksel door wat het effect van een dwangbuis heel aardig benadert ,en dan heb ik het nog niet eens over die keren dat een bandje kruislings valt ,wat voor “een liefhebber ” toch perspectief biedt op wat gezellige worgseks ( ja een “u” in dat woord  zou natuurlijk via google juist die liefhebber hier brengen om het truitje te lenen, móói niet ) .

dwangbuis2De eerste goede raad in het nieuwe jaar …… ga je koopje wél passen in de winkel tenzij je een uitdaging zoekt en eh…. houd de touwjes strak !

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Min
    Jan 10, 2011 @ 09:43:38

    Proest,geweldig. Leuk de touwtjes in handen..

    @ Min
    Heeft in dit geval het voordeel dat ze niét af zakken 😉

    Beantwoorden

  2. Morgaine
    Jan 05, 2011 @ 09:13:13

    hahahaha ja vertel mij wat, jarenlang van dochter dit soort dingen moeten wassen en zien goed te krijgen om haar dan te moeten helpen om het überhaupt goed aan te krijgen, zelf mijdt ik dit het liefste, het moet snel en makkelijk kunnen 😉

    En? riet… nu je dit opgeschreven hebt had je hem in één keer aan? 😛

    XXX

    @ Morgaine
    Dan wéét je waar ik het over heb 😉 en nee , ook dit keer zat er in eerste instantie iets niet goed waardoor m’n schouder in een beetje vreemde kreukel zat …zucht !

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    Jan 04, 2011 @ 21:18:07

    Dat hjad me nu juist zo leuk geleken, als Henk je hele worsteling met bandjes, lintjes en touwtjes e.d. op film had vastgelegd. Een soort Mrs. Bean waarschijnlijk? En losknippen en een bandenloos leven leiden? Niettemin wens ik jou en Henk een gelukkig, gezond en voorspoedig 2011! Laat de ‘touwtjes’ maar vieren.

    @ Tagrijn
    Oh nee….. niks niet stiekem gluren hoe ik “uit de band spring” 😉
    Dankjewel voor de goede wensen Targijn en voor jou natuurlijk hetzelfde !

    Beantwoorden

  4. Elmar
    Jan 04, 2011 @ 18:56:21

    Dank je voor het goede advies Rietz!!
    Natuurlijk wil ik jou en allen die je dierbaar zijn ook nog een goed, gezond en gelukkig 2011 toewensen!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    Graag gedaan hoor ,was je zelf natuurlijk nóóit opgekomen .hé 😉
    dank voor de goede wensen !

    Beantwoorden

  5. rietje
    Jan 04, 2011 @ 11:46:00

    hai Riet, op de eerste plaats natuurlijk nog de beste wensen voor 2011 en dat ’t ’n mooi jaar mag worden!
    staat je leuk deze outfit, ik zou zelf ’n zwart t-shirt eronder doen…..voelt voor mij als ’n soort hemd met lange mouwen….ik draag graag dingen die lekker zitten………en inderdaad die bandjes zkaken vaak af…..heb ze ’s zomers ook weleens aan…..
    fijne week, liefs rietje

    @ Rietje
    Dankjewel ,gaat vast lukken om er weer een mooi jaar van te maken .
    Op zich zit het truitje lekker ,voor mij is een dubbele mouw meestal te warm dus dit komt verder goed áls ik het maar met beleid aantrek 😉

    Beantwoorden

  6. Jeroen
    Jan 04, 2011 @ 10:46:12

    Goeiemorgen Rietz. Het is een beetje een dameslogje geworden he. Hier ook de kerstspullen weer bijna opgeruimd. Het is weer wachten tot december nu. Was gezellig, maar ruimt tochook wel weer lekker op. Die kledingstaat je prima Rietz. Maar jij ziet er sowieso altijd prima uit.

    @ Jeroen
    Dank voor het compliment en ja , best een béétje dameslogje maarrrrr… doe er je voordeel mee want als Vlinder een keer dit soort problemen heeft kún je er over meepraten 😉

    Beantwoorden

  7. Truus
    Jan 03, 2011 @ 18:28:27

    Whahahaha Rietepietz, je begint het jaar al goed. 🙂
    Het staat je beeldig maar tjonge, jonge, wat een gedoe om het aan te trekken zeg. ;-(

    @ Truus
    Ik heb een kennis die altijd zegt “zonder moeite niets verkregen ” nou … als dat érgens voor opgaat is dat dit truitje wel 😉 gelukkig valt er nog wél om te lachen hoor !

    Beantwoorden

  8. Tham
    Jan 03, 2011 @ 16:45:55

    Ohh Riet, je ziet er top uit in dat shirt. Maar je verhaal heb ik me dan ook helemaal in herkent. Ook ik kocht vorig jaar zo’n twee delig aan elkaar vast zittend shirt. En ik ben langer bezig om alles goed op zijn plaats te krijgen dan dat ik hem aan heb. Het over een hangertje hanger gaat al net zo.
    Maar toch.. eenmaal aan ; blijf ik wel in de touwtjes, net als jij 😉

    @ Thamara
    Whahaha , ja léuke bezigheidstherapie hé! Maar wij vrouwen laten ons natuurlijk niét kisten door zo’n onbenullig truitje …al moet ik eerlijk zeggen dat het steeds meer onder op de stapel verdween tótdat ik het zondag herontdekte en het meteen een ereplaats op m’n log heeft veroverd ,want ja , ellende omschijven kun je wel aan me ovelaten dacht ik zo 😉

    Beantwoorden

  9. Gisella
    Jan 03, 2011 @ 13:55:56

    Ik heb ook zoiets je moet echt niet te snel willen want dan zit het niet lekker en kan je het weer uit doen om het alsnog goed te hangen.

    Ach op dagne dat je het rustig heb kan het dan ook makkelijk maar hier niet door de week.

    Het staat je goed.

    Wil jou en Henk meteen de beste wensen doen voor het nieuwe jaar en veel geluk en gezondheid toegewenst.

    @ Gisella
    Dankjewel voor je goede wensen .
    Ik draag dit “geval” inderdaad ook alléén als ik geen haast heb ,anders komt het zéker niet goed 😉

    Beantwoorden

  10. marion
    Jan 03, 2011 @ 11:21:06

    Ze zeggen wel eens wie mooi wil zijn moet pijn lijden, in dit geval moeite doen, ik zou het, in dit geval onmiddelijk gaan verbouwen :-).
    Sterkte met de drukte. groetjes, Marion. xxxx

    @ Marion
    O ja , ik zie het zó doen , en Zus kwam zelfs al met een tip waar ik een naar moet kijken maar ja , in dit soort stofjes is het vaak lastig om naden weer goed dicht te krijgen als je ze open maakt omdat het zo elastisch is .En zoals het nu zit heeft óók een voordeel ,de bandjes kunnen dus niét afzakken omdat ze vast zitten in de schoudernaad .
    We zijn lekker op geschoten vandaag ,en ik heb de afspraak voor de auto kunnen verzetten zodat we er een dag meer hebben dat we door kunnen gaan .
    XXX

    Beantwoorden

  11. Redstar
    Jan 03, 2011 @ 07:10:41

    😀 Volgns mij is dat stofje ook redelijk warm, of heb ik dat mis?
    Zelf hou ik niet zo van zulke kleding. Het staat me denk ik niet echt 😀

    @ Redstar
    Nou in ieder geval krijg ik het zéker warm van als ik het voor de foto even aan en uit trek en dán weer aan trek 😉
    Ik denk inderdaad dat dit kledingstuk niet volledig jouw charmes tot z’n recht laat komen ……whahahaha !
    Als ik me goed herinner ga jij richting 2 meter en ben ik maar zo’n 1,65 ….,kom je toch een stukkie te kort denk ik !

    Beantwoorden

  12. Zus
    Jan 02, 2011 @ 23:54:36

    Haha.. Weer een goed begin Dr Rietz.’tIs even puzzelen maar dan heb je ook wat.Je ziet er mooi uit in die bloes.Maar kan je die bandjes niet losmaken en dan in twee keer aantrekken? Ik zie je worsteling voor me.Groetjes Zus

    @ Zus
    Kijk dát is nou een praktische hint ,moet ik eens naar kijken ,al ben ik bang dat alles met zo’n zigzagtoestand in elkaar zit en ik dus metéén een streppless bovenkant heb als ik daar in ga tornen .
    Die rekbare tricostofjes kun je meestal beter vanaf blijven .
    Maar het is tóch geen kledingstuk voor “dagelijks ” en dus bewaar ik het voor als ik weer eens behoefte heb aan “zelfkastijding ” !

    Beantwoorden

  13. Renesmurf
    Jan 02, 2011 @ 23:27:30

    Het moet niet alleen makkelijk en lekker zitten, maar ook het aan en uitkleden moet makkelijk en prettig zijn.
    En het moet uitwasbaar zijn.

    Ja, er komt nog heel wat bij kijken, geef mij maar een warme trui.

    @ Renesmurf
    Mannen zijn gewoon véél te verwend op dit gebied …hoewel ,dat geklungel met een stropdas is óók niet alles natuurlijk ,vandaar dat jij voor een trui kiest 😉

    Beantwoorden

  14. Annemarie
    Jan 02, 2011 @ 23:03:14

    Ja maar als je er dan in bent dan heb je ook wel wat hoor Riet!! 🙂
    Want het truitje staat je goed.

    @Annemarie
    En het zit zó lekker áls het eenmaal goed zit 😉 daarom heb ik het ook niet teruggebracht vorig jaar !Het is tóch geen truitje dat ik in m’n werk zou dragen !

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Jan 02, 2011 @ 22:15:50

    De beste wensen voor 2011, dat het maar een mooi en gezond jaar mag worden.

    @ L.Glibber
    Dankjewel ,dat hoop ik óók nauurlijk ,ook voor jou en je familie !

    Beantwoorden

  16. Lind@
    Jan 02, 2011 @ 20:07:10

    Dat ziet er wel heel ingewikkeld uit zeg. Ik zou zeggen ….voorlopig weghangen.
    Succes met alle bezigheden en drukte aankomende week.
    Lind@

    @ Lind@
    Voor een dag als vandaag gaat het prima en het staat wel leuk op een zwart rokje of een broek .Het zit trouwens wél heel lekker dus als het eenmaal áán zit voel ik me er lekker in 😉

    Beantwoorden

  17. joke
    Jan 02, 2011 @ 19:59:39

    Ik heb ook zo iets wat je eerst heel netjes moet hangen en dan zonder dat de vorm verandert proberen er in te komen. Soms zit het dan nog helemaal opgerold, maar verder gaat het prima en het staat dan ook leuk, alleen dat geduld hé!
    Groetjes.

    @ Joke
    ja klopt , moet je niet “even aanschieten” als je haast hebt natuurlijk maar als je de tijd hebt heb je het er wel voor over als het leuk staat 😉

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Jan 02, 2011 @ 19:15:00

    Als het van vorig jaar is kom je er ook mooi snel achter dan! Nu is het te laat maar vorig jaar had je het toch kunnen ruilen, of mag dat niet met een uitverkoopje? Je ziet wel dat ik van winkelen niet veel weet en van vrouwenkleren heb ik mijn leven lang al niets gesnapt, hoe duidelijk je het hier ook weergeeft. Ik zou zeggen; succes ermee.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Whahaha , ja mannen raken hier vast van in de war !
    Maar ik hád het inderdaad wel gepast hoor ,het is gewoon géén truitje dat ik aan doe als ik haast heb 😉
    je mág zelfs nog ruilen met uitverkoopspullen maar dan moet je wél binnen drie dagen zijn en normaal 2 weken !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

