the making off …

Waarschijnlijk zitten de meeste van mijn lezers nog ruim in de “kerstviering met vrienden of familie ” maar voor hen die het tweede kerstdag ,net als wij, zoeken in uitbuiken en/of puinruimen hier een logje over …..
“de lotgevallen van de wensende sneeuwpop”

Het leek zó simpel , je rolt even twee dikke ballen van de sneeuw die ruim voorhande was en je hebt een sneeuwpop ……. alleen heb je dan even niét gerekend op sneeuw die niet wil plakken en waarvan zelfs een sneeuwbal al in stuifsneeuw uiteenvalt voor hij doel getroffen heeft .

Maar goed , die sneeuwpop zál er komen en dus gaat jullie eigen rietepietz met de blote handjes aan de slag om te kneden en met haar lichaamswarmte tóch enig verband in het weerbarstige witte goedje te smelten ‘maar zelfs dán gaat levensgroot niet lukken !

Niet dat de plannen al zó strak waren dat er niet meer aangepast kon worden en dus zak ik op een stuk plastic op de knietjes terwijl Henk nog even een ijsmuts zoekt ,die er niet is natuurlijk en dus moet het maar een kleurige das worden …die er óók niet (meer) is maar donkerblauw steekt ook best leuk af !

Beetje dom dat ik een rode trui aan heb want mócht er iets uitsteken ( en die kans is zéker niet denkbeeldig ) valt rood wel héél erg op en dus brengt een witte handdoek over m’n schouders uitkomst ….. als ik die tenminste strak genoeg aangetrokken zou hebben onder de ellebogen wat dus niét zo blijkt te zijn …….

Bij gebrek aan een muts pakt  Henk mijn hoofd in met nep sneeuw  waarna Henk plaatsneemt op de drempel van de open schuifdeur om dicht genoeg bij me te kunnen filmen op een gunstige hoogte …. vergeet dat de keukenradio die om de hoek staat dus óók te horen is …..wat weer niet bevorderlijk is voor de verstaanbaarheid van mijn tekts .

Bpegelsij de eerste pre-view horen we óók nog vreemd krakerig getik .. tja ,  nieuwe camera …..weinig uitgeprobeerd zou het ….? Maar nee ,het zijn druppende ijspegels aan het serredak die (gelukkig voor Henk) net naast hem neerdruppelen maar hij zal dus meer naar binnen moeten gaan staan bij een volgende poging ……….

Waarna ik ff snel  twee oude beenwarmers open knip en “aan elkaar niet”, bij wijze van muts want de nep sneeuw gaat zakken ….. de das gaat af want die hing voor de “mandarijnenschilknopen ” en ik zak weer in “mijn sneeuwvesting” , denk aan de handdoek en leun nét even te hard tegen de sneeuw zodat halverwege de volgende poging de bovenkant in elkaar dondert……..

Die bouw ik met engelengeduld weer op en het lukt om iéts meer breedte op ellebooghoogte te maken waardoor er minder kans is op “uitstekende onderdelen” maar bij een volgende poging heb ik ineens helemaal geen tekst als de camera al loopt …… waarna ik bedenk dat een sneeuwpop een bezem hoort te hebben en die planten we er nog even bij voor de volgende poging …….

pegel1 Om een lang verhaal toch iets korter te maken … na de vijfde poging vind ik dat het maar moest kunnen  en ga ik naar binnen ,niet dat ik doorweekt was maar toch , droge spullen zou bést lekker zijn !
Het vijfde filmpje stond in het vorige log maar ik wil jullie het éérste filmpje toch niet onthouden want eerlijk is eerlijk ,alle onvolkomenheden ten spijt heb ik  dáár toch het meest sneeuwpophoofd ……

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo
    Dec 31, 2010 @ 15:38:33

    IK had nog zo gehoopt op een imitatie van meneer oudjaar of zo, maar je bent gesmolten vrees ik….
    Maak er maar een warm uiteinde van en een dito begin van het nieuwe jaar Rietz. Inspirerend blijven hoor….!

    @ Leo
    Als ik veel thuis ben krijg ik inderdaad de meest vréémde invallen maar helaas , ik was bár weinig thuis deze week 😉
    Maar je wéét het maar nooit hé ,wie weet volgend jaar
    Het nieuwjaarslogje zal niet erg spectaculair worden vrees ik al wens ik iedereen natuurlijk wél van harte een gezellige jaarwisseling !

    Beantwoorden

  2. Albert & Mara fotolog
    Dec 31, 2010 @ 14:52:25

    Je bent vast aan het uitrusten van al dat sneeuwpop maken. Er is ook zoveel bij jullie gevallen.

    Blijf je thuis met de jaarwisseling? Wij gaan naar een Oud & Nieuw INDO Rock party in Den Haag. Blijven slapen in een hotel en kunnen dan zowel vandaag als morgen bij 90 jarige (schoon)moeder (die woont in Rijswijk maar dat weet je) langs gaan om haar een Gelukkig Nieuwjaar toe te wensen.

    Wij wensen jou een fijne jaarwisseling en alvast een goed begin.
    Hasta año proximo.
    Albert & Mara

    @ Albert &Mara
    Ja wij blijven inderdaad thuis ,we zijn een beetje opgebrand maar niet ééns van het sneeuwpoppen maken 😉
    We gaan morgen dan wel gezellig op pad om nieuwjaar te wensen ,dan zien we toch iedereen !
    Ik wens jullie ook een gezellig weekend in Den Haag/Rijswijk ,dat zal de moeder van Albert vast héél gezellig vinden !

    Beantwoorden

  3. Albert & Mara fotolog
    Dec 31, 2010 @ 14:52:25

    Je bent vast aan het uitrusten van al dat sneeuwpop maken. Er is ook zoveel bij jullie gevallen.

    Blijf je thuis met de jaarwisseling? Wij gaan naar een Oud & Nieuw INDO Rock party in Den Haag. Blijven slapen in een hotel en kunnen dan zowel vandaag als morgen bij 90 jarige (schoon)moeder (die woont in Rijswijk maar dat weet je) langs gaan om haar een Gelukkig Nieuwjaar toe te wensen.

    Wij wensen jou een fijne jaarwisseling en alvast een goed begin.
    Hasta año proximo.
    Albert & Mara

    @ Albert &Mara
    Ja wij blijven inderdaad thuis ,we zijn een beetje opgebrand maar niet ééns van het sneeuwpoppen maken 😉
    We gaan morgen dan wel gezellig op pad om nieuwjaar te wensen ,dan zien we toch iedereen !
    Ik wens jullie ook een gezellig weekend in Den Haag/Rijswijk ,dat zal de moeder van Albert vast héél gezellig vinden !

    Beantwoorden

  4. vlinder
    Dec 31, 2010 @ 13:57:33

    kom jullie een fijne jaarwisseling toewensen en dat 2011 jullie mag brengen waar je op hoopt.
    liefs van ons hier…;)

    @ Vlinder
    van harte dezelfde wensen voor jou en al wie je lief is !

    Beantwoorden

  5. Marian
    Dec 31, 2010 @ 12:14:44

    uhh.. nabrandertje; fijne jaarwisseling en een heel goed 2011 voor jou en de jouwen!

    @ Marian
    Ik ga zo direct een nhieuw logje maken om jouw ( en alle anderen) hetzelfde te wensen 😉

    Beantwoorden

  6. Marian
    Dec 31, 2010 @ 12:13:31

    Geheel nieuwe invalshoek! Vind um superleuk en creatief weer! Keek het filmpje met de tik eerst en toen die van de dag ervoor 🙂 Vind de verandering in uiterlijk van de sneeuwpop ook geweldig

    @ Marian
    Dit is zo’n , geval dat je niet naar perfectie zou moeten streven 😉
    a.. dat lukt niet en
    b.. dat haalt de spontaniteit eruit
    met al z’n “kreukels” is “het filmpje mét de tik” toch leuker dan het filmpje dat gemaakt is aan het eind van het geploeter en zo gaat het vaak !

    Beantwoorden

  7. Truus
    Dec 29, 2010 @ 23:38:23

    Dan boffen wij Rietepietz. 😉
    Enne, van Harte Gefeliciteerd met je lustrum. 🙂

    @ Truus
    O ja , was aan m’n aandacht ontsnapt maar onderdaad ,alweer 5 jaar geleden dat m’n eerste logje op web-log verscheen ,het lijk heel lang , maar ook heel kort geleden 😉

    Beantwoorden

  8. maurice
    Dec 28, 2010 @ 21:59:47

    leuk riet, ik weet dat er best veel bij komt kijken, bij een filmpje maken. ik werkte deze winter mee aan een docu over ervaringsdeskundigen in de ggz, moesten ook dingen 20 keer opgenomen worden etc..

    maar je blijft verassen met je filmpjes!! creatief en humor, twee dingen die je in 2011 niet mag verliezen
    ps, zal ii je een dvd can die film toesturen, moet ik wel eerst kijken of ie te branden is, denk t wel, en moet je je adres ff mailen naar m.wasserman@home.nl

    @ Maurice
    Lief compliment ,dankjewel en met humor komt het wel goed hoor ,die zet ik écht niet bij het groot vuil;-)
    m’n @mailadres kun je rechts onderaan vinden ,onder het eindbloemetje van de linkenlijst ( kun je het niet kwijt raken 😉 Ik ga er vanuit dat het filmpje waar jij in meespeelde nog enigszins voorbereid was ,ik werk “op impulsen” en dat betekend dus gewoon doen wat er in je gekke kop opkomt en tja …. dan gáát er wel eens wat mis 😉 maar toch is duidelijk te zien dat het eerste filmpje het best de “sfeer”te pakken heeft dus ,zodra ik ga verbeteren wordt dat minder , zo’n brainwave is zo gek nog niet !

    Beantwoorden

  9. Hartelijke Hulk
    Dec 28, 2010 @ 14:16:07

    Heerlijk om kinderen te zien spelen!

    @ de Hulk
    Daar kan ik nou óók zo van genieten ….whahahaha !

    Beantwoorden

  10. Qliekje
    Dec 28, 2010 @ 10:05:05

    hahaha…wat een ontzettend leuk en orgineel gemaakte Fijne Dagen Groet 🙂 Echt heel leuk! Jij ook fijne dagen, samen met je familie.

    @ Qliekje
    Dat is een gevolg van éérdere gekke invallen ,dat schept een beetje verplichtingen natuurlijk .Ik was al eerder een kerstkaars ,een kerstengel en maakte een redelijke kopie van de kersttoespraak van “onze Trix ” .Ik vrees dat het volgend jaar toch een “gewone “kerstwens gaat worden 😉

    Beantwoorden

  11. Jeroen
    Dec 27, 2010 @ 23:28:11

    Whaha, je moet er tegenwoordig wat voor over hebben je lezers tevreden te stellen.

    @ Jeroen
    Nou zolang ik daarvoor ff lekker geschift mag doen heb ik er geen moeite mee hoor 😉

    Beantwoorden

  12. vlinder
    Dec 27, 2010 @ 22:50:25

    whaaaahahahaha heerlijk maf mens die je er bent;)) wat geweldig leuk gedaan weer zeg,SUPER!!
    óp naar de oliebollen en appelflappen nu? zien we je straks als oliebol verschijnen nog? hihi
    liefs voor jou en Henk;))

    @ Vlinder
    Nou oliebol of appelflap ….? Dan moet ik toch wel behoorlijk “in de olie “zijn dacht ik 😉 gaat dus écht niet lukken !Maf zij is tot daar aan toe maar in de olie…? No-way !

    Beantwoorden

  13. Floor
    Dec 27, 2010 @ 19:40:15

    Hahahahaha, hoe kom je er op??? Ziet er echt leuk uit!

    @ Floor
    Waarschijnlijk érgens in “het kind zijn “blijven hangen denk ik 😉

    Beantwoorden

  14. Truus
    Dec 27, 2010 @ 18:37:52

    Hi-la-risch Rietepietz. 🙂
    Wat hebben jij en Henk veel voor ons webloggers over zeg.
    Applaus voor jullie inzet. Bravo!

    @ Truus
    Als ik éérlijk ben doen we het echt hélemaal voor ons eigen plezier en dat jullie mee kunnen lachen is dan toch móói meegenomen 😉

    Beantwoorden

  15. Elise
    Dec 27, 2010 @ 16:08:25

    Hoe komen jullie er toch iedere keer op hahah, tranen lopen hier al over mijn wangen hahaha

    Gijne avond alvast haha

    Elise

    @ Elise
    Ach ,een gek idee is zó geboren …… maar ja , dan moet het nog wél ff uitgevoerd worden en dat is dan vaak hilarisch ja 😉

    Beantwoorden

  16. Weer thuis
    Dec 27, 2010 @ 14:59:17

    Het verhaal alleen al is hilarisch en ergens ga ik de filmpjes kijken en luisteren, maar nu geniet ik nog van de Top2000 😉

    Prachtig die pegels trouwens!

    XXX

    @ Morgaine
    Qua tekst zijn de filmpjes dit keer niet écht sterk maar ja buitenopnames ,en dan zeker in de winter , hebben zo hun beperkingen 😉

    Beantwoorden

  17. Leo
    Dec 27, 2010 @ 13:25:18

    Zodra je weet hoe sommige fragmenten uit spectaculaire filmproducties tot stand zijn gekomen is de lol er bijna af. IK wil wel in de illusie blijven geloven hoor….En maar blijven denken dat er een echte sneeuwvrouw tegen ons, bloggersleesvolkje, stond te praten….Ineens is die droom verstoord….Is Henk blij dat je alsnog ontdooid bent??

    @ Leo
    Whahahaha , blijf er gerust in geloven Leo want één dink klopt wel , ik ben gewoon knettergek en dát is realiteit 😉
    Ik was ondanks mijn sneeuwpop avontuur nog altijd warmer dan Henk die voor de open tuindeuren stond te blauwbekken 😉 Ik had lekkere warme handen ondanks het “sneeuwboetseren ” !

    Beantwoorden

  18. Gisella
    Dec 27, 2010 @ 08:04:33

    Wat hebben julli een lol gehad zeg :-)je heb het prachtig gemaakt maar oo wat koud hihi. Gelukkig was je niet helemaal doorweekt maar daarna lekkere warme droge kleren aan is ook lekker.

    @ Gisella
    Ja zeker weten , hoe gekker hoe leuker !
    Ik was inderdaad niet helemaal doorweekt maar een lekker warm bad kon ik toch wel waarderen 😉

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Dec 27, 2010 @ 00:19:34

    Riet je bent en blijft een gek mens, maar dat bedoel ik uiteraard alleen maar positief.
    KLASSE!!!!!!!!

    @ L.Glibber
    Ik léés het ook als een compliment hoor , met een grijns van oor tot oor 😉

    Beantwoorden

  20. Lind@
    Dec 26, 2010 @ 23:38:14

    Hahahahahaha, ik hoop dat je kerstdagen minder bewerkelijk zijn geweest.
    Lind@

    @ Lind@
    In ieder geval niét allebei de dagen 😉 maar wél gezellig !

    Beantwoorden

  21. marion
    Dec 26, 2010 @ 19:02:16

    Wat had ik hier graag bij geweest, ik denk dat ik het niet droog had gehouden, ik zie het helemaal voor me hahaha.
    groetjes, liefs, Marion.

    @Marion
    Zéker weten van niet …… maar je ziet dat ik het óók niet helemaal droog kon houden al is dat dan weer iets anders dan jij bedoeld 😉
    xxx

    Beantwoorden

  22. J@n.
    Dec 26, 2010 @ 18:22:01

    Nou had ik wel verwacht dat het allemaal niet zo gemakkelijk was als het er uit zag, maar aan de problemen die jullie zijn tegengekomen had ik niet gedacht.
    Maar je nieuwe camera is perfect, dat zie je zo.
    Buik maar lekker uit Riet, daar zijn wij ook mee bezig vandaag.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Het was inderdaad een beetje méér gedoe dan bij andere gelegenheden ,dan weet ik meestal beter wat er fout kan gaan ,maar wél grote lol natuurlijk ,als er bijv ,nepsneeuw in m’n mond kwam .
    Als je het filmpje goort afspeeld zie je aan het eind de zelfs een “nevel wolkje ” van mijn warme adem omhoog gaan 😉
    Wij maken er een rustige dag van want ook morgen loopt de wekker weer vroeg af en roept de plicht ….nou ja , vrijwillig ,dat wel !

    Beantwoorden

  23. Annemarie
    Dec 26, 2010 @ 16:09:12

    Maakt het uit!
    Je ziert er geweldig uit!! 🙂
    Maar verstaan doe ik het dan weer even niet, teveel lawaai ook hier!

    Annemarie
    Het was wél weer lachen maar met een beetje krakkemikkig resultaat , moet kunnen toch ?;-)

    Beantwoorden

  24. Renesmurf
    Dec 26, 2010 @ 13:48:11

    En het eerste filmpje was meteen ook al goed gelukt.
    Wat geeft het nou, dat getik.
    Iets harder schreeuwen had ook gekund, maar dat is niet des sneeuwmens!

    @ Renesmurf
    We zijn er natuurlijk wél leuk een middag mee zoet geweest 😉
    Gaat wel vaker zo hoor dat hoe méér je gaat rommelen hoe méér er fout gaat ,daar hebben we dan weer wél veel lol om zo samen al was dit keer de kou natuurlijk wél een beetje bepalend voor hoe lang we dat vol gingen houden 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

