het was ……

Gewéldig ,en nu willen jullie vast  niéts meer over het Sinterklaas feest horen …… dikke pech natuurlijk want bij Rietepietz krijg je  álles, tot in “de smerige details ” te horen !
Gelukkig hield het weer zich goed , want we moesten een paar ritjes maken, en was de Sint de enige die zich op glad ijs begaf,  al was dát dan weer in overdrachtelijke zin.
klaasmiddelvinger Want wat te denken van “onze Sint Maykel” die , nadat we hem en “Piet” Annemarie aangekleed hadden, zijn bisschopsring op deze wijze op de camera laat zien !
En daar bleef het niet bij!
Na het geslaagde  bezoek aan wat gelovige neefjes en nichtjes stond er een paar uur later nóg een (geheim )  bezoek op de lijst .
vreemde sint
Dit keer bij uitsluitend ongelovige .
Sint en Piet benutten de tussenliggende tijd om een  transsexuele operatie te ondergaan !
Onder grote hilariteit haalden wij dus dit koppel binnen !

De stemming zat er uiteraard metéén  in en het dobbelspel droeg daaraan nog een factor, pakweg 93 , aan toe !
Er is gehuild ja , maar dat was ábsoluut niet van verdriet !grote lol

Bij het dobbelspel zijn de (vooral zéér goedkope) cadeautjes van ondergeschikt belang , ze moeten er wel zijn maar zijn in hoofdzaak gekocht omdat ze “gek ” zijn !

sexy chickHet feit dat er veel jongelui aanwezig waren heeft wel enige invloed op de paar échte cadeautjes die er natuurlijk ook bij horen .

Iedere aanwezige koopt iets (voor een afsproken bedrag) voor een dame én iets voor een heer maar …. je weet dus niet voor wié .
Dat maakt vindingrijkheid noodzakelijk en ja …..,
waar heeft nou iédere man interesse voor ……. precies ……  een kalender …… wie wil er nou niét bij de tijd zijn !
drukwerk
Je ziet dat Henk uit hoofde van zijn beroep reuze geinteresseerd mee kijkt met kleinzoon Maikel. Hij weet als voormalig drukker als geen ánder hoeveel werk zo’n kalende maken is .
Tijdens het drukken is onbelangrijk wát er gedrukt wordt , daar kijken drukkers niet naar, zij kijken hóe het gedrukt is en Henk is nog druk aan het keuren zo te zien…ja héus waar hoor!

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Marian
    Dec 09, 2010 @ 10:19:29

    Het hóófd van Henk is zelfs gegroeid! Wat zo’n kalender al niet te weeg brengt hè

    @ Marion
    Ja dat bloed is duielijk naar z’n kop gestegen 😉
    Ik liet het welbewust een beetje groter .Om te voorkomen dat de vluchtige lezer niet in de gaten zou hebben dat er “geknoeid” is en dus zou denken dat Henk daar écht zat met een hoofd van ” hier wil ik wel even m’n tanden in zetten ” 😉

    Beantwoorden

  2. Hartelijke Hulk
    Dec 08, 2010 @ 17:10:06

    Kan die kalender even worden omgedraaid?
    Kan ik ook even ‘de druk’ keuren.

    @ de Hulk
    Dat ga ik je niet aandoen ,als ik de jonge dame omdraai doet natuurlijk de zwaartekracht z’n werk en gaan de puntjes naar beneden wijzen i.p.v nu naar boven 😉

    Beantwoorden

  3. Astrid
    Dec 08, 2010 @ 16:58:54

    Dank je wel voor het compliment Riet maar ik dicht eigenlijk alleen rond de sinterklaas en kerst.
    Daarna vloeien de aderen weer dicht tot volgend jaar sinterklaas en dan ga ik er weer tegenaan:-)

    @ Astrid
    Dat gaat bij mij mééstal precies eender ,slechts een heel enkele keer rolt er wel iets uit de pen als ik heftige dingen mee maak maar dan gebeurd het spontaan .

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Dec 08, 2010 @ 07:30:18

    *proest* ik had eerst niet door dat de 2 foto’s de zelfde waren maar met een bewerkte hahahaha.
    Ik dacht, wat zit die jonge lang naar de zelfde maand te staren 😀 hahaha

    @ Redstar
    Het was ook nog vroeg Red toen je hier zat te kijken 😉
    Maar ik vond het grappig het hoofd van de derde foto op het hoofd van Henk van de derde foto op de laatste te plakken , geeft de foto toch een héél andere intentie ineens ……iets van “mmmjammie ,om rauw in te bijten ” ( en misschien hééft hij dat wel gedacht op de originele foto ,maar heeft hij z’n gezichtsuitdrukking goed onder controle )

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Dec 07, 2010 @ 23:20:14

    Het was duidelijk wer ouderwets gezellig bij jullie.
    Zit te genieten hoe jullie genoten hebben.

    @ L.Glibber
    Ja en dan meligheid troef natuurlijk,zodat je héél veel dingen niet eens meer kunt navertellen !

    Beantwoorden

  6. lind@
    Dec 07, 2010 @ 23:04:30

    Het ziet er uit als lachen , gieren, brullen en lekker flauw zijn is ook wel eens heerlijk.
    Arme Henk, helemaal verrast over de natuurlijke kwaliteit van de kalender??
    Lind@

    @ Lind@
    Zo zag het er niet alleen uit…. zo wás het ook 😉
    En ja ,Henk is inderdaad zeer geinteresseerd in “natuurlijke ” experimenten , het lijkt soms nét een man , whahahaha!

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Dec 07, 2010 @ 22:25:44

    Daar is over nagedacht: een milieubewuste kalender. Bekijk de plaatjes en de verwarming kan gelijk een graadje of twee lager.
    Natuurlijk heb je niet aan het gezicht van Henk zitten knoeien. Maar heb je wel de grijpgrage handjes kleiner gemaakt?

    @ Tagrijn
    Verhip , zó had ik het nog niet bekeken Tagrijn !
    Ik ga direct m’n kleinzoon bellen ,die had gisteren ineens een flinke verhoging van de lichaamstemperatuur ….. die kalender móet dus boven zijn bed vandaan !
    Volgens mij was het meer zo dat bij Henk alle bloed naar het hoofd gestegen was bij het zien van dit prachtige stukje drukwerk 😉

    Beantwoorden

  8. vlinder
    Dec 07, 2010 @ 22:21:31

    allereerst van harte gefeliciteerd met het winnen van de tekstballon,hij was errug leuk;)
    Een gezellig avondje met sint en piet zie ik whahaha;)
    de kalender was dus een groot succes(hihi) maar…heb jij nu een kalender met mannelijk schoon gehad Rietz?
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Dankjewel voor de felicitaties al is het natuurlijk wél gedeelde winst 😉
    Ja een kalender met de naakte waarheid blijkt nog altijd aantrekkelijk te zijn maar ik zit toch niet te wachten op de “mannen variant ” ,jij wel?

    Beantwoorden

  9. joke
    Dec 07, 2010 @ 19:35:58

    Jan heeft pech, wij hebben altijd een kalender van de apotheek en een week kalender in de keuken met boodschappen etc. Maar ook veel plezier gehad hoor.
    Groetjes.

    @ Joke
    Nou deze kalender hangt óók niet bij ons in huis hoor 😉
    Maar Henk wou er bést wel even een oogje aan wagen .
    Volgens mij zijn de beide heren ( jan en henk ) best tevreden met hun “eigen” ( misschien dan wel niet meer zo jonge, maar door en door vertrouwde ) kalender girll 😉

    Beantwoorden

  10. Renesmurf
    Dec 07, 2010 @ 17:29:43

    Ik geloof je op je woord he, dat weet je! En helemaal als het Sinterklaas betreft!
    Vanzelfsprekend.

    @ Renesmurf
    Ja Rene , zeker Rene ….het is ook allemaal ábsoluut waar Rene 😉

    Beantwoorden

  11. Truus
    Dec 07, 2010 @ 16:46:22

    Eén ding weet ik zeker, het was een zeer geslaagde dag voor jullie. 🙂
    Ik neem aan dat niet alle cadeautjes zo sexy waren. 😉
    OT Eyra heeft anders wel enkele (gast)logjes geschreven. 😉

    @ Truus
    Nee dát niet ,maar dat leverde natuurlijk wél de leukste foto’s op !Een paar wollige sloffen met bijpassende oorwarmers vonden ook veel aftrek om maar iets te noemen ! Ja Eyra vindt altijd wel een gaatje om even in te breken op het log ,dat doet ze graag 😉

    Beantwoorden

  12. Hartelijke Hulk
    Dec 07, 2010 @ 16:08:11

    Schitterend feest is het geweest bij jullie.
    Zo moet het alle jaren gebeuren!
    Hier brak ook het gehuil los van het lachen.
    En zeker met de dobbelstenen veel lol gehad!

    @ de Hulk
    Ja best leuk hé dat spel ,vooral met véél jongelui is het lachen ,gieren ,brullen .Toch gaan er bij ons weer stemmen op volgend jaar weer eens surprises te maken en dat vind ik érg leuk .Ik mis het gedichten maken bij het dobbelspel !
    Gelukkig kon ik hier op m’n log een beetje de schade inhalen 😉

    Beantwoorden

  13. Elise
    Dec 07, 2010 @ 15:46:36

    hahhaha, ja dat photoshoppen dat is wel leuk he .. nee ik geloof er niks van dat Henk een andere kant op kijkt .. dat zou heel ongezond zijn hahah

    fijne avond, Elise

    @ Elise
    Goh… kén je Henk ,Whahahaha , nee daar kun je rustig vergif op innemen !

    Beantwoorden

  14. Astrid
    Dec 07, 2010 @ 12:13:25

    Dit was een hele gezellige sinterklaas viering wanneer ik het zo lees en de foto’s bekijk.
    Dit is weer iets om te koesteren en een leuke herinnering.

    @ Astrid
    Ik prijs me gelukkig met een dochter die óók het Sinterklaasfeest in ere wil houden want met z’n tweetjes valt er toch minder lol te beleven tijdens het Sinterklaas feest .
    Jij nog bedankt voor je leuke gedicht ,dat is vast niet de eerste keer dat jouw dichtader vloeit ,je kán er wat van !

    Beantwoorden

  15. marion
    Dec 07, 2010 @ 11:25:29

    Je hebt er weer iets moois van gebakken, kan me voorstellen hoe hoe gezellig dit was.
    Fijne dag, liefs, Marion.

    @ Marion
    Nou dát hebben we met z’n allen gedaan natuurlijk ,anders zou het toch een saai verhaal worden denk ik 😉
    tot morgen xxx

    Beantwoorden

  16. Qliekje
    Dec 07, 2010 @ 11:23:42

    Gezellige stukjes allemaal Rietepietz 🙂 Ik voel de gezelligheid uit de stukjes tekst naar boven borrelen. Leuk! Nu op naar kerst 🙂

    @ Qliekje
    O ja, ik amuseer me te pletter in deze tijd en meestal schrijf ik over m’n gewone dagelijkse “toestanden” . Leuk dat je meeleest want hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
    Rond de feestdagen krijg ik nogal eens vreemde invallen is in de loop der jaren gebleken 😉

    Beantwoorden

  17. Ma Internepper
    Dec 07, 2010 @ 10:24:00

    Gezellig Sint gehad zie ik….
    Enne…gefeliciteerd met de TB.
    Ik heb uit beider naam maar getracteerd op onze blog, Blog Zonder Naam…..
    Jouw idee overigens…. IJ-lollies….
    Groet Moeder Internepper

    @ Ma Internepper
    Dat is wel een héél grote verrassing ,ik wist het nog niet eens 😉 ( hebben het druk en zijn veel van huis ) dankjewel voor de felicitaties ,ik ga me direct even melden bij Jeroen !

    Beantwoorden

  18. Gisella
    Dec 07, 2010 @ 09:59:36

    hahaha heerlijk blogje zeg 🙂 en tja die kalender valt bij de meeste mannen wel in de smaak hahaha

    @ Gisella
    Klopt , de meeste jonge knullen hadden er wel oog voor 😉
    En door de manier waarop dit spel gespeeld wordt zijn “de dames “door heel wat handen gegaan !

    Beantwoorden

  19. Jeroen
    Dec 07, 2010 @ 09:29:16

    Dat was dus met recht een heerlijk avondje. Die kalender hangt vast al ergens boven een bed. Misschien wil Henk er ook wel eentje voor de kerst. Puur uit beroepsmatige interesse uiteraard. 🙂

    @ Jeroen
    Nee , dat ga ik niet aanmoedigen , je weet toch wel dat je “je werk niet mee naar huis moet nemen” Jeroen;-)

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Dec 07, 2010 @ 00:07:37

    Hoe kom je erbij dat ik dat zou denken. Het lijkt alleen maar zo dat ik dat denk. 😉
    Waarom zie je eigenlijk nooit vrouwen met een mooie kalender? Werk aan de winkel voor drukkers.

    @ Hanny
    Toch zie je tegenwoordig regelmatig kalender met “mannelijk schoon ” ,meestal zijn die dan voor een goed doel gemaakt !
    De vraag is alleen of vrouwen daarop zitten te wachten ,ik niet in ieder geval 😉

    Beantwoorden

  21. Annemarie
    Dec 06, 2010 @ 23:27:50

    Ai, dat is wel erg lastig inderdaad om dan te verzinnen! Maar maakt het wel grappig. 🙂
    Leuke manier van Sinterklaas vieren.

    Zien we hier de vervanging van Bram van der Vlugt?

    @ Annemarie
    Nou de humor heeft “onze Sint ” wel maar hij is nog véle jaren te jong om die rol écht over te kunnen nemen 😉

    Beantwoorden

  22. Morgaine
    Dec 06, 2010 @ 23:02:36

    hahahaha die kalender lijkt mijn straatje te zijn denk ik zomaar 😛

    Geweldige foto’s van Sint en Piet!

    XXX

    @ Morgaine
    En tóch wordt juist déze kalender meestal niet als kunst gezien 😉 in tegenstelling tot een schilderij met een naakt !
    Maat inderdaad ,jij zou één van de weinige vrouwen zijn die zo’n kalender met plzier ontvangt !

    Beantwoorden

  23. J@n.
    Dec 06, 2010 @ 22:43:30

    Het was me al bekend Riet dat je wel het een en ander van fotoshopping onder de knie had, dus je maakt mij niet wijs dat Henk zo’n gezicht trekt bij dit uitzicht.
    En als ik het goed begrijp is een drukker net zoiets als een dokter?
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ja klopt ,J@n , maar dan wél als hij aan het wérk is hé !
    In dit geval steek ik m’n handen toch niét in het vuur dat hij uitsluitend met een druktechnisch oog keek !
    Maar je komt dat in meer beroepen tegen hoor ,een ( goede ) kassiëre ziet het geld óók niet als”geld ” ,anders zou de verleiding al snel te groot zijn !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

