hij komt ….

Er is toch hoop ik niémand die niét weet wie ik bedoel hé…… de Sint natuurlijk !
Van “kerstmis” heb ik vóór 6 december gewoon nóóit gehoord en het Sinterklaasfeest wordt ook áltijd gevierd in de familie Rietepietz !

Het leukst natuurlijk als er “gelovigen” zijn maar ook met grote kinderen wordt het altijd een leuke avond ! Soms komt ook dán de Sint persoonlijk opdraven al is het dan meestal nog een stuk chaotischer dan de aankomst van de Sint op TV al vaak is .

De laatste paar jaar doen we op  5 december  het Sinterklaasdobbelspel ,grote lol met alle jongvolwassenen erbij die zich réuze amuseren met de, voor een groot deel, kleinigheden die zwaar bevochten worden !

Hoewel we onwijs leuke herinneringen hebben aan de surprise avonden lukt dat nu even niet door alle “aanhangende ” kleinkinderen die natuurlijk ook thúis Sinterklaas vieren waardoor het bijna niet meer te plannen is en surprises net iets té veel zal worden .
Jammer want zo’n surprise maken brengt  al wéken voor 5 december de échte Sintsfeer in huis ! Een ander nadeel van het Sinterklaasdobbelspel is dat je er géén gedichten bij hoeft te maken en dát is nou juist zo leuk ! Ik ga  me wat dichten betreft dan maar weer uitleven in de tegen reacties op het logje van rond 5 december ,kan ik m’n dichtader tóch even de ruimte geven maar zóver is het nog niet ! Nu ga ik nog even een aantal cadeautjes inpakken en voor jullie de vraag ” Ga je het Sinterklaasfeest vieren ? En zo ja , hoe?

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Aukje
    Dec 03, 2010 @ 23:18:29

    Ben benieuwd naar de aapassingsregeltjes van jullie dan 🙂

    @ Aukje
    Die komen er meestal op neer dat de cadeautjes wat sneller uitgedeeld kunnen worden want soms duurt dat té lang .Dus bij 3 gooien 2 pakjes pakken waarvan je er één aan iemand anders moet geven ,om maar iets te noemen .
    Of eh…. bij de opdrachtkaartjes , doe een dobbelsteen na ….

    Beantwoorden

  2. Thamara
    Dec 03, 2010 @ 14:56:01

    Ja hoor we moeten er ook dit jaar weer in of aan geloven;) Alle jongens met hun liefs komen zondag hier, met surprise en gedichten. Ná kerktijd wel te verstaan ..*lol*

    @ Thamara
    O gewéldig natuurlijk met een groot gezin ,ik ben gék op surprise’s Vooral om ze te maken is grote lol vind ik altijd !
    Het is tóch wel handig dat het dit keer op een zondag valt en je zorgt gewoon dat je tijdig de kerk uit bent , misschien nog wel vóór het zingen 😉

    Beantwoorden

  3. Gisella
    Dec 03, 2010 @ 08:31:03

    Wij doen dit jaar zondag gezelig bij elkaar zitten en een kleinigheidje voor iedereen. Alle jongens zijn gezellig thuis dus genieten!

    @ Gisella
    Zo is het feest toch bedoeld , gezellig met z’n allen leuke dingen doen !Veel plezier !

    Beantwoorden

  4. Morgaine
    Dec 03, 2010 @ 08:21:12

    Gezien de grote familie uitval sinds de jaren negentig stukje bij beetje, de ene weduwe na de andere tevoorschijn kwam, zijn wij er al heel lang geleden mee gestopt, mijn dochter als jongte en met surprises hebben wij altijd al weinig gehad. Dus tot mijn dochter de leeftijd kreeg dat ze wist hoe het in elkaar zat, denk met met 8 of 9 jaar, doen wij er niets meer aan maar de Sint blijft!

    Mijn moeder zegt altijd, ‘als DIE 80 is? gelooft ze nog in de Sint.’

    Maar ja, als je op 6 dec. jarig bent, krijg je natuurlijk alle aandacht van de Sint op de straat en de pieten die het weten 😉

    Kortom, nee, wegens familie uitval en dit jaar ook nog eens wegens geld gebrek, kortingen enzo…. heb ik zelfs mijn verjaardag moeten cancelen, ja zo gaat dat dan!

    Ik wens jullie heel veel plezier wat jullie ook gaan doen.

    XXX

    @ Morgaine
    Met een verjaardag op 6 december is het Sinterklaasfeest misschien inderdaad iets te veel van het goed .
    Geldgebrek hoeft niet helemaal een reden te zijn om géén Sinterklaas te vieren .Wij vierden het ooit óók samen met mensen die geen cent te makken hadden en die we dus niet op onkosten wilde jagen en maakte de vuistregel dat er geen geld uitgegeven mocht worden en dan worden mensen best vindingrijk hoor !
    We “leenden” bijvoorbeeld een spel uit tot het vólgende Sinterklaasfeest , spaarden de gratis cadeautjes die je bij sommige artikelen kreeg ,gaven zelfgemaakt cadeaubonnen voor een avond oppas en nog héél veel andere nietskostende cadeautjes.

    Beantwoorden

  5. Elise
    Dec 02, 2010 @ 12:48:37

    Hai Riet, nee toen onze kinderen eenmaal wisten dat de Sint niet bestond wilden ze cadeautjes met Kerst en dat doen we la jaren, lootjes trekken en op kerstavond cadeautjes uitpakken. Mijn echtgenoot is de 25ste jarig dus dan is het zijn feestje.
    groetjes Elise

    @ Elise
    Wij verdelen het altijd een beetje over de Sint en de kerst .
    Sinterklaas is voor de fun en de kerst voor de “meer ingetogen” ( meestal was duurdere ) cadeautjes .We eten dus mooi van twee walletjes !

    Beantwoorden

  6. Ma Internepper
    Dec 02, 2010 @ 12:04:45

    Ook vieren natuurlijk Sinterklaas. De jongens zijn de laatste jaren ook altijd al bij de intocht betrokken en vorig jaar is onze tweede (the great internepper Sinterklaas geweest op de peuteropvang….. dus ja Sinterklaas leeft hier heel erg.
    Voor een leuk filmpje: Kijk op Youtube:
    Pieten op de jetski 2010 Giessenburg



    Daar zie je onze twee oudsten in actie. We hebben het zelf niet gezien, omdat we naar de begrafenis van mijn vaders jongste broer moesten, maar het filmpje zegt mij meer dan genoeg….

    @ Ma Internepper
    Onwijs leuk dat filmpje ,wat zulle die knullen een lol gehad hebben .Ik hoop dat de Pietenschmink een beetje tegen water kan want één van de pieten maakt een snoekduik;-)
    Een begrafenis is geen leuke reden om zo’n festijn te missen ,alsnog gecondoleerd !

    Beantwoorden

  7. Min
    Dec 02, 2010 @ 10:58:02

    Ik werk dit jaar met het Sinterklaasweekend. Maar ik heb al een medelogger op een suprise getrakteerd. En dat werd gewaardeerd. Probeer nog steeds te ontcijferen waardoor hij bij die actie aan mij dacht..

    @ Min
    Tja , er zijn áltijd mensen die op hoogtijdagen moeten werken helaas ,als je het tóch niet viert is dat niet zo erg denk ik 😉
    Grappig dat je dus minder anoniem bent dan je dacht !

    Beantwoorden

  8. Aukje
    Dec 01, 2010 @ 19:03:32

    Wij hebben het dobbelspel gespeeld met de meiden van het werk. Voor de vierde keer al. Zo leuk!!!!!
    Buikpijn van het lachten.

    @ Aukje
    Het is grappig hé , wij passen dan altijd hier en daar de regeltjes wat aan .Ik ben benieuwd , voorald de knullen kunnen rezue de pias uithangen !

    Beantwoorden

  9. Hartelijke Hulk
    Dec 01, 2010 @ 18:57:52

    Jij mag het als eerste weten.
    Sssssssst, mondje dicht.
    De Hartelijke Hulk gelooft niet meer in St. Nicolaas!
    Gloeiende, gloeiende, en dat was altijd zo leuk!

    Nu schijnen wij ook een stom dobbelspelletje te gaan doen, echter, dat moet ik nog even afwachten of dit wel zo stom wordt want de fam. Hulk kennende……?

    @ de Hulk
    Ik zal het niét verder vertellen hoor 😉 Maar eh….. weet je het héél zeker ?
    Dat dobbelspelletje kan héél verrassend uitpakken ,al blijf ik surprises maken leuker vinden ,dit spel is óók grote lol áls je tenminsten de juiste mensen om je heen hebt en dat zit wel goed denk ik !

    Beantwoorden

  10. suske
    Dec 01, 2010 @ 17:32:23

    wij vieren sinterklaas dit jaar bij mijn schoonmoeder.
    wij, dat zijn mijn vrouw zoon (16) dochter (13) en ikzelf plus mijn schoonzus met haar man en drie bengels van wie alleen nr 3 nog echt “gelovig” is.

    Suske
    @ Suske
    Wat leuk met zón grote familiegroep ,Wij zijn óók met 11 mensen maar helaas zonder “gelovigen” .Gelukkig hebben we goede connecties met de Sint zodat we hem ook dit jaar persoonlijk ontmoeten ,we helpen hem met z’n kleding op orde brengen voor een bezoekje aan wat ándere familieleden 😉

    Beantwoorden

  11. Annojo
    Dec 01, 2010 @ 17:25:35

    Wij vieren het alleen wat betreft snoepgoed. Gevulde speculaas, chocoladeletters en sintschuim 😉

    @ Annojo
    Mjammy ,sintschuim ,dat is vréeeeselijk verslavend !
    Het gáát gelukkig ook niet om grote cadeaus ,als je maar plezeir hebt samen !

    Beantwoorden

  12. Redstar
    Dec 01, 2010 @ 16:53:11

    Toch zie je echt overal al kerstspullen. Ik boycot winkels waar de kerstballen in oktober al te koop zijn.
    Alles heeft zijn tijd en plaats, en als kerst zo commercieel gemaakt wordt, is de hele betekenis verdwenen.

    @ Redstar
    Doe ik ook altijd , ik móest vorige week iets in het tuincentrum halen en ben toen bewust niet de looproute gelopen ,die uiteraard langs de grote kerstafdeling loopt .
    Gewoon de kortste doorsteek genomen die precies uitkwam waar ik zijn moest .

    Beantwoorden

  13. joke
    Dec 01, 2010 @ 12:35:00

    Wij houden ons ook aan sinterklaas alleen werkt het weer nu niet echt mee om te gaan zien wat hij allemaal heeft.
    Groetjes.

    @ Joke
    Het is bést frisjes ja maar die goede oude baas wéét niet beter toch? Hij had hier gezorgd dat alles al binnen was vóór het koud werd ,heel luxe natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Dec 01, 2010 @ 00:50:55

    Helaas niet. Kleindochter is nog geen jaar en snapt er dus niets van maar zijn ouders en ook mijn andere zoon en vrouw doen er niets aan. Mijn zus en zwager hebben vier kinderen maar ook die willen het niet meer vieren. Ook in mijn vriendenkring viert niemand meer sinterklaas. Dus helaas is de tijd van surprises maken en rijmen schrijven voorbij. Ik vond vooral dat laatste erg leuk; ik kon me daar echt in uitleven. En ook de geheimzinnigheid weken ervoor al. Wie heeft wie getrokken en wat maak je dan voor een surprises. Maar och, dan schrijf ik er maar wat logjes over. Ook leuk.

    @ Tagrijn
    He wat jámmer dat niemand het meer viert in jouw omgeving .Ik had éigenlijk het idee dat Sinterklaas weer iets méér is gaan leven bij de jeugd ,zou die *#* kerstman dan tóch terrein winnen ? Je hebt hélemaal gelijk voor wat de gedichten betreft en ,inderdaad , de geheimzinnigheid in huis rond dat feest .
    Ik ga op zeker de reacties van het volgende log weer op rijm beantwoorden dus ik zou zeggen “leef je uit ” en eh….. misschien moet je gewoon maar zélf op pad gaan met een zak strooigoed en een zwarte handschoen aan , stevig op de bel rammen bij de zoons en een had strooigoed naar binnen kieperen !

    Beantwoorden

  15. lind@
    Nov 30, 2010 @ 23:33:48

    Nog 1 gelovig nichtje. Voor een ieder wat gekocht.
    Lind@

    @ Lind@
    Al zóu er alleen maar een taaipop met gedicht zijn als het om ongelovige gaat dan is het toch al feest?

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Nov 30, 2010 @ 23:28:28

    Foute aanslag, J@m = J@n, die letters zitten ook zo kort naast elkaar.

    Beantwoorden

  17. Renesmurf
    Nov 30, 2010 @ 23:26:23

    jazeker, zondagmiddag is het zover! Met vader, moeder, broer, zus, zwager en de twee nichtjes!
    We hebben lootjes getrokken, maar Sinterklaas zal zelf ook wel wat gebracht hebben.

    Beantwoorden

  18. Annemarie
    Nov 30, 2010 @ 23:18:34

    Ik zou wel willen.. Maarja er is niemand thuis op 5 december. Dus helaas pindakaas!
    Ik vier dan toch echt wel dat andere woord.. Dan is iedereen er! 🙂

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Nov 30, 2010 @ 23:16:11

    Foute aanslag, J@m = J@n, die letters zitten ook zo kort naast elkaar..

    @ J@n
    Gelukkig dat je er óók wel eens last van hebt , maar ik had het ook zo wel begrepen hoor 😉

    Beantwoorden

  20. J@n.
    Nov 30, 2010 @ 23:09:30

    Tuurlijk Riet! Die geïmporteerde kerstman daar hebben we hier helemaal niks mee. Nee, hier is het zoals het hoort de goede Sint. Het doet er niet zoveel toe wat iedereen krijgt, maar het is voornamelijk de gezelligheid. Een echte mijlpaal in het jaar!
    Gr. J@m.

    @ J@n
    Zo is dat J@n,ook bij ons is de waarde van de cadeautjes laag , daar gáát het helemaal niet om !Hoewel de k—-man hier óók altijd wel iéts brengt kun je met dié cadeautjes geen grappen uithalen zoals met de Sint .

    Beantwoorden

  21. Hanny
    Nov 30, 2010 @ 22:29:33

    Met z’n tweetjes Sinterklaas vieren is niet zo leuk. Zoals voorgaande jaren laten we Sint voorbij ons huisje gaan.
    Toen Sint nog wel bij ons kwam, speelden wij een soort ganzenbordspel. Was ook hartstikke leuk.
    Een heel plezierig verjaardagsfeest gewenst met veel dobbelplezier!

    @ Hanny
    Het is wél érg weinig ja met z’n tweetjes , dan is het sowieso lastig om ongemerkt een surpise voor elkaar te maken , áls je dat al zou willen 😉

    Beantwoorden

  22. Marian
    Nov 30, 2010 @ 22:23:24

    nee ik vier het niet! Ergens staat me iets van bij dat ik hier eens een zwarte pietenfilm voorbij heb zien komen?
    anyway, na je 5 decemberblog:

    zal ik op gepaste wijze
    eens flink wat letters tikken
    tot woorden en ze netjes schikken
    in rang, tot rijm ontstaat
    die echt (n)ergens over gaat
    in de geest van die oude grijze

    hmmm, nouja, je begrijpt het wel

    @ Marian
    Ik kan gewoon nu al niet wachten
    op wat je allemaal bedacht en
    zal dan zeker weer proberen
    je spitsvondheden te pareren 😉

    Beantwoorden

  23. Zus
    Nov 30, 2010 @ 22:12:35

    Jaahh Rietz, Wij vieren het bij de jongste zoon thuis. Ik hoop dat ze dit jaar met de kadootjes gaan spelen.Vorig jaar hadden we alles in een heel grote tas gedaan en toen ze de kado’s uitgepakt hadden ging er een in de tas en de ander sleepte die over de vloer en ’n lol dat ze hadden!!
    Nou ja dat deden mijn kinderen vroeger ook, met de doos waar alles inzat.
    Voor surprisen zijn nu ze nog te klein en er is nog één gelovige bij. Veel plezier op 5 dec

    @ Zus
    Whahahaha , ik zie het vóór me , maar inderdaad ,meestal ontdekken ze de andere dag pas wat er allemaal gekregen is ,op de dag zelf is het zó overweldigend !
    Het maakt eigenlijk niet uit hóe het gevierd wordt áls het maar gevierd wordt dat leuke feest ,jij ook veel plezier !

    Beantwoorden

  24. Truus
    Nov 30, 2010 @ 21:39:12

    Whahaha Rietepietz, leuke herinneringen had je gelinkt. 🙂
    Die roze gebreide onderbroek was top! 😉
    Je hebt gelijk om de kerstman nog niet toe te laten. Waren ze in de commercie maar zo wijs. 😦
    Wij vieren geen Sinterklaas meer. Alleen met wat lekkers zoals chocoladeletters en banketstaaf.

    @ Truus
    Ik schrijf ieder jaar rond deze tijd wel iets over het Sinterklaasfeest ,ik kan het gewoon niet láten ,het is zo’n leuk feest .Ook met de nu grote kleinkinderen is het altijd een reuze leuk feest al kan ik niet wáchten op de volgende lichting “gelovigen ” 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

