winter?

Jullie heben natuurlijk óók allemaal de complete winteruitrusting startklaar op de deur mat staan .
De moonboots van vorig jaar kunnen nog best een winter mee ,de sneeuwschuiver staat er
naast! Handschoenen ,dikke das , muts ,ruitenkrabber ,slotontdooier ,strooizout …. het staat állemaal klaar want vanaf j.l. donderdag werd het winter zeiden de weermannen en vrouwen !

Onze weermensen zitten er immers nóóit naast , als zij in het Westen een flink pak sneeuw en barre winterse dagen voorspellen kan ik maar beter voorbereid zijn want ….dan kómt dat pak sneeuw ook  , écht waar !( al is het maar in Moskou)

Nou héb ik  de  mazzel dat  iédere morgen blijkbaar al iemand de auto heeft uitgegraven , de stoep heeft geveegd en de héle straat aan kant heeft voor ik opsta !
Het énige waar hij of zij niet aan toe komt is blijkbaar het schoon schrappen van de auto ruiten want dié zijn dan nog bevroren is .
Geen probleem hoor , dat doe ik zelf dan wel even !
Op één van de raampjes heeft mijn geheinzinnige hulpje zelfs een groet voor me achtergelaten ….. ,
de lolbroek!

We laten vandaag de autoruiten gewoon vanzelf ontdooien en maken ,ondanks de “barre weersomstandigheden ” een flinke wandeling .
Om het noodlot te tarten laat ik shawl en handschoenen thuis en doe de nieuwe winterjas aan over m’n bloes met lange mouwen ,niks niet extra vest aan !
Het is maar de vraag of ik het daarmee ga redden  onder de prachtig blauwe lucht met náuwelijks wind !( vóór je het weet ben je oververhit immers )
We kiezen voor een rondje om de vliet ,zou  gezellig zijn als er al geschaatst kan worden ,met al die voorspelde koude nachten zóu het toch bést kunnen ……….?

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annojo
    Dec 01, 2010 @ 16:21:40

    Vandaag heb ik lekker erwtensoep gemaakt, prima met dit weer.

    @ Annojo
    Lekker , ik moet ook nodig weer eens een flinke pan maken en dat een deel in vriezen voor een volgende koude periode ,mjammie !

    Beantwoorden

  2. Truus
    Nov 30, 2010 @ 21:41:28

    Inderdaad Rietepietz, Almere ligt in de buurt van Amsterdam (waar ik geboren ben). 😉
    Ik reis ook niet zo veel, zeker in de winter niet.

    @ Truus
    O je woont dus in Almere ,daar ben ik nog nooit geweest ,moet ik éigenlijk toch eens in halen .

    Beantwoorden

  3. Jeroen
    Nov 30, 2010 @ 20:37:13

    Tsja, zelden dat men het weer goed voorspelt. Van de stortregens die pas geleden voorspelt werden heb ik ook niks meegekregen (het zuiden van het land des te meer). Ook van de zgn storm heb ik weinig gemerkt. En de nu voorspelde sneeuw werd bijna een week lang steeds verder de tijd in geschoven. Maar nu is het dan uiteindelijk zo ver. En ik vind het wel gezellig hoor zo kort op de feestdagen. Laat het op 5 december en beide kerstdagen maar sneeuwen en vriezen. De jaarwisseling mag ook nog wel, maar dan vind ik het wel weer genoeg voor deze winter. Maar of de weergoden zich daar iets van zullen aantrekken? De tijd zal het ons leren.

    @ Jeroen
    Inderdaad , de weergoden hebben dik maling aan ons én aan de weermannen en vrouwen 😉 Ik ben gék op een echte winter en die mag best tot eind februari duren áls het dan maar een glekker warm voorjaar wordt !

    Beantwoorden

  4. Gisella
    Nov 30, 2010 @ 08:28:59

    tja terwijl volgens de berichten gisteren heel nederland onder sneeuw bedolven was, is hier helemaal niks gevallen… die paar vlokjes zorgde niet eens voor een wit laagje.. Nu mag het vallen van me en valt het niet hihi. Maar het staat allemaal wel klaar voor het geval dat 🙂

    @ Gisella
    Het mag hier óók geen naam hebben ,een miezerige centimeter !En dan tóch half Nederland in de file ,whahahaha

    Beantwoorden

  5. Min
    Nov 30, 2010 @ 08:09:26

    Ach een rondje om de Vliet, wat leuk. En hier ligt een beetje sneeuw. wacht even ik goor wel even wat vlokken jullie kant op.

    @ Min
    Dat is gelukt hoor , gisteravond viel er hier ook een centimetertje sneeuw .Ik heb net m’n burgerplicht gedaan , straatje schoongeveegd én … niet alleen “mijn eigen straat je” hoor , ook dat van m’n alleenstaande bejaarde buurvrouw 😉

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Nov 29, 2010 @ 23:20:33

    Ik heb zondag nog snel de bollen in de grond gedaan was veel te lat maar kon nog net.
    Nu is het echt winter.

    @ L.Glibber
    Valt wel mee toch? November kan meestal nog makkelijk want dan is het vaak nog boven de 10 graden .

    Beantwoorden

  7. Renesmurf
    Nov 29, 2010 @ 23:08:29

    ja, het weer is echt winters.
    Wel koud hoor, maar dat hoort er bij.
    Nu maar zien hoe lang het aanhoudt, wat mij betreft tot het voorjaar!

    @Renesmurf
    Ik heb er ook weinig moeite mee , héérlijk die vrieskou !
    Zou het wél jammer vinden voor het ijs als er nu een dik pak sneeuw valt .

    Beantwoorden

  8. Leo
    Nov 29, 2010 @ 16:47:34

    Als ik de weersverwachtingen voor afgelopen weekend serieus had genomen was ik helemaal niet afgereisd naar Duitsland. Er werd heel veel sneeuw verwacht. Onderweg hadden we (gelukkig) niets van dat spul te duchten. Afgelopen vrijdag sneeuwde het licht, maar ook nat. Zaterdag/zondag was het prachtig weer. Zonnig zelfs. Dan zal het idd in Moskou of zo wel sneeuwen, maar hier was niet veel aan de hand. Vandaag kwam het oosten onder een sneeuwdek te liggen volgens de voorspellers, maar hier is het al een uurtje of zo aan de gang en aardig wit geworden. Donderdag wordt het -8 graden…ik zoek mijn korte broek alvast maar op….

    @ Leo
    Meestal gaan ze éérst wat schuiven met de voorspellingen ,waarschijnlijk in de hoop dat het alsnog uitkomt 😉 Whahaha ,ik zie je lopen in je korte broek ,mijn broer deed dat ooit écht toen hij bij de padvinderij zat !

    Beantwoorden

  9. rietje
    Nov 29, 2010 @ 12:48:53

    hai Riet, hier was gisteren ’n ijskoude wind, heb gewandeld in Vasse, en nu sneeuwt het in Twente, prachtig! fijne week, liefs rietje

    @ Rietje
    Hier weinig wind gelukkig het was zálig weer zondag ,vandaag wat kouder en nu een beginnetje van sneeuw !

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Nov 29, 2010 @ 07:11:18

    ALs ik naar de weermannen moet luisteren en al die spullen op mijn deurmat moet zetten,. kom ik de deur niet meer uit. DIe gaat dan niet meer open 😀
    Maar we krijgen vanavond echt sneeuw zeggen ze ! Bah 😀

    @ Redstar
    Heel verstandig , ik wacht óók altijd eerst af wat er van al die voorspellingen terecht komt , mééstal niets dus !
    Er vallen hier nu inderdaad wat vlokjes ,niet écht een pak maar dat kán nog komen natuurlijk!

    Beantwoorden

  11. Hanny
    Nov 29, 2010 @ 00:17:30

    We zijn al verwend met wat sneeuw. Maar meer nog met rijp. Heerlijk. Mijn weertje!

    @ Hanny
    Er vallen hier nu ook wat vlokjes , mag geen naam hebben nog .Op zich vind ik sneeuw net als jij leuk maar wél jammer voor het aangroeiende ijs ,dat is dan meteen al verknoeid !

    Beantwoorden

  12. joke
    Nov 28, 2010 @ 23:27:38

    Voor mij geen winterwandeling, ik heb vandaag in een warm zwembad gezeten en eerlijk gezegd kan ik daar beter tegen dan tegen kou.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ben ik toch blij dat ik mocht wandelen ,als er iets is waar ik het benauwd van krijg is het “aangekleed”in het zwembad zitten .Maar jij had vast een leuke ( jury? ) dag !

    Beantwoorden

  13. Marian
    Nov 28, 2010 @ 21:07:56

    ghehgheh, de winteruitrusting… tja ik ga dan wel een beetje de mist in. ALtijd achter de feiten aan hobbelen. Trouwens dan nog wat: winterbanden, hoe heb ik het gered = zonder- de afgelopen, wat zal ik zeggen… 30 jaar (en de komende tig jaar)!

    @ Marian
    Dát bedoel ik ,als je tijdig je banden verwisselt rij je ook in de winter veilig !Het moet wel écht hondenweer zijn wil ik extra maatregelen nemen .Zolang de ijspegels niet aan m’n dekbed hangen ( zoals vroeger wel eens héle kleintjes aan de dekens ) zal het wel loslopen !

    Beantwoorden

  14. Truus
    Nov 28, 2010 @ 21:00:52

    Toch hadden ze gelijk Rietepietz, het heeft gesneeuwd en er is geschaatst op natuurijs. In Nederland ook nog. 😉
    Ik moet bekennen dat wij de hele dag thuis waren. Druk bezig met spullen uitzoeken voor Marktplaats. Mocht je eens in de buurt zijn, ik heb legpuzzels voor je. Jij mag ze gratis meenemen. 🙂

    @ Truus
    Gevroren heeft het hier dus ook wel maar niét zo hard als men aanvankelijk beloofde ,sneeuw heb ik nog niet gezien tot nu toe !
    Als ik het goed heb moet ik jou in de buurt van Amsterdam zoeken ,daar kom ik vrijwel nooit ( ik reis sowieso weinig ) maar ik zal er zéker aan denken als ik ooit die kant op kom !

    Beantwoorden

  15. tagrijn
    Nov 28, 2010 @ 20:37:01

    Tja, alle voorspellingen ten spijt, is het hier ook alleen nog maar bij het schoonschrappen van de autoruiten gebleven.

    @ Tagrijn
    We kwamen hier óók niet verder en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht .Volgens mij hebben de weermannen/vrouwen aandelen in firma’s die anti winterspullen verkopen !

    Beantwoorden

  16. Hartelijke Hulk
    Nov 28, 2010 @ 18:56:51

    Waar is de Vliet?
    Dan kom ik van de week even een toertje maken.
    Ik ben al rondjes om de tafel aan het ‘droogtrainen’ om weer ‘pootje over’ te leren.
    Dus je begrijpt, de Hulk is duidelijk bevangen door de schaatskoorts!

    @ de Hulk
    De Vliet loopt ongeveer van Leiden via Rijswijk naar Delft maar helaas is er nogal wat scheepvaartverkeer en vriest hij niet zo 1,2,3 dicht , zéker niet als we niet méér vorst krijgen dan dit plaagstootje !

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Nov 28, 2010 @ 18:41:29

    Het zit er aan te komen ja en eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten.Na een stukje fietsen liggen mijn vingers al los in mijn handschoenen van de kou en als er ook nog sneeuw komt wordt het helemaal binnenblijven. Zonder sneeuw blijf ik al niet zo goed recht. Maar enfin, we zullen het moeten nemen hoe het komt. Leuke hulp daar bij jou in de straat trouwens.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ja we gaan “alweer” strenge vorst tegemoet , eerst zien en dan geloven maar hé! Maar voor jou hoop ik dat het mee zal vallen ,ik vind éigenlijk een beetje stevige winter wel leuk!
    Maar ja , als ze alleen maar belóven schiet het niet op !
    Het was hier goddelijk weer vandaag , wel een beetje vorst in de nacht maar vandaag toch echt nog boven 0 en géén vlókje sneeuw !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

