man naar mijn hart !

Als het makkelijk kon zou ik gaan verhuizen naar Zaltbommel, lijkt me gewéldig wonen daar met een burgemeester  als burgemeester van den Bosch die “het beestje bij de naam durft te noemen. 
Niks geen politiek correct geleuter maar als je een karatetrap uitdeelt aan iemand die zich aan je spullen wil vergrijpen een levensgroot compliment van meneer de burgemeester ; Geweldig dat mensen dit doen. Sla ze maar verrot”.
Als álle burgemeesters ,die ook altijd hoofd van de politie zijn , zich zo op zouden stellen héb je een kans dat iedereen het weer “normaal” gaat vinden dat de criminéél de schurk is en niet het  slachtoffer, zoals ons maar ál te vaak wordt wijsgemaakt .
Komen we misschien óók eens af van al dat gejammer van rel- en/of sensatiezoekers die zich al snel het slachtoffer van de politie voelen als ze aangepakt worden , zoals  in Voorschoten dit weekend !
Voorschoten –  Jongeren die betrokken waren bij de vechtpartijen bij hockeyclub in Voorschoten vinden dat de politie veel te hard heeft opgetreden. Een aantal van hen wil een aanklacht tegen de politie indienen.
Als ik vroeger met een dergelijke klacht thuisgekomen zou zijn had mijn vader gezegd ;
”  moet je maar zorgen dat je er niet tussen staat , als de politie sommeert dat je door moet lopen dan lóóp je door ,en als je niet luistert kun je van mij óók nog een pak op je sodemieter  krijgen !”
Ik had een réuze ouderwetse vader  maar de criminaliteitsbestrijding zou réuze gebaad zijn bij meer vaders die handelen als mijn strenge ouderwetse vader én burgemeester van den Bosch !
Of denk jij daar anders over !

 photo pet_zpse6e4569d.png

Advertenties

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo
    Nov 29, 2010 @ 16:50:04

    Zaltbommel is echt een heel leuk plaatsje. Dat wil je toch niet zien verloederen omdat er schorem rondhobbelt dat niet wil dat het er leuk blijft? Gelukkig hebben ze een heel wat krachtiger figuur als burgervader dan wij hier mochten hebben met Job Cohen. Die wel krachtig ging theedrinken met de daders, maar voor evt. slachtoffers van het geweld weinig mededogen toonde…

    @ Leo
    Misschien was het hele stérke thee Leo 😉
    Ik zou inderdaad de grote steden een nét zo daadkrachtige burgemeester toewensen !

    Beantwoorden

  2. Truus
    Nov 27, 2010 @ 19:09:33

    Dat meen je niet Rietepietz… Hoewel, ik ben bang van wel. En dan zeker, eens gegeven blijft gegeven. 😦

    @ Truus
    Ja het is triest , men kan de dief niet dwingen om de stolen waar terug te geven , net zoiets als “kraken” waar de huiseigenaar de kraker er niet uit kan zetten !

    Beantwoorden

  3. Truus
    Nov 26, 2010 @ 22:41:52

    Ik ben het wel met je eens dat je jezelf en je eigendommen mag beschermen. Risico van het vak, toch. 😉
    Maar inderdaad niet met grove middelen zoals vuurwapens.

    @Truus
    Hoewel ook de crimineel niet terugdeinst voor wapens zou ik zelf niet verder gaan dan dingen die me voor handen komen uit de huisraad maar ik zou toch zéker niet zonder morren afstand doen van m’n spullen .De crimineel heeft zelfs récht op jouw spullen als je ze afgeeft ,zelfs al doe je dat uit angst , je hebt ze toch zélf gegeven ?

    Beantwoorden

  4. Renesmurf
    Nov 25, 2010 @ 22:16:22

    Op redstar na heb je dus allemaal enge lezers.

    Ik ben tegen geweld, en vind zeer zeker niet dat een burgemeester daarvoor mag pleiten.
    Zo`n man dient direct uit zijn functie worden ontheven.

    Niemand mag pleiten voor geweld!
    Daar is deze wereld nog nooit een haar beter van geworden.

    @ Renesmurf
    Het is maar wat je eng vind , als je iemand bedreigdt of je komt aan andermans spullen vráág je om moeilijkheden !
    Ik ben ook niet voor zómaar geweld maar mezelf ,of m’n bezittingen , beschermen lijkt me redelijk normaal .
    Je dacht toch niet dat ik opzij stap en zal zeggen “neem maar wat je hebben wilt ” ….#*#* ik dácht het niet hoor en als oudere vrouw zal ik zéker naar hulpmiddelen zoeken waar mijn krachten ontoereikend zouden zijn .
    Ga jij maar lekker de krant zitten lezen terwijl men je van geld wil beroven ,van mij mag je, maar dán niet zielig doen dat je beroofd bent hé!

    Beantwoorden

  5. Hartelijke Hulk
    Nov 25, 2010 @ 17:06:18

    Ik weet zeker dat je vader een Hulk was!

    @ de Hulk
    Ja zéker weten ,helaas vaak geen vriendelijk !
    Ik was het in láng niet alles met hem eens maar in dit soort zaken heb ik een voorbeeld aan hem genomen !

    Beantwoorden

  6. Jeroen
    Nov 25, 2010 @ 09:45:30

    “Sla ze maar verrot” is wel wat tactloos uitgedrukt, maar de boodschap is duidelijk. Van mij mogen criminelen ook veel harder aangepakt worden. Maar de opvoeding begint thuis, met in het verlengde daarvan de school. Juist daar gaat nog weleens wat fout.

    @ Jeroen
    Er gaan gelukkig ook stemmen op voor zwaardere straffen ,meer pakkans en minder “fluwele handschoentjes .Als dát gaat lukken kan dit kabinet voor mij al nauwelijks meer stuk 😉
    Maar je hebt gelijk ,er met zéker thuis meer gedaan worden om de jeugd fatsoen bij te brengen én op het rechte pad te houden .

    Beantwoorden

  7. rietje
    Nov 24, 2010 @ 16:34:25

    ja, ook ’n man naar mijn hart….maar ik houd niet van vechten en ruzies, ik denk niemand……..liefs rietje

    @ Rietje
    Klopt ,ik houd er óók niet van maar ja , ik houd er óók niet van om overvallen worden ,of bedreigd te worden ,en die gevallen eis ik het recht om mezelf te mgen verdedigen !

    Beantwoorden

  8. Qliekje
    Nov 24, 2010 @ 14:05:37

    Ik ben het er helemaal mee eens!

    @ Qliekje
    Ja ieder weldenkend mens met het hier toch mee eens zijn ,als de “heren crimineel ” met hun fikken van onze spullen áfblijven hebben ze toch niéts te vrezen ?

    Beantwoorden

  9. Marian
    Nov 23, 2010 @ 22:11:06

    ja hoor eens, mits het een beetje in verhouding is, dus niet met een dubbelloops geweer op iemand schieten die ‘alleen maar’ je tuinkabouter een ander uitzicht wilde geven 🙂 ander punt van ergernis, ben je vast wel met mij eens: hulpverleners die geschoffeerd etc. worden bij het uitvoeren van werkzaamheden….

    @ Marian
    O zéér , afschuwelijk dat men tegenwoordig bij dit soort taken soms voor rotte vis uigescholden wordt ,zo niet erger .
    Natuurlijk ga je een ongewapende dief niet met een wapen te lijf maar ik zou toch wel graag wat méér begrip zien voor de eventueel enigszins ongecontroleerde woede van iemand die overvallen wordt ,men durt n.l. wél begrip te vragen voor het feit dat de meeste inbrekers stijf staan van de stress en daardoor een beetje onberekenbaar zijn ….een gotspe!

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Nov 23, 2010 @ 21:16:55

    Goh, Iedereen is het met je eens. Ik niet. Ik heb een keer iemand het ziekhuis in gewerkt die in mijn auto zat voor mijn radio, en doe dat nooit meer. De straf die ik kreeg als eigenlijk slachtoffer beviel me niet zo. Daarnaast denk ik als ik nu zou moeten ingrijpen ik te ver zou gaan.

    @ Redstar
    Dat gaat héél erg in tegen het rechtvaardigheids gevoel Red , en dieptriest dat men méér waarde hecht het “tevreden stellen ” van de gevoelend van iemand die het met de wet niet zo nauw neemt dan van de man die alleen maar eigen huis en haard verdedigd .
    Men geneert zich soms niet om begrip te vragen voor het feit dat “de crimineel “altijd angst heeft om betrapt te worden en vraagt ons rekening te houden met het feit dat hij dus onberekenbaar kan reageren , ( ik heb dat écht ergens gelezen) Natúúrlijk zou het andersom moeten zijn , en er zou begrip moeten zijn dat iemand die zichzelf of z’n spullen in gevaar ziet komen uit angst of woede onberekenbaar kan reageren en dus niét helemaal het effect van een aframmeling kan uitmikken .
    Nou ken ik je goed genoeg om vrijwel zeker te weten dat jij bij een volgende poging tot beroving niet achter de krant zal wegduiken ,en daar ben ik blij mee .Er moeten zéker meer mensen laten merken dat overvallers de daders zijn …en niét de slachtoffers

    Beantwoorden

  11. Margrietgeniet
    Nov 23, 2010 @ 13:19:28

    Gossie, Rietz, we zouden zomaar dezelfde vader kunnen hebben 🙂 maar alle gekheid op een stokje…ik ben het roerend met je eens

    @ Margriet
    Dit “soort” vaders waren er veel meer in die tijd 😉 bij strafwerk hoefde je óók geen medelijden te verwachten , je “zou het wel verdiend hebben ” ! Gelukkig was ik een ( te) braaf kind maar mijn jongste broer had al snel door dat hij thuis beter niét zijn beklag kon doen over probleempjes op school !

    Beantwoorden

  12. Liesbeth
    Nov 23, 2010 @ 12:59:45

    Ik ben het helemaal met je eens. Van mij mag er ook strenger opgetreden worden. Vroeger had de politie veel meer gezag.

    @ Liesbeth
    Zéker weten dat de politie vroegen meer gezag afdwong .
    Tegenwoordig mógen ze ook helemaal niets en worden zélf aangeklaagd als ze een keer écht optreden . Ik weet uit betrouwbare bron dat de handen van “oom agent” soms jéuken om het tuig aan te pakken ,maar dat mág niet !

    Beantwoorden

  13. Gisella
    Nov 23, 2010 @ 10:18:13

    ik ben het helemaal eens, als iemand aan je spullen zit mag je wat doen, en niet achteraf zelf in de cel terecht komen omdat je je spullen verdedigd.

    Die jongeren in voorschoten moeten zich schamen, dan moeten ze maar niet vechten, en als ze meteen naar depolitie hadden geluisterd waren ze ook niet aangepakt. Respect is tegenwoordig ver te zoeken helaas… en dat is toch wel het belangrijkste lijkt me.

    @ Gisella
    “Gehoorzaamheid” moet natuurlijk éérst thuis erin gebracht worden . Maar er zijn nogal wat ouders die alles van hun kroost door de vingers zien en altijd een ander de schuld geven .Mijn vaders methode was zo gek nog niet ,als je ergens rotzooi trapt moeten ze thuis óók achter de straf die dan volgt staan .Volgens mij weet jij daar ook wel raad mee met je knullen !

    Beantwoorden

  14. Thamara
    Nov 23, 2010 @ 09:17:03

    Ik hoorde het ook gister.
    Ben het met je eens Riet.Ook ik ben opgevoed met dat dat je hebt te luisteren naar je meerdere. En kregen we op ons dak, en werd het thuis bekend , dan kregen we er nog maals van langs.

    Nee die pet past me niet, hij is te groot, er hoort een gespierd lijf onder 😉

    @ Thamara
    Ja precies , op onze school was een leraar met nogal losse handjes en als m’n broetje een draai om z’n oren had gekregen zei m’n vader ;”dan zal je het er wel naar gemaakt hebben ” .
    Onder déze pet hoort inderdaad een stoere bink ja ,maar voor dames hebben ze ook wel aardige modelltjes hoor , kun je mantham eens op de bon slingeren 😉

    Beantwoorden

  15. Morgaine
    Nov 23, 2010 @ 07:07:23

    Zo is het maar net! Als slachtoffer ben je tegenwoordig de dader achteraf als..

    Gezeik is dat. En hoe, inderdaad back to the old days wat dit betreft!

    XXX

    @ Morgaine
    Het zal me toch niét gebeuren hé ! Geloof maar dat ik eigen huis en haard zal verdedigen met álles dat er in m’n buurt voorhande is ! Ze hebben er niets te zoeken en moeten dus niet klagen als ze op hun donder krijgen .

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Nov 23, 2010 @ 00:25:14

    Als je dat nou gaat toepassen krijg je straks ook nog een claim om de oren van die overvaller, hij is namelijk in zijn beroep tegengewerkt en heeft ook nog schade opgelopen…..Ga er maar aanstaan!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    In dit soort gevallen zou ik de gok nemen , hier wil ik de bak voor indraaien hoor ,en dán de publiciteit zoeken om de wáánzin van dit soort zaken te laten zien !
    Gelukkig kan ik bést driftig zijn en dat zou me goed van pas komen als men me belaagd …. niks niet kwetsbaar oudje !

    Beantwoorden

  17. tagrijn
    Nov 23, 2010 @ 00:24:46

    Dat is het ware ‘lik op stuk beleid’. Ik heb hier geen probleem mee. Een sterk stukje van je, al dacht ik even toen ik de titel las, dat je een stukje over mij ging schrijven. Nee dus, maar dit is veel beter!

    @ Tagrijn
    Volgens mij heben heel véél mensen hier geen moeite mee maar ja , met een rechterlijke macht die voor een deel opgroeide bij anti-autoritaire ouders valt er nog een flinke hobbel te nemen .
    Nou er zijn zéker wel dingen te noemen waarin ook jij een “man naar m’n hart ” bent ! Maar dát is weer een ander verhaal dat ik hier niet ga schrijven 😉

    Beantwoorden

  18. lind@
    Nov 23, 2010 @ 00:13:01

    Ik durfde de politie niet tegen te spreken hoor, nu had ik de pech dat mijn vader politie was. Tegenwoordig wordt er te veel gepraat.
    Lind@

    @ Lind@
    Oei… dat hád je natuurlijk een voorbeeldfunctie ,dat zal niet altijd meegevallen zijn denk ik .
    Veel kinderen heben geen grenzen leren respecteren en een kind zoekt nou eenmaal áltijd de grenzen op !

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Nov 22, 2010 @ 22:23:26

    Helemaal gelijk allebei.
    Hard aanpakken en geen pardon en excuses over nare jeugd etc.

    @ L.Glibber
    Ik denk dat het probleem bij onze rechter zit , die zijn in de slapjanes tijd opgegroeid , regels waren niet nodig en een kind mocht álles !

    Beantwoorden

  20. joke
    Nov 22, 2010 @ 20:58:28

    Ik heb het ook gezien op t.v . Een man van mijn hart. Helaas was er meteen een groep die hem al weer terecht wou wijzen dat hij zo iets niet mocht zeggen. Archhhh.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ja natuurlijk breekt de politiek correcte hap daar metéén de nek over .Ze zien wél even over het hoofd dat zo’n overvaller nérgens last van zou hebben als hij zich niet aan criminele praktijken schuldig maakt !

    Beantwoorden

  21. Hanny
    Nov 22, 2010 @ 20:32:56

    Ik ben het helemaal met je eens. Ben je fout, dan moet je met de billen bloot, was mijn opvoeding.

    @ Hanny
    Ik denk dat we daar met z’n allen méér op moeten hameren maar helaas is er veel jeugd die “in de watten gelegd wordt” op dit punt ! De ouders zijn altijd bereid de fout bij een ander dan hun kind te zoeken !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: