Sorry…..

Flutlogje natuurlijk het vorige maar zéker niet uit gebrek aan inspiratie !
Zondag dacht ik nog  maandag álle tijd te hebben en deden we een rondje Delft waar van alles gebeurde bij de opening van het collegejaar  !
Ik wilde daar maandag een logje met foto’s over maken …..maar tóen moesten we ineens maandag werken ( dinsdag trouwens óók)

Ondertussen had ik nog in de reactie van Albert & Mara een vraag gelezen waar óók wel een logje tegenaan wil gooien ,Delft kon best even wachten , en dat wilde ik dus gaan doen toen ….op maandag avond de Skipe bel rinkelde .
Normaal skyped Ruud altijd in het weekend maar het bleek labourday in de USA ,iedereen was vrij  en dus waren we zó een uur verder .

chipmunkMaar al skypend diende zich een nieuw logonderwerp aan .
Ruud zat met de laptop in de tuin toen we “oma “ voorbij zagen rennen ….achter een chipmunk aan …..en hem ook te pakken kreeg .
Nou heeft “oma” een duidelijk killerinstinct als het om  harig gespuis gaat , en Ruud wilde al ingrijpen maar…….
Op de webcam zagen we hoe oma het onfortuinlijke beestje met uiterste precisie in het nekvel pakte en een stukje meesleepte . Alsof ze met een jong aan de haal ging ,misschien een beetje moederinstinct dat overgebleven is na “de operatie” ?
omaNatuurlijk probeerde ik meteen foto’s te maken maar dát was geen succes , te klein en te onduidelijk . Tot ons aller verbazing herkreeg de chipmunk z’n vrijheid ,voor muizen zijn oma en opa  nóóit zo milt !
Nog groter was de verbazing dat het beestje niet in een boom verdween maar wéér door het gras ging rennen met oma er achteraan .

oma1 De geschiedenis herhaalde zich  ,oma droeg de chipmunk weer een stukje  en het spel begon weer opnieuw .
Omdat wij dan 6 uur verder in de dag zitten was het voor ons bedtijd ,wij moesten ook dinsdag  werken !

Dus ook voor dit logje was geen tijd meer maar ….gelukkig gaf Aukje bij de reacties me inspiraties voor het strafregel logje ,dát was zo gepiept …….en zo kwam er dus tóch nog een logje op maandagavond  .
Het is wel duidelijk dat eigenlijk iederéén me kan inspireren tot het maken van logjes maar dat ik ze ook weer nét zo makkelijk opzijschuif …zucht , het wordt dan wél een warboel in m’n hoofd !
Ruud schreef de andere dag nog een mailtje over het vervolg van dit voorval ,hij schreef o.a. ;

“Maar goed, ruim een uur later bedacht ik om ‘ns even te checken waar oma zich nu mee bezig hield.
Ik vond haar beneden aan op de oprijlaan …. nog steeds achter die chipmunk aan rennen. De chipmunk nog steeds ogenschijnlijk ongedeerd, maar oma met haar tong uit haar bek hevig hijgend .. doodmoe.
Ze liep vrijwillig met me mee naar de schuifdeur en heeft de rest van de middag geslapen.
Normaal heeft oma een muis binnen een paar minuten het leven ontnomen. Dus ik vroeg me af, misschien waren ze echt aan het ‘spelen’ …” 

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Pia
    Sep 11, 2010 @ 13:28:06

    Het buikje (of buik dat weet ik niet) van oma was dus al vol genoeg en dat heeft die chipmunk goed ingeschat dus hahaha. Nou ja oma heeft in ieder geval een goede conditietraining achter de rug en jullie hadden een leuk Skypemoment

    @ Pia
    Ja ik weet wel zéker dat deze oma hier het beestje niet bijgehouden zou hebben 😉
    en dit zijn natuurlijk de krenten uit de skypepap !

    Beantwoorden

  2. maurice
    Sep 10, 2010 @ 22:05:50

    super dat je dit via het www toch allemaal kunt volgen, die beatrix toch…

    @ Maurice
    Ach , eigenlijk wisten we dat wel Bea leeft in een héél andere wereld dan wij . Maar ondertussen geniet ik van de mogelijkheden 😉

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Sep 10, 2010 @ 20:03:00

    Aan inspiratie ontbreekt het mij eogenlijk ook nooit. Harig gespuis laat ik overigens wel gewoon leven. Maar dat ben ik 🙂

    @ Redstar
    Nee precies , inspiratie is nooit een probleem , tijd soms wel !
    Nou harig gespuis dat hier het huis binnendringt heeft de mazzel dat hiér geen “oma ” rondloopt ,katten hebben weinig genade !

    Beantwoorden

  4. Leo
    Sep 10, 2010 @ 11:01:31

    Vorig jaar zagen we wat twee volwassen katten kunnen doen met een per ongeluk binnengelopen veldmuisje…Een gruwelijk soort athletiek, met een vooraf in te schatten finale. Onze lieve huiskatten bleken ergens toch een killerinstinct te bezitten, ondanks alle goede zorgen die wij ze elke dag geven…

    Beantwoorden

  5. lind@
    Sep 10, 2010 @ 09:11:29

    Oh, wat grappig dat ze aan het spelen zijn ( als dat nog zo is en niet elkaar opeens zat zijn geworden).
    O.T: Ik ben niet erg duidelijk geweest in mijn logje, mijn contract is verhoogd, maar die uren werk ik normaal al. Ik zal kijken of ik dit ertussen kan zetten vandaag.
    Fijn weekend, Lind@

    Beantwoorden

  6. Renesmurf
    Sep 10, 2010 @ 00:33:24

    Nou nou, wat een avontuur zeg, daar zit zeker een logje in!

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Sep 09, 2010 @ 22:39:09

    Heerlijk he dat je dit allemaal zo kan volgen.
    Geeft toch het idee dat je kinderen een stukje dichterbij zijn.

    @ L.Glibber
    Ja het blijft een wonderlijke beleving die héél veel kilometers wegwerkt ,temeer omdat ook dochterlief ,nog geen 20 km verderop ,tegenwoordig wel eens skyped !

    Beantwoorden

  8. Elmar
    Sep 09, 2010 @ 19:54:34

    Wat een grappig verhaal, kennelijk zag oma de chipmunk om de één of andere manier niet als prooi!
    Onze katten vangen ook regelmatig muizen maar spelen er voor the kill ook altijd eerst mee, we hebben daardoor al menig muis kunnen redden. Lukt dat niet dan vinden we de resten meestal op de voordeur mat. 😦
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    “Oma en opa ” zijn met muisjes meestal héél resoluut ,die kunnen het niét na”piepen” .Dit gedrag wekte dus weel verbazing 😉

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Sep 09, 2010 @ 19:29:17

    Wat een leuk verhaal. En zo leuk dat dat hier allemaal te volgen is!

    @ Tagrijn
    Ja dat is wel héél bijzonder ,het is onvoorstelbaar hoeveel beter de webcamcontacten zijn geworden in de laatste 5 jaar .Alleen al het begruik van de laptop maakt dat je nu niet meer aan plaats gebonden bent !

    Beantwoorden

  10. Min
    Sep 09, 2010 @ 18:22:51

    Nou dat is toch opmerkelijk. Een uitdagende Chipmunk. Heerlijk verhaal en ach ik wacht geduldig af op(inspiratie voor) een nieuw log ;-))

    @ Min
    Héél apart om die beestjes aan de andere kant van de oceaan zo bezig te zien natuurlijk ,wie heeft er dán nog inspiratie nodig 😉

    Beantwoorden

  11. Hanny
    Sep 09, 2010 @ 15:55:34

    Het is toch geweldig dat je in Nederland kunt volgen wat er ver over de grote plas gebeurt. En Beatrix het maar hebben over het verarmen van contact. Dit contact is toch schitterend.
    Gelukkig heeft de chipmunk dit spelletje overleeft. Klaar voor een nieuwe ronde.
    Eén goede raad geef ik (betweter) jou: schiet niet in de stress voor je log. Dat moet een pleziertje blijven. 😉

    @ Hanny
    Ja dat is écht geweldig , ik ken ondertussen hun huis best goed want dankzij de laptop gaan we het hele huis ,en dus soms de tuin door .Vorige week werd er in de tuin een partijtje voetbal gespeeld .Terwijl wij aan het avondeten zaten keken we mee en konden de opgewonden stemmetjes op de achtergrond nog een beetje horen ,zó grappig !

    Nee beloofd , ik laat me niet in de tress jagen maar het gekke is dat het áltijd dubbelop is , werken…? dan meestal óók veel drukte in de familiesfeer ,vanavond een verjaardag !
    Diep in m’n hart zit ik dan liever met lappie op schoot maar voor sommige wil ik de uitzondering wel maken !

    Beantwoorden

  12. marion
    Sep 09, 2010 @ 10:15:05

    Vlotte oma hoor, leuk om dat mee te maken en dat ze het jullie ook kunnen laten zien.
    We gaan er gewoon van uit de het volgende week mooi weer is.
    Groetjes, Marion. xxxx

    @ Marion
    Ja dat was héél grappig ,toevallig zat hij dit keer in de buurt van de tuin .Dat is óók al leuk om steeds een ander hoekje van het huis te zien !
    De voorspellingen gaan de goede kant op maar of dat hélpt 😉
    XXX

    Beantwoorden

  13. Morgaine
    Sep 09, 2010 @ 09:09:37

    Ja die waren aan het spelen, dat kan zomaar, natuur blijft natuur en soms maken ook oma’s en opa’s daar vriendjes, zeker als ik lees dat ze bij de nekvel liep te slepen, dat is het teken van liefde en verzorging voor poezen, doen ze met hun jongen ook 😀

    XXX

    @ Morgaine
    Ja zoiets moet het wel zijn geweest ,een eekhoornachtige zou het natuurlijk winnen van de poes als ze de boom in duikt .Maar misschien is oma een beetje schijnzwanger of zo en spelen haar moedelijke instincten op 😉

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Sep 08, 2010 @ 22:53:42

    Oma zal wel geen honger hebben gehad en geloof me, poezen zijn veel slimmer als de meesten van ons denken.Maar het logje is weer puik Riet.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Nee honger zal oma niet gehad hebben ,zeker weten !
    De chipmunk had natuurlijk in no-time in een boom kunnen klimmen ,dat kan oma óók wel maar die dondert natuurlijk naar beneden als ze op té dunne takje stapt !Waarom het beestje de voorkeur gaf aan de renpartij lijkt toch verdacht veel op een spelletje uitdagen !

    Beantwoorden

  15. joke
    Sep 08, 2010 @ 22:49:57

    Wat een leuk verhaal, ik heb onze poes dat eens zien doen met een klein konijntje tot het beestje in onze tuin in een hoek gedreven niet verder kon. Poes bleef maar wachten tot ik haar mee naar binnen nam waar ze ook heel gedwee mee ging.
    Groetjes.

    @ Joke
    Goed doorvoede poezen hoeven natuurlijk te killen voor de honger .Maar misschien appelleren wat grotere dieren toch wat meer aan hun moederinstinct 😉

    Beantwoorden

  16. Annemarie
    Sep 08, 2010 @ 22:43:56

    Gek he? Dat ze dan de chipmunk laat leven.. Nouja heel soms zie je dat ook wel met muizen. 🙂
    Haast je niet hoor met bloggen Riet…

    @ Annemarie
    Nou met muizen heeft oma geen genade ,en dat komt goed uit want schoondochter Andrea heeft echt niéts met muizen 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

