veel plezier !

Al een paar jaar ga ik op woensdagmiddag “aan de rol” met Marion  ,altijd óergezellig al kibbelen we heel wat af over wie er aan de beurt is om voor de lunch te betalen .
Marion probeert altijd weer om me er in luizen ….nee ,  niet om te betalen maar juist om zelf de knip te mogen trekken !
Omdat “de auto niet op water rijdt ” is haar verweer altijd ,reuze lief natuurlijk maar ze heeft geen idéé wat een leuk gezelschap ze is en daar trap ik dus niet in !

Ondertussen is ze zelf óók “gemotoriseerd ” maar zij rijdt ,heel milieubewust , elektrisch .
Na 7938 keer héél diep ademhalen , een goede tip van een familielid over een “wieltje meer” en wat aanmoediging van haar kinderen  , is ze “om” en heeft sinds kort een scootmobiel !
Bij de eerste oefenrondjes in de lange gangen van het bejaardenhuis  stonden tot haar grote verbazing  na een uur nog álle muren onbeschadigd overeind  ……. oke,oke …ik drijf een beetje over ….. maar ondertussen verkent ze de buurt en maakt regelmatig een ommetje !

Natuurlijk “offer” ( ja vást wel 😉  ik me met liefde op om alle denkbare winkelcentra af te struinen met haar in de rolstoel ,en dat blijven we ook zéker doen ! Maar even een boodschapje in de buurt kan ze nu zélf doen wanneer ze maar wil en dat is een vrijheid die ze al jaren niet meer had .
Niet dat ze ooit klaagt hoor ,integendeel , vandaag nog zei ze me  “ik heb altijd geluk” !
Ze noemt meteen maar een voorbeeld want binnenkort gaat ze een weekje op vakantie met Astrid , haar vriendin die ze al 50 jaar kent en die haar man thuis laat om deze vakantie voor Marion mogelijk te maken , als dát geen vriendschap is !

Ik wens de dames een voorspoedige reis ,een mooie ( aangepaste ) bungalow en vooral heel veel plezier al hebben ze dié wens eigenlijk niet nodig want dát kun je rustig aan deze dames overlaten !
De scootmobiel blijft thuis en dat is misschien maar beter ook ! Marion is ondertussen  zó op dreef met haar racemonster dat ik problemen voorzie ….. getuige deze foto !

racen

15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lind@
    Aug 27, 2010 @ 14:01:38

    Fijn om mensen zo te zie groeien in hun kunnen, terwijl ze dat nooit van te voren hadden bedacht. Wens haar maar mega veel veilige kilometers.
    O.T : natuurlijk mag je mij linken als je moed hebt verzamelt om te gaan stoeien met het innerlijk van web-log.Plaats ik jouw linkie ook op mijn site:)
    Lind@

    @ Lind@
    Ze leest hier álles mee dus ze leest je goede wensen , ik heb haar ook leren kennen dóór haar reacties hier .Ze is ondanks haar 28 jaar …eh… nou ja dan heb ik het over haar geest ,voor haar lichaam moeten we dat getal omkeren , heel handig met de computer .

    Zodra ik ff tijd heb maak ik een button en dan met angst en beven weer even de zooi overhoop gooien ,eigen schuld natuurlijk dat ik weer zonodig wil linken met buttons 😉

    Beantwoorden

  2. Morgaine
    Aug 27, 2010 @ 08:32:27

    Vrijheid blijheid, twee items over loslaten, weer vrijheid terug krijgen, hoe mooi en ook nog eens, het geluk, vriendin laat man thuis om Marion deze vakantie te geven, DAT is nu loslaten 😀 En geluk proeven en genieten van wat al van iedereen is.

    Heerlijk om te lezen, nog heel veel plezier voor jou en Marion met en zonder scootmobiel 😀

    XXX

    @ Morgaine
    Ja zó kun je het inderdaad ook zien al denk ik meestal minder diep door !Maar jouw logje nog in gedachte kan ik je dus wel volgen 😉 Maar hoe we het ook noemen ,het is inderdaad héérlijk voor Marion dat ze de stap heeft durven zetten en geweldig dat ze vriendinnen heeft als Astrid .
    Ik blijf haar natuurlijk mee uit nemen maar dan meestal in de auto met de rolstoel op de achterbank ,dat heeft wéér andere mogelijkheden dan de scootmobiel !

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Aug 26, 2010 @ 21:40:15

    Lol @ Pica 😀
    Goed dat je vriendin aan de scootmob is. Het is zoveel beter als mensen er op uit kunnen. Frisse lucht is goed voor een mens!

    @ Redstar
    Ja zeker weten , toch was de beslissing heel moeilijk omdat ze het béétje kracht in haar benen niet wil verliezen door té weinig te lopen met de rollator .Helaas houdt het ééns toch op !Ze geniet nu ten volle van haar racecar 😉

    Beantwoorden

  4. Min
    Aug 26, 2010 @ 15:18:01

    Whahaha geweldige foto!
    En een scootmobiel heeft mijn schoonmoeder ook nog heel wat leuke uitjes bezorgd. Alleen die keer dat ze ermee in het Spaarne reed daar zijn we allemaal van geschrokken.
    Ach zei ze het is maar goed dat ik heb leren zwemmen…

    @ Min
    Ik heb haar inmiddels tot de orde groepen hoor , ze heeft géén race licentie tenslotten 😉
    Ja lógisch dat je schrikt ze met scootmobiel en al in het water verdwijnt , Marion blijft héél ver uit de buurt van water omdat ze niet kan zwemmen ,ik moet er niét aan denken , gelukkig dat jouw schoonmoeder het wél kon maar dan nóg kan er genoeg mis gaan !

    Beantwoorden

  5. rietje
    Aug 26, 2010 @ 13:13:14

    hai Riet, leuke foto! en knus hoor dat ze zichzelf zo redt….je ziet ze steeds meer….alvast ’n knus weekend, hopelijk wordt ’t droog……liefs rietje

    @ Rietje
    Het is geweldig dat het er is , van afhankelijkheid word je niet vrolijker denk ik !
    We hebben volgens mij nu de érgste regen wel gehad , het was hier bar en boos vanmorgen !

    Beantwoorden

  6. Hanny
    Aug 26, 2010 @ 12:23:08

    Wat moet dat heerlijk zijn om zelfstandig weer op stap te gaan. Ook al heeft ze lieve vrienden en een heel speciale vriendin, je vrijheid is je alles waard. Dat laat onverlet dat haar woensdagse uitstapjes met jou een feest voor haar moeten zijn. Want met jou is altijd wel wat te beleven!

    @ Hanny
    Ja dat klopt helemaal en we blijven dat ook zeker doen al zullen we , met de winter in aantocht ,wel weer wat vaker aan de computer knoeien samen .Er blijven natuurlijk nog genoeg dingen over die haar beletten “alles”te kunnen doen !

    Beantwoorden

  7. marion
    Aug 26, 2010 @ 09:42:08

    Je hebt er weer een pracht verhaal van gemaakt, ik weet eigenlijk niet goed wat ik er op moet antwoorden.
    Je bent een schat van een vriendin en ik blijf naar de woensdagen uit kijken.
    Fijne dag, Marion.xxxx

    @ marion
    Ik mag het compliment dus retourneren , niet omdat ik het niet wil hebben hoor maar gewoon omdat ik hetzelfde vind van jou 😉
    We moeten toch maar eens samen bij Trix langs gaan om haar óók te leren loggen , want zonder mijn logjes hadden wij elkaar immers nooit ontmoet!
    Verder dus inderdaad maar gewoon niets zeggen , we blijven gewoon genieten , dat is het beste 😉
    XXX

    Beantwoorden

  8. Astrid
    Aug 26, 2010 @ 09:13:47

    Heerlijk Riet om Marion op het circuit van Zandvoort te zien rijden. (heeft ze me niets van verteld) Hahaha

    Ze zal ‘m wel even missen wanneer we er samen van tussen zijn maar misschien komt het ook wel weer goed uit….kan ze weer wat meer met de beentjes doen:-)

    Heel hartelijk bedankt voor je goede wensen en idd we zullen ons samen best goed vermaken.

    Dikke X Astrid

    @ Astrid
    Ik zit nu natuurlijk vréselijk te hopen dat dat jullie wat beter weer gaan treffen dan het nu is , wát een vreselijk weer !
    Maar inderdaad ,ik weet zéker dat jullie samen grote lol gaan hebben ! Nogmaals heel veel plezier ,ik ga marion missen volgende week woensdag !

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Aug 26, 2010 @ 01:56:53

    Door die scootmobiel kan ze nu opeens weer op eigen houtje de deur uit. Als je een positieve denker bent, en dat is ze blijkbaar, kun je dan toch van geluk spreken. En een wegpiraat zal ze heus niet worden.

    @ Tagrijn
    Nee daar ben ik ook niet bang voor , maar ondertussen is ze zélf verbaasd over hoe snel ze er mee heeft leren omgaan !

    Beantwoorden

  10. Annemarie
    Aug 26, 2010 @ 00:46:33

    Zie je wel. Het is niet meer de jeugd van tegenwoordig die overlast veroorzaakt, het zijn de ouderen van tegenwoordig. 😉
    Ik wist wel dat het wegpiraten zijn, hahaha.
    Maar een scootmobiel is natuurlijk wel echt ideaal. Wat heerlijk dat ze haar vrijheid weer terug heeft.

    @ Annemarie
    Ja laat marion maar schuiven 😉 Er blijft natuurlijk van alles over dat niet makkelijk is omdat ze ondertussen écht heel slecht ter been is maar dit geeft haar toch héél veel vrijheid meer !

    Beantwoorden

  11. Renesmurf
    Aug 26, 2010 @ 00:18:49

    Eigenlijk is die scootmobiel te laat aangeschaft, dat is altijd zo, maar goed, nu heeft ze er enorm plezier van!

    @ Renesmurf
    Het is ook bést een hele stap hoor om “geen stap meer te verzetten “,maar inderdaad ,ze is er wáánzinnig blij mee !

    Beantwoorden

  12. Pia
    Aug 25, 2010 @ 22:56:04

    Het had het verhaal van mijn schoonvader kunnen zijn, wilde er ook nooit 1, maar heeft uiteindelijk toch maar geluisterd naar alle goede raad. Nummer 1 heeft hij in versneld tempo versleten en had hem het liefste opgevoerd. Hij is nu aan zijn 2e bezig en wil nooit meer anders. En de kleinkinderen…….die maken ook wel eens een ritje in opa zijn Mercedes

    @ Pia
    Ik snap die aarzeling wel ,Marion was vooral bang dat zij brokken zou maken en het ding niet in haar macht zou hebben , na één proefritje kreeg ze er al vertrouwen in .
    Ze heeft ook heel lang willen werken aan het behoud van het laatste restje mobiliteit zónder hulpmiddelen , zodra je een schhotmobiel hebt gaat de kracht in de beneb snel nog meer achteruit door gebrek aan oefening .
    Maar nu geniet ze van de nieuwe mobiliteit al zie ik haar nog niet zo snel een scootmobiel verslijten ,zoals jouw schoonvader , práchtig!;-)

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Aug 25, 2010 @ 22:52:37

    Geen enkel probleem Riet, die rijden haar allemaal zo hard als ze kunnen voorbij, je ziet toch wel hoe breed die weg is!? Nee, die veroorzaakt daar beslist geen file.
    Gr. J@n.

    @ Jan
    Ik was eerder bang dat zij er een aantal van de weg gaat rijden ….Whahahahaha !

    Beantwoorden

  14. joke
    Aug 25, 2010 @ 22:47:01

    Schitterend die foto,ik kan me heel goed voorstellen dat jullie het altijd reuze gezellig hebben samen.
    Groetjes.

    @ Joke
    Als álle ouderen zo vol humor zaten warener vást veel minder eenzame ouderen denk ik 😉

    Beantwoorden

  15. Truus
    Aug 25, 2010 @ 21:36:06

    Wat een heerlijk schrijfsel weer van jouw hand Rietepietz. 🙂
    Het verhaal doet me aan mijn schoonmoeder denken, wilde nooit aan een rollator maar nu ze dat ding heeft…
    Enne, bedankt voor je altijd spitsvondige reacties bij mij. Wuifend riet-> Rietepietz! 😉

    @ Truus
    Ik kan het me wel voorstellen ,het is iedere keer wéér inleveren voor ouderen .Marion had eigenlijk nog maar net de rolstoel omarmt ,maar ze geniet van de vrijheid die de scootmobiel geeft .
    En ja , als je roepnaam “Riet “is ….is die link zo gelegd natuurlijk 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

