Ik wil óók!

Het is weer het weekend van de Gay-parade in Amsterdam en ik krijg de onbedwingbare behoefte om me “erin te storten” Gewoon te gék toch dat ik nog nooit wereldkundig gemaakt het dat ik hardstikke hetero ben ,hoe moet iedereen het dan wéten ?

Vorige week deed zich hier in huis nog een verwarrende situatie voor ,ik had een spijkerbroek uit de kast gehaald maar stond nog achter de deur van de kast toen Henk de kamer in kwam !
Ik zág hem denken ,” krijg nóu tandjes , Riet komt uit de kast “!
Technisch gezien klopte dat nog ook ,dus om alle twijfels weg te nemen heb ik besloten om dit weekend “in te schepen ”  in Amsterdam !

Hoewel Henk de gedachte sympatiek vindt weigert hij naakt in de boot te stappen met me , zelfs het aanbieden van een knalblauwe verenwaaier tussen zijn ( nog best mooie strakke ) “onderste rughelften ” kon hem niet over de streep halen , integendeel !
Hij wilde wél de boot  besturen maar alléén als ik m’n kleding aan zou houden .
Beeld dán maar eens uit dat je zo hetero bent …zucht …

Maar goed ,we vonden een compromis ,Henk zou roeien en ik kreeg een “gedoog heteo ” die wél bloot mocht alleen moesten de erogene zones afgeplakt worden in verband met “opstandigheden ” onderweg !
Nog nét op tijd kunnen we ons dus in het gewoel storten en jullie hebben de primeur van onze boot .Wel zwááien morgen hé als we langs varen !
heterorietz

 

Advertentie

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    aug 25, 2010 @ 22:34:25

    Whahaha Rietepietz. 🙂
    Maar ik ben het met je eens. Het lijkt tijdens die parade wel of homoseksualiteit gelijk staat met seks, seks en nog meer seks.

    @ Truus
    Volgens mij hoort seksualiteit daar niet thuis maar … ik lijk dat verkeerd te zien volgens vele zo te zien ;-(

    Beantwoorden

  2. maurice
    aug 10, 2010 @ 19:33:41

    vanalles..

    @ Maurice
    Whahaha , heb je hulp nodig ?

    Beantwoorden

  3. Maurice
    aug 09, 2010 @ 15:15:36

    ik raak hier compleet opgewonden van……..

    @ Maurice
    eh….. van de discussie óf van de gay-parade ? Of eh…. van het plaatje 😉

    Beantwoorden

  4. Lind@
    aug 09, 2010 @ 10:05:19

    Hihihihi, geweldig logje en uh, ieder zijn/haar ding zou ik zo zeggen. Leven en laten leven met of zonder kleding en veren het is aan mij of ik er naar kom kijken ennuh…..helaas geen tijd en al had ik die dan bleef ik thuis.
    Lind!

    @ Lind@
    Nou door de openbare tocht door de grachten heb je in Amsterdam dus niet altijd de keus of je er mee in aanraking komt en daar zou gewoon méér rekening mee gehouden moeten worden .Maar natuurlijk ik leg ze geen haarbreed in de weg zolang ze niet voor m’n deur gaan zitten 😉 Het lijkt me alleen niet in het belang van de homo acceptatie te zijn dan men zulk extreem gedrag in het openbaar ten toon spreidt ,ze zullen daar ooit wel achter komen .

    Beantwoorden

  5. Gisella
    aug 09, 2010 @ 09:09:39

    hahahah heerlijk zo’n blogje.
    Toevallig hadden we met onze oudste een aardige conversatie over het homo zijn en waarom hij er zo op tegen is….. ik vind namelijk dat je ieder in zijn eigen waarde moet laten en moet respecteren. En tja de pubers van tegenwoordig denken dat ze er alles uit mogen kramen. Hopelijk heeft onze oudste het in zijn oren geknoopt.

    @ Gisella
    Dat ben ik zéker met je eens homo’s zijn net zulke normale mensen als hetero’s ( nou ja de meeste dan ,maar dát geldt voor de beiden groepen ;-).
    Ik kan me wel voorstellen dat het pubers ,met een ontwakend seksleven nogal verwarrend kan zijn maar met verstandige ouders komen ze daar wel uit .
    Wat mij in de parade stoort is het gebrek aan “zelfrespect ” dat op nogal wat boten ontbreekt .

    Beantwoorden

  6. wilma
    aug 09, 2010 @ 08:53:30

    Wat heb je dat weer prachtig gedaan!
    X Wilma.

    @ Wilma
    Ik heb wel eens een gekke bui hé ! 😉

    Beantwoorden

  7. Leo
    aug 09, 2010 @ 08:11:40

    @Rietz – Het wezen van die hele Gay Pride is gewoon een feestje met een roze tintje. Niets meer, niets minder. En gezien de meesvierende hetero’s blijkt het te zorgen voor verbroedering (Verzustering) in ons land waar het nog steeds dringend nodig blijkt om erkenning te krijgen voor een geaardheid die niet wordt gekozen, maar in de genen meegebakken. Als ik zo eens kijk naar de reacties en commentaren elders en hier, zie ik toch ook een zekere terughoudendheid richting homoseksualiteit. Alsof het een besmettelijke ziekte is. Aangewakkerd door homofobe lieden die met hun heilige boeken in de hand de anti-homo meningen zodanig ophitsen dat geweld en zelfs doodstraf tegen en voor praktiserende homo’s legitiem wordt. Het feestje is erg leuk. En trouwens, voor hetero’s bestaan er ook zulke feesten. Dance-feesten, stadions vol dansenden en uitgedoste half blote dames en heren. De Love Parade in Duitsland was een voorbeeld, voor het door de lokale overheden kapot werd gemaakt en zo dramatisch afliep in Duisburg. Niets nieuws onder de zon dus. En ik blijf er bij dat carnaval in het zuiden eigenlijk gewoon precies hetzelfde is. Wat daar dan allemaal wordt geshowd en gedaan nemen we toch ook aan als min of meer geaccepteerd gedrag??

    @ Leo
    Ik heb eerlijk gezegd géén anti homo achtige geluiden kunnen vinden bij de reacties , je bedoelt toch niét dat je homofobe bent als je niets van de gay-parade moet hebben ?
    Je maakt trouwens wél de fout homo acceptatie te veronderstellen bij alle hetero’s die wél gaan kijken , de enige hetero die ik ken die gaat kijken gaat écht “aapjes kijken ” hoor !
    Ik citeer even een stukje uit de Collumn van Rob Hoogland vanmorgen ;”

    “Maar op de keper beschouwd vertoonden velen ook dit jaar wederom trekjes waarvoor de gemiddelde potlood venter zou terugdeinzen ”

    Als zo’n parade meer een openbare exibitionistische voorstelling is schiet het zijn doel voorbij .Dat heeft niets meer met een homofobe houding te maken maar gewoon met een afkeer van exibitionisme op een openbare plaats waar je er niet voor kiest ,zoals bijv. bij een “club”
    Het doet allemaal niéts af aan het feit dat élke homo gerespecteerd moet worden zoals hij is en zoals ik al eerder schreef ,wij hebben vrienden die homo zijn ( ik was getuigen bij hun huwelijk ) maar ook zij generen zich voor de parade .

    De dansfeesten waar je het over hebt zou ik óók nooit bezoeken en zouden wat mij betreft ook niet gehouden hoeven worden en al helemáál niet zo massaal .Maar dié worden toch meer op een terrein gehouden waar mensen die het niet bewust opzoeken er niet mee in aanraking komen en niet dwars door de hoofdstad lopend .

    Verder zie je waarschijnlijk meer een terughoudendheid richting ” seksualiteit “,( zonder homo dus ) want van welke geaardheid dan ook ,er zijn gelukkig nog veel mensen die vinden dat seks iets is voor “thuis” ,ik kan me tenminste niét voorstellen dat jij zou genieten van een bootje met een zeer schaarsgeklede Riet en Henk die samen parende bewegingen maken om het hetero huwelijk te promoten !

    Ik ben bang dat we het niet helemaal eens worden Leo maar ook dát moet kunnen toch?

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    aug 08, 2010 @ 21:23:30

    En toch denk ik dat je aardig opgevallen was hahahaha.

    Off topic, ja die Italiaanse films kunnen nog weleens ingewikkeld zijn hahah.

    @ L.Glibber
    Ja zéker weten ,tussen al die “roze” liefhebbers én aapjeskijkers valt de oprechte hetero natuurlijk wel op 😉

    Ik spreek geen italiaans dus ben thuis gebleven 😉

    Beantwoorden

  9. Min
    aug 08, 2010 @ 11:38:56

    Whahahaha! Je had gewoon op het bord moeten zetten, ik val op mannen, mag dat?

    @ Min
    Ja zóu ik kunnen doen ,maar er zijn er die dag al zovéél die op mannen vallen .Dan is er misschien wel téveel concurentie 😉

    Beantwoorden

  10. Morgaine
    aug 08, 2010 @ 06:43:14

    @Riet, dit wordt wereldwijd wel uitgezonden hoor, tenminste, in vele landen toch wel, en ik zit er niet hoor, dat niet, maar het moet kunnen!

    Het gaat erom dat ook wij hetero’s zo’n feest kunnen vieren maar ze willen het niet, zij wel.

    Leven en laten leven.

    XXX

    @ morgaine
    Ik heb inderdaad niét de behoefte “te vieren” dat ik hetero ben,en met mij velen 😉 ik bén trouwens al niet zo’n feestnummer maar áls ik iets vier moet er wel een goede reden voor zijn !

    Beantwoorden

  11. Redstar
    aug 07, 2010 @ 22:59:12

    Zolang je gewoon doet vind ik het best ok dat je hetetro bent hoor Riet. We hoeven als hetero tenslotte niet op te vallen 😀

    @ Redstar
    Ik zou als lesbienne óók niet willen opvallen 😉

    Beantwoorden

  12. joke
    aug 07, 2010 @ 19:37:19

    Gelukkig is homo geaardheid hier toch door de meerderheid geaccepteerd maar met een roze parade zal niemand gaan zeggen gut ja homo’s zijn toch zoals jij en ik.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ja precies , gelukkig vinden veel mensen het “gewoon ” maar door je extreem te gedragen overtuig je nou juist niémand van je “gewoon zijn ” .
    Iedereen zou het ook als héél vreemd ervaren als ik met een bootje als op de foto mee zou varen ,met hetero verklaring !
    Zelfs mijn dochter denkt dan dat er meer de één steekje aan me los is 😉

    Beantwoorden

  13. Hanny
    aug 07, 2010 @ 11:42:07

    Weet je wat ik zo erg vind, is dat je ‘uit de kast MOET komen’. Ieder mens is voor mij uniek, of die nu homo of hetero, zwart of blank, dik of dun etc. etc. is. Een hetero hoeft ook niet ‘uit de kast te komen’, waarom een homo of lesbienne dan wel?
    Ik gun ze een feestje. Maar ik ben een beetje bang dat dit feestje het oordeel van velen versterkt, dat deze mensen ‘apart’ zijn of zich zo voelen.

    @ Hanny
    Eigenlijk verwoord jij precies wat ik bedoel .Is er járenlang gevochten om te laten zien dat homoseksueel geaarde mensen óók gewone mensen zijn ….. staan ze daar zélf uit te schreeuwen dat ze “zo anders” zijn !
    De seksuele geaardheid zou geen rol moeten spelen anders dan bij de partnerkeuze en de eventueel noodzakelijk aanpassingen die dat in een huwelijk met zich mee breng …. dan ben je pas geintegreerd .Voor mij IS DAT OOK ZO !
    Als ik mijn hetero zijn zó uit zou dragen zou iedereen zich op z’n minst afvragen of ik wel normaal ben ( of me een “del” noemen )!

    Beantwoorden

  14. Morgaine
    aug 07, 2010 @ 11:33:14

    ‘De 18-jarige Ebrahim Hamidi riskeert in Iran executie door opknoping. Het Hooggerechtshof van Iran verwerpt zijn gratieverzoek ondanks het feit dat er nooit een gedegen onderzoek werd gedaan naar de beschuldigingen aan zijn adres.

    Homobewegingen in het Midden-Oosten, de Britse organisatie Outrage! En de Stichting Vrienden van de gay Krant doen een dringend beroep aan alle betrokkenen om het leven van 18 jarige te redden.

    Ebrahim Hamidi werd op op 21 juni 2010 ter dood veroordeeld na vage beschuldigingen dat hij een man zou hebben aangerand. Hij is nu in afwachting van opknoping. Dat is des te pijnlijker omdat zijn aanklager inmiddels heeft toegegeven dat hij bij aangifte tegen Hamidi loog. De man heeft zijn aanklacht en beschuldiging ondertussen ingetrokken.

    De executie van Ebrahim Hamidi kan elk moment plaatsvinden. Hamidi heeft geen juridische vertegenwoordiging. Zijn advocaat, Mohammad Mostafaei, werd gedwongen zich te verschuilen nadat een arrestatiebevel tegen hem was uitgevaardigd. De Iraanse autoriteiten zijn woedend over de verdediging inspanningen van Mostafaei inzake Sakineh Ashtiani die werd beschuldigd van overspel en die eerder werd veroordeeld tot steniging tot de dood.’

    Van dat aapjes kijken weet ik, maar het is goed dat het KAN, of je er nu wel of niet zit, ik niet, maar vind het prachtig!

    XXX

    @ Morgaine
    Helaas zal de door jou genoemde Elbrahim niets wijzer worden van de canal parade alhier en op zéker moet er hier in nederland véél harder opgetreden worden tegen homogeweld ! Dat zou zeker méér zoden aan de dijk zetten dan deze “uitspattingen” ( oke ,in mijn ogen dan hé)
    Maar natuurlijk wens ik jou , Leo en al die andere bezoekers een gezellig dag !

    Beantwoorden

  15. Leo
    aug 07, 2010 @ 10:56:19

    Wat in de carnavalstijd plaatsvindt in het zuiden en door ons in het noorden niet begrepen, lukt onze homosexuele medemensen prima. Een carnavelske optocht van tachtig boten, honderdduizenden mensen langs de grachten die feest vieren en plezier maken, grenzenloos. Het kan, het mag, het moet ook. Nog steeds is er de dreiging van de kant van homofobe lieden die menen dat homofilie iets is dat je kiest, en dat dit een reden is om mannen of vrouwen die met elkaar hand in hand lopen, in elkaar te meppen of uit een buurt weg te treiteren. Terwijl het wettelijk zo is geregeld dat je met elkaar mag trouwen in dit land. Er blijven altijd mensen bezig met klooien omdat zij nu eenmaal geloven in wat er ooit in een of andere woestijn over op schrift is gezet. Maar wie de geschiedenis kent weet dat homofilie iets is dat bij mensen en dieren een verschijnsel is dat relatief veel voorkomt. Zelf ben ik te veel een vrouwenliefhebber om me om mannen te bekommeren. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je even wilt laten zien wie je bent en als dit dan plaatsvindt op de manier zoals bij de Canal Parade vandaag is het mij goed. Als we kunnen gaan we even kijken. En dansen mee op de vaak erg goede muziek. Zoals die zuiderlingen meestampen op hun carnavalsliedjes. Gewoon genieten, hetero en homo samen. Omdat we allemaal mensen zijn. En de een wat kan leren van de ander. Haat moet de wereld uit, net als achterbaksheid. Want dreiging die daarvan uit gaat is iets voor zieke geesten. En juist die laatsten vieren zelden of nooit carnaval….

    @ Leo
    Hoewel ik het met je betoog natuurlijk helemaal eens ben vraag ik me af of dit dan wel de manier is om je geaardheid uit te dragen ( en voor mij is het dat dus niet ) Hand in hand lopen …prima , heb ik helemaal niets op tegen .Er hebben héél veel mensen voor gevochten dat dit allemaar kan en veel meer geaccepteerd wordt dan vroeger .Het is jammer dat men met dit soort extreme toestanden ,naar mijn idee , toch de eigen ruiten in gaat gooien .
    De vergelijking met het carnaval gaat ook wel een beetje mank omdat men daar “gewoon” ge(ver)kleed gaat en niet het dóel heeft z’n seksuele voorkeur te etaleren en dat vaak op een uitdagende manier die , naar mijn idee ,niet verder dan de slaapkamer ,of de nachtclub ,zou moeten komen .
    Mijn afkeuring houd verder niet in dat ik iets tégen het homo zijn heb maar ik weeg het af tegen een vergelijkbare “toestand “door hetero’s en dáár zul je dan toch een peperdure nachtclub voor op moeten zoeken denk ik .

    Beantwoorden

  16. HUUB... master of the dots...
    aug 07, 2010 @ 10:39:26

    haha je komt de kast uit en gaat de boot in…???

    @ Huub
    het kan verkeren Huub !

    Beantwoorden

  17. Morgaine
    aug 07, 2010 @ 10:18:11

    Ik vind het geweldig dat het KAN!

    Want op vele plaatsen en plekken bestaat de doodstraf nog omdat je gay bent of homo of lesbienne en is de enige juiste wijze de hetero wijze, dat moet eens voorbij zijn!

    Ik ben er dus totaal voor dat het KAN EN MAG EN GETOOND WORDT, het is maar eens per jaar!

    XXX

    @ Morgaine
    Dat de vrijheid er is is prima natuurlijk en ik heb niéts tegen homo sexuele mensen ,integendeel .
    Waar ik wél iets tegen heb is dat we tegenwoordig álles geweldig moeten vinden van homo’s ( en andere minderheden ) om onder het predicaat “discriminatie” uit te komen .Je komt overál “leuke” en “minder leuke” mensen tegen en dat zou gezegd moeten kunnen worden .
    Ik was getuige bij het huwelijk van een bevriend homo echtpaar ( en ben daar best trots op ) en ook zij kunnen zich niet vinden in dit soort toestanden in Amsterdam .
    Je zult er mij dus niet onder het publiek vinden ,óók niet als hetero’s hun geaardheid op deze manier zouden willen uitdragen trouwens .Vergeet niet dat veel toeschouwers gewoon “aapjes komen kijken ” ( en ik zeg nadrukkelijk niet álle mensen ) en de drukte dus niéts zegt over homo participatie in de maatschappij !

    Beantwoorden

  18. marion
    aug 07, 2010 @ 09:47:51

    De hele vertoning van de gay parade heeft toch niets meer met geaardheid te maken, het zijn gewoon een stelletje aandacht trekkers die gek willen doen.
    Ik vind jullie in je bootje veel leuker.
    Lieve groetjes, Marion.

    @ Marion
    En ons “bootje ” vaart ook al zó lang !
    Niet dat ik nooit “een beetje aandacht trek met gek doen” hoor en met dit bootje zouden we tussen al dat andere geweld bést opvallen maar , nee , toch maar niet !
    De homo’s die ik ken generen zich voor dit soort toestanden.
    Het breekt heel veel “goodwill” af en dát kan de bedoeling toch niet zijn !
    Doe voorzichtig vandaag met je racemonster 😉
    XXX

    Beantwoorden

  19. inge
    aug 07, 2010 @ 08:04:35

    en ik maar denken dat er alleen een steekie los zat!

    @ Inge
    Nou já , jij zou toch béter kunnen weten …. er hangen hele náden los 😉

    Beantwoorden

  20. tagrijn
    aug 07, 2010 @ 00:40:20

    13703: In je blootje in een bootje. Nee, dat kan echt niet, hoor. Probeer het volgend jaar eens als ‘hetro in de metro’. Ook minder kans op opstandigheden. Doe ik ook mee.

    @ Tagrijn
    dat móeten we verder uitwerken Tagrijn , er móet mee aandacht komen voor de onderdrukte “hetro “,wij kunnen zelfs niet eens “uit de kast komen ” en dus is jouw voorstel me uit het hart gegrepen .We gaan ervoor , 2011 wordt het jaar van de “hetro in de metro ” 😉

    Beantwoorden

  21. J@n.
    aug 06, 2010 @ 22:57:54

    Inderdaad Rietz, van mij mogen ze, maar ik blijf het ook een idiote vertoning vinden.
    Mooie persiflage.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ach ,ik heb er óók niet zo veel moeite mee mezelf af en toe een beetje toe te takelen voor een lolletje ,maar ik vraag me nog altijd af wat ,ieder ander dan mijn partner ,met mijn “geaardheid” heeft te maken !
    Maar dit is Nederland hé , iédere minderheid kan per definitie niéts fout doen en dus wordt deze smakeloze vertoning zelfs door mensen van regeringszijde omarmt .
    Vorig jaar voer onze “thee-o-loog Cohen mee ;-(

    Beantwoorden

  22. Annemarie
    aug 06, 2010 @ 22:30:57

    Ohja uiteraard zwaai ik!
    We zien de foto’s in de dagbladen wel verschijnen. 😉

    @ Annemarie
    Mag jij zo jokken ? Vanuit Oostenrijk zwaaien zou best eens héél lastig kunnen zijn 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: