“graantje” meepikken !

strandtentZiet er aanlokkelijk uit toch ? Het lijkt wel een strandpaviljoen aan de Spaanse kust maar niets is minder waar !
Gewoon het strand van Scheveningen op nog geen 5 minuten afstand van de drukkerij waar we weer even een aantal dagen “zoetgehouden werden”.

Je snapt dat je dan niét een kleffe boterham uit een zakje gaat zitten eten in wat voor de bedrijfskantine door moet gaan , zeker niet als het prachtig mooi zomerweer is !
We begonnen, lekker koel, een uurtje vroeger en konden dan een lange pauze nemen die we natúúrlijk op het strand doorbrachten .

Niet dat je lunch dán geen haken en ogen kan hebben als je Rietepietz heet en nogal kieskeurig bent !(lees “ik héb niets met culinaire hoogstandjes”)
Maar goed, als ik op de kaart een “broodje beenham  met ei en mayonaise met basilicum ” ontdek lijkt dat me een goede keus .
Oke …. ik hóef geen mayonaise , en al helemáál niet met basilicum ,maar dat laat ik dan gewoon staan denk ik nog argeloos !

Als het meisje met m’n bord op komt draven kan ik aanvallen …… nou ja …zucht ….!
Er blijkt ongeveer een half stokbrood opengesneden op het bord te liggen en niét het ” gewone” broodje dat zo makkelijk weghapt !
En dat niet alleen , daarop liggen twee plakjes beenham die ,om het halve stokbrood te kunnen bedekken , duidelijk  te vroeg van het been losgesneden zijn .

strandtent1Daaroverheen ligt de halve versafdeling van Appie H , van de sla alléén al kan een moederhangoorkonijn haar 6 jongen groot brengen, maar als ik ga graven kom ik o.a. tomaat ,komkommer én een gekookt half ei tegen .
Het geheel is deskundig “verzopen ” in de basilicum mayonaise die dus niet keurig in een schaaltje meegeleverd werd maar, tot op het stokbrood , de boel doorweekt ….zucht, éét smakelijk !
Ik verlang ter plekke naar een klef broodje uit  een zakje ……,nou ja, met de locatie is in ieder geval niets mis  ,net als met het weer !

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. maurice
    Jul 24, 2010 @ 21:02:02

    ik heb dat nu altijd met een bosche bol, ook niet fatsoenlijk ‘binnen’ te krijgen.
    prachtige locatie overigens,,,

    @ Maurice
    Whahaha , ik zie je bezig om hem naar binnen te werken ,ik vind ze niet lekker genoeg om het gevecht aan te gaan 😉
    De locatie is inderdaad heel mooi maar soms verlang ik een beetje terug naar de kleine houten strandtent met een uitgifteloket en een meteloos lang stand ervoor .tegenwoordig is het halve stand bedekt met terrassen ,surfshops,beachballstadion en noem maar op !

    Beantwoorden

  2. Elise
    Jul 22, 2010 @ 08:38:03

    Ik zou zo bij je aanschuiven alleen mocht je dan idd dat broodje alleen opeten. Ik nam wel een tosti dat kunnen ze niet verpesten ahahha

    fijne donderdag, Elise

    @ Elise
    Ik kies meestal óók voor de tosti maar als ik écht trek heb neem ik soms de gok want een tosti stop je in je holle kies 😉

    Beantwoorden

  3. Liesbeth
    Jul 21, 2010 @ 20:27:36

    Als ik die foto zie krijg ik gelijk zin.Ja je kan niet alles hebben he 😉

    @ Liesbeth
    Volgens mij wordt het voorlopig tóch geen strandweer ,mazzel voor jou dus 😉

    Beantwoorden

  4. Min
    Jul 21, 2010 @ 15:47:37

    Tja bruin brood is precies het gene wat ik heel erg mis als ik op reis in Frankrijk ben. En tja dan hoop ik maar dat je je ook niet zoals wij, heel veel geld moesten betalen, voor brood dat je eigenlijk niet te hachelen is..

    @ Min
    Ik denk er niet altijd aan om naar bruin brood te vragen want meestal kán het wel ! De laatste keer dat ik inderdaad bruin brood kreeg was het wél een flinke pil van zo’n anderhalve centimeter dik , en dáár kreeg ik er twee van bij een omelet …ik kon geen páp meer zeggen 😉

    Beantwoorden

  5. Floor
    Jul 21, 2010 @ 09:32:47

    Hi, Heerlijk om te lezen dat je net zo’n ‘zeur’ bent als ik. Arjan kan er gek van worden dat ik dat soort broodjes altijd ga ontleden voor ik ervan kan eten. Bij een broodje beenham mag je verwachten dat beenham het hoofdingredient is, de rest van de frut is bijzaak. Whatever, zo waardeer je die boterham uit een zakje weer meer LOL.
    Liefs, Floor

    @ Floor
    Goed teken je hier weer te zien , fijn !
    Ik ben blij dat er nog meer van die “pietlutten” zijn wat eten betreft ! Tegenwoordig is vrijwel iéder broodje voorzien van wat “groenvoer” ,prima zolang het niet mét prut óp het broodje ligt maar ernaast ! Ach , er zijn natuurlijk ergere zaken om je druk over te maken maar om een logje met een knipoog te maken is dit heel geschikt 😉

    Beantwoorden

  6. Renesmurf
    Jul 21, 2010 @ 00:26:02

    Eten doe ik toch het liefste thuis, en op mijn werk gewoon uit de broodtrommel.
    Geen sjiek gedoe, dat smaakt me niks.

    @ renesmurf
    Ik kan me daar hélemaal in vinden al is een lunch buiten de deur op z’n tijd wel leuk . Er zou een eigenlijk vragenformulier moeten komen ,
    is het hard of zacht brood ,
    is het wit of bruin brood
    zitten de toevoegingen óp het brood of apart enz..enz… whahahah

    Beantwoorden

  7. Pia
    Jul 20, 2010 @ 22:13:24

    Er is maar 1 oplossing. Leg net als ons houten vlonders in de tuin, de partytent daar overheen, strooi rijkelijk met het zand en de lunch…..kan je naar eigen smaak bereiden. Met wat fantasie en eventueel een cd met zeegeluiden en een bak zeezoutwater naast je kom je een heel eind. Hahaha ik zie me het ontleden al voor me

    @ Pia
    Whahaha , daar is onze tuin niet groot genoeg voor ,met één parasol is de tuin vrijwel overdekt 😉
    Maar ik lig niet écht wakker van dit probleem hoor ,meestal heb ik wel een pakje sultana’s in de tas en daar red ik het wel mee tot ik bij m’n eigen bammetje kan komen 😉

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    Jul 20, 2010 @ 22:02:11

    Eerlijk gezegd vind ik niet dat er veel mis is met de ingrediënten. Bovendien, je hebt het zelf besteld! Je had ipv stokbrood natuurlijk ook waldkornbrood kunnen vragen.Lijkt me prima hierbij. Kritische tante!
    OTR: heb jij enig idee wat er aan de hand is met ‘onze’ Fred Snijders uit Rotterdam. Gek, ik ken de man niet, maar ben toch wat ongerust…

    @ Tagrijn
    Ik ben inderdaad lastig met eten 😉 maar als ik een broodje beenham bestel zóu ik toch mogen denken dat het om een gewoon broodje gaat en niét aan iets dat meer op een “broodje gezond “lijkt .

    OTR
    Ik deel je zorgen over Fred , ik ken hem niet persoonlijk maar zijn laatste logje laat een heel akelige interpretatie toe .
    Naar ik begrepen heb woont hij alleen ,zal ik er eens een mailtje tegenaan gooien? Beetje medemenselijk is toch nooit weg ? Of heb jij dat al gedaan ?

    Beantwoorden

  9. vlinder
    Jul 20, 2010 @ 21:37:03

    moederhangoorkonijn,whahahaha je weet het altijd mooi te zeggen,schitterend;)
    maarre…ik krijg spontaan zin om naar het strand te gaan,neuh..niet voor kleffe broodjes(hihi) want zoete broodejs werden er niet gebakken neem ik aan?;)
    wanneer gaan we wandelen rietz? lekker langs het water?;))
    enne…ik ben(nog) niet opgegeten door enge roofvogels hoor,gewoon even minder zin in bloggen,wat mede door de warmte komt ook want ik kan er slecht tegen.
    vergeten doe ik je niet hoor hihi;)
    liefs voor jou en henk;))

    @ Vlinder
    O ja , lekker met je blote voeten door de zee lopen , van kijkduin naar scheveningen ( of omgekeerd) of van Scheveningen naar wassenaar ( of omgekeerd ) én weer terug natuurlijk …… moet het niet zo héél heet zijn( als je er niet tegen kunt ) maar dat is het na donderdag ook niet meer , dus gooi maar wat op !

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Jul 20, 2010 @ 18:45:33

    De locatie ziet er idd prima uit. Jammer dat het broodje een klein beetje tegenviel 😀

    @ Redstar
    De meeste strandpaviljoens zijn tegenwoordig veel te luxe naar mijn idee .Ze serveren ook veel luxere “spullen” dan vroeger zodat een gewoon gezinnetje zich niet meer kan permiteren even iets op het strand te eten ,jammer toch?

    Beantwoorden

  11. rietje
    Jul 20, 2010 @ 18:29:32

    hai Riet, wat jammer, want leek me erg lekker……ze hadden die mayo er los bij moeten doen….volgende keer beter……liefs rietje…..leuk strandpaviljoen trouwens…..

    @ Rietje
    Die strandpaviljoens zijn tegenwoordig héél luxe ,éigenlijk is dat jammer want ze slokken veel ruimte op en voor veel mensen zijn de prijzen die berekend worden niet meer op te hoesten . Even gewoon een broodje,of patatje ,kopen aan het loket is bijna nergens meer mogelijk !

    Beantwoorden

  12. Jeroen
    Jul 20, 2010 @ 18:10:21

    Ha ha, ja errug he. En dan moet je achteraf de prijs eens omrekenen in guldens whaha.

    @ Jeroen
    Ja klopt , broodje beenham voor € 6,90 ,maar ja ,een strandtent moet het natuurlijk in korte tijd voor het hele jaar verdienen en dat weet je van te voren ;-( als het nou echt lekker is vind ik dat niet zo erg voor een keer !

    Beantwoorden

  13. Leo
    Jul 20, 2010 @ 15:10:05

    Dat heb ik ook altijd tegen op ‘broodjes gezond’. Je krijgt dan net even teveel spul dat in Blijdorp niet zou misstaan om een groot wild dier op te voeden, maar dat voor een normaal mens net even te veel groen van het goed is. Daarbij lust uk geen tomaat. En ik wl zelf ‘kledderen’ als het even kan…maar dat is vaak teveel gevraagd, net als bruin brood. Zeldzaam geworden!

    @ Leo
    Men hééft vaak wel bruin brood maar daar moet je dus áltijd om vragen .Net als uit hoeveel sneetjes brood een uitsmijter bestaat .Soms is dat drie en dát is teveel voor mij maar twee sneetjes schijnt dan weer niet te kunnen je “mag “de derde gerust laten liggen .Doodzonde natuurlijk ,als ik op voorhand al weet dat twee genoeg is moet die derde niet “weggegooid” worden maar “weggelaten” .je krijgt dan zure opmerkingen als “maar we kunnen dan niéts van de prijs afdoen ” zucht …er is nog genoeg voor verbetering vatbaar dacht ik zo !

    Beantwoorden

  14. Hanny
    Jul 20, 2010 @ 12:48:41

    Voortaan toch maar ‘gewoon’ een tosti nemen. Culinaire hoogstandjes, nou ja wat je hoogstandjes noemt, zijn daarmee wat moeilijker te maken. Een tosti is een tosti. Eet smakelijk.

    @ Hanny
    Het lijkt een zwaktebod maar inderdaad ,daar kán weinig mee misgaan ( hoewel ik wel eens een halfverbrande tosti heb moeten terugsturen ) Nadeel is wel dat je dan weer geen bruin brood kan eten want dát smaakt niet echt !
    Er wordt trouwens tegenwoordig óók al “geliefhebberd”met brie , ananas en nóg wel wat “franje”! 😉

    Beantwoorden

  15. marion
    Jul 20, 2010 @ 09:45:11

    Ik bedoel natuurlijk, konijntje.
    doeiiiiiiiiiiiii

    @ marion
    Had ik natuurlijk wel door hoor 😉

    Beantwoorden

  16. marion
    Jul 20, 2010 @ 09:43:29

    Ik hou me dan ook maar veilig aan de tosti, Jammer dat je geen komijntje hebt.
    fijne dag, Marion xxxx

    @ Marion
    Nou een beetje komijn in de kaas is óók niet te versmaden hoor al zit er dan volgens mij een “ander ei ” in !
    We hebben ooit wel een konijn gehad , lief beestje maar met deze weersomstandigheden zou ik geen konijn in een hokje meer willen !
    Het weer valt toch weer beetje tegen , te weinig zonnetje om naar het strand te gaan , wat gaan we morgen doen ? Denk jij maar na !
    XXX

    Beantwoorden

  17. Astrid
    Jul 20, 2010 @ 08:28:24

    Hoi Riet…..
    HIJ DOET HET WEER, zoals je ziet.

    Voortaan gewoon die lekkere bruine boterham met kaas mee nemen heb je geen problemen meer.

    @ Astrid
    Niet alleen God’s wegen zijn ondoorgrondelijk , web-log kan er ook wat van 😉 maar gelukkig dat je weer mee kunt lezen !

    Beantwoorden

  18. orbi
    Jul 19, 2010 @ 23:15:07

    Je weet wat je over de broodjes van Spaans altijd zei he riet.
    Misschien ging die vlieger ook op voor dat broodje haha.
    Dood kruiden en veel saus is zeer waarschijnlijk niet best
    hahaha

    @ Orbi
    Dat ging hier niet op , het was niet doodgepeperd maar als je weinig aanleg voor konijn hebt moet je dáár dus ook niet zijn !

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Jul 19, 2010 @ 23:11:20

    Ook ik herlen het, het ziet er gheweldig uit alleen is het bijna niet fatsoenlijk te eten en en heb je meer sla dan vlees of ei.

    @ L.Glibber
    Ik kies dus meestal voor een simpele tosty ,maar dán eet ik weer wit brood en dat is óók niet ideaal .Behalve dat wordt er met tosty’s óók steeds meer “geknoeid” , met brie , met ananas of motsarella …… ( of zoiets)

    Beantwoorden

  20. Morgaine
    Jul 19, 2010 @ 22:00:33

    Gosh, ja daarom heb ik ook mijn vaste adresje en dat is altijd goed, al hebben ze niet eens terras, hahahaha

    Oh wat erg…

    Geniet van het weer en het uitzicht 😀

    XXX

    @ Morgaine
    Door de werkzaamheden aan de boulevard staan de strandpaviljoens nu allemaal op andere plekken ,dus is het zoeken naar iets bruikbaars 😉
    Natuurlijk genieten we tussen de regels door óók van het heerlijke weer dankzij het voordeel dat we er héél dichtbij zijn als we werken !

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Jul 19, 2010 @ 21:48:38

    Ha ha Riet, dat herken ik. Meestal smaakt zoiets mij wel, maar het is zo ontzettend moeilijk op een redelijk nette manier te verorberen, dat me voor ik er aan begin de lust al is ontnomen, maar van de honger val ik dan wel aan.Wel lekker, zo tussen de middag ff naar het strand.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Precies wat ik deed ,m’n best doen om zoveel mogelijk binnen te krijgen want ik had honger .Maar toch heb ik liever een gewone bruine boterham 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

