haren in de wind

hondinmandje.png picture by rietepietz

Nee toch….? Ik help je even op weg , denk de bril weg …. juist , “it ’s my , Eyra “!
Je vraagt je natuurlijk af waarom ik in ’s hemelsnaam in dit mandje zit ,wil ik best ff uitleggen hoor !
Ik wordt n.l. een dagje ouder , 12 hondenjaren staan toch móói voor 84 mensenjaren en de laatste twee jaar heeft de dierenarts me een paar keer goed te grazen genomen .
Normaal  tippel ik  reuze vrolijk mee hoor daar niet van ,maar nu het zo warm is is het zaak een koel plekje te vinden waar ik ff lekker kan ravotten .
Er is wel een koel stukje bos maar dat vond  “de oudste pup” van mijn eigen teefje véél te ver lopen voor me , dan zou m’n tong al over de grond slepen voor ik aan de wandeling kon beginnen . Met de auto vond ze te warm voor me maar kijk zelf wat ze heeft bedacht met haar vriend samen .

eyramand2.jpg picture by rietepietz

Ik zag het wel zitten ,lekker met m’n neus in de wind op m’n krent zitten terwijl de wind door m’n  haren kon wapperen !
Voor de zekerheid hadden ze riem vastgemaakt aan de mand maar ik had geen énkele behoefte om eruit te springen , geloof me !
Het enige nadeel was het uitzicht , want al mag dat achterwerk gezien worden …ik zag mooi niks meer zodra ze ging rijden !

eyramandpng1.png picture by rietepietz

Er werd nog even een stop gemaakt bij m’n oppas teefje en reu om te vragen of ze mee wilde wandelen !Ik wachtte geduldig in het mandje want ik wist wel zéker dat ze met me mee  wilden !
eyramand3.png picture by rietepietz

Voor mij was toen de wandeling  een fluitje van een cent ,de rest kwam allemaal achter me aan sjokken , kras oudje toch?
Ik hoop toch zó dat álle hondenbaasje er aan denken dat er voor hondenbeestjes zoals ik met dit warme weer wat extra aandacht nodig is !

 

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Min
    Jul 21, 2010 @ 16:06:59

    Wat een weertje hé. Zelf ik heb er last van, vooral in de middag..

    @ Min
    Het val hier aan de kust nog wel mee ,op een enkle benauwde avond na is het goed te doen .

    Beantwoorden

  2. Morgaine
    Jul 17, 2010 @ 08:16:59

    @Riet, lol, dat hoeft ook niet, er staan ook adressen bij als je door klikt waar ze de winkel hebben, hahaha het is slechts een prijsvergeljikingspagina… daar hangt nog een hele website aan vaak van de winkel in zijn totaliteit 😉

    XXX

    @ Morgaine
    En daar is het natuurlijk reuze handig voor 😉

    Beantwoorden

  3. Mama Muis
    Jul 15, 2010 @ 21:23:52

    ik had een alternatief op het oog, een bakbrommer, je begrijpt, een hapsnavel krijg ik niet in zo’n mandje! Volgens mij heeft het beestje het goed!

    @ Mama Muis
    Nee zelfs ,relatief, kleine hondjes als Eyra groeien uit fietsmandjes ,vroeger zat ze in een mandje aan het stuur !
    Maar die karretjes om achter de fiets te hangen zijn een uitkomst voor grote honden !

    Beantwoorden

  4. Elmar
    Jul 15, 2010 @ 13:13:14

    Slim bedacht, jammer van dat uitzicht maar je kunt niet alles hebben toch?;-)
    Ik heb wel met jullie huisdieren te doen hoor, met dit weer en dan een bondjas moeten dragen! pffft veel te warm toch?!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    Dat klopt , mijn bontjas wordt zo om de drie á vier maanden geplukt maar dat komt weleens nét verkeerd uit 😉

    Beantwoorden

  5. rietje
    Jul 14, 2010 @ 11:20:13

    lief stukje Riet, ja we moeten ze vertroetelen onze huisdieren…..fijne dag, liefs rietje

    @ Rietje
    Huisdieren zijn afhankelijk van mensen en ik vind dat als je ze niet alle zorg die ze nodig hebben kunt ,of wilt, geven moet je er niet aan beginnen !

    Beantwoorden

  6. Morgaine
    Jul 13, 2010 @ 23:53:29

    @Riet, daar tussen staan ze ook van 100% katoen 😉 dan heb je in elk geval adresjes, dit is kelkoo ofzo de beste en scherpste prijzen, als je naar beneden scrolt zie je er nog heeeeeeeel veel meer ook die van 100% katoen 😀

    XXX

    @ Morgaine
    Ja dat had ik gezien , héle mooie zelfs maar ik koop nooit iets via internet ! Ik héb helemaal geen computer ,alleen maar een leuk speeltje en een fijne tekstverwerker 😉

    Beantwoorden

  7. Liesbeth
    Jul 13, 2010 @ 21:45:12

    Ik zit nog te kijken naar je foto’s en hoe je het gedaan hebt, mooi hoor zo scheef en die eerste ook is echt leuk gedaan!

    @ Liesbeth
    Altijd leuk om een beetje in psp te knoeien ,ik zag te laat dat ik één van de foto’s verkeerd opgeslagen heb waardoor de achtergrond wit is geworden in plaats van transparant !
    Als ik meerde foto’s doe ben word ik vaak een beetje slordig 😉

    Beantwoorden

  8. Liesbeth
    Jul 13, 2010 @ 21:43:10

    :)ik heb ook zo´n hond die nu wel in zo´n mandje wil, alleen hij is te groot. Hij wordt bijna 10 en gaat het ook voelen. Maar niet getreurd, dan maar een bad nemen als het even kan.

    @Liesbeth
    Ja ook Eyra is uit haar mandje gegroeid waarin ze vroeger vóór op de fiets aan het stuur kon zitten ,kleine hondjes worden groot 😉

    Beantwoorden

  9. Morgaine
    Jul 13, 2010 @ 07:52:47

    Hey Eyra, ja met Lycos ook gewandeld en dan heerlijk in het meest koele stukje bos 😀 Het was heerlijk en bovenal ook in de vroege morgen al, overdag korte stukkies en veel heel veel water, ook Lycos hebben we dus verplicht laten drinken 😉

    En ik vond nog iets anders voor Rietepietz….. windschermen ouderwets… nog volop te koop!

    http://www.beslist.nl/products/sport_outdoor_vrije-tijd/r/Strand%20windscherm/

    XXX

    @ Morgaine
    Ja gelukkig zijn er heel veel honden met verstandige baasjes ,dát zijn de bof(h)kontjes 😉

    Bedankt voor de tip .Ondertussen heeft Blokker ze heel goedkoop ,een tientje , maar dan van plástic materiaal en die zijn bijna niet op te zetten doordat je dat stugge plastic niet genoeg naar beneden kunt schuiven vangen ze véél te veel wind bij het opzetten .Je zóu zoiets kunnen kopen voor de stokken en de rest zelf maken .Wij gaan eens bij de kampeerzaak in Den Haag kijken waar we vroegen wel eens wat kochten !

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Jul 13, 2010 @ 07:24:53

    Een prima oplossing op deze manier 😀 In tegenstelling tot veel mensen vond ik het warme weer heerlijk. En aangezien we het maar een paar dagen per jaar zo warm hebben, mag dat van mij best ff duren 😀

    @ Redstar
    Ik heb er zelf ook weinig moeite mee ,op wat “plakkerige ” dagdelen na ! Zo vlak voor een regenbui kán het knap benauwd zijn .We hebben er zó lang op moeten wachten dat ik niet zou dúrven mopperen 😉

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Jul 12, 2010 @ 22:59:56

    Heerlijk beschreven, en ja ook de honden hebben last van de warmte.

    @L.Glibber
    Ja zeker wel! Alleen hebben de beestjes niet altijd zelf “in de poot” of ,en waar , ze verkoeling kunnen zoeken !

    Beantwoorden

  12. joke
    Jul 12, 2010 @ 16:50:49

    Heel lief van de baasjes om zo goed voor je te zorgen wij (de vissen )waren ook blij met een doek als de zon binnenkwam en af en toe wat ijsklontjes in het water want in zo,n bakkie kan de temperatuur ook aardig oplopen. Een zonnebril vond onze baas te ver gaan 🙂
    Groetjes.

    @ Joke
    Als ik eerlijk ben denk ik dat de baas die doek voor de kom hing omdat hij zélf geen oranje meer kan zien ,maar dit terzijde 😉 Het is zéker waar dat je als blub1 en blub2 bij deze temperaturen grote risico’s loopt om als hoofdmaaltijd opgediend te kunnen worden .Reuze doordacht dus van de baas om voor wat schaduw en een ijsje te zorgen , slagroom op het ijs vond hij vást ook te ver gaan 😉

    Beantwoorden

  13. Pia
    Jul 12, 2010 @ 10:31:19

    Fijn dat jij het zo leuk vindt in die hondenmand, maar ik heb er geen beste ervaringen mee. Tuurlijk zetten ze me in de gordels, maar als je een baas hebt die nog wel eens hard wil remmen kan het toch echt gebeuren dat ik met kop en kont buiten dat bakkie hang. Hoe mijn jongere broer het zou ervaren weten we niet, maar dat is zo wie zo een schijtebak, dus heb hem al afgeraden ooit bij die baas achterop te gaan. Wat ik wel top vond was die soort buggy die ze voor me hadden aangeschaft, maar sinds mijn broer er ij is heb ik een hondenleven in dat ding. Hij gaat boven op mijn kop zitten. Alles komt goed met mij hoor de vrouw gaat mij zo verlossen van die dikke vacht (lol mijn broer is daarna aan de beurt…schijtebak)

    @ Pia
    Aggossie Gysmo ( of is dat nou juist de nieuwkomer ), dat heb je váák he dat zo’n “nakomertje” ff de boel voor je verziekt .gelukkig heeft het vrouwtje alles wel in de gaten en kom jij niets te kort !( of andersom dus )
    Zal een héle opliucting zijn als je vacht eraf is want dit zijn géén temperaturen voor een fatsoenlijk hondebeest , het lijken de hondsdagen wel 😉

    Beantwoorden

  14. marion
    Jul 12, 2010 @ 09:05:15

    Nou, Eyra, je hebt het maar getroffen met die oppas teefjes, je wordt goed verwend. Maar dat zit in de familie, mij verwennen ze ook.
    Fijne dag, liefs, Marion.

    @ Marion
    Ja maar ik hoorde al dat jij zo “hondslief” bent , logisch dan toch?
    XXX

    Beantwoorden

  15. Elise
    Jul 12, 2010 @ 08:32:08

    Haha, ja wat een oplossing he. En heerlijk dat de hond zo rustig blijft zitten. En in het bos was het goed vertoeven .. lekker koel zeker ?

    Fijne maandag, Elise

    @ Elise
    Eyra zat toen ze klein was vaak in een fietsmandje dus ze vind het doodnormaal .Het is zéker veel koeler in het bos meestal wordt Eyra uitgelaten in de polders of op de dijk maar daar is het nu érrug warm voor hondjes !

    Beantwoorden

  16. Annemarie
    Jul 12, 2010 @ 02:08:10

    Wat een goed idee zeg!
    Dat is helemaal super. 🙂
    Zo zit je natuurlijk wel prima. Maar waarom je achterop zit dat vraag ik me dan weer af.

    @ Annemarie
    Vroeger had het vrouwtje een mandje vóórop de fiets maar ook bij hondjes gaat het aantal kilootjes evenredig omhoog met de leeftijd en dus pas ik er niet meer in .Dit mandje is lekker ruim hoor , als ik wil kan ik er gewoon in gaan liggen 😉

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Jul 11, 2010 @ 23:40:53

    Wat “Tn de auto was het te heet.” Heeft dat baasje van je dan nog niet eens airco in de auto? Maar op de fiets is ook niks mis mee, ‘ondanks’ het uitzicht. Ze zorgen maar goed voor je, alleen die zonnenbril zou ik niet accepteren.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Nee ,inderdaad heeft mijn baasje geen airco maar alleen arko ! Ik vond het best leuk op de fiets want dát gebeurd niet dagelijks .Die zonnebril had ik al snel afgezet dat zie je wel op de rest van de foto’s !

    Beantwoorden

  18. Jeroen
    Jul 11, 2010 @ 23:28:54

    Wat een hitte inderdaad. Echt hondenweer!!! Ik wou dat ik me ook kon laten dragen/rijden.

    @ Jeroen
    Zélfs de honden hebben het veel te warm dus éigenlijk is het geen hondenweer hé!;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

