“vluchtig “

Goed gezien ,ik log wat “vluchtig” de laatste dagen omdat ik druk doende ben achter m’n eigen staart aan te jagen …..Nee nee , hoewel ik báál als een stekker is de puinhoop op m’n reactie pagina is dat écht niet de reden !
Ik heb om raad gevraagd op “weblog.nl” maar ene Coen zegt dat het “wel aan mijn scherminstellingen zal liggen” , want op zijn computer ziet hij geen vreemde dingen !
( Dat zou moeten betekenen dat jullie dus wél de goede reactie site zien ….. ik dácht het niet maar ….. laat me even weten als je inderdaad gewoon drie colommen ziet op de reactiesite ! )

Nou wás ik al 2 weken eerder overgezet op de nieuwe software en was tot vorige week zaterdagmiddag alles nog normaal hoewel ik wél een keer heel even óók zo’n vreemde opmaak zag bij de reaties maar dat was toen weer snel normaal .
Op dit moment ontbreekt me tijd er verder achteraan te gaan , behalve dat er druk gewerkt moet worden , moest een afspraak om de kraan gerepareerd te krijgen verzet worden wegens een begrafenis van een hoogbejaarde tante .Ondertussen is gelukkig tóch de lekkende kraan gemaakt ten koste van  een middag huisarrest !

We worden in de “nazit ” bij de begrafenis uitgenodigd voor de opening van een schilderijenexpositie van een nichtje van Henk en horen kort voor die opening dat een ander nichtje is overleden  zodat we alweer een rouwbezoek en crematie in moeten , nee …natuurlijk in willen,  plannen .
De beiden sterfgevallen kwamen niet onverwacht doordat we de beiden overledenen regelmatig bezochten in hun laatste maanden.
De bloemist kijkt me al meewarig aan als ik alweer voor een rouwstuk kom en  het bloemetje voor de expositie een leuke uitschieter .

Ondertussen logeert Eyra ( het hondje van dochter Inge ) toevallig een paar dagen bij ons en heeft óók z’n wandelingen nodig ,het is dus  best schipperen met de tijd .Voeg daar nog een flink aantal verjaardagen bij en wat voetbalwedstrijden die ( blijkbaar ) niet gemist kunnen worden en dan heb je zó een zeurlogje bij elkaar .

Gelukkig konden we zaterdag nog even lekker op de fiets naar Delft rijden waar ik een mislukt filmpje over bedelende zwanen maakte .
Dat ik het hier tóch neerzet is wegens de  waanzinnig mooie weerspiegelingen in het water !

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Pia
    Jul 02, 2010 @ 12:07:26

    Nou alles ziet er hier goed uit, geen ongeregeldheden. Nu moet je niet op je fiets gaan zitten in die bloedhitte. Zelfs Arno heeft net gekozen om de auto mee te nemen naar zijn werk, vond hij toch beter dan 1 uur te moeten fietsen. Dat zegt alles hahaha. Minder al die overledenen en de blik bi die bloemist kan ik me wel voor de geest halen. Zo hebben wij jaren terug ook eens van die weken gehad. Riet hou het rustig en neem een verkoelinkje

    @ Pia
    We hebben vandaag eindelijk een rustige dag ,niet móet en dus doe ik weinig tot niets .Fietsen doen we alleen nog voor kleine stukjes ,kilometer of 5 is wel te doen en naar Delft kunnen we nog een deel onder de bomen rijden .Ik ga nu even een lekker magnum uit de vriezer halen want ik ben zó gehoorzaam 😉

    Beantwoorden

  2. J@n.
    Jul 02, 2010 @ 11:16:32

    Over ‘vluchtig’ gesproken, ik ben in arre moede, zoals dit zo mooi heet, gevlucht naar een ander weblog.
    Vernieuwen is nog geen verbeteren.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ik denk altijd maar aan det liedje “vluchten kan niet meer “, zodra je een beetje thuis bent op de site waarnaar je overgestapt bent beginnen ze dáár weer met veranderingen ,ik trap er niet meer in ! Als het me écht boven de pet gaat stop ik gewoon !

    Beantwoorden

  3. Maurice
    Jul 01, 2010 @ 15:25:26

    ik zie alles normaal hier, rietz.
    he he eindelijk wer eens op bezoek.
    die weerspiegelingen in het water zijn zwaanzinnig mooi!!
    😉

    @ Maurice
    Goed teken dat je weer een rondje maakt , dus ook jij weer bijna op normale sterkte 😉

    Beantwoorden

  4. rietje
    Jul 01, 2010 @ 09:24:54

    goedemorgen Riet, voor ons ziet je logje er nog hetzelfde uit…..geen veranderingen…..tenminste ik zie ze niet……Delft is mooi hé? geniet van alles om je heen……liefs rietje

    @ Rietje
    Ja het ziet er nu gelukkig weer normaal uit en daar ben ik blij mee 😉
    Ja Delft is gewéldig , we woner er 5 km vanaf dus prima aan te wandelen of te fietsen ,Met de auto kun je het centrum echt niet in maar dat is wel goed ,de straatjes zijn zó smal !

    Beantwoorden

  5. Xiwel
    Jul 01, 2010 @ 01:03:01

    @Rietepietz: Ik had ook de indruk dat het opgelost was. Mijn vorige reaxi was dan ook niet echt serieus bedoeld. 🙂

    @ Xiwel
    Maar toevallig wil ik het ook liever “gewoon” links uitgelijnd maar ja , met al die nieuwigheden kan ik van alles in het beheer nog niet terugvinden …zucht !

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jun 30, 2010 @ 22:37:37

    Off topic, komende dagen lees en plaats ik wel logs, maar kan even niet reageren vanwege de drukte met de Lakenfeesten in Leiden.

    @ L.Glibber
    het zal niet meevallen als die feestelijkheden met het warme weer , doe je een beetje rustig ?Maar dat hoef je niet te melden hoor ,dat had ik wel begrepen 😉

    Beantwoorden

  7. Annemarie
    Jun 30, 2010 @ 22:32:39

    Ik zie hier gelukkig ook helemaal niks geks. Alles klopt hoor Riet!

    Gecondoleerd met de beide sterfgevallen.

    @ Annemarie
    Klopt alles is weer normaal gelukkig 😉
    Dankjewel !

    Beantwoorden

  8. Astrid
    Jun 30, 2010 @ 21:29:59

    Bij mij is de reactie site weer als van ouds.
    Ik heb nog even terug gekeken en de reactie site bij Maestro Sebastian is alleen nog niet goed maar daar is overheen te komen.

    Voor degene die nog een ouderwets windscherm zoals Riet ‘m heeft wil aanschaffen, bij Blokker zijn ze te koop € 9,99

    @ Astrid
    Goeie tip al heb ik er een hard hoofd in dat er nog windschermen te koop zijn na een week warm weer .Bij onze Blokker in ieder geval niet helaas .
    Ik ben érg blij dat alles inderdaad weer normaal lijkt 😉

    Beantwoorden

  9. vlinder
    Jun 30, 2010 @ 21:23:31

    wat een irritaties geven dat weblog soms toch he,ook ik ben het op dit moment even meer dan zat en zeker met de bij komende warmte van afgelopen dagen.het lijkt wel aangenomen werk he,hahaha laten we maar proberen rustig te blijven he.
    succes met alles joh enne…mooi filmpje inderdaad;))
    liefs van mij…;)

    @ Vlinder
    Ja die vernieuwingen geven altijd veel ellende en web-log ziet nóóit een probleem , ze denken dat iedereen altijd álles weet en begrijpt , jammer .De Avatars werken ook nog niet overal ,daar wordt nog “naar gekeken ” zucht……

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Jun 30, 2010 @ 21:16:36

    Eerder deze week las deze site idd niet zo handig. Alles stond aan de linkerkant, en het was allemaal een beetje stuurloos. Nu is alles goed, dus het zal een chache probleem zijn geweest mss.

    @ redstar
    Ik heb géén idee wat er mis was maar er wás echt iets mis ondanks de relativerende woorden van Coen .Gelukkig is alles nu weer goed !

    Beantwoorden

  11. Xiwel
    Jun 30, 2010 @ 19:49:07

    Idd alles gecentreerd, dat leest erg lastig.

    @ Xiwel
    Maar dát had ik zelf op m’n geweten ,moet ik nog eens zien te veranderen ,wat er verder fout was in ondertussen gelukkig weer hersteld !

    Beantwoorden

  12. Elise
    Jun 30, 2010 @ 17:46:58

    Ook ik zie geen rare dingen .. is misshcien allemaal al goed gekomen intussen..

    Lekker genieten van het warme weer ?

    gr. Elise

    @ Elise
    Nee dat klopt , alles is weer oke gelukkig !

    Beantwoorden

  13. tagrijn
    Jun 30, 2010 @ 14:42:25

    Nee, van die Coen moet je het niet hebben. Ook mij heeft hij van de wal in de sloot geholpen. Niet dus. Gelukkig was er een medelezer die mij mailde met de oplossing. Al zie ik niet dat er iets mis is met je drie kolommen.
    Leuk zwanenfilmpje.

    @ Tagrijn
    In het vorige log werkte de reactie pagine héél vreemd maar dat is nu blijk baar opgelost …en dat zonder dat ik iets gedaan heb ,niet vóór ,niet tijdens en niet ná de vreemde toestanden 😉

    Beantwoorden

  14. Morgaine
    Jun 30, 2010 @ 09:14:16

    Ik zie drie kolommen nu, maar misschien is het ondertussen opgelost?

    Filmpje is leuk en toch nog gecondoleerd met de hoogbejaarde tante.

    En de lekkende kraan, ik krijg weer hak, stuc, sauz en breekwerk en beton gieten werk volgende week :S

    je moet er wat voor over hebben, geef mij dan maar een lekkende kraan eerlijk gezegd, hahahaha

    XXX

    Morgaine
    Dankjewel , op die hoge leeftijd mag je niet klagen als je in je eigen huis mag sterven dus heel droevig was het niet , het nichtje dat dit weekend stierf was nog jonger dan ik en nog maar pas oma ,dat is heel jammer !

    Ik moet er niet aan dénken om met dit weer in de verbouwing te zitten ….heel veel sterkte, ik ben een bofkont met alleen maar een lekkende kraan ,das duidelijk 😉

    Ik heb geen idee wát er opgelost is ( want ik wist niet wat er fout was ) maar het is blijkbaar opgelost !

    Beantwoorden

  15. marion
    Jun 30, 2010 @ 09:01:02

    He,dat ziet er beter uit, alles weer bij het oude,
    Ik sluit me bij de andere aan, doe het een beetje rustig aan,
    Groetjes, Marion xxxx

    @ Marion
    Het werk is af dus nu even thuis een inhaalactie 😉
    Ik ben blij dat alles weer normaal is ,werd er gék van omdat ik er geen reden voor kon vinden .
    Jammer dat “onze” woensdagmiddag de mist in ging maar aan Scheveningen heb je niets gemist , er hing een kille nevelachtige sfeer tot ruim in de middag !
    lieve groetjes …….

    Beantwoorden

  16. fotolog Albert & Mara
    Jun 30, 2010 @ 01:54:30

    Jouw probleem is misschien nu de onze geworden. Zie jij bij ons nu twee kolommen? Wij zien er zelf maar één, zijnde de linkse.
    Bij voorbaat dank voor je reactie, mag ook via de email.
    Liefs en groetjes
    Albert & Mara

    @ Albert& Mara
    Het zullen wel de laatste stuiptrekkingen zijn van de ombouw waardoor er zo hier en daar wel eens iets mis gaat .Ik zag bij jullie normaal 2 kolommen .

    Beantwoorden

  17. fotolog Albert & Mara
    Jun 30, 2010 @ 01:54:30

    Jouw probleem is misschien nu de onze geworden. Zie jij bij ons nu twee kolommen? Wij zien er zelf maar één, zijnde de linkse.
    Bij voorbaat dank voor je reactie, mag ook via de email.
    Liefs en groetjes
    Albert & Mara

    @ Albert& Mara
    Het zullen wel de laatste stuiptrekkingen zijn van de ombouw waardoor er zo hier en daar wel eens iets mis gaat .Ik zag bij jullie normaal 2 kolommen .

    Beantwoorden

  18. joke
    Jun 30, 2010 @ 01:33:22

    Hier zie ik ook alles goed Rietz dus ik kijk uit naar je logjes.
    Groetjes.

    @ Joke
    Wát het ook geweest is … ik heb vanhieruit niets gedaan .Mijn gokje was dat web-log wat losse eindje aan het wegwerken was ,zou kunnen natuurlijk .
    In ieder geval gaat het met de logjes wel goedkomen 😉

    Beantwoorden

  19. Hanny
    Jun 30, 2010 @ 00:44:49

    Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en dat zijn:
    3 kolommen en een wit reageervak.
    Niets mis met jouw log dus.
    Daarom maak je niet dik. Daarvoor is het veel te warm. Doe het rustig aan! Dit soort filmpjes mag je wel vaker plaatsen. Prachtige spiegelingen inderdaad!

    @ Hanny
    De spiegeling was me in het echt niet eens opgevallen maar op het filmpje vond ik het zó boeiend !
    Ondertussen is alles inderdaad weer normaal en dát terwijl ik hier niéts veranderd heb …. had dus niets met scherminstellingen te maken .Waarom nú alles weer gewoon is is me een raadsel maar ik ben er wél heel blij om 😉

    Beantwoorden

  20. J@n.
    Jun 30, 2010 @ 00:39:25

    Op dit moment is er niks mis met je weblog, dus klagen helpt!
    Wat de drukte betreft zou ik toch graag zien dat je het wat rustig aan doet met dit weer Riet. Je filmpje geeft een mooi sfeerbeeld van Delft.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ik ben wel gewend aan drukke periodes maar ik kan ook reuze makkelijk dan in huis ” alles op een laag pitje zetten ” .
    Meestal komt er vanzelf weer een rustige periode waarin ik alles wel weer inhaal .Geen zorgen dus over me ,ik ken m’n grenzen .
    En je ziet ,we namen ook de tijd om even naar Delft te fietsen ,nét een mooi ritje ( km of 5 ) ,ik had “live”die mooie spiegelingen in het water niet eens door 😉

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Jun 30, 2010 @ 00:31:43

    Je holt echt achter jezelf aan en het filmpje ios toch wel mooi geworden hoor.
    Off topic, misschien dat je na vriojdag van het voetbal af bent en anders zal je het uit moeten zitten tot de finale hahahha

    @ L.Glibber
    Ik heb goede hoop voor vrijdag ,ze hebben van die tegenstander altijd flink klop gekregen …maar de finale zal Henk toch zéker wel kijken ,wie hem ook speeld ;-(

    Beantwoorden

  22. fotolog Albert & Mara
    Jun 30, 2010 @ 00:10:32

    Het ligt misschien toch wel aan de instellingen op jouw computer, want bij ons uitstekend te zien jouw weblog in drie kolommen, Het reageren gaat in een wit vlak. Dus maak je geen zorgen Riet. Op 3 computers hier geprobeerd en op alle drie goed te bekijken.
    1. Mac Book van Mara
    2. Mijn eigen Mac Book
    3. Het netbookje PC voor op reis.

    Het blijft mooi weer, dus maak je niet druk.
    Groeten,
    Albert en Mara

    @ Albert& mara
    Ondertussen is het probleem( dat er volgens weblog niét was ) blijbaar opgelost . Toen ik het nieuwe log maakte was het nog een zooitje bij de reacties !
    Ik ga meteen kijken bij jullie !

    Beantwoorden

  23. fotolog Albert & Mara
    Jun 30, 2010 @ 00:10:32

    Het ligt misschien toch wel aan de instellingen op jouw computer, want bij ons uitstekend te zien jouw weblog in drie kolommen, Het reageren gaat in een wit vlak. Dus maak je geen zorgen Riet. Op 3 computers hier geprobeerd en op alle drie goed te bekijken.
    1. Mac Book van Mara
    2. Mijn eigen Mac Book
    3. Het netbookje PC voor op reis.

    Het blijft mooi weer, dus maak je niet druk.
    Groeten,
    Albert en Mara

    @ Albert& mara
    Ondertussen is het probleem( dat er volgens weblog niét was ) blijbaar opgelost . Toen ik het nieuwe log maakte was het nog een zooitje bij de reacties !
    Ik ga meteen kijken bij jullie !

    Beantwoorden

  24. Tresi
    Jun 29, 2010 @ 23:01:34

    Hier ook alles oke….geen vreemde dingen….
    Je holt nu wel van hot naar her, Rietje, maar neem op tijd je rust, he?
    je ziet wel aan mij, het lot grijpt onverbiddelijk in!
    Liefs

    @ Tresi
    Het is hier altijd hollen of stolstaan dus ik weet niet beter 😉

    Beantwoorden

  25. Renesmurf
    Jun 29, 2010 @ 23:00:54

    Dan spreek je ook niet van mislukt , me dunkt.
    En ik reageer gewoon onder in een wit vlak.

    @ Renesmurf ,
    Nou mislukt in de zin dat er niét op stond wat ik er graag op wilde hebben maar uiteindelijk had ik dus een mooie “bijvangst” .
    de boel is weer oke ja!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

