Suus terug van weggeweest!

Dinsdagochtend moesten we onze Suus wegbrengen om haar “zere kontje” te laten behandelen !
Wij mochten tijdens haar afwezigheid ónze kontjes in een vriendin van Suus laten zakken .
Gelukkig was ook deze Suus grijs zodat ik er moeiteloos mee wegreed .
Toegegeven , het hielp natuurlijk wel een beetje dat ook de leenSuus ,  een wat zwaarder  type , van een automaat voorzien was maar dit terzijde.

Woensdagmiddag laat mochten wij onze eigen Suus weer ophalen ! Niets dan goeds hoor over de vervangster ,maar het  best luxe type  miste toch een snufje waardoor ze niet aan ons meisje kan tippen !
Gelukkig was het veel minder zonnig vandaag dus ik héb het kunnen redden zonder de zonnebril standby maar zeg nou zelf ,als je gewend bent aan een zonnebrilkoker  binnen handbereik kun je niet meer zonder !

Jij hebt waarschijnlijk gewoon een handvat boven het portier aan de bestuurderskant ,net als bij ons boven álle drie de andere portieren .

autohandvat.gif picture by rimpelrat

Maar bij ons zit er op die plaats wel iets dat op een handvat lijkt ….maar het NIET IS als je dichterbij kijkt .

brilvat1.gif picture by rimpelrat

Je  kunt dat open klappen ontdekte Henk per ongeluk toen we de auto al 3 maanden hadden en er je zonnebril in bewaren zodat je niet in kastjes hoeft te grabbelen ,is dat luxe of is dat luxe !

brilvat2.gif picture by rimpelrat

De bril lag er nog keurig in en dus ….. laat de zon maar komen , Suus en ik zijn er klaar voor !
Je snapt niét dat we het ooit zonder hebben kunnen doen hé !

brilvat3.gif picture by rimpelrat

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Liesbeth
    Mei 29, 2010 @ 12:56:35

    Toch handig zulke vakjes. Dat zijn van die dingetjes die je pas mist als het er niet is, gek is dat he.

    @ Liesbeth
    Ik merk wél dat we veel dingen nog op de plek van “de vorige auto” zoeken dus dat is die gewenning natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  2. Pia
    Mei 29, 2010 @ 09:54:47

    Hahaha Riet ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken. Was al blij met 4 portieren en dat hij iets hoger was dan dat ouwe barrel. Dus die handgreepjes en brillenkokervakje (het ontbreken er van) neem ik met liefde op de koop toe. Doe Marion maar oogkleppen voor, dan kan ze alleen recht vooruit kijken. Is toch meestal de beste optie 🙂

    @ Pia
    Nee ,lógisch ,zou ik óók niet doen als iemand zo vriendelijk wil zijn de rekening te betalen 😉
    Marion in combinatie met oogkleppen…….? ik kan me er niéts bij voorstellen ,dat past niet bij haar 😉

    Beantwoorden

  3. Jeroen
    Mei 28, 2010 @ 23:28:19

    Ik hoop dat je nog heel wat z☼nuurtjes door mag brengen met jullie “meisje”. Maar zag jij de wereld niet al door een roze bril??

    Beantwoorden

  4. Pia
    Mei 28, 2010 @ 10:56:44

    LOL ik heb eens even gekeken in mijn Suusje maar zij heeft niet eens die handvaten hahahaha. Kan je nagaan wat er allemaal voor ons belangrijk was toen we haar kochten. Misschien wel handig geweest voor mijn moeder als die mee rijdt want die moeten we nu een “kontje” geven 🙂

    @ Pia
    Whahaha , hoe moet dat nou met je zonnebril….
    Maar zonder dollen natuurlijk kijk je meestal niet naar dit soort “onbenulligheden ” als je een auto koopt .
    Wij hebben wél heel bewust gekozen voor 4 portieren ,als je ouder wordt is dat gefrommel om iemand achterin te krijgen niks en spullen van en op de achterbank tillen is vaak makkelijker dan uit de kofferbak tillen .
    We hebben óók voor de Spash gekozen wegens de hoogte , lekker veel zicht op de weg en als ik stram en stijf ben van zo’n paar dagen klussen is het een zegen .
    Ook vriendin Marion kan heel makkelijk in en uit stappen en haar rolstoel kieper ik met gemak op de achterbank .
    Als Marion nou maar niet gaat zeuren dat er aan háár kant geen brillekoker zit want ik las hier dat ze dat nog niet ontdekt had ….stom ,nu heb ik een slapende hond wakker gemaakt 😉

    Beantwoorden

  5. rietje
    Mei 28, 2010 @ 08:46:49

    hai riet, fijn dat ie weer is gemaakt…..je raakt gauw gewend aan je eigen karretje……fijn weekend alvast, liefs rietje

    @ Rietje
    Dat is zéker waar , de leenSuus was tweedeurs en dan zitten de gordels zóver naar achteren dat ik ze bijna niet kon vinden .;-)

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Mei 27, 2010 @ 21:16:15

    Het is in mijn ogen overbodige luxe. Een handgreep is voor veel mensen handiger dan een vakje

    @ Redstar
    Ik ben het helemaal met je eens , dit soort toestanden is altijd heel kwetsbaar en in no-time naar z’n grootje .Maar ook als we het tijdens de aankoop gezien hadden was de koop dáárop niet afgesprongen , er was teveel dat we wél heel handig vinden 😉

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Mei 27, 2010 @ 20:42:15

    Daar kunnen maar weinig auto’s aan tippen: Een opbergplek voor de zonnebril. Wat een ontzettende luxe.

    @ Tagrijn
    Ja hé , ik voel me ook héél bijzonder , wie hééft dat nou ..whahahaha !

    Beantwoorden

  8. vlinder
    Mei 27, 2010 @ 20:28:54

    fijn dat suus er weer is he;)
    enne,wat handig zo,n geheim plekje,hihi
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Alleen…. het plekje is nu niet geheim meer natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  9. Min
    Mei 27, 2010 @ 19:38:45

    Ah Suus is er weer en ze heeft dus goed op je zonnebril gepast.

    @ Min
    En nu maar hopen dat men van haar mooie nieuwe kontje afblijft 😉

    Beantwoorden

  10. Aukje
    Mei 27, 2010 @ 18:50:59

    Wij hebben ook zo’n vakje, boven de spiegel.
    In de auto 🙂
    Handig, erg handig.
    Maar fijn dat Suus weer terug is.

    @ Aukje
    We hebben het nog té kort geleden ontdekt om er al aan gewend te zijn maar dat komt vast nog 😉

    Beantwoorden

  11. Elmar
    Mei 27, 2010 @ 16:42:53

    Ik kan me voorstellen dat je nu nooit meer een andere auto wil, wat een ongekende luxe!
    Ik ben enorm jaloers!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    Ja wat kan hiér nog overheen hé! 😉

    Beantwoorden

  12. Pia
    Mei 27, 2010 @ 09:20:40

    Zal mijn Suusje dat ook hebben dan ? Geen flauwe notie, ik stop hem gewoon in mijn tas. Maar gelukkig zijn Suus haar zere billen in de watten gelegd. Maar dat zij een automaatje is joh, dat had ik niet verwacht. Neeeee mijn Suusje houdt van de pook 🙂

    @ Pia
    Ik weer niet of de Alto ze ook heeft maar daar kom jij wel achter 😉 We hadden een “leen” Swift en die had het dus ook niet .
    Wij rijden al een kleine 10 jaar automaat wegens mijn probleemvoetjes .In het drukke stadsverkeer ( naar Scheveningen minimaal 27 verkeerslichten ) trekt mijn schakelvoet het niet meer .
    Ik moet zeggen dat het prettig rijden is al had ik dat niet verwacht 😉

    Beantwoorden

  13. Morgaine
    Mei 27, 2010 @ 06:50:20

    hahahahaha geweldig Riet, dat komt natuurlijk omdat het drie maanden geleden nog zo donker was buiten, en de zonnebril nog niet nodig was 😛

    XXX

    @ Morgaine
    Ik zou ook in hartje ‘zomer niet gezocht hebben naar zoiets en als ik eerlijk ben heb ik liever gewoon een ruim kastje want vermoedelijk is deze klep snel ter ziele als je hem veel gebruikt ,maar als lolletje nooit weg natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  14. Gisella
    Mei 27, 2010 @ 06:30:13

    Wij hebben in onze butsie 🙂 ook zo’n zonnebrilhouder alleen die van ons in lam helaas dus moet Bart nog eens naar kijken. Maar idiaal is het zeker.

    Fijn dat Suus weer terug is, in je eigen suus rijd het toch veel fijner he.

    @ Gisella
    Zéker weten ,in de auto van iemand anders ben je toch angstiger om schade te rijden dan in je eigen auto .
    Verbaast me niet dat die brilleklep lam is , meestal is het dit soort “snufjes” nogla kwetsbaar .’-(

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Mei 27, 2010 @ 00:06:16

    Kijk dat is nu pas echte luxe, en ja hoor er gaat niets boven je eigen Suus.

    @ L.Glibber
    Inderdaad , om de één of andere reden rijd ik dan toch meer ontspannen !

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Mei 26, 2010 @ 23:02:42

    Ja Rietepietz, tegen zoveel luxe kunnen wij niet meer op, ik geef me gewonnen.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Tussen jou en mij gezegd en gezwegen zit ik niet écht op dit soort frutsels te wachten , ik verwacht altijd dat het snel kapot gaat , maar dat zullen we wel merken .;-)

    Beantwoorden

  17. Elise
    Mei 26, 2010 @ 22:43:29

    Ja, die heb ik ook in de opel en je went er snel aan. hoe vaak ik al niet mis gegrepen heb omdat de bril weer binnen lag pdff

    Nou fijn dat Suus weer gemaakt is

    groetjes Elise

    @ Elise
    Ik wist tot voor kort zelfs niet van het bestaan van dit soort dingen af !

    Gelukkig wel ja , was nog een pittige rekening zag ik al hoeven we die niet te betalen !

    Beantwoorden

  18. Hanny
    Mei 26, 2010 @ 22:20:05

    Die reactie was van mij. Web-log is weer bezig geweest en ik moet weer mijn naam etc. invullen. Sorry.

    @ Hanny
    Ja van tijd tot tijd blijkt ineens alles verdwenen te zijn ,lastig maar gelukkig kun je bij de meeste alles er weer in kopieren .Bij sommige kun je niet plakken en dan is het erg lastig . In geval van nood kom ik er natuurlijk wel achter door naar het ip nummer te zoeken 😉

    Beantwoorden

  19. Anoniem
    Mei 26, 2010 @ 22:18:25

    Inderdaad. Suus met brilvakje is onmisbaar. Want aan zo’n opbergruimte raak je gewend. Zeker als je zonnebril er nog inzit. Bij ons is zoiets te vinden bij de binnenspiegel.

    @ Hanny
    Je raakt aan álles gewend , dat is het probleem (al zou ik zonder zo’n brilopbergplaats kunnen leven hoor ) we hebben de hoge zit wél heel erg gemist !

    Beantwoorden

  20. marion
    Mei 26, 2010 @ 22:13:41

    Dat is snel, je bent hem dus maar een dag kwijt geweest.
    Nooit gezien, dat vakje.
    Slaap ze voor straks, liefs, Marion.

    @ Marion
    Nee we waren hem twee dagen kwijt maar dat viel me reuze mee .Toen ik thuiskwam was op het antwoordapparaat ingesproken dat Suus klaar was dus ben ik meteen doorgereden .
    Ik zal je het vakje de eerstvolgende keer laten zien 😉
    En nu lekker een tuk , ik ben moe en morgen weer vroeg dag .Jij ook welterusten xxx

    Beantwoorden

  21. joke
    Mei 26, 2010 @ 21:37:56

    He wat spannend een geheim vakje. Ik ga die van ons ook eens nazoeken dit is echte luxe.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ik denk éigenlijk dat een handvat toch meer nut heeft maar men heeft z’n best gedaan de auto te voorzien van nuttige snufjes .Zo zitten er in de portieren ook uitsparingen voor het flesje water dat tegenwoordig zo inmisbaar lijkt te zijn en ik denk dat daardoor de bril is verbannen naar boven 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

