druk..drukker..drukkerij

De oplettende lezer heeft natuurlijk allang gezien dat m’n logrondje wat langer duurt op het moment en ook dat je wat langer moet wachten op een tegen-reactie !
In huize Rietepietz is het altijd hollen of stilstaan ,je zou er zómaar een soapserie op kunnen nemen met de titel ;
” drukke tijden ….stille  tijden” en op dit moment worden duidelijk de scene’s opgenomen voor de drukke tijden !

Sinds we terug zijn van Ameland gaat er van álles kapot op elektronisch én digitaal gebied en het vervangen  van apparaten kost niet alleen tijd om nieuw te kopen maar óók om alles weer onder de knie te krijgen en in te stellen zoals we dat het liefst hebben !

Behalve dat zijn we keihard aan het werk omdat “onze” drukkerij gelukkig totaal niets mee lijkt te krijgen van de  economische crisis  en dus ….hebben ze handjes nodig voor het betere freubelwerk .
We vergaren, banderen, plakken stripjes en noem maar op waar je nog meer pijnlijke spieren van kunt krijgen als je het maar  lang genoeg razendsnel doet .

Onnodig te zeggen dat het niet makkelijk typen is met die stramme handjes en daarom doe ik er gewoon wat langer over .
Niet dat jullie nu medelijden met ons moeten hebben hoor , we hóeven tenslotte niet maar vinden het gewoon léuk om regelmatig “gevraagd” te worden !
De waardering is altijd groot en de sfeer onder de collega’s is ( vrijwel altijd) zó leuk dat we ons daar graag in storten .

In m’n argeloosheid had ik na thuiskomst nog een nieuwe legpuzzel op tafel gelegd ….die moet dus even geduld  met me hebben ,net als jullie ….tot ik uitgeknutseld ben  !

knutelen.png picture by rietepietz

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. vlinder
    Mei 27, 2010 @ 20:21:34

    hoop dat je snel aan het échte puzzelwerk toe komt;)

    @ Vlinder
    Het schiet niet écht op , we zijn dagelijks in touw met andere zaken ,zélfs in de weekenden , maar reuze leuk hoor !Mij hoor je niet klagen !

    Beantwoorden

  2. Min
    Mei 26, 2010 @ 00:25:36

    Ik was zelf weer even ver verwijderd van mijn internet, ik heb er niets van gemerkt.
    En ik ben zo bijgelezen hier, dank daarvoor. Hoef ik niet te puzzelen, ik weet waar ik gebleven ben 😉

    @ Min
    Het is overal tamelijk rustig , mooi weer én veel feestdagen halen de logpuf er snel uit .Ik wil de dank maar meteen retouneren want uiteraard was ik ook bij jou zó bijgelezen 😉

    Beantwoorden

  3. Leo
    Mei 25, 2010 @ 13:20:31

    Dat van die aparatuur maken wij mee met het werkpaard. Alsof we een magische kilometrage zijn gepasseerd. Het een volgt het ander op. Laten we hopen dat het nu voorbij is anders moeten wij ook dit soort werk gaan doen…betaald, dat spreekt. Nog even een drukkerij vinden die oude mensen wil inzetten tegen 100 euro per uur of zo….:)

    @ Leo
    Geef me wél een seintje als je zo’n baan vindt waar 100 euro per uur betaald wordt want dan ga ik meteen opslag vragen 😉
    Vervelend is dat als de éne reparatie de andere opvolgt ,het was voor ons mede een reden om onze bijna 7 jaar oude Clio te vervangen .Als je eenmaal begonnen bent met reparaties wordt het steeds lastiger die beslissing te nemen omdat er al zoveel geld in zit .

    Beantwoorden

  4. Morgaine
    Mei 24, 2010 @ 11:38:09

    Oh ja, wich reminds me, dat ik nog steeds naar die puzzel in de schuur zou kijken die er nog praktisch nieuw ligt te zijn van binnen!

    Heel veel legplezier Riet 😀

    XXX

    @ Morgaine
    Zelfs de puzzel schiet erbij in dit weekend , er moet geklust worden en de spaarzamen vrije uurtjes gaan we natuurlijk naar buiten .Even wandelen en dan een lunch op een zonnig terrasje !

    Beantwoorden

  5. Jeroen
    Mei 23, 2010 @ 21:37:39

    Dat je even wat minder vaak/snel op weblog reageert, betekent nog niet dat jullie je proberen te DRUKKEN. Maak je maar niet al te DRUK over ons. Wij blijven hier echt wel komen 🙂

    @ Jeroen
    Je hebt je weer prima uitgedrukt Jeroen ,ik voel me gelukkig ook niet onder druk gezet hoor 😉

    Beantwoorden

  6. Mama Muis
    Mei 22, 2010 @ 20:52:23

    nouja, de oplettende logrondjesloper heeft vast ook wel gemerkt dat het van deze kant allemaal wat traag verloopt wat betreft het afleggen van tegenbezoekjes. Toch mooi dat gefreubel, hoef ik voorlopig geen pannetje eten langs te brengen.

    @ Mama Muis
    Gelukkig is het allemaal niet verplicht ,ik doe het ook zoals het me het best uitkomt en dat doet natuurlijk iedereen want anders gaat het “een taak” worden en dat is niet de bedoeling.
    Fijn dat ik op je kan rekenen als we hier niets meer te eten hebben , evengoed een knap eind weg om een pannetje eten warm over te krijgen 😉

    Beantwoorden

  7. maurice
    Mei 22, 2010 @ 10:43:17

    heerlijk toch om niet te verpieteren achter de geraniums, top!!

    @ Maurice
    Werken is helemaal zo slecht niet voor de mens ,en zéker niet als je zélf enige invloed kan hebben op wanneer en hoelang .Die geraniums bloeien tóch wel uitbundig !

    Beantwoorden

  8. Redstar
    Mei 22, 2010 @ 07:50:07

    Lekker bezig zijn is niets mis mee. Spullen die stuk gaan dat is een ander verhaal. Dat is gewoon pech hebben, en inderdaad. Tegenwoordig moet je bij sommige aparaten een cursus bedienen volgen 😀

    @ Redstar
    Vertel mij wat , het digitale kastje van de schotel gaf de geest en de soort die wij hadden is er niet meer , héél veel gedoe om alles weer terug te vinden .
    Toen dan ook nog twee van drie telefoons gingen spoken had ik het wel gehad.

    Beantwoorden

  9. rietje
    Mei 21, 2010 @ 16:18:33

    hai riet, doe rustig aan joh en ga heerlijk genieten van het pinksterweekend……liefs rietje

    @ Rietje
    Dat gaan we zéker doen maar toch ligt er ook in dit weekend nog wel wat werk op ons te wachten ,geeft niets want het zal overal wel héél druk zijn dat we toch niet de weg op gaan .We hebben een mooi park in de buurt waar je heerlijk kunt lunchen in het zonnetje !

    Beantwoorden

  10. joke
    Mei 21, 2010 @ 13:09:46

    Fijn toch als je nog nodig bent en het is meteen even iets anders.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ja precies , we zijn duidelijk nog steeds nuttig voor het bedrijf en dat voelt best “lekker ” .het geeft inderdaad veel afwisseling én een extraatje ,óók nooit weg toch ?

    Beantwoorden

  11. Anoniem
    Mei 21, 2010 @ 12:54:13

    ken jou jullie onderhand een beetje ben niet anders gewend dan dat jullie druk zijn ben blij dat jullie nog zo fit zijn wat hier niet zo is
    wens jullie ook zonnige pinksterdagen
    omatruus

    @ Kamerplantje Truus
    Nou wij merken natuurlijk óók wel verschil met 20 jaar geleden .Gelukkig kunnen we nu zélf bepalen hoelang we willen werken per dag .Na een paar dagen hard werken kraakt en piept er ook van alles bij ons hoor ,maar dat gaat gelukkig wel weer over .
    We gan ook proberen een beetje van het pinksterzonnetje te genieten ,ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken ,fijne pinksterdagen !

    Beantwoorden

  12. Liesbeth
    Mei 21, 2010 @ 12:05:30

    Ja natuurlijk, alles op zijn tijd. Bloggen is leuk maar het moet geen verplichting worden.

    @ Liesbeth
    Het is wel weer ontspaning ,tenminsten ,….als je het aan de tijd die je hebt aanpast en dát doe ik dus .

    Beantwoorden

  13. Margrietgeniet
    Mei 21, 2010 @ 11:20:03

    Lekker bezig blijven, Rietz, het bloggen komt wel weer

    @ Margriet
    Ik blog gewoon op een laag pitje door ,de boog kan niet altijd gespannen staan toch?

    Beantwoorden

  14. marion
    Mei 21, 2010 @ 08:57:51

    Ontspanning moet ook, dus is er iets fijner dan puzzelen, wandelingetje misschien? 🙂
    Werk ze, liefs,Marion.

    @ Marion
    Helaas schieten de wandelingetjes er te veel bij in , we hopen dat in het weekend een beetje in te kunnen halen al moeten we óók in het weekend nog wat plakken en prutsen .
    We zijn wel van plan om met dat mooie weer lekker op het terrasje in het park te gaan lunchen ,hebben we een tippel , een zonnetje én gegeten 😉
    fijn pinksterweekend ,xxx

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Mei 20, 2010 @ 23:31:24

    Waar haal je de energie allemaal vandaan, petje af hoor.
    Ik heb trouwens ook zitten knutselen met een wireless router, eerst deed hij niets, toen deed hij het alleen onbeveiligd daarna beveiligd en deed hij niets meer hahahah.
    Dit weekend maar eens verder knutselne, hij staat nu losgekoppeld op tafel ahhahah.

    @ L.Glibber
    O ja , energie genoeg is die natuurlijk wél iets eerder op dan een jaar of 20 geleden . We maken geen werkdagen van 9 ,of meer ,uur meer.

    Ik kén dat gedoe met een draadloos router ,Bij mijn eerste is het nooit helemaal goed gekomen maar de tweede was een fluitje van een cent .dat is de sweex LW 150 , niet eens duur en zelfs ik had het in no-time voor elkaar , succes;-)

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Mei 20, 2010 @ 22:42:59

    Wij hebben alle begrip Riet en ik vooral, want ik weet hoe belangrijk een puzzel is!
    Prettige Pinksteren jullie!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Nou ontspannen op z’n tijd is balangrijk ,en daarbij is een legpuzzel zéker een leuke hulp maar op het moment is het toch meer een puzzel hoe we alle werk op tijd af krijgen .
    Er valt nog wel het een en ander te plakken 😉

    Beantwoorden

  17. Annemarie
    Mei 20, 2010 @ 22:16:35

    Zo gaat het bij iedereen ongeveer.
    Dus laat lekker heel hard lopen!
    Dan kun je straks weer genieten van de drukke periode.

    Sterkte met de legpuzzel met de stramme handjes.

    @ Annemarie
    Gelukkig ben ik een reuze fexibel mens en gooi nét zo makkelijk alle plannen weer om als ze vragen of we willen werken .De legpuzzel is toevallig ee makkelijke dus in het “voorbij gaan ” wil er ondanks de drukte tóch ng wel eens een stukje op z’n plaaats vallen . 😉

    Beantwoorden

  18. Pia
    Mei 20, 2010 @ 21:39:06

    Het lijkt soms of de weken en mensen om me heen met mijn tijd er van door gaan. Gezellig allemaal, maar soms wil ik 48 uur in een dag hebben om me ook nog bezig te kunnen houden met mijn hobby’s. Ach alles beter als dat je niets meer kunt toch ? Dus hebben jullie het ook maar gezellig druk hoor, die puzzel en mijn stamboom lopen niet weg. Fijne Pinksterdagen Riet en Henk

    @ Pia
    Het lijkt al zó lang geleden dat we op Ameland waren 😉
    Er zijn wel dingen waar ik tijd voor blijf maken hoor , je moet ook op jezelf passen vind ik !
    Maar het is altijd leuk om weer even “met de jongens” mee te stoeien ,we doen het graag !
    Jij en Arno ook fijne Pinksterdagen , had ik natuurlijk het logje mee af moeten sluiten ….!

    Beantwoorden

  19. tagrijn
    Mei 20, 2010 @ 21:03:12

    Zolang jullie het leuk vinden, moet je dat natuurlijk blijven doen. Veel beter dan achter de geraniums zitten. Of hebben jullie andere planten?

    @ Tagrijn
    We hebben inderdaad wel geraniums aan het balkon hangen ,zouden we ruim achter kunnen zitten zelfs 😉
    Maar we kiezen inderdaad liever voor “onder de mensen “en “in beweging” blijven al hoeft dat natuurlijk niet altijd werkend te zijn !

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Mei 20, 2010 @ 20:24:50

    Beter om het lekker druk te hebben, dan niets om handen. Want daar word je toch moe van. 😦

    @ Hanny
    Ik merk ook dat ik beter functioneer als we druk zijn ,ik plan beter en kan véél meer in een uurt doen dan anders .
    Het leuke is natuurlijk dat we het afwisselend wél en niet druk hebben ,meestal komt er nét een telfoontje van de zaak als ik het té relaxt ga vinden 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

