van de straat ……

De Sint is weer op de boot gezet en de kerstman gaat op volle kracht vooruit !
Drukke tijden in de drukkerij waar we weleens een handje bij steken in tijden van kerstkaarten en kalenders .
Het is  zelfs vier wapperende handjes bij steken maar goed , zijn we van de straat en zitten “wij  oudjes ” tenminste niét met de fles op tafel want 55 +ers “slijken zondel uitfsondering djankversjlaafde de sijn” als ik de media moet geloven .
Nou … we spugen er niét in hoor maar we kennen onze grenzen , en komen zelfs niet in de búúrt van “laveloos” .
dronken03Kijk dit filmpje even uit , het gaat over dieren zónder die grenzen , ze leven in de omgeving van marula bomen ,de pruimachtige vruchten van die boom gisten in het voorjaar en blijken een onweerstáánbare lekkernij  waar de dieren niet af kunnen blijven ………….

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Maurice
    Dec 13, 2009 @ 13:11:52

    die vruchten bevatten hopelijk ook voldoende vitamine c?
    dan worden die beessies wel verantwoord dronken.

    @ Maurice
    De vruchten bevatten inderdaad grote hoeveelheden vitamientjes C als ik me goed herinner maar of het verántwoord is om midden in de jungle dronken rond te lopen betwijfel ik 😉

    Beantwoorden

  2. Truus
    Dec 09, 2009 @ 21:52:06

    Dit keer heb ik het filmpje bekeken. Zoals ik al dacht, ik had het al eens gezien. 🙂
    Ik dacht maar steeds, makkelijke prooien voor roofdieren. 😦
    OT Ik heb je antwoord gegeven op mijn weblog. 😉

    @ Truus
    Ja dat zal zeker waar zijn , zo’n dronken beest ziet natuurlijk al helemaal geen gevaar en op de vlucht slaan zal niet makkelijk lukken .

    Beantwoorden

  3. f r e d
    Dec 09, 2009 @ 11:42:47

    doe mij maar 2 flessen op tafel….

    @ Fred
    Ik heb nog wel twee (lege ) flessen voor je !

    Beantwoorden

  4. rietje
    Dec 09, 2009 @ 09:03:57

    hai riet, ja ik hoorde ’t ook! ik lust graag ’n wijntje, maar met mate hoor! leuk logje heb je ervan gemaakt, fijne dag vandaag, liefs rietje

    @ Rietje
    Volgens mij is er ook niks mis met een wijntje op z’n tijd ,maar ja de beesten uit het filmpje maken het écht te bont 😉

    Beantwoorden

  5. Truus
    Dec 08, 2009 @ 22:07:35

    Ik behoor in ieder geval niet tot die groep Rietepietz.
    1. Ik ben nog geen 55+.
    2. Ik drink geen alcohol.
    Misschien moet ik eens overrijpe marula-vruchten proberen. 🙂

    @ Truus
    Er is al een drankje in de handel dat van die vrucht gemaakt is ,het heet dan Amarula en lijkt een beetje op Baleys ( of zoiets) .Je zou raar kijken als je per ongeluk van die vruchten zou eten en dan achter het stuur stapt ….zo’n agent geloofd nóóit dat je echt niet “gedronken “hebt . 😉

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    Dec 08, 2009 @ 21:10:40

    Met recht een bezopen filmpje. Maar een ‘dronken tor’ heb ik niet gezien.

    @ tagrijn
    Nee , volgens mij ook niet maar wie weet ergens tussen het gras of zo ,zou best kunnen toch ?

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Dec 08, 2009 @ 20:51:03

    Die dieren weten meer dan wij denken hoor.
    Leuk dat jullie nog steeds helpen in de drukkerij op hoogtijdagen.

    @ L.Glibber
    Ja slim zijn ze hé!
    Wij werken er nog graag en zijn er met vlagen best wel druk mee omdat ze ons graag in huis hebben voor bewerkelijke handklusjes !

    Beantwoorden

  8. Anoniem
    Dec 08, 2009 @ 17:23:21

    ga ik me nou toch afvragen als ik het zo lees ben ik nou verslaafd en wat dan nog ik laat me niet verbieden iets te drinken slaap ik goed van en hoef dan ook geen slaap pillen scheelt toch ook weer in de kosten zeg maar zo een matig mens is zijn vrijheid waard heb met genoegen naar het leuke filmpje gekeken
    fijne avond

    @ Kamerplantje Truus
    Ik ben het hélemaal met je eens ,volgens mij ben je beter af met een wijntje of zoiets dan met slaappillen .
    Men overdrijft hier altijd meteen zo , natúurlijk zijn er wel ouderen die het niet meer in de hand hebben ,net als met roken en drugs maar om daar nu meteen de héle groep maar onder te laten vallen gaat mij tever .
    Ik zou zeggen proost en welterusten !

    Beantwoorden

  9. Leo
    Dec 08, 2009 @ 15:04:08

    Een echt Rietzfilmpje en dito verhaal. Olifanten zijn slimmerds, denk maar terug aan de Rollo-reclames van een paar jaar terug.

    @ Leo
    Ja olifanten zijn echt niet dom al is zowel de Rollo reclame als dit filmpje natuurlijk wél in elkaar gezet .Maar het komt dus wél voor dat er dieren straalbezopen raken van die vruchten . Gelukkig alleen in een bepaalde tijd anders zouden veel diersoorten uitsterven …..als ik bij die twee aapjes zie dat zij “hun meest geliefde hobby” niet uit kunnen oefenen 😉

    Beantwoorden

  10. Liesbeth
    Dec 08, 2009 @ 11:22:45

    hahaha, dat plaatje is ook leuk:) en dan dat filmpje..die boom brengt echt wel leven in de brouwerij bij die dieren hehe, heel leuk!

    @ Lieseth
    Ja wat zijn ze vréselijk bezopen hé! Zo ver laat ik het gelukkig nooit komen , want ik heb er geen koppijn voor over en ik heb een hekel aan dronken mensen !

    Beantwoorden

  11. Margrietgeniet
    Dec 08, 2009 @ 11:05:05

    Geweldig filmpje Rietz. Echt lachen. Verder vind ik dat de overheid nu toch echt eens op moet houden met zich overal verantwoordelijk voor te voelen en dat laat ontaarden in betuttel. Ik heb 3 katers en wel iedere dag. Zo…dat mag gezegd 🙂

    @ Margriet
    Zó mag ik het horen , whahahaha , dát is nog eens “de kont tegen de krib gooien ” !

    Beantwoorden

  12. Min
    Dec 08, 2009 @ 09:38:12

    Ach een van de leuke bijwerkingen dat ik let op wat ik eet en drink is dat ik nu meer kraanwater nuttig en minder alcohol en frisdrank..

    @ Min
    Ik voel die behoefte niet ,maar het scheelt inderdaad best wel in de portemonnee , op mijn leeftijd is het natuurlijk gewoon goed om de bloedvaten een beetje te verwijden met een neutje , scheelt weer geld in de medicijnzorg 😉

    Beantwoorden

  13. marion
    Dec 08, 2009 @ 09:38:09

    Het zal wel weer een paniek verhaal zijn, daar zijn ze hier goed in.
    Koddig filmpje, ze zijn er zo te zien massaal gek op.
    fijne dag, liefs, Marion.

    @ Marion
    Nee hoor , ze vinden serieus dat er veel ouderen met een drankprobleem zijn ,als je iedere dag twee wijntjes of pilsjes drinkt ben je ,volgens mensen die het kunnen weten , al alcoholicus .
    Zeg het maar als je nu niet meer met me op stap wilt want je loopt dus een groot risico dat ik net als die giraffe achter je rolstoel loop 😉 , zullen we morgen even uitproberen of ik je recht over de markt kan rijden …whahahahaha !

    Beantwoorden

  14. Redstar
    Dec 08, 2009 @ 05:26:26

    Whahaha en dat plaatje er onder. Drinken doe ik niet. Geen druppel, en ik bedoel alcohol natuurlijk.
    Als oudere bispring hulp, wordt je als het aan minister Dommer ligt, sraks flink gekort.

    @ Redstar
    verbaast me niks , alcohol past niet bij jouw levensstijl 😉
    dat korten zit er wel aan te komen ja , gelukkig kunnen wij desnoods wel wat inleveren , we hebben het niets slecht al hebben we daar zélf altijd voor betaald .
    We werken ook niet voor “het geld ” al is dat altijd leuk meegenomen .Het is gewoon leuk om je nuttig te kunnen maken en met de opbrengst weer leuke dingen voor de kleinkinderen te kunnen bekostigen .

    Beantwoorden

  15. Hanny
    Dec 08, 2009 @ 00:43:41

    Wat een schitterend filmpje.
    Hoewel ik vroeger best wel dronk, doe ik het nu niet meer. Ik heb in het ziekenhuis teveel ellende daarvan gezien. Bovendien doe je me net zo’n groot plezier met een glas heerlijk helder leidingwater.

    @ Hanny
    Ach het is als met alles ,overdaad schaadt ! Ik geef zelf ook vaak de voorkeur aan dat glas water ,(in ieder geval zolang het nog geen avond is ) en dan niet uit dure flesjes maar inder gewoon uit de kraan ,héérlijk !

    Beantwoorden

  16. Annemarie
    Dec 07, 2009 @ 23:22:20

    laat ze maar lekker wapperen!
    Want ook al misschien boven de 55.. Afgeschreven zijn jullie nog echt niet.

    Is het trouwens goed gekomen met het dichten Riet?

    @ Annemarie
    Nee zéker niet , we zijn nog heel erg welkom op de werkvloer en doen het graag .
    Ja natuurlijk is het met de dichtpiet helemaal goedgekomen , is zó leuk altijd die rijmelarij!

    Beantwoorden

  17. Pia
    Dec 07, 2009 @ 23:03:48

    Hahaha ja ik heb hem wel eens gezien. Gelukkig loop ik zo niet over het grasveld hier achter hahaha en ik lust heus wel wat maar net voldoende om het lekker te laten zijn

    @ Pia
    Ja precies , alles met mate! Waarschijnlijk wil men nu ,na de sigaret, een kruistocht tegen alcohol gaan houden .
    Wil je wat van me drinken? ….;-)

    Beantwoorden

  18. Morgaine
    Dec 07, 2009 @ 22:25:11

    Hoe vaak ik dit filmpje ook zie, en al gezien heb, hij blijft leuk, hahahahaha

    We zijn meer dier dan de mens wil toegeven 😉

    En 55+ uhm, moet ik mijn ouders maar even wat meer drank geven dan :S

    XXX

    @ Morgaine
    gelukkig móet het niet maar het moet wél mógen .
    Er lijkt ineens een hetze te zijn tegen de “drankverslaafde 55 plusser ,je betn al verslaafd als je 2 wijntjes per dag drinkt … laat ze dat in frankrijk maar niet horen ,daar stik het dus van de verslaafden !

    Beantwoorden

  19. Elmar
    Dec 07, 2009 @ 22:20:43

    Geweldig filmpje Rietpietz!
    Wat zal die kater groot geweest zijn de volgende dag!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    Ik moet er óók niet aan denken , een drankje is lekker maar katers moet ik niéts van hebben .

    Beantwoorden

  20. Elise
    Dec 07, 2009 @ 22:13:19

    Prachtig filmpje hahaha hik..

    Fijne avond Riet

    Elise

    @ Elise
    Die ááp met koppijn … zielig hé! 😉

    Beantwoorden

  21. Ria/Cloggy
    Dec 07, 2009 @ 21:41:05

    Wat een heerlijk fimpje Riet!En ik spuug er ook niet in hoor…
    xxx

    @ Ria/Cloggy
    Nee dát is zonde al laat ik het nooit zover komen als bij deze arme beesten het geval is !

    Beantwoorden

  22. vlinder
    Dec 07, 2009 @ 20:38:10

    reactie was van mij,m,n naam is opeens verdwenen? ahhhhhhhh

    @ Vlinder
    Jaja …. en dát bij dit onderwerp? ’t zal de alcohol wel zijn …whahahaha!

    Beantwoorden

  23. Anoniem
    Dec 07, 2009 @ 20:37:25

    ongelooflijk inderdaad he,tis bij de beesten af joh hihi
    enne..proost!
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Niets menselijks is hen vreemd zou je bijna zeggen 😉

    Beantwoorden

  24. J@n.
    Dec 07, 2009 @ 18:43:21

    Het schijnt bij paarden ook zo te werken als ze appels eten, daarom zie je in een paardenwei nooit appelbomen….Flauw hè!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Nu je het zegt ,ik zie ook nóóit geen druivenranken in een paardenwei…… maar eh….. jij laat vást je kjakkie niet staan bij al die krantenberichten over verslaafde 55 plussers . Kijk ik drink geen druppel ( nee óók geen glas) als ik moet rijden maar als ik thuis ben drink ik graag mijn neutje …… proost hoor !

    Beantwoorden

  25. Jeroen
    Dec 07, 2009 @ 18:27:20

    Weet je trouwens zeker dat het niet de ammehoela-tree was?

    @ jeroen
    Dat zou zéker beter passend zijn Jeroen 😉

    Beantwoorden

  26. Jeroen
    Dec 07, 2009 @ 18:26:15

    Nou Rietz…..hips….da glovik hips…nouwis helemaal…hips…nix van…. Prachtig he die dronken beesten, heb al een aantal soortgelijke filmpjes gezien. Blijf ze leuk vinden…hips…

    @ jeroen
    Ja ongelooflijk hé , die olifanten weten dus héél goed waar ze mee bezig zijn door tegen die boom aan te rammen , ik blijf er om lachen .
    Ik lust trouwens mijn neutje maar wat graag maar … met mate .En dat laat ik me écht niet afpakken door een paar gestoorde psychologen …proost ….hik !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

