hij komt…hij komt….

Sebastian was hier nog nét op 16 november, de dag dat Sinterklaas in de Scheveningse haven zou aanmeren . Als kleinzoon van Nedelandse grootouders kun je er dan vergif op innemen dat je naar dat feestje wordt meegesleept .
Tussen alle juichende en joelende kindjes ( en vlak de ouders niet uit ) kijkt Sebastian z’n ógen uit ! Je ziét hem denken ; “zou ik daar écht aan mee moeten doen? “.
slite1
De aanvankelijk regen laat het gelukkig al snel afweten en we vinden een plekje dicht bij het podium waar ,in afwachting van de boot , de stemming er even lekker ingebracht wordt door een groepje artiesten .
slite4

Een mevrouw  met haar zoontje op haar nek pál achter ons  staat te springen of ze op een trampoline staat en probeert haar zoontje tot meezingen te bewegen door zelf kanonnehard mee te schetteren met de band !Als alle armpjes in de lucht moeten gáán alle armpjes omhoog … behalve die van Bassie , en als alle voetje moeten stampen dan stámpen alle voetjes …. behalve die van bassie !
slite2

Het wemelt er al van de zwarte Pieten en er wordt van álles uitgedeeld , pepernoten , vlaggetjes , ballonnen  en sinterklaasfeestmutsen , Sebastian pakt alles aan maar geeft het meteen door aan oma om in de tas te doen .
slite5
Als ik hem vraag of hij liever naar huis wil schudt hij heftig nee en dus blijven we de komst van de boot afwachten .
Het spektakel lijkt een beetje aan hem voorbij te gaan al kijkt hij wel richting de boot als die uiteindelijk afmeert en de Sint met z’n Pieten van de boot komen .

We wachten niet de optocht door Scheveningen af en gaan  naar huis omdat Ruud ondertussen ook thuis moet zijn uit Antwerpen .
Zodra Sebastian zijn daddy ziet barst hij los in een geratel over alles dat hij gezien heeft , de pepernoten moeten geproeft worden en de sint mijtertjes moeten op ……. zouden “stille genieters” dan toch bestaan ?
slite6

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Dec 04, 2009 @ 23:03:01

    Ja, het bewijs is geleverd. 🙂
    Maar ja, een klein Amerikaantje en MacDonald, dat kan niet stuk natuurlijk. 😉

    @ Truus
    Dit kleine Amerikaantje ziet maar héél zelden een MD filiaal vanaf de binnenkant , maar is blijkbaar een kwestie van “die pet past ons allemaal 😉

    Beantwoorden

  2. Liesbeth
    Dec 03, 2009 @ 11:41:12

    huh? Staat jouw avatar bij mij?? ik las even wat..Maar heel leuk is je slideshow. Doet mij natuurlijk denken aan alle keren dat wij langs de kant stonden en bij het stadhuis met de kids. Toch altijd weer leuk ondanks het weer en de drukte. Ook dat je schrijft, het schijnt langs hem geen te gaan. Dat zag ik dan ook. En voor de snoepjes moesten ze altijd snel zijn en vooral voordringen anders hadden ze niks. Dan trok ik ze mee van hallo piet deze kindjes willen ook wat!!

    @ Liesbeth
    Ik neem me ook voor om volgend jaar wéér te gaan kijken,dan maar géén kindjes mee maar het is zó schattig om te zien .
    Ja die avator heb ik enige tijd geleden aangemaakt maar die bleek niet te werken ,nu zag Redstar hem bij een reactie bij staan , ik snap er niet van 😉

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Dec 03, 2009 @ 05:44:06

    @ Riet, je avatar staat bij Liesbeth ; ))

    @ Redstar
    Hier snap ik hélemaal niets van ( had het trouwens niet gezien omdat bij jou niets zag heb ik niet verder gezocht . )
    Geen idee waarom hij het wél bij doet en niet bij anderen .
    Ik zal nog eens proberen de boel te activeren ( als ik nog weet waar ik mee ingelogd had ;-0)

    Beantwoorden

  4. Jeroen
    Dec 02, 2009 @ 21:42:32

    Nou en of die stille genieters bestaan. En thuis krijgt z’n ma het ook weer in geuren en kleuren te horen.

    @ Jeroen
    Ja dat klopt hélemaal Jeroen , hij was de eerste dagen niet uit haar buurt te krijgen .

    Beantwoorden

  5. vlinder
    Dec 02, 2009 @ 20:15:30

    prachtig verslag en jullie glunderen al nét zo als bassie zie ik hihi;)
    stille genieters bestaan,absoluut! en wat heerlijk als je een kind zo kunt laten genieten he? dat is dus dubbelop genieten,heerlijk!
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Ja het was ook voor ons een feestje natuurlijk .Het oudste kleinkind hier is al 17 dus het was lang geleden dat we bij de intocht van de Sint waren .

    Beantwoorden

  6. Leo
    Dec 02, 2009 @ 16:19:54

    Ja, dat is nog eens wat anders dan een over daken vliegende Santa die met rendieren zijn slee laat voorttrekken. Een stoomboot en meer. Dat vergeet hij voorlopig niet meer. Leuk verslagje weer Riet en je staat weer schitterend op de foto’s..

    @ Leo
    Dankjewel voor de complimenten maar eh…. ik sta maar één keer op de foto volgens mij 😉
    Ik vond het zelf óók leuk om na jaren weer eens bij de aankomst te kijken , hééft toch wel iets !

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Dec 01, 2009 @ 23:03:36

    Ik kan mij indenken als je er niet mee opgeroeid bent dat het heel raar overkomt bij zo’n kind.
    Maar hij heeft duidelijk genoten en daar gaat het om, ben nu benieuwd wat hij straks in Amerika gaat vertellen aan zijn vriendjes.
    Off topic, je hebt gelijk hoor, ik blijf lekker buiten de aktieve politiek en laat alleen mijn stem en mening regelmatig horen.

    @L.Glibber
    Dat zou ik óók wel willen horen , alhoewel ,het verhaal van santa claus is natuurlijk ook niet erg geloofwaardig 😉

    O.T. Ja zéker houden zo , anders ben je zó monddood gemaakt .

    Beantwoorden

  8. Morgaine
    Dec 01, 2009 @ 21:32:30

    Heerlijk om te lezen en te zien, en dat moet raar zijn, geen moment dat hij dacht… Sint lijkt op Santa? hahaha

    XXX

    @ Morgaine
    Volgens mij is het gebrek aan een vreselijk dikke buik al genoeg om geen gelijkenis met de Sint te zien 😉

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Dec 01, 2009 @ 21:03:02

    Dat moet toch een hele vreemde gewaarwording zijn voor zo’n joch, zeker als ze het ‘aan de overkant’ niet vieren.

    @ Tagrijn
    Zo aan zijn gezichtje te zien is die mening zeker niet overdreven Tagrijn 😉

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Dec 01, 2009 @ 20:10:19

    Dat moet een waar feest geweest zijn voor Sebastian. In AMerika kennen ze dit totaal niet.

    OT: Ik zie dat je op andere logs zo’n mooie avatar hebt staan. Lukt je dat niet bij mij, of wil je het niet? :-))

    @ Redstar
    Nee dat kennen ze daar inderdaad niet en al heeft Ruud wel eens iets verteld over de oude baas ,dit was wel héél iets anders .

    Ik héb geprobeert een avator te maken met een foto van mezelf en die heb ik nog nérgens gezien .geen idee waarom het niet gaat .Wat er verder bij staat op sites is buiten mij om gebeurd ,ik weet van niets als het dus géén foto is waar je iets van mijn gezicht kunt zien .áls je die ergens gezien hebt ben ik ook benieuwd dus waar????

    Beantwoorden

  11. Pia
    Dec 01, 2009 @ 18:42:15

    Hij heeft gewoon alles moeten laten bezinken, omdat er zoveel om hem heen gebeurde. En het in 1 ratel aan zijn vader kon vertellen zonder handen en voetenwerk. Hahaha ik zie het helemaal voor me. Hier zijn de pepernoten en speculaas weer verstuurd en niet te vergeten een zak kunstsneeuw:)

    @ Pia
    Dat is zeker wel mogelijk ja , het is niets niks natuurlijk als je dat voor het éérst ziet .Hij heeft ook zijn schoen mogen zetten en ging helemaal uit zijn kanarie de andere morgen toen er een doosje lego in zijn schoen bleek te zitten 😉

    Beantwoorden

  12. Elise
    Dec 01, 2009 @ 18:18:43

    En wie genoot er nu het meeste ? Opa en Oma of Sebastian ?

    Leuk om dat met hem mee te maken !

    FIjne avond, Elise

    @ Elise
    Nou over oma en opa bestaat geen twijfel , dié hebben genoten ,geloof me !

    Beantwoorden

  13. Margrietgeniet
    Dec 01, 2009 @ 15:21:07

    dit is echt het Grote genietwerk en jij maar denken…ochut…het arme ventje vindt er niets aan…wat een heerlijk gevoel is het dan om thuis te ontdekken, dat hij het geweldig vond. Leuk, Rietz

    @ Margriet
    Ja achteraf zag ik op de foto’s de de gespannen trekjes om z’n mond die bewijzen dat hij ,ondanks een gebrek aan begrip van de taal , de verwachtingsvolle sfeer goed meekreeg . In ieder geval hebben wij zélf erg genoten van het hele gebeuren 😉

    Beantwoorden

  14. Min
    Dec 01, 2009 @ 14:11:53

    Afgelopen weekend Sint en Piet gezien, ze hebben me niets van deze ontmoeting verteld :-))

    @ Min
    Ja hoor nou eens Min , die man is stokoud en kan écht niet alles onthouden hoor 😉

    Beantwoorden

  15. fotolog Albert & Mara vanuit Andalucia
    Dec 01, 2009 @ 13:24:53

    Een prachtig verslag van een oma die het weer heerlijk heeft gevonden dat haar kleinzoon in de buurt was. Hebben wij ook een beetje als we nu aan onze kleinzoon denken. We zien hem pas met de kerst, maar met hem ruilen in al die regen doen we toch maar niet.
    Saludos de Mara y Albert

    @ Mara & Albert
    Het is fijn als het je eigen keuze is , als dat niet zo is moet je “pakken wat je pakken kan ” natuurlijk .Ik zou maar wát graag in de regen spetteren met hem .

    Beantwoorden

  16. fotolog Albert & Mara vanuit Andalucia
    Dec 01, 2009 @ 13:24:53

    Een prachtig verslag van een oma die het weer heerlijk heeft gevonden dat haar kleinzoon in de buurt was. Hebben wij ook een beetje als we nu aan onze kleinzoon denken. We zien hem pas met de kerst, maar met hem ruilen in al die regen doen we toch maar niet.
    Saludos de Mara y Albert

    @ Mara & Albert
    Het is fijn als het je eigen keuze is , als dat niet zo is moet je “pakken wat je pakken kan ” natuurlijk .Ik zou maar wát graag in de regen spetteren met hem .

    Beantwoorden

  17. f r e d
    Dec 01, 2009 @ 12:53:14

    mooi…. zo’n feesrje.

    @ Fred
    Zeker weten 😉

    Beantwoorden

  18. marion
    Dec 01, 2009 @ 10:05:55

    Dat stille genieters bestaan heb je nu ondervonden,dat erstige snoetje, leuke show.
    tot morgen.

    @ Marion
    Dat wist ik wel , Henk is óók een stille genieter dus het zit blijkbaar in de familie 😉 .Het werd érrug leuk gedaan in Scheveningen maar het is natuurlijk wel nogal “groot” ,helaas was het pas een week later bij ons in de buurt ,daar is het altijd zo knus en makkelijk te benaderen .
    ja gezellig tot morgen ,ik ben tussen 12 en half 1 denk ik !

    Beantwoorden

  19. Hanny
    Nov 30, 2009 @ 23:32:14

    Stille genieters bestaan. Maar ook kinderen die alles zo goed in zich opnemen, dat ze geen tijd hebben voor praten, zingen etc. etc. Die barsten later los, zoals Sebastian. Wat een voorrecht voor jullie om het kereltje zo mee te maken en samen met hem te genieten!

    @ Hanny
    Het was natuurlijk een cadeautje om ineens een “gelovige” in huis te hebben .Het is járen geleden dat we Sint opgewacht hebben bij de boot ,zó schattig al die verwachtingsvolle snoetjes !

    Beantwoorden

  20. Annemarie
    Nov 30, 2009 @ 23:16:50

    Blijkbaar bestaan die toch!
    Helemaal overdondert van Sinterklaas natuurlijk…
    Hier in Nederland hebben de kids dat toch ook, alleen die zijn dan wat jonger! 🙂
    Genieten, dat hij thuis zo enthousiast reageerde. 😀

    @ Annemarie
    Sebastian is ook nog maar 5 hoor ,maar hij mist inderdaad al een jaartje of 2 voorbereiding .het zal dus zeker allemaal erg “veel”geweest zijn 😉

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Nov 30, 2009 @ 21:39:48

    Natuurlijk bestaan die, maar omdat hij de liedjes niet kent en de taal niet verstaat voelt hij zich op dat moment natuurlijk een eend in een vreemd pakhuis, maar ik weet zeker dat hij heeft genoten, dat kan niet anders.
    Je hebt er hele mooie foto’s van in je slide show, alleen die mijter met die grote M…….
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ja dat bleek wel toen hij thuis aan het vertellen sloeg ,hij had niets gemist .Het was helaas teveel herrie om alles ook een beetje uit te kunnen leggen maar hij had zeker naar huis gewild als het niet leuk was .
    Hij zal inderdaad druk bezig geweest zijn alles in zich op te nemen . Die avond mocht hij z’n schoen zetten , dat kóppie de volgende morgen toen er een pakje in de schoen zat ….!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

