opgeladen ….

Yep…. ik lig weer ernstig in de clinch met  de moderne elektronica *@*#^!
Wist je dat een simpel pre-paid Nokia mobieltje er niet tegen kan als het uit je zak  op de straat valt ? Dan vallen er pinnetjes uit waardoor het stekkertje om op te laden niet meer past …… Dan weet je dat nu wél !
Maar natuurlijk heb jij helemaal geen simpel pre-paid Nokia  mobieltje ,jij hebt natuurlijk een superklein mobieltje waarmee je nog nét niet een wasje kunt doen maar verder álles …..

We hebben een kleine “telemobielwinkel” in het dorp waar een liefhebber achter de toonbank staat  ,die ziet de bui al hangen als ik binnenstap met mijn mobieltje dat niet meer op te laden is terwijl ik allerlei snufjes opnoem die ik op mijn nieuwe mobieltje wil ,of liever gezegd nou juist niét wil ,zucht…… ( ik zie het hem denken ) maar hij doet enorm z’n best me terwille te zijn !

Vooral géén toeters en bellen  eh…. ja ik wil natuurlijk  juist wél bellen maar niet te veel “toeters” en ik wil wél m’n oude SIMkaart erin ( ja ja ,ik weet heus wel wat dat is ,had je niet gedacht hé) maar die is van KPN  en de goedkope pre-paid apparaatjes die hij in voorraad heeft zijn alleen geschikt voor T mobile en weet ik veel welke providers .
Dan wil ik óók nog toetsjes die niét met een pincet bediend hoeven worden  en bij voorkeur géén toestel met een klep , als er iémand z’n klep opentrekt ben ik het en niet m’n mobieltje !
Onnodig te zeggen dat ik geen minicamera zoek en ook al geen minicomputer !

Ik zie iedereen al meewarig het hoofd schudden , alleen in derde wereldlanden zou ik nog een piepklein kansje maken  in een achteraf winkeltje ergens in een vergeten dorpje waar alleen de dorpsoudste een telefoon heeft en de rest nog met rooksignalen werkt .
Voor me ligt nu een Nokia 2760 met z’n blauw verlichte  kleine schermpje in de dichte klep, het grote scherm zit verstopt achter de klep, net als de lekkere grote toetsen én  de rest van al z’n geheimen die ik nooit zal ontdekken !
Ik ga maar even op ontdekkingstocht want al kan ik al bellen …. er moet toch nog wel het één en ander aangepast worden …… zucht……

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Nov 04, 2009 @ 18:32:28

    Je hebt hem al gekocht lees ik. Rest mij slechts één ding: veel plezier met je nieuwe mobieltje Rietepietz. Dat je maar snel aan het ding gewend mag zijn. 🙂

    @Truus
    Ja gelukkig heb ik hem “al aardig in de vingers “,alle toeters laat ik gewoon ongebruikt !

    Beantwoorden

  2. Liesbeth
    Nov 02, 2009 @ 22:54:35

    Misschien dit iets voor je? Ik heb’m voor mijn pa gekocht!;)
    http://www.ouderenwinkel.nl/naardewebwinkelvanouderenwinkelnl/000000962410cd528/mobieleseniorentelefoon/easy7mobieleseniorentelefoon.php

    @ Liesbeth
    Ik ben ondertussen al weer gewend aan het nieuwe mobieltje maar misschien heeft iemand anders iets aan dit adres ,dus bedankt

    Beantwoorden

  3. Maurice
    Nov 02, 2009 @ 14:09:10

    Ik kan je verhaal helemaal volgen, want ook ik moet eigenlijk niks hebben van al die fucties die het app nodeloos ingewikkeld maken.
    Zo heb ik bijv ook geen interactieve tv of een plasma-scherm (ook tv).
    Een dvd speler vind ik dan wel heel handig, maar dan t liefste heel simpel.

    @ Maurice
    Ik probeer ook altijd spullen “op maat “te kopen maar soms zit er standaard al véél meer op apparaten dan ik nodig heb .Omdat ik de spullen ook al niet zo snel afdank is er dus vaak héél veel veranderd als ik aan iets nieuws toe ben 😉

    Beantwoorden

  4. f r e d
    Nov 01, 2009 @ 18:50:17

    ik kan m’n horloge nog niet gelijk zetten…..

    @ fred
    das héél onwaarschijnlijk bij iemand die zó goed met een camera overweg kan 😉

    Beantwoorden

  5. Jacqueline
    Nov 01, 2009 @ 01:46:57

    Nu heb je het hele weekend om met je nieuwe toestel te gaan zitten pielen…wie weet wat je allemaal tegen komt! Succes!

    @ Jacqueline
    Nou zóveel werk ga ik er niet van maken !Wat ik nodig heb weet ik nog wel te vinden en de rest geloof ik wel hoor;-)

    Beantwoorden

  6. Anoniem
    Okt 31, 2009 @ 16:05:27

    hallo weet je ik heb een andere telefoon en weet al niet hoe ik die moet bedienen heb gelukkig de oude niet wegedaan in geval van nood maar met die moderne dingen nee daar snap ik niks van
    wens jullie een fijn wekend
    groetjes truus

    @ kamerplantje Truus
    Ja wat gaat de techniek griezelig hard hé !Zelfs als je na drie jaar iets moet vervangen is er alweer zóveel veranderd dat je niet eenzelfde apparaat kunt kopen , ik kan het nog wel aardig volgen maar word er zó moe van steeds die veranderingen !
    fijn weekend !

    Beantwoorden

  7. rietje
    Okt 31, 2009 @ 09:31:00

    hai riet, ik heb hier nooit last van gehad, gewoon nog m’n oudje, maar wat niet is kan nog komen…..bedankt voor alle lieve wensen op m’n logje, ik begin weer ’n beetje bij te komen, maar moet nog rustig aan doen, knus weekend, liefs rietje

    @ Rietje
    Fijn je weer hier te zien en natuurlijk moet je het nog wel even rustig aan doen ,in ieder geval fijn dat je weer thuis bent !

    Beantwoorden

  8. vlinder
    Okt 30, 2009 @ 17:49:33

    hihi leuk geschreven weer Rietz;)
    ik heb zelf ook een nokia en vind het een fijn toetsel;)
    op toeters zit ik ook niet te wachten als ik maar kan bellen en smssen dan ben ik een tevreden klant;)
    fijn weekeind Rietz en Henk met liefs van mij…;)

    @ Vlinder
    Dankjewel ,gaat vast wel goed komen dat weekend 😉
    Volgens mij ben je vóór of tégen Nokia lijkt het wel .
    En voór heel simpel of vóór zoveel mogelijk toeters en bellen ,er lijkt weinig tussneweg te zijn 😉

    Beantwoorden

  9. Min
    Okt 30, 2009 @ 16:24:40

    Had het nou eerder gezegd. Want mijn Nokia (zonder muziek, fototoestel, internet) is al heel vaak uit elkaar gesmakt en iedere keer kreeg ik hem toch weer in elkaar gesleuteld.
    Onlangs zette Juan wel zijn Sim-kaart in een nieuwer toestel, zijn oude had een snoekduik in het water genomen…

    @ Min
    Het was bij mij ook zéker niet de eerste keer dat het mobieltje gevallen is .Net als jij heb ik al een paar keer eerder de boel weer aan de praat gekregen .Dit keer was er een pennetje afgebroken waardoor de oplader niet meer kon functioneren .Het was een toestelletje dat heel weing gekost heeft en de kosten van reparatie ( als dat al mogelijk zou zijn ) zijn dan te hoog .Bovendien zit je dan wéken zonder !

    Beantwoorden

  10. marion
    Okt 30, 2009 @ 15:57:35

    Toeters en bellen zie ik ook niet zitten, zit van mezelf al gecompliceerd genoeg in elkaar:-)
    Maar jou toestelletje ziet er schattig uit.
    lieve groetjes, Marion.

    @ Marion
    Ik moet zeggen dat ik er al begin te wennen en het toetsenbordje is écht prettig te bedienen , veel beter dan de vorige ! Jij gecompliceerd in elkaar zitten ….? Zal toch wel meevallen dacht ik? Lieve groetjes…….

    Beantwoorden

  11. HUUB
    Okt 30, 2009 @ 09:29:36

    ja al die techniek kan soms heel lastig zijn…

    @ Huub
    Het is eigenlijk meer overbodig dan lastig wat mij betreft !

    Beantwoorden

  12. wilma
    Okt 30, 2009 @ 09:14:04

    Wat heb je een schattig telefoontje!!
    Die van mij begint op te raken.
    ik moet ook dringen op zoek naar iets anders, maar wil ook geen ingewikkeld ding…Succes ermee.
    Wens jullie voor nu een fijn weekend toe.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma
    Dat zal nog niet meevallen , volgens mij kun je met een deel van de huidige mobieltjes minstens vijf apparaten in huis de deur uit doen , PC,TV, camera , wekkeradio en CD speler kunnen allemaal bij het grof vuil 😉

    Beantwoorden

  13. peet
    Okt 30, 2009 @ 09:12:50

    hahaahah ik zie het helemaal voor me, jij wilt gewoon zo een koelkast model, en die verkoper heeft iets van uhhhh??? tja ik heb ook gewoon pre paid,en al jaren hetzelfde nummer, maar op zich geen moeite met de toestellen of met de maat,maar ja het kan nog komen hahahahaha in ieder geval succes met het zoeken.

    @ Peet
    Dat hele kleine spul is niets voor mij , maar wat ik nu heb is weliswaar kleiner dan ik had maar heeft tóch prettiger toetsen en een veel duidelijker beeldscherm ,al met al ben ik én tevreden én modern met dit geval 😉

    Beantwoorden

  14. Leo
    Okt 30, 2009 @ 08:33:04

    Rietz – Er zijn bedrijfjes tevinden die je mobieltje SIM-lockvrij maken, kwestie van een handigheidje, en je kunt gewoon je kaartje overzetten in een nieuw toestel en behoudt je nummer hoor. Die SIMlocks zitten er op om je bij een en dezelfde provider te kunnen houden…

    @ Leo
    Ja dat klopt ,dat wist ik maar al dat gedoe heb ik geen zin in .Ik probeer een toestel te kopen waarmee ik zó de deur uit kan stappen mét mijn eigen SIM kaart erin en dat is dus toch weer gelukt .KPN doet zelf niets meer in pre-paid toestellen hoorde ik dus dan val je helaas in de wat duurdere toestelletjes .Al met al ben ik toch wel blij met de nieuwe , hij ligt “lekker in de hand” en een heel fijn toetsenbordje ,eind goed al goed !

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Okt 29, 2009 @ 22:48:07

    Gewoon een simpel apparaat is inderdaad niet meer te koop, maar je hebt nu wel een mooi en toch makkelijk toestel hoor.
    Ennuhhhhh, je hoeft al die extra’s niet te gebruiken hoor hahahah.
    Off topic, het station is al jaren af, maar nu met het monument ervoor begint het pas ergens op te lijken hahaha

    @ L.Glibber
    Ik ga ook zéker al die extra’s niet gebruiken ,zelfs m’n oude mobiel had al meer dan ik nodig heb 😉

    Ik bén verleden jaar NB al een keer op het station geweest en zelfs tóen is me niet opgevallen dat het al klaar is 😉

    Beantwoorden

  16. tagrijn
    Okt 29, 2009 @ 21:10:17

    Ik vroeg ook om een mobieltje waar je alleen maar af en toe mee kunt bellen en gebeld kunt worden. De jongen keek me verbijsterd aan. Volgens hem bestaan die niet. Op z’n minst moest je er ook mee sms’en. Raar, maar je hebt dan geen keus.

    @ Tagrijn
    Dan moet je bij AH zijn , die heeft “voor weinig” een nokia met voor ons nét genoeg mogelijkheden .Je zit dan wel vast aan de speciale opwaardeerkaarten van AH .Maar de telefoontjes zijn prima , henk heeft er ook zo een .

    Beantwoorden

  17. Annemarie
    Okt 29, 2009 @ 20:53:51

    Nokia is en blijft gewoon goed. Gelukkig is het qua menu meestal ook hetzelfde!
    Nog niet gegaan voor zo’n ouderen telefoon? Die schijnen ook echte grote toetsen enzo te hebben..

    @ Annemarie
    Dat is ook precies waarom ik het merk trouw blijf , de functies die ik gebruik zijn altijd makkelijk te vinden voor me .Henk heeft een simpele Nokia van AH , die kan inderdaad alleen bellen ! Zelfs SMS en is voor Henk een brug tever al zou het op dat AH toestel nog wel kunnen .
    Ik heb er niet voor gekozen omdat ik m’n nummer wilde houden en dat kán niet bij Appie ,die heeft een eigen waardeerregeling met KPN.

    Beantwoorden

  18. Thamara
    Okt 29, 2009 @ 20:50:55

    Als dat je nieuwe mobiel is Riet dan vind ik hem mooi, lekker handzaam en groot.
    Jij komt heus achter alle snufjes,let maar op,over en paar weken kun je meer dan dat ding kan haha
    Je leest het he Riet, er zijn genoeg mensen( vrouwen) die niet al die snufjes hoeven op een mobiel.
    Onze jongens hebben ze zelfs met een ingebouwd toetsenbord om te internetten.. en zo proberen ze hun vorigemobiel aan mij te verpatsen. Nou mooi niet want ik hou het bij mijn nokia die niets kan dan bellen en smssen. Meer wil ik niet kunnen ook. Het leuke is dat we hier pas bereik hebben als we de tuin uit zijn, dus ik gebruik mijn mobieltje enkel onderweg bij evt autopech.. en als we op een marktlopen en ik mantham weer eens kwijt ben in de massa. Maar dan blijkt dat ik hem stereo hoor omdat hij dan naast me staat ;))

    @ Thamara
    Met deze zóu ik ook moeten kunnen internetten maar dan moet ik abonnement nemen , ga ik niét doen dus 😉
    Ook ik wil alleen bereikbaar zijn voor Henk en zelf kunnen bellen als ik tegen een prbleem aanloop onderweg .Een SNSje ontvangen of versturen kan ik ook nog wel en verder gebruik ik niets .O ja , soms het alarm als ik ergens écht op tijd moet zijn en er kans is dat ik de tijd vergeet .
    De kinderen groeien natuurlijk op met al die snufjes en die willen dus steeds méér !
    Hij is trouwens niet echt groot hoor maar de toetsjes zijn lekker ruim bemeten 😉

    Beantwoorden

  19. Redstar
    Okt 29, 2009 @ 20:20:38

    LoL, ik heb toch ook wel een redelijk simpele telefoon. Een Sony. Lijkt een beetje op deze van jou. Meest er op is overbodig en gebruik ik niet, maar vind nog maar eens een telefoon die simpel is. Niet dat ikhet allemaal niet snap, want dat doe ik wel, maar ik gebruik het allemaal niet.

    @ Redstar
    Ja precies , met wat moeite zou ik de rest ook wel uit kunnen vogelen , de fotofunctie bijv. lijkt wel te doen maar ja , met vrijwel altijd ook de camera in mijn tas ga ik daar geen tijd in steken .Voor mij is het in hoofdzaak “bereikbaar zijn voor Henk ” en onze dochter !

    Beantwoorden

  20. Elmar
    Okt 29, 2009 @ 19:59:59

    Ziet er goed uit Rietz!
    Het lijkt wel alsof ze denken hoe meer toeters en bellen hoe beter.
    Veel plezier met het instellen van je nieuwe phone!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    De “bellen ” stel ik wel in ,de toeters laat ik waar ze zijn , in het menu 😉 Ik begin ondertussen toch lol te krijgen in het “nieuwtje” het ligt veel makkelijker in de hand dan de oude en ook de toetsjes werken prettiger !

    Beantwoorden

  21. Elise
    Okt 29, 2009 @ 19:55:21

    Mooie Nokia. Is ook echt mijn merk hoor .. !
    Wens ik je heel veel succes met nieuwe foon!

    Elise

    @ Elise
    Ik blijf aan het merk hangen omdat ik hun systeem “snap’ en ik geen zin heb ons steeds opnieuw het wiel te moeten uitvinden .Ik gebruik hem weinig en juist daarom is het fijn dat alles herkenbaar is ,ook bij nieuwere toestellen .
    Ik gebruik de nieuwigheden toch niet 😉

    Beantwoorden

  22. Pia
    Okt 29, 2009 @ 19:17:56

    Hahaha wat een luxe probleem he. Ik hou het ten alle tijden bij een Nokia alhoewel mijn zoon nu al zijn Ipodje probeert te slijten als zijn abonnement vervangen moet worden. Mijn vraag was; betaal jij het internet dan dan voor mij ? Het antwoord moet nog komen, alleen een dikke grijns was er te zien

    @ Pia
    Ja dat ben ik met eens , écht een luxe probleem maar toch heb ik er altijd moeite mee als ik spullen waar ik aan gewend ben moet vervangen .
    Het “jonge spul” wil nou juist het liefst altijd het nieuwste snufje en dan is de “oude zooi”doorschuiven naar ma natuurlijk te proberen !
    Ik denk dat zoonlief niet staat te trappelen om voor jou een internet abonnement te gaan betalen , zo werkt dat gewoon meestal 😉

    Beantwoorden

  23. Morgaine
    Okt 29, 2009 @ 19:01:54

    Met klep is best handig hoor, zo kan ie uit blijven, ik weet nog wel dat ik mijn moeder aan de lijn kreeg en dan in haar broekzak hing op haar werk bijv, zij belde mij dan…. not… you get the picture, door haar bewegingen ging ie bellen was ze hem vergeten te locken, hahahaha

    XXX

    @ Morgaine
    Ja zo’n klep kan wel handig zijn maar ik ben reuze “on”handig en dat overleeft zo’n klep dan weer vaak niet 😉
    Ik laat ze altijd automatisch vergrendelen 10 sec nadat ik hem uit doe ,dan heb je dus geen last van “vanzelf” bellen .Daarvoor overkwam het me inderdaad ook wel eens dat ik blijkbaar mensen gebeld had zonder het te merken .

    Beantwoorden

  24. Jeroen
    Okt 29, 2009 @ 17:28:50

    Dus toch maar voor de klep gegaan uiteindelijk? Herkenbaar probleem inderdaad. Zelf zit ik ook niet op al die extra functies te wachten. Zolang ik kan bellen, de tijd aflezen en in noodgevallen ook nog smsss ben ik dik tevreden.

    @ Jeroen
    Er viel helaas niet zo heel veel te kiezen Jeroen , ik heb inderdaad nu van alles waar ik niet op zit te wachten ….zucht ,ga ik gewoon niet gebruiken want ik doe alleen dezelfde dingen als jij doet op je mobiel;-)

    Beantwoorden

  25. Hanny
    Okt 29, 2009 @ 13:51:36

    Nou Riet, ik verbaas me over je. Geen koelkast, maar een vlot ogend apparaatje mét grote toetsen. Ik wens je alle succes om achter alle geheimen te komen. Dat lukt je vast binnen no time, want je wordt steeds meer een kei in het aanleren van digitale nieuwigheden!

    @ Hanny
    Zelfs de oude was al geen koelkast meer hoor , ( ik heb helaas wel vaker een ongelukje ) en zolang ik “Nokia” neem kan ik me prima redden om het spul aan te passen aan mijn wensen .Het moet wél even gebeuren maar het bladerssysteem ken ik ondertussen aardig .
    Er komt wél steeds meer op dat ik niet gebruik.Nu dus zelfs een camera en internet dat ik allebei gewoon negeer .
    Ik gebruik soms de wekker funtie ,en verder uitsluitend bellen ,gebeld worden en SMS en ,meer heb ik niet nodig en ga ik ook dit keer niet gebruiken !

    Beantwoorden

  26. Margrietgeniet
    Okt 29, 2009 @ 13:36:24

    Rietz, je gelooft het niet, maar het is of ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Ik heb een uiterst simpele Samsung, maar ook die kunnen niet tegen harde vloeren en dan ga je om een nieuwe ‘precies-zo-één’ en dan wijkt die *&^% toch weer af. Zucht….ja

    @ Margriet
    Ja vréselijk hé , ik heb dit ook al twee keer eerder gehad ,het voordeel is wel dat ik ondertussen aardig met een Nokia overweg kan en wat er teveel op zit negeer ik gewoon .Bovendien ga ik altijd in het zelfde winkeltje waar de man altijd zo vriendelijk is even de sim kaart over te zetten en de boel alvast “aan te slingeren” !

    Beantwoorden

  27. J@n.
    Okt 29, 2009 @ 12:16:10

    Dat ding wat jij hier hebt afgebeeld lijkt op die van mij. Ik zou er zelfs mee kunnen internetten als ik een abonnement zou nemen, maar voor die 4 keer per jaar dat ik dat ding gebruik in noodsituaties ga ik geen duur abonnement nemen, dus dan maar geen internet op mijn telefoon, het is nu al te gek met de mogelijkheden die ik toch nooit gebruik!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ja dat klopt ,ik zou nu ook kunnen internetten op deze , ga ik zéker niet doen ! Er zit veel meer op dan ik ga gebruiken o.a. een camera waar ik ook niets mee ga doen .Ik heb ábsoluut niet de puf om dat uit te gaan zoeken want ik toch meestal m’n casio op zak 😉

    Beantwoorden

  28. Leo
    Okt 29, 2009 @ 11:43:06

    Jij komt dus nooit bij de Aldi? Daar hebben ze nu allerlei goedkope en simpele toestellen in de aanbieding naar ik meen, met hun eigen kaarten er bij. IK heb nu een schuif-Samsung, met camera. Maar omdat zoonlief het draadje kwijt is om die foto’s te downloaden heeft die camera dus geen enkele zin voor me. Hoe megapixelig (8MP) dat ding ook is…

    @ Leo
    Die heeft AH ook maar dan kan ik mijn oude nummer niet houden én ik beperk mezelf in waar ik beltegoed kan kopen .Bovendien ben ik het Nokia systeem gewend en hou dus liever dat merk ,zou bij AH wel kunnen want die heeft inderdaad een simpele goedkope Nokia ,maar zoals ik al zei krijg ik dan weer een ander nummer ,nu is gewoon de simkaart overgezet ,bij Appie kan dat niet .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

